|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Tuning mechaniczny - [R200'96+] Upgrade hamulców
Owsik - Czw Kwi 26, 2007 01:07 Temat postu: [R200'96+] Upgrade hamulców Jak wiadomo w okrągłych 200tkach skuteczność hamowania pozostawia wiele do życzenia. Czy zna ktoś może albo nawet przerabiał na własnej skórze jakieś sposoby na poprawę tego stanu ?
Nie chodzi mi tu o jakieś kit'y za nie wiadomo ile $$$, tylko o rozwiązania za rozsądną kwotę, proporcjonalną do wartości auta
Może zacisk+tarcza z 600tki ?
piter34 - Czw Kwi 26, 2007 09:59
Pierwsze co przychodzi mi do głowy to hamulce z 200Vi albo jakiegoś MG ZRa.
Sachar - Czw Kwi 26, 2007 11:02
Ja ostatnio wymieniłem tarcze na brembo max - koszt 350 zł za parkę + nowe klocki i wymiana płynu - znaczna poprawa skuteczności - w koncu heble nadążają za silnikiem
Owsik - Czw Kwi 26, 2007 12:30
Sachar, ale Ty masz z tego co widzę Vi - tam czasem nie ma hebli większych niż w 214 ?
Ja mam 200 1.4 16v i mam z przodu tarcze lite... (ABS brak na szczęście)
Brt - Czw Kwi 26, 2007 12:56
Podepnę się pod wątek. mam z przodu założone wentylowane Brembo + klocki Lucas iii.... nie jestem zadowolony z tego zestawu Po pierwsze strasznie szybko lecą tarcze. Od wymiany jest zrobione jakieś 30-kilka kkm a rant jest już spory Za to klocki są zuzyte w niewielkim stopniu. Po drugie samo hamowanie jest niezadowalające, zarówno pod względem czułości jak i skuteczności, szczególnie z wyższych prędkości.
Tez się zastanawiam nad jakimś swapem, ale raczej za jakiś czas. Ogólnie polecanym zestawem na grupie są tarcze + klocki ATE. Jest też chyba wersja rowkowana. Moze ktoś z tu obecnych ma jakieś doświadczenia z powyższym zestawem i może coś na ten temat napisac??
A co do wymiany na zestaw od ZR to chyba wiąże się to tez z koniecznością wymiany zacisków mocowań, felg itp. Tego chciałbym uniknąć i pozostać przy seryjnym rozmiarze, ale poprawić działanie.
Sachar - Czw Kwi 26, 2007 13:21
Z tego co się orientowałem to jednym z lepszych zestawów są tarcze Black Diamond + klocuszki EBC Green Stuff, ewentualnie Woking (wokingi delikatniej obchodzą się z tarczami). Znam kilka osób które testowały taki zestaw i nie narzekają. Tylko niestety cena rzuca na kolana - tarcze 600, klocki EBC 230 zł
Brt - Czw Kwi 26, 2007 13:26
Docent ZTCP narzekał na EBC Green Stuffy i przesiadł sie na Red Stuffy. Wymieniał też tarcze, ale nie pamiętam na jakie. Hmmm pewnie pojawi sie tu i opisze wrażenia ostatnio jak gadaliśmy, to był jeszcze na dotarciu
Owsik - Czw Kwi 26, 2007 14:20
Brt napisał/a: | Docent ZTCP narzekał na EBC Green Stuffy |
Też słyszałem o nich niepochlebne opinie.
Brt napisał/a: | Ogólnie polecanym zestawem na grupie są tarcze + klocki ATE. Jest też chyba wersja rowkowana. Moze ktoś z tu obecnych ma jakieś doświadczenia z powyższym zestawem i może coś na ten temat napisac?? |
How much ?
stanley200 - Czw Kwi 26, 2007 15:20
Myślę ze najlepiej dopasować tarcze i zaciski od R600.Sama średnica tarcz w R600 przód 282 tył 260 da chyba zadowalające efekty. 10 maja moje autko ląduje w garażu i będę próbował to wszystko zmontować do kupy, co z tego wyjdzie zobaczymy.
Owsik - Czw Kwi 26, 2007 15:25
stanley200, to koniecznie zdaj potem relacje. Przy tych ilościach aut ściągniętych z UK na części wydaje mi się, że to rozwiązanie będzie najbardziej ekonomiczne.
