Zobacz temat - [R all]Klima, a spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R all]Klima, a spalanie

sardos - Wto Maj 08, 2007 13:31
Temat postu: [R all]Klima, a spalanie
Może mi ktoś powie jak bardzo wzrasta spalanie na włączonej klimatyzacji. Najlepiej jaka jest różnica na 100km u was
Brt - Wto Maj 08, 2007 13:36

u mnei prawie żadna. Tzn nie zauważyłem jakiegoś zwiekszonego zużycia. Pewnie jest to jakiś ułamek litra ale dużo bardziej u mnie spalanie zależy od humoru kierowcy :D niż od faktu włączenia klimy ;)
szlagoner - Wto Maj 08, 2007 14:55

Rok temu na wakacjach jechałem w dwie osoby w lecie z włączona klimą na III zakresie prędkości dmuchania i wyszło mi 8,5 l/100 km. :evil: Trasa + pół godziny kręcenia się po mieście.

Gdy sam testowałem na jesieni bez żadnego nadmuchu spalanie zmalało do 5,9 l/100 km. Tylko trasa. :smile:

Średnie prędkości w trasie jakieś 100-120 km/h.

Dodam że w międzyczasie powymieniałem wszystkie filtry, przeczyściłem silniczek krokowy bo miał za wysokie obroty i w tym roku będę znowu testował z nadzieją na lepsze wyniki.

piter34 - Wto Maj 08, 2007 15:02

Trudno stwierdzić ile zabiera klima, bo musiałbyś przejechać najpierw cały bak bez klimy, a potem w takich samych warunkach cały bak z klimą...
Moim zdaniem jazda z klimą to minimum 10% wyższe spalanie

emes - Wto Maj 08, 2007 15:21

Podobnie jak Brt nie zauważyłem dużego wzrostu spalania przy jeździe z włączoną klimatyzacją.
Rozan99 - Wto Maj 08, 2007 16:33

Był ten problem omawiany i testowany w programie "Pogromcy mitów" na kanale Discovery. Włączona klima praktycznie nie robi różnicy w spalaniu...
Kozik - Wto Maj 08, 2007 16:40

Cytat:
Był ten problem omawiany i testowany w programie "Pogromcy mitów" na kanale Discovery. Włączona klima praktycznie nie robi różnicy w spalaniu...

A czy tak małym silniku jak 1.4 też nie robi różnicy. Bo spadek mocy jest.

GreenApple - Wto Maj 08, 2007 16:44

Rozan99 napisał/a:
Włączona klima praktycznie nie robi różnicy w spalaniu...

No, oni testowali dwutonowy samochód z czterolitrowym silnikiem, więc praktycznie nie bylo rożnicy :razz: Gdzieś czytałam, że w upalny dzień podczas jazdy autostradą klima łyka ok. 0,6-0,8l/100km. Dla R214i to na pewno więcej niż dla R75 2.5 V6 :wink: Dla uproszczenia pomińmy pojemność kabiny samochodu, powierzchnię szyb i kolor karoserii... :mrgreen:

koalaup - Wto Maj 08, 2007 17:37

Szlagoner mam pytanie bo sam teraz nie wiem czy moze ja mam cos zepsute czy jak bo jak nie wlacze nawiewu tzn conajmniej 1 biegu to klima sie nie zalacza czy to normalne?
Paul - Wto Maj 08, 2007 17:49

koalaup napisał/a:
jak nie wlacze nawiewu tzn conajmniej 1 biegu to klima sie nie zalacza czy to normalne?

Jak najbardziej normalne :D
Skraplacz musi mieć przepływ powietrza, bo inaczej zamarznie. Dlatego jest takie zabezpieczenie - bez dmuchawy nie ma klimy :!:
A swoją drogą - po co Ci włączona klima, jak i tak jej nie odczujesz :?: ;)

koalaup - Wto Maj 08, 2007 17:56

To Szalonger napisal ze testowal bez przeplywu i mial male zuzycie paliwa wiec tez sie zdziwilem ze niby tak zadziala klima
Paul - Wto Maj 08, 2007 17:59

koalaup napisał/a:
To Szalonger napisal ze testowal bez przeplywu i mial male zuzycie paliwa wiec tez sie zdziwilem ze niby tak zadziala klima

Ja zrozumiałem, że klimę miał wyłączoną i dmuchawę też :D
Może z kontekstu to wyszło, bo to miało być porównanie - włączona -> wyłączona klima :D

[ Dodano: 8 Maj 2007, 19:01 ]
IMHO, to nie chce mi się wierzyć, żeby tylko z powodu klimy była taka różnica.
Robiłem swego czasu trasę do Chorwacji - 3 os. + bagaż na 2 tyg. + klima + ciężka noga = spalił mi średnio na trasie 1300km 4,9l/100km :D

koalaup - Wto Maj 08, 2007 18:01

Chyba faktycznie sie zagalopowalem teraz na "trzezwo - po czasie" chyba faktycznie nie zrozumialem do konca o co mu chodzilo w jego wypowiedzi. PRZEPRASZAM zwracam honor
Paul - Wto Maj 08, 2007 18:05

koalaup napisał/a:
PRZEPRASZAM zwracam honor

No problem :D , kto pyta nie błądzi, a nie myli się, kto NIC nie robi :D

nixon75 - Wto Maj 08, 2007 18:49

Witam ja nie zauważyłem żeby dużo więcej spalał a nawet jak te 0,5 litra to z miło chęcią zapłacę te 2zł na 100 kilometrów w upalne lato. Wcześniej miałem samochód bez klimy i zapłaciłbym dużo więcej żeby jechać w schłodzonym samochodzie.
sardos - Wto Maj 08, 2007 18:56
Temat postu: dzieki
dzieki za info - to jade na testy
marthinez - Wto Maj 08, 2007 18:56

nixon75 napisał/a:
Witam ja nie zauważyłem żeby dużo więcej spalał a nawet jak te 0,5 litra to z miło chęcią zapłacę te 2zł na 100 kilometrów w upalne lato. Wcześniej miałem samochód bez klimy i zapłaciłbym dużo więcej żeby jechać w schłodzonym samