Zobacz temat - [R620] Wymiana zamków
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana zamków

b_mol - Nie Kwi 29, 2007 23:31
Temat postu: [R620] Wymiana zamków
Przez ostatnie 3h przeszukiwałem posty i w końcu nie wiem więc pytam.
Przy kupnie 620Si '95 (tydzień temu) dostałem dwa komplety kluczyków
(każdy komplet to dwa kluczyki łamane - cienkie (czyli chyba bez immobilisera)).
Jednym otwieram drzwi, drugim odpalam samochód. Nie posiadam pilotów, ani czerwonego kluczyka z blaszką i kodem.
Zamykam samochód poprzez wciśnięcie "cycka" i zatrzaśnięcie drzwi (3x błyskają kierunkowskazy).
Nie mam zamka w przednich drzwiach pasażera, a zamek w klapie bagażnika nie działa
(nie da sie przekręcić kluczyka - stawia opór a na siłę nie chce nic robić by kluczyka nie pokrzywić).

A teraz pytania:
1. Wciśnięcie "cycka" to jedyny znany mi sposób zamykania - jak to zrobić inaczej?

2. Czy dobrze rozumiem, że pozycja LOCK wewnątrz pojazdu koło dźwigni otwarcia bagażnika powoduje,
że blokowana jest możliwość przekręcania (otwierania) zamka klapy bagażnika (od razu dodam,
że nie udało mi się żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)?

3. Czy istnieje możliwość zamontowania zamka w przednich drzwiach pasażera (takiego,
aby pasował do pozostałych zamków w samochodzie - i nie kosztował 500zł jak to sie naczytałem w napotkanych postach)?
Ostatecznie czy można zamontować jakikolwiek zamek?

4. Może prościej było by zamontowanie nowego kompletu zamków w całym samochodzie - wraz z kompletem pilotów.
Mówiąc nowy mam na myśli np. komplecik z innego Roverka 620 (tyle ich z Anglii "na części" można znaleźć)?
Co by taki zestaw musiał zawierać (oprócz kluczy i zamków naczytałem sie o centralkach alarmu
(pod podłokietnikiem i druga w bagażniku po prawej stronie pod tapicerką odpowiedzialna za sterowanie centralnym zamkiem).

5. Skoro nie mam grubych kluczy to oznacza że nie mam immo? (swego czasu
piter34 w poscie "Pilot 620 programowanie" napisał, że jego R620 Si Lux '95
nie ma immo - a ja nawet nie mam Lux :cry: )

6. piter34 napisał również
"...w przypadku auta w takiej konfiguracji jak ma marcel_n (gruby kluczyk, obecność immo)
i faktu braku posiadania jakiegokolwiek pilota można kupić komplet "centralka_bagażnikowa+pilot(y)",
podmienić centralkę i wszystko będzie "grać".
" - może to rozwiązanie było by całkiem niezłe? Ile to może kosztować?

PS:Rozpisałem się troszkę - ale chciałem w miarę precyzyjnie opisać sytuację

Paul - Nie Kwi 29, 2007 23:41

Na temat pilotów i centralki nie będę ściemniał, bo nie znam modelu :P
Co do zamków, to wygląda, jakby ktoś pojedynczo wymieniał :(
Opcje masz przynajmniej dwie:
1. Kupić nowy komplet zamków + stacyjka z kompletem kluczyków
2. Dokupić brakujące/uszkodzone sztuki i znaleźć klucznika, który Ci je przerobi, żeby pasowały pod Twój klucz. Jak się uprzesz, to można wszystkie zamki przerobić pod klucz od stacyjki, nie będziesz miał wtedy pęku kluczy do fury :D

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 11:42 pm ]
b_mol napisał/a:
żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)

Sorry, ale nie skumałem, o co chodzi :oops:

b_mol - Pon Kwi 30, 2007 00:00

Pisząc w pkt. 2 - "...nie udało mi się żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)?".
miałem na myśli zamek, który jest pomiędzy fotelem kierowcy a drzwiami kierowcy. Mieści się on zaraz koło dźwigni otwarcia bagażnika oraz wlewu paliwa.

Precyzyjniej już nie potrafię tego wyjaśnić :mrgreen:

Paul napisał/a:
1. Kupić nowy komplet zamków + stacyjka z kompletem kluczyków

i do tego jeszcze chyba będą konieczne te centralki (po wymianie chciałbym mieć sterowanie pilotem)?

Paul napisał/a:
Dokupić brakujące/uszkodzone sztuki i znaleźć klucznika, który Ci je przerobi, żeby pasowały pod Twój klucz

nie widziałem, że zamek można dopasować do klucza... :shock:
Czy to może być dowolny klucznik czy raczej specjalista od samochodów (gdzie takowego znajdę w okolicach Krakowa :mrgreen: )?

Paul - Pon Kwi 30, 2007 00:05

b_mol napisał/a:
i do tego jeszcze chyba będą konieczne te centralki (po wymianie chciałbym mieć sterowanie pilotem)?

Jeżeli to klucze z wbudowanym immo, to pewnie tak, inaczej niekoniecznie.
b_mol napisał/a:
nie widziałem, że zamek można dopasować do klucza...
Czy to może być dowolny klucznik czy raczej specjalista od samochodów (gdzie takowego znajdę w okolicach Krakowa )?

Można, Można, ale lepij, żeby to był ktoś, kto z samochodami ma często do czynienia, żeby nie wyszło, że śrubokrętem zamek potem otworzysz ;) :(
Co do Kraka, to lepiej miejscowych zapytaj, ja z drugiego końca Polski jestem :P

ADAM1 - Pon Kwi 30, 2007 01:30

b_mol napisał/a:
2. Czy dobrze rozumiem, że pozycja LOCK wewnątrz pojazdu koło dźwigni otwarcia bagażnika powoduje,
że blokowana jest możliwość przekręcania (otwierania) zamka klapy bagażnika (od razu dodam,
że nie udało mi się żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)?


Owa pozycja powoduje jedynie, iz nie mozesz otworzyc bagaznika od wewnatrz - czyli pociagajac za dzwigienke. Nie ma to nic wspulnego z zamkiem bagaznika.

A tak BTW, to ja na twoim miejscu posprawdzalbym dobrze nr. pojazdu nadwozia i silnika, bo takie kombinacje smierdza "przeszczepem" - nie orginalny zamek w drzwiach i stacyjka. Schowka terz pewnie nie mozesz zamknac kluczem - wyglada na to ze w bagazniku, blokadzie dzwigni otwierania bagaznika i w schowku masz stare orginalne zamki, a stacyjka i zamek w drzwiach pochodza z dwoch innych samochodow

Pozdrawiam

Tomi - Pon Kwi 30, 2007 17:25

b_mol napisał/a:
Czy istnieje możliwość zamontowania zamka w przednich drzwiach pasażera (takiego,
aby pasował do pozostałych zamków w samochodzie - i nie kosztował 500zł jak to sie naczytałem w napotkanych postach)?
Ostatecznie czy można zamontować jakikolwiek zamek?

Podjedź do fachowca od zamków. Dobierze Ci bębenek tak, jak masz w stacyjce. Operacja nie powinna kosztować więcej niż 100 zł.

bosniak - Pon Kwi 30, 2007 21:06

Wymontuj bębenki zamków z drzwi, schowka, klapy bagażnika, czy skądś tam jeszcze, weź je wraz z kluczykiem od stacyjki, zawieź do klucznika, byle jakiego, każdy średnio zaawansowany potrafi przestawić zapadki w bębenku do kluczyka. U mnie w Nowym Sączu biorą 20 zł za szt. Jeżeli chcesz mieć otwieranie z pilota to centralka najtańsza z allegro za 50 zł + 2 piloty, byle elektronik podepnie sie do mastera w zamku i masz już otwieranie z pilota. :lol:
b_mol - Pon Kwi 30, 2007 21:31

bosniak - nie wiedziałem, że to takie proste!
No i chyba najtańsze rozwiązanie :grin:

A nie wie ktoś przypadkiem czy centralny w R620Si jest sterowany masą?
Ktoś może robił takie szachermacher :twisted:

ADAM1 napisał/a:
Schowka też pewnie nie możesz zamknąć kluczem ...

...a tu zaskoczenie - zamek w schowku działa :)

PS: Czy to standard, że komplet stanowią dwa klucze - jeden do zamków a drugi do stacyjki?

ADAM1 - Pon Kwi 30, 2007 22:52

b_mol napisał/a:
PS: Czy to standard, że komplet stanowią dwa klucze - jeden do zamków a drugi do stacyjki?


Nie, w zadnym samochodzie sie z tym nie spotkalem

Pozdrawiam

Paul - Pon Kwi 30, 2007 23:50

ADAM1 napisał/a:
Nie, w zadnym samochodzie sie z tym nie spotkalem

No jak to :?: A Syrena, Warszawa, 126p, 125p to co? Pies? ;)

[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 11:51 pm ]
Ooooops, sorry, nie wziąłem poprawki, że to tylko samochodopodobne było ;)

Tomi - Wto Maj 01, 2007 09:17

Tak. Po włamaniu do auta miałem w klamce dziurę po bębenku w drzwiach kierowcy. Cała operacja z demontażem, dobraniem, ustawieniem i montażem trwała ok godziny. Nie pamiętam dokładnie kosztu, ale wydaje mi się, że wyniosła 70-100 zł.
ADAM1 - Wto Maj 01, 2007 22:02

Paul napisał/a:
No jak to A Syrena, Warszawa, 126p, 125p to co? Pies?