Adolf - Czw Kwi 26, 2007 15:34
ja jakieś pół roku temu kupiłem kpl. EBC tarcze + klocki.. podstawową wersję..
i.. jestem mocno rozczarowany..
także nie polecam podstawowej wersji.. może wyższe wersję lepiej się sprawują..
Brt - Czw Kwi 26, 2007 15:45
stanley200 napisał/a: | Myślę ze najlepiej dopasować tarcze i zaciski od R600.Sama średnica tarcz w R600 przód 282 tył 260 da chyba zadowalające efekty |
Yyyy ale tarcze w R600 mają inny rozstaw otworów pod szpilki Będziesz je ponownie nawiercał?? Czy jakiś inny pomysł??
stanley200 - Czw Kwi 26, 2007 21:13
Na pewno zdam relacje. Pomysł jest taki żeby zamontować zaciski od R600 a co do rozstawu to przecież można dokupić tarcze 282 mm z rozstawem 4x100 i będzie wszystko grało, a przecież takie tarcze nie są aż tak strasznie drogie. Co do nawiercanych i nacinanych tarczy to na pewno poprawiają skuteczność hamowania bo lepiej odprowadzają gazy, a jak są jeszcze większej średnicy minimum 280mm i do tego przynajmniej dwu tłoczkowe zaciski R200 powinien stawać dęba.
Brt - Czw Kwi 26, 2007 21:22
OK qmam i czekam na relację
piter34 - Pią Kwi 27, 2007 10:58
Ja w R200 założył ATE tarcze i klocki (model PowerDisc) i zauważyłem zanczną poprawę
Brt - Pią Kwi 27, 2007 11:05
Jak tak dalej się będą zuzywały, to jesienia trzeba będzie wymienić lipa bo za krótko obecne wytrzymały No nic, narazie tył idzie do wymiany
Owsik - Sob Kwi 28, 2007 00:30
piter34, a jakie koszta tych tarcz i klocków ?
Tomi - Wto Maj 01, 2007 15:54
W R600 są hamulce typu Akebono i nie są chyba wymienne z hamulcami w R200 (typ LUCAS). Rozsądniejszym będzie wymiana na hamulce ZSa 180 (tarcze 280).
[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 3:57 pm ]
Tarcze PowerDisc działają naprawdę fajnie, ale niestety nie są już produkowane :-(
Brt - Wto Maj 01, 2007 17:34
Tomi, a obecnie z tarcz ATE jakie są dostępne i które z nich byś polecał??
piter34 - Czw Maj 03, 2007 11:19
Owsik napisał/a: | piter34, a jakie koszta tych tarcz i klocków ? |
Nie pamiętam. Dawno je zakładałem.
Koszt nie był jednak "porażający".
Owsik - Czw Maj 03, 2007 13:33
Mhm. Jeszcze jedno pytanie laika - czy jak mam teraz tarcze lite, to mogę wymienić jedynie na lite, bo założenie went. wiąże się z przeróbką całego układu - mam rację ?
piter34 - Czw Maj 03, 2007 16:04
Owsik napisał/a: | Mhm. Jeszcze jedno pytanie laika - czy jak mam teraz tarcze lite, to mogę wymienić jedynie na lite, bo założenie went. wiąże się z przeróbką całego układu - mam rację ? |
Tak. Masz rację
Moloch - Wto Maj 15, 2007 08:57
piter34 napisał/a: | Tak. Masz rację |
O jakich przeróbkach tu mowa??
Bo też się nosiłem z zamiarem ulepszenia hamulców
piter34 - Wto Maj 15, 2007 12:03
Moloch napisał/a: | O jakich przeróbkach tu mowa?? |
Trzeba zmienić zaciski na takie od R z tarczami wentylowanymi.
Moloch - Wto Maj 15, 2007 13:19
Tylko??
