|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Żarówki podświetlenia pokręteł
krzych1 - Pon Maj 07, 2007 17:25 Temat postu: [R416] Żarówki podświetlenia pokręteł Witam wszystkich.
Artykuł na stronie www.roverki.pl dotyczący wymiany żarówek podświetlenia pokręteł regulacji ciepło/zimno oraz podświetlenia popielniczki zmobilizował mnie wreszcie do wymiany tychże w moim samochodzie. Ale zanim się za to zabiorę chciałbym jeszcze się upewnić, czy żarówki tam montowane są takie same jak żarówka podświetlenia zegara. Przeszukałem archiwum, jest sporo postów dotyczących sposobu demontażu, ale nigdzie nie jest jasno napisane, jakie to są żarówki. Gdyby ktoś miał doświadczenie w tym względzie, to proszę o sugestie. Szkoda rozbierać wszystkiego tylko po to, żeby się dowiedzieć jakie to żarówki, lepiej mieć je już zakupione przystępując do wymiany.
Tacowski - Pon Maj 07, 2007 17:35
Nie sa to takie zarowki jak w zegarze. W zegarze masz zarowke obudowana w takim plastiku i jak ja montujesz to wkladasz i przekrecasz ten plastik.
W oswietleniu nawiewu natomiast sa zarowki wsuwane, takie jak w postojowkach tylko ze male. Mam w bagazniku takie. Jak nie zapomne zrobie jutro foto i podesle.
String - Pon Maj 07, 2007 17:46
uuu... mam wątpliwości. Wymieniałem żarówkę od zegarka - wyglądała tak samo - jak się potem okazało - jak żarówka od podświetlenia kontrolek na desce (np. kierunkowskazu). Nochyba że się mylę.
Facet w motoryzacyjnym po prostu wyjął przepaloną żarówkę z czarnej obudowy i powiedział: "Widzi Pan, możemy wymienić samą żarówkę - 80gr od sztuki". Wziąłem 5.
Przydadzą się.
Lechos - Pon Maj 07, 2007 17:46
a masz podswietlenie popielniczki i zapalniczki? bo u mnie brak tz. producent nie wziol pod uwage takiej opcji.
Tacowski - Pon Maj 07, 2007 17:56
To zalezy jaka kostka. Bo kostki sa takie w ktorych mozna wymienic zarowki i sa takie ktore te wasy od zarowki maja przyczepione na stale do plasticzku. Ale to przeciez sa groszowe sprawy. Taka zaroweczka z plastikiem pewnie kosztuje z 2,5 zł
krzych1 - Pon Maj 07, 2007 18:03
Witam!
Tacowski napisał/a: | Nie sa to takie zarowki jak w zegarze. W zegarze masz zarowke obudowana w takim plastiku i jak ja montujesz to wkladasz i przekrecasz ten plastik.
W oswietleniu nawiewu natomiast sa zarowki wsuwane, takie jak w postojowkach tylko ze male. Mam w bagazniku takie. Jak nie zapomne zrobie jutro foto i podesle. |
Jak byś mógł, to bardzo proszę o te fotki, ewentualnie oznaczenia żarówek, jeżeli na nich są.
String napisał/a: | uuu... mam wątpliwości. Wymieniałem żarówkę od zegarka - wyglądała tak samo - jak się potem okazało - jak żarówka od podświetlenia kontrolek na desce (np. kierunkowskazu). Nochyba że się mylę. |
Być może żarowki od podświetlenia kontrolek są takie same jak od zegarka, a w pokrętłach moga być inne, jak pisze Tacowski. Może zdjęcia to wyjaśnią.
Lechos napisał/a: | a masz podswietlenie popielniczki i zapalniczki? bo u mnie brak tz. producent nie wziol pod uwage takiej opcji. |
Ja jeszcze nie wiem, jutro biorę się za wymianę żarówek, to się dopiero okaże.
Tacowski - Pon Maj 07, 2007 18:07
Sa napewno inne niz w zegarze. Przeciez w niedziele wymienialem. Przeczytajcie artykul w klubie.
krzych1 - Pon Maj 07, 2007 18:12
Tacowski napisał/a: | Sa napewno inne niz w zegarze. Przeciez w niedziele wymienialem. Przeczytajcie artykul w klubie. |
Właśnie sobie go wydrukowałem i jutro będę się z tym tematem męczył. Dlatego chciałem wiedzieć, jakie mam najpierw kupić żarówki, bo takich jak idą do zegraka to jeszcze kilka mam.
