Zobacz temat - [R420] Program serwisowy + interfejs
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Program serwisowy + interfejs

GG - Pią Kwi 27, 2007 10:52
Temat postu: [R420] Program serwisowy + interfejs
Witam!

Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta. Wiem, że taką diagnozę mogę wykonać u podolskich ale cena jest porażająca...
Odkryłem, że mam w samochodzie tempomat, o którym nie powiedział mi sprzedawca. W związku z tym mam pytanie jak on powinien działać, bo wydawało mi się, że jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość. A u mnie brak jakichkolwiek reakcji na ten przycisk.

Pozdrawiam,
GG.

Brt: Witam i zwracam uwage na prawidłowe pisanie tematu postu, zgodnie z Zasadami w tym kąciku!

Brt - Pią Kwi 27, 2007 11:14

Z oipnii na forum wynika, że w okolicach Krakowa najbardziej polecany jest warsztat p. Midowicza. Poszukaj w dziale "Części i warsztaty" na stronie klubowej. Obawiam się, że takiego interfejsu nikt z Klubowiczów z okolic Kraka nie posiada.
maciej - Pią Kwi 27, 2007 11:15

Stosuj się do zasad kącika! Zmień temat, tak, żeby był poprawny.

GG napisał/a:
Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta. Wiem, że taką diagnozę mogę wykonać u podolskich ale cena jest porażająca...

Cena Testbook'a z softem jest jeszcze bardziej porażająca. :(
Poszukaj postów Mariusz (użytkownik PHJOVI) na ten temat - dość długo kompletował taki zestaw i podawał linki do stron z interfejsami itp.
GG napisał/a:
W związku z tym mam pytanie jak on powinien działać, bo wydawało mi się, że jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość. A u mnie brak jakichkolwiek reakcji na ten przycisk.

Ja mogę napisać jak to jest w R827, ale u Ciebie powinno być podobnie. Pownienneś poszukać w archiwum, bo było to już opisywane.
Pedał nie powinien zostawać przy podłodze, bo tempomat działa bezpośrednio na przepustnicę i reguluje jej otwarcie w zależności od obciążenia (np. jeśli auto zaczyna podjeżdżać pod górkę, to zaczyna zwalniać, więc żeby utrzymać prędkość komputer otwiera przepustnicę szerzej).
W R827 są 3 przyciski sterujące tempomatem - jeden na desce włączający cały układ i dwa sterujące (+ i -) na kierownicy, które pozwalają na przyspieszanie/zwlanianie bez ruszania nogam. :) Przycisk + (jest na nim też napis "set") jednoczesnie służy aktywacji systemu.

Procedura jest następująca:
1. Wcisnąć przycisk na desce
2. Rozpędzić do właściwej prędkości
3. Wcisnąć "set" i zdjąć nogę z gazu
4. Regulować prędkość + i -
5. Po wciśnieciu któregokolwiek pedału lub przycisku na desce tempomat się wyłączy
6. Jeśli wyłączysz tempomat naciskając którykolwiek pedał można przywrócić go do poprzedniej prędkości przyciskając - (jest na nim napis "reset")

Tak jak napisałem - to opis dla R827, ale u Ciebie powinno być podobnie.

Brt - Pią Kwi 27, 2007 11:17

Co do tempomatu: Po wpisaniu słowa "tempomat" w wyszukiwarkę forum (odnośnik w moim podpisie) zobaczyłbyś TĄ LISTĘ . Owocnego czytania...
maciej - Pią Kwi 27, 2007 11:19

Kozik napisał/a:
GG napisał/a:
jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość

Tak właśnie powinien działać

Nie tak, nie tak.
Tak to działał ręczny gaz w maluchach.
Przecież stałe wychylenie pedału gazu nie równa się stałej prędkości.
Tempomat to dużo sprytniejsza, elektroniczna bestia i opisałem wyżej, jak pownien działać. :)

piter34 - Pią Kwi 27, 2007 11:33

GG napisał/a:
Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta.

Wiem, że KTSa 550 zakupił Tomi_114 (jest z Pilzna). Taki sam sprzęt ma p. Midowicz (najlepszy warsztat ROVERkowy w Krakowie).
Nie jest to to samo co TestBook, ale czujniki i błędy można odczytać (w niektórych przypadkach także SRS i ABS).
Zmień format tematu wątku!

GG - Sob Kwi 28, 2007 10:50

Tempomat działa ;) Dzięki za pomoc!
piter34 - Sob Kwi 28, 2007 11:46

GG napisał/a:
Tempomat działa ;) Dzięki za pomoc!

Jeżeli ktoś Ci pomógł, to kliknij przycisk "pomógł"

GG - Czw Maj 03, 2007 22:27

A czy tempomat można jakoś zresetować czy coś? Bo przez jakiś czas działał, a teraz nie chce zaskoczyć? Dodam jeszcze, że na kierownicy mam następujące przyciski do tempomatu: set z plusem i reset, oba mają pozycję w górę i w dół.

Pozdrawiam.
GG