Brt - Wto Maj 15, 2007 14:15
Jeśli chcesz założyć wentylowane, to do zmiany są zaciski i ich mocowanie. No i oczywiście tarcze i klocki Jak coś więcej bys chciał, to już trzeba samemu kombinować.
dobryziom - Pon Maj 21, 2007 21:17
z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze najlepszym w tej chwili zestawem w rozsadnej cenie jest zalozenie tarcz EBC Turbo Groove (nawiercane nacinane) oraz klocków EBC RED STUFF to na przod na tyl kolcki te same tarcze tez EBC niekoniecznie nawiercane i nacinane bo juz nie bedzie takiej potzreby:) dlaczego te tarcze a nie inne??? czemu nie naprzykład Brembo?? EBC po pierwsze tak szybko sie niezuzywaja nie tworza sie na nich wyzlobienia (chyba ze uzyjemy złych klocow) sa odporne na zmiany tempaeratur wiec nie mamy sie co martwic o jazde i hamowanie w deszczu ze zagrzejemy tarcze i od hamowania w wodzie zrobi sie z niej osemka jak to maja obecnie kiepsko robione brembusy:( dlaczego kolecki red a nie green?? kto mial bedzie wiedzial jak po 15tys. bedzie mial juz pierwsze wyzlobienia na tarczy:p czemu z tylu nie wstawiac nacinanych bo szkoda pieniedzy samochod bedzie stawal jak wryty:) przyblizone ceny : tarcze nawiercane 550zł klocki red 300zł tarcze tyl 200zł
testowane na civie 1.6 vti oraz R5 1.4 turbo zdały egzamin:)
Moloch - Wto Maj 22, 2007 06:56
Zgodzę się z Tobą ale ja bym chciał na przód założyć wentylowane tarcze mój Roverek jest z późniejszych lat produkcji czyli z tyłu ma bębny a z przodu ma tarcze lite.
Co do tarcz to EBC jak patrzyłem troszkę więcej kosztują niż 550 zł
dobryziom - Wto Maj 22, 2007 09:08
ale te tarcze sa wentylowane co do ceny to zalezy gdzie je kupujesz allegro wbrew pozora wcale nie jest tanie chociaz zdarzaja sie tam oczywiscie okazje:) jesli z tylu masz bebny to koniecznie te tarcze na przod do tej pojemnosci i przysmieszen powinny w zupelnosci wystarczyc:)
Moloch - Wto Maj 22, 2007 09:30
Nie wiem ale pod standardowe zaciski nie podrzuce chyba tarcz wentylowanych musze zapewne założyć zaciski od wentylowanych a potem dopiero wentylowane tarcze
Brt - Wto Maj 22, 2007 11:12
Moloch napisał/a: | Nie wiem ale pod standardowe zaciski nie podrzuce chyba tarcz wentylowanych musze zapewne założyć zaciski od wentylowanych a potem dopiero wentylowane tarcze |
I chyba mocowanie zacisków też jest inne
tomcy - Pon Cze 18, 2007 11:25
no wlasnie przymierzam sie tez do zmiany hamulcow i chyba najlepiej bedzie podjechac gdzies na (sklep, gielda, szrot, zaprzyjazniony zaklad) i zbadac jak to jest
bo jak to sobie przeliczam to zaciski + mocowanie nowe to 400-600
jeszcze do tego tarcze+klocki 450-1000 (zalezy od firmy i naciec otworow )
wyjdzie calkiem sporawo - jak sie tak zastanowie - to co chcialbym wymieni (lub musze w najblizszym czasie) moze wyniesc rownowartosc samochodu
dobryziom - Pon Cze 25, 2007 20:21
Ja juz wreszcie wybralem jaki bedzi upgrade hamulcow po wysluchaniu wielu zdan i wielu godzinach na forach streetracing oraz innych tym podobnych dokonalem zakupu:) Chyba najrozsadniejsza propozycja przeliczajac cene do jakosci i bez ingerencji w uklad hamulcowy:) ktory tez przeanalizowalem cenowo i wydajnosciowo. A wiec na przod ida niemieckie Zimmermanny Sport (przewiercane na wylot) nie myslisz z nawiercanymi do tego Ferodo DS Performance tyl zostaje seria ATE (dzieki Tomi) plus klocki Ferodo Premier oczywiscie do tego wymieniony plyn hamulcowy na Motula 600. Moze w tym tyg. uda mi sie odstawic samochod do warsztatu porobie fotki i sprawdze jak to wszystko razem dziala:)
Tymek - Sro Cze 27, 2007 00:50
Ja ostatnio wymieniłem tarcze i klocki z przodu na ATE. Zwykłe Original, nie nacinane czy nawiercane. Jak na razie jestem b. zadowolony i przede wszystkim nie brudzą felg. Poprzednio miałem klocki firmy Textar i po dojechaniu z myjni do domu (1,5 km) tarcze miałem już przypylone a teraz w ogóle nie są brudne nawet po trasie. Zobaczymy jak będzie z ich trwałością, kupiłem je właśnie dlatego bo znajomi mówili, że bardzo powoli się ścierają i idą na pierwszy montaż np. do nowych VW czy Opli.