Tacowski - Pon Maj 07, 2007 18:17
To sa takie dame jak te w tym plastiku tylko ze bez plastika
Idz do motoryzacujnego i powiedz ze chcesz takie jak sa w tym plastiku tylko ze bez plastika i powiedz do czego to beda wiedzieli
krzych1 - Pon Maj 07, 2007 19:21
Witam ponownie.
Tacowski napisał/a: | Idz do motoryzacujnego i powiedz ze chcesz takie jak sa w tym plastiku tylko ze bez plastika i powiedz do czego to beda wiedzieli |
Obawiam się, że nie będą wiedzieli, w mojej okolicy hasło "częsci do Rovera" wywołuje lekki popłoch i konsternację. Poza tym chodziło mi o to, żeby dokupić żarówki jeszcze przed rozkręceniem bebechów, bo do motoryzacyjnego mam troszeczkę kilometrów...
Stąd ta prośba o fotki...
Tacowski - Pon Maj 07, 2007 19:24
Postaram sie nie zapomiec. A nawet jak cos po rozebraniu auta i tak jest sprawne do jazdy
String - Pon Maj 07, 2007 20:46
Tacowski napisał/a: | Postaram sie nie zapomiec. A nawet jak cos po rozebraniu auta i tak jest sprawne do jazdy |
pewnie ja po żarówki do deski jechałem z deską trzymającą samoczynnie,bo już wszystko było wykręcone. Spokojnie rozebrać, organoleptycznie sprawdzić co świeci i udać się do motoryzacyjnego. HOWGH
piter34 - Wto Maj 08, 2007 10:21
String napisał/a: | pewnie ja po żarówki do deski jechałem z deską trzymającą samoczynnie,bo już wszystko było wykręcone. Spokojnie rozebrać, organoleptycznie sprawdzić co świeci i udać się do motoryzacyjnego. HOWGH |
Dokładnie. Rozkręcenie konsoli i wybebeszenie żarówek nie oznacz braku możliwości jazdy do sklepu z art. elektrycznymi (bo żarówek takich w motoryzacyjnym każdym raczej nie dostaniemy...)
krzych1 - Wto Maj 08, 2007 11:14
Witam.
Klapa!!! Rozkręciłem konsolę, pojechałem do sklepu, kupiłem nowe żarówki (okazało się, że jednak są takie same, jak przy zegarku), zamocowałem i ... nic. Nie chce świecić ani jedna, ani druga. Co to może być? Stare żarówki na pewno były spalone (lekko okopcone), żarówka od zegarka świeci, nie mogę dojść co się dzieje. Może ktoś ma jakiś pomysł?
sardos - Wto Maj 08, 2007 11:24 Temat postu: voltomierz woltomierz w reke i do dziela - sprwadz styki czy sie nie sa zasniedziale
String - Wto Maj 08, 2007 11:26
krzych1 napisał/a: | kupiłem nowe żarówki (okazało się, że jednak są takie same, jak przy zegarku) |
Ha! i wyszło na moje hihihih mówiłem, ze wg mnie takie same.
krzych1 - Wto Maj 08, 2007 11:31
Witam.
String napisał/a: | Ha! i wyszło na moje hihihih mówiłem, ze wg mnie takie same. |
A wyszło, wyszło na twoje. Nie twierdziłem, że jest inaczej, chciałem sie tylko upewnić. U kolegi w Seacie też są takie same, no ale zawsze jakiś procent niepewnosci zostaje. A może Tacowski ma inne, bo ktoś mógł np. przerobić, itp.
String - Wto Maj 08, 2007 15:05
może może - nie mówię że nie - może mam farta hihhihih
krzych1 - Wto Maj 08, 2007 16:42
Witam ponownie.