A to ja pseprasam :grin:
Mi bardziej chodzilo o samochody z tej epoki :cool:

Pozdrawiam

b_mol - Sro Maj 02, 2007 13:53

Odnośnie moich działań na temat wymiany zamków to na dzień dzisiejszy (posiadajęc dwa klucze (jeden do zamków, drugi do odpalania):
- naprawiłem zamek w bagażniku (musiałem go wyjąć i caluśki na części pierwsze rozebrać, ale sie opłaciło bo po wyczyszczeniu i nasmarowaniu WD-40 chodzi jak trza - należy uważać, żeby zapadki się nie pomieszały bo będzie kłopot przy złożeniu żeby nasz klucz zadziała),
- zamka w drzwiach przednich pasażera nie posiadam i dowiedziałem się (od pana który w dziale forum Sprzedam\części oferuje trzy R600 na części) że zdarzało się iż fabrycznie owe drzwi pasażera zamka nie posiadały.
- kluczyk od drzwi działa w schowku :)

Tak więc wydaje się, że albo mam 2 kluczyki oryginalnie, albo ktoś zmienił zamek w stacyjce (np po nieudanej próbie włamania od strony pasażera (i rozwalenia zamka w drzwiach jak i w stacyjce).

Jesli chodzi o otwieranie za pomocą pilota to interesuje mnie pewne rozwiązanie które zaproponował bosniak.

na allegro znalazłem alarmy z powiadamianiem, no coś takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=189796174
lub
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=188601580

co sądzicie o tych wynalazkach??
Warto wydać tyle kasy, czy lepiej najprostsze rozwiązanie (np. http://www.allegro.pl/ite..._zamykanie.html za 59zł)??
No i ponowie pytanie - czy sterowanie masą występuje w R620?

bosniak - Sro Maj 02, 2007 14:14

Jest to piekne autko, ale nie mercedes S-klass, ani BMW serii7, więc ja bym takich wynalazków nie zakładał, tym bardziej że co 30 dni trza baterie zmieniąc, a w praktyce co 2 tyg. jeżeli chodzi o odległośc powiadamiania to tez pewnie z 2 razy przesadził, w każdym razie jak Ci ma ktoś zwinąć auto, albo radio to jak mieszkasz na 10-pietrze to i tak nie zdążysz, kup dobry prosty alarm ze sterowaniem centralnego i bedzie git, albo komplet oryginalny z rozebranego anglika.
Brt - Sro Maj 02, 2007 14:22

bosniak napisał/a:
kup dobry prosty alarm ze sterowaniem centralnego i bedzie git, albo komplet oryginalny z rozebranego anglika.


Racja...popieram :)

b_mol - Sro Maj 02, 2007 14:23

bosniak napisał/a:
Jest to piekne autko, ale nie mercedes S-klass, ani BMW serii7,

pewnie masz rację, ale jak sie ma je od tygodnia a wcześniej Kadecika to...sa wiesz :lol:
bosniak napisał/a:
to jak mieszkasz na 10-pietrze

skąd wiedziałeś że mieszkam na 11-tym :evil:
bosniak napisał/a:
kup dobry prosty alarm ze sterowaniem centralnego i bedzie git, albo komplet oryginalny z rozebranego anglika

czyli coś w okolicach tych 59zł :) czy może lepiej oryginał (z jednym pilotem i centralką koleś ma za 100zł).
Poza tym wyczytałem w RAVE że odpalenia alarmu z pilota powoduje uruchomienie czujnika ruchu w samochodzie, natomiast zamykanie kluczem tego nie robi :( - prawda czy fałsz?

A warto się bawić w dodatkowe zabezpieczenia - jakieś odcinania dodatkowe zapłonów itp :)) ??