patryk214 - Pią Cze 29, 2007 13:07
Witam,
A próbował ktoś zaciski od np od Hondy??? Mozna kupić sportowe klocki i tarcze ale sama eksploatacja bedzie droga a wymieniajac zaciski i tarcze mozna pózniej zaoszczedzic.
A pozatym w dalszym ciagu bedzie to tarcza niewentylowana w 21 wieku..... porazka co za angol to wymyslił
dobryziom - Sob Cze 30, 2007 12:54
Juz to sprawadzalem za duza rzezba z taka podmianka:/ pozatym po tym zestawie co zalozylem koles co sie naprawde zna na hamulcach powiedzial ze wieksze tarcze by nie mialy sensu zebym lepiej zainwestowal w dobre oponki
smoku - Pon Lip 02, 2007 13:59
Też niedawno wymieniałem hamulce, wszystko original ATE i jak na razie nie można narzekać, poprawa w stosunku do starszych znaczna, mimo że tamte mogły jeszcze trochę pojeździć. Poprawiło mi się też (odribinę,ale zawsze ) ,jak założyłem szersze gumki z przodu
dobryziom - Pon Lip 09, 2007 09:15
Witam wreszcie udalo mi sie znalesc troche czasu i zalozyc zestaw hamulcowy:) i do tego mialem okazle przetestowac je odrazu w trasie warszawa-łomza i wyniki mnie powaliły... hamulce raguja odrazu bez rozgrzewania mialem prae awaryjnych hamowan i tez sie sprawdzily:) z 200 do jakies 60 rewelacja chwila i juz sie turlasz:) bez szarpania walenia itd... polecam
Brt - Pon Lip 09, 2007 09:47
Dobrze wiedzieć Czekamy na dalsze opinie o sprawowaniu sie zestawu I będę też wdzięczny za podanie przybliżonej ceny poszczególnych komponentów.
dobryziom - Pon Lip 09, 2007 10:08
Przyblizone koszta prosze bardzo:)
Zimmermann Sport przewiercane przod 240zł sztuka
Ferodo DS Performance przod 450zeta komplet
ATE gładkie tył 185zł komplet by Tomi
Ferodo Premier tył 140 komplet
zamowione od ludka z allegro podobno ceny dobre z tego co sie orientowalem
Brt - Pon Lip 09, 2007 10:10
THX
Przemek_Docent - Pon Lip 09, 2007 13:23 Temat postu: Hamulce dla Kanciaków wszelkiej maści ;-) Ceny dla okrąglaków są pewnie inne, ale pewnie podobne, ale uwagi są ogólne, jak myślę
Opcja na PRZÓD (Rover coupe i inne kanciaste) to:
tarcze: EBC Turbo Groove nacinane, nawiercane - 630 za komplet
klocki: EBC Red Stuff - 270 za komplet
Zalety:
- fajnie hamują po rozgrzaniu
Wady:
- słabo hamują na zimno
- huczą przy hwałtownym hamowaniu
Uwagi dodatkowe: Klocki Green Stuff (230,-) hamują na zimno lepiej, na ciepło i bardzo ciepło gorzej i dużo gorzej.
Tomi - Pon Lip 09, 2007 17:40
Warte podkreślenia jest to, że pomimo teoretycznie identycznych wymiarów tarcz (262 x 21 i 4 x 100), mają one inne odsadzenie tarczy od piasty i nie pasuje do nowszych modeli R200 i 400.