Uff... Udało się
Wszystko było w porządeczku, tylko skąd miałem wiedzieć, że aby działało podswietlenie pokręteł trzeba włączyć przynajmniej postojówki? Podświetlenie nie działało już w momencie kupna samochodu, więc nie wiedziałem
Ps. Proponuję, aby dodać do artykułu Tacowskiego na stronie www.roverki.pl wzmiankę o tym, że sprawdzać żarówki podświetlenia pokręteł regulacji i popielniczki trzeba koniecznie na załączonych światłach.
piter34 - Wto Maj 08, 2007 16:46
krzych1 napisał/a: | Proponuję, aby dodać do artykułu Tacowskiego na stronie www.roverki.pl wzmiankę o tym, że sprawdzać żarówki podświetlenia pokręteł regulacji i popielniczki trzeba koniecznie na załączonych światłach. |
Hmm. A to nie jest oczywiste?
krzych1 - Wto Maj 08, 2007 17:19
Witam.
piter34 napisał/a: | Hmm. A to nie jest oczywiste? |
Teraz to jest dla mnie jasne jak słońce , ale może w przyszłości też ktoś niezorientowany nieżle nagrzebie się przy tych żaróweczkach zanim załapie, że przecież trzeba włączyć światła. A tak, z instrukcją (wydrukowany artykuł) w ręku...
marthinez - Wto Maj 08, 2007 17:31
krzych1 napisał/a: | skąd miałem wiedzieć, że aby działało podswietlenie pokręteł trzeba włączyć przynajmniej postojówki? |
O kurka, grubo pojechałeś
Tacowski - Wto Maj 08, 2007 17:36
Hehe... To juz Ci nie potrzebne te zarowki co mialem sprawdzic jakie ja mam?
krzych1 - Wto Maj 08, 2007 17:41
Witam.
Tacowski napisał/a: | Hehe... To juz Ci nie potrzebne te zarowki co mialem sprawdzic jakie ja mam? |
No teraz już nie , ale dzięki za artykuł i za dobre chęci. Przymierzałem się do wymiany chyba z pół roku, myślałem, że jest o wiele więcej roboty, a tu jakieś 15 minut demontaż, 10 minut montaż (+ czas na jazdę po żaróweczki+ 1,5 godz. na sprawdzanie, dlaczego nie świecą ).
String - Wto Maj 08, 2007 18:05
wybacz mi Krzych1 ale nieźle mnie ubawiłeś z tym szukaniem dlaczego nie świecą heheheh ale mimo to gratuluję, że udało się wszystko naprawić.
Tacowski - Wto Maj 08, 2007 18:54
krzych1 napisał/a: | Ps. Proponuję, aby dodać do artykułu Tacowskiego na stronie www.roverki.pl wzmiankę o tym, że sprawdzać żarówki podświetlenia pokręteł regulacji i popielniczki trzeba koniecznie na załączonych światłach. |
A tak apropo w artykule jest napisane:
"Żarówkę należy wyciągnąć i wymienić na nową. Następnie należy włączyć światła by zobaczyć czy działają."
Wiec jest napisane wszystko, ojjjjjj nie czytales ze zrozumieniem
krzych1 - Wto Maj 08, 2007 20:23
Witam
Tacowski napisał/a: | A tak apropo w artykule jest napisane:
"Żarówkę należy wyciągnąć i wymienić na nową. Następnie należy włączyć światła by zobaczyć czy działają."
Wiec jest napisane wszystko, ojjjjjj nie czytales ze zrozumieniem |
No to gdzie ja miałem oczy
Za dobrze mi szło rozbieranie, nie czytałem wszystkiego uważnie no i efekt wiadomy. Będzie nauczka na przyszłość.
A że wcześniej nie miałem takiego ustrojstwa w samochodzie(? - Polonez), no to się pogubiłem. Niedawno właśnie wróciłem z trasy i jestem pod wrażeniem (dotychczas widziałem tylko ciemność, no może nie całkiem, świeciło radio).
Brt - Wto Maj 08, 2007 20:43
Brawo Krzych1 świetna robota hehe też sie nieźle ubawiłem. Najwazniejsze że się dobrze skonczyło, bez strat w przewodach i żarówkach
komarynka - Pon Maj 28, 2007 20:31
Dzięki Klubowiczowi Tacowski,który świetnie opracował temat ,w minioną sobotę zabrałem się za ich wymianę.Poszło jak z płatka.Dla zainteresowanych podaję wartość żarówki,która zamontowana jest u mnie (12V 1,2W bez plastikowej obsadki pasowana na wcisk.)Wymieniłem też żarówkę podświetlenia zegara,która ma te same parametry,lecz jest osadzona w plastiku na stałe.
Tacowski - Pon Maj 28, 2007 21:38
Ciesze sie ze sie przydal moj artykuł
|
|