Brt - Sro Maj 02, 2007 14:59

Cytat:
A warto się bawić w dodatkowe zabezpieczenia - jakieś odcinania dodatkowe zapłonów


Jeśli się to dobrze zrobi to warto ;)

sTERYD - Sro Maj 02, 2007 16:46

b_mol napisał/a:
Poza tym wyczytałem w RAVE że odpalenia alarmu z pilota powoduje uruchomienie czujnika ruchu w samochodzie, natomiast zamykanie kluczem tego nie robi - prawda czy fałsz?

prawda prawda :cool: to jakbys chciał psa zostawić w samochodzie albo szybę uchyloną, albo jedno i drugie :smile:

piter34 - Czw Maj 03, 2007 17:13

b_mol napisał/a:
iter34 w poscie "Pilot 620 programowanie" napisał, że jego R620 Si Lux '95
nie ma immo - a ja nawet nie mam Lux

Myliłem się. Mam immo.

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 5:16 pm ]
Cytat:
Poza tym wyczytałem w RAVE że odpalenia alarmu z pilota powoduje uruchomienie czujnika ruchu w samochodzie, natomiast zamykanie kluczem tego nie robi :( - prawda czy fałsz?

Prawda.

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 5:17 pm ]
b_mol napisał/a:
PS: Czy to standard, że komplet stanowią dwa klucze - jeden do zamków a drugi do stacyjki?

Nie.

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 5:18 pm ]
Na Twoim miejscu zakupiłbym komplet piloty + centralka z jakiegoś anglika (roczniki 95 i w dół).

b_mol - Czw Maj 03, 2007 23:29

piter34 napisał/a:
Na Twoim miejscu zakupiłbym komplet piloty + centralka z jakiegoś anglika (roczniki 95 i w dół).

A nie lepiej kupić nowy alarm i jego sterowanie podpiąć pod centralny zamek?

piter34 - Pią Maj 04, 2007 11:50

b_mol napisał/a:
A nie lepiej kupić nowy alarm i jego sterowanie podpiąć pod centralny zamek?

Można tak zrobić, ale wtedy nie masz immobilisera oraz jeden nieużywany alarm na pokładzie.

bialy114 - Sob Maj 05, 2007 20:48

piter34 napisał/a:
jeden nieużywany alarm na pokładzie

Tak sobie czytam tutaj i w innych postach i dociera do mnie powoli, że R600 (nawet 94`) posiada NA 100 % fabryczny alarm. Jeśli to prawda, mój elektronik walnął mnie w poroże: zakładałem zaraz po zakupie alarm, który miał również sterować centralnym. I tak mam. Kluczyki (2 szt) wąskie, łamane - stąd mój wniosek - nie mam immobilisera. Piloty (2 szt) zamykają i uzbrajają alarm. Muszę przetestować uzbrajanie z kluczyka...Widziałem również diody przy"cyckach", ale nie dają oznak życia. Koło światełka wewnętrznego mam też coś w rodzaju odbiornika podczerwieni.
Proszę mądrzejszych o wyjaśnienie.

bosniak - Sob Maj 05, 2007 20:52

Masz odpięty fabryczny alarm, stacyjke bez immobilaizera, dlatego kluczyki są cienkie, a diody przy "cyckach" nie mrugaja.
b_mol - Sob Maj 05, 2007 21:16

bosniak napisał/a:
Masz odpięty fabryczny alarm, stacyjke bez immobilaizera, dlatego kluczyki są cienkie, a diody przy "cyckach" nie mrugaja.

Zgadzam sie całkowicie!

...tylko pewnie w tym momencie to Cię już specjalnie nie rusza, bo przecież skoro obecny się sprawuje jak należy to nie ma sensu go zmieniać na fabryczny;)
Jedynie z tego co wiem, to fabryczny alarm posiadał również czujniki ruchu. No ale jeśli twój dorabiany alarmik sie sprawdza, to nie warto grzebać i kombinować.
Lepsze jest wrogiem dobrego - i czasem się to sprawdza :mrgreen:

piter34 - Sob Maj 05, 2007 21:20

bosniak napisał/a:
stacyjke bez immobilaizera, dlatego kluczyki są cienkie

Uściślę, że to dotyczy każdego R600 sprzed 96 roku i z pilotami innymi niż VALEO.
Nie jest to zadna anomalia.
Zgadzam się, że brak mrugania diod przy "dzyndzlach" może być spowodowany odłączeniem fabrycznego alarmu+immo. Może też być spowodowany również prozaicznym faktem pozostawania alarmu w stanie "nieuzbrojony".

bialy114 napisał/a:

Tak sobie czytam tutaj i w innych postach i dociera do mnie powoli, że R600 (nawet 94`) posiada NA 100 % fabryczny alarm.

Oczywiście, że posiada. Skąd pomysł, że jest inaczej. :)

bialy114 napisał/a:
Kluczyki (2 szt) wąskie, łamane - stąd mój wniosek - nie mam immobilisera

Ja też mam kluczyk łamany, a immo jest.
Jeśli zamknę auto pilotem i otworzę kluczykiem, to nie odpalę auta. Immobiliser jest deaktywowany poprzez naciśnięcie przycisku na pilocie (fabrycznym oczywiście).
Diody u mnie oczywiście mrugają.
Odbiornik w podsufitce odbiera sygnał wysylany przez fabrycznego pilota.

Masz fabryczny pilot?

b_mol - Sob Maj 05, 2007 21:22

piter34 napisał/a:
eśli zamknę auto pilotem i otworzę kluczykiem, to nie odpalę auta. Immobiliser jest deaktywowany poprzez naciśnięcie przycisku na pilocie (fabrycznym oczywiście).

Ja nie mam pilocików więc nie sprawdzę, ale mam nadzieję, że już nie długo... ;)

A skoro piter34 pisze że immo jest, to pewnie jest!

tolik - Sob Maj 05, 2007 22:02

...chyba stosunkowo najpewniejsze jest AC... :cool:
bialy114 - Sob Maj 05, 2007 22:12

tolik napisał/a:
...chyba stosunkowo najpewniejsze jest AC...

Jasne - ale warto wiedzieć, czym się jeździ :mrgreen:
piter34 napisał/a:
Masz fabryczny pilot?

Nie mam. Tylko kluczyki dostałem :cry: A piloty dostałem od dokładanego alarmu.
piter34 napisał/a:
Oczywiście, że posiada. Skąd pomysł, że jest inaczej.

No to du.. nie elektronik - zamiast podłączyć fabryczny alarm - dołożył swój. Żeby chociaż powiedział:"masz tutaj alarm - masz pilota do niego ?"
Piter34 - dzięki - żebym mógł to by było "Pomógł" :mrgreen:

piter34 - Pon Maj 07, 2007 16:16

bialy114 napisał/a:
Nie mam. Tylko kluczyki dostałem :cry: A piloty dostałem od dokładanego alarmu.

A zatem immobilisera nie uaktywnisz. Włącza się go pilotem, zamykając samochód.

bialy114 - Pon Maj 07, 2007 16:36

Mówi się - trudno.
Dzięki wielkie za pomoc.
Naważniejsze, że mam alarm, który działa, dodatkowe zabezpieczenie i zniżki w AC :mrgreen:

b_mol - Pon Maj 07, 2007 22:33

bialy114, jak ubezpieczysz samochód, to napisz gdzie to zrobiłeś bo jestem również na wyborze towarzystwa ubezpieczeniowego - na razie wydaje misie, że nie najgorzej wygląda oferta PTU (poprzedni właściciel tam miał i podstawa ubezpieczenia wynosiła ok.850zł).
Valander_wwa - Pon Maj 07, 2007 22:54

Brt napisał/a:
bosniak napisał/a:
kup dobry prosty alarm ze sterowaniem centralnego i bedzie git, albo komplet oryginalny z rozebranego anglika.


Racja...popieram :)


niechlubnie znam paru takich agergatów, już po procederach - odnośnie tego teamtu twierdzą iż kupowanie alarmu niefabrycznego to ułatwiona zabawa dla nich. Fabryczny, nawet gdy prostszy jest bardziej skuteczny w obronie. - tylko cytuje

thef - Wto Maj 08, 2007 18:10

ADAM1 napisał/a:
b_mol napisał/a:
2. Czy dobrze rozumiem, że pozycja LOCK wewnątrz pojazdu koło dźwigni otwarcia bagażnika powoduje,
że blokowana jest możliwość przekręcania (otwierania) zamka klapy bagażnika (od razu dodam,
że nie udało mi się żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)?


Owa pozycja powoduje jedynie, iz nie mozesz otworzyc bagaznika od wewnatrz - czyli pociagajac za dzwigienke. Nie ma to nic wspulnego z zamkiem bagaznika.
...

Otóż właśnie ma :) . Pozycja LOCK powoduje zablokowanie zarówno dźwigienek wewnątrz auta jak i zamka klapy na zewnątrz.

piter34 - Wto Maj 08, 2007 18:14

thef napisał/a:
Pozycja LOCK powoduje zablokowanie zarówno dźwigienek wewnątrz auta jak i zamka klapy na zewnątrz.

Aż sprawdzę u siebie, bo nie bardzo jestem w stanie sobie wyobrazić jak przekręcenie kluczyka z przodu samochodu obok fotela może cokolwiek zablokować w tylnej klapie. :roll:

thef - Wto Maj 08, 2007 19:04

Przepraszam i zwracam honor :D . Jednak zamek się nie blokuje.
Mam nadzieję, że nie zdążyłeś jeszcze zmoknąć by to specjalnie sprawdzić.