Przemek_Docent - Pon Lip 09, 2007 21:21
Tomi napisał/a: | Warte podkreślenia jest to, że pomimo teoretycznie identycznych wymiarów tarcz (262 x 21 i 4 x 100), mają one inne odsadzenie tarczy od piasty i nie pasuje do nowszych modeli R200 i 400. | Dokładnie – katalogi podają inne numery=modele tarcz.
tomcy - Pią Wrz 07, 2007 10:27
No ja kupilem i zalozylem seryjne firmy ATE (klocki i tarcze- przod) piszcza strasznie zastanaiwam sie czy ich nie zdjac i nie przeszlifowac na kamieniu zeby zdjac ta cienka warstwe zapieczona (mowa o klockach)
wczesniej byly lukasy i tarcze zamontowane od nowosci 178k i byly spoko zadnych dzwiekow i przykrych niespodzianek - zrobilem na lukasach 40k i koncowe kilometry byly juz bardzo niepokojace stukanie, obcieranie - jak je zdemontowalem to nie byly starte do konca ale popekane
narazie zrobilem 3k na nowych ATE i gdyby nie piszczenie to bylbym bardzo zadowolony
Brt - Nie Gru 23, 2007 00:10
odświeżam temat Ktoś ma nowe info, może i wrażenia z opisywanych już w tym topicu zestawów
CZeka mnie niestety przymusowa wymiana i koniecznie coś lepszego muszę założyć
NIestety cena EBC TG jest ciut wysoka O Brembo Max różne opinie słyszałem, i mam pewien uraz po obecnych Niestety ATE power disc już nie robią no i mam dylemat bo wydac na zestaw 1000PLN to ciut za dużo więc może ktoś zna "złoty środek" Może np tarcze ATE standardowe + klocki Ferodo DS Performance. A moze jednak te Brembo Max + Ferodo DS Powiedzmy, że cena zestawu powinna się zamknąć w kwocie 500 - 600PLN.
maciekwawa - Nie Gru 23, 2007 20:04
Mam zamontowane ebc tg i red stuffy i sa extra:) cena 950zł za komplet teraz powinny byc tansze
Brt - Nie Gru 23, 2007 22:12
wiem, że ten zestaw świetnie hamuje (THX Docent ) Ale ciut drogo no i nie znalazłem RedStuffów do R200 okrągłego. Cena zestawu z Greenami to ok 850PLN obecnie.
Jakieś inne propozycje
dobryziom - Nie Gru 23, 2007 23:37
Ja osobiście polecam Zimmermanna plus DS Performance chyba najlepszy zestaw w tym przedziale cenowym, chociaż jak bym teraz kupował to wstawił bym większe tarcze... ostatnio miałem porównanie do tarcz z Preluda założonych do civa 282mm i z przykrością stwierdzam że hamowały tak jak u mnie a były to zwykle seryjne tarcze na zwykłych klockach... wiec może rozejrzyj sie nad zaciskami i tarczami od MG chociaż słyszałem ze po lekkich przeróbkach pasują tez od właśnie Prelki i Legenda i możliwe ze sie nawet zmieścisz w tych 500-600zł
Brt - Pon Gru 24, 2007 00:07
zestaw od MG wiąże sie z zakupem kompletu zimówek na 15 a tego wolałbym uniknąć i pozostać jednak przy seryjnym rozmiarze tarcz poprawiając ich skuteczność właśnie poprzez zastosowanie lepszych komponentów
maciekwawa - Pon Gru 24, 2007 01:09
Brt napisał/a: | wiem, że ten zestaw świetnie hamuje (THX Docent Ale ciut drogo no i nie znalazłem RedStuffów do R200 okrągłego. Cena zestawu z Greenami to ok 850PLN obecnie.
Jakieś inne propozycje |
jeżeli pisałeś do mnie to ja nie jestem docent
Przemek_Docent - Pon Gru 24, 2007 09:26
maciekwawa napisał/a: | jeżeli pisałeś do mnie to ja nie jestem docent | Brt pisał do mnie , bo wie, że miałem taki zestaw w TurboTomcacie i działało
maciekwawa - Pon Gru 24, 2007 13:06
aha bo ja wlasnie sam mam taki i jest ok:)
Brt - Pon Gru 24, 2007 14:54
a masz go w okrąglaku wrzuconego Jak Twoje wrażenia z jazdy na nierozgrzanych hamulcach?? Bo Docent pisał, że jest starsznie marnie dopóki się nie zagrzeją
maciekwawa - Pon Gru 24, 2007 15:26
mam je w coupecie turbo wg mnie sa bardzo dobre:)
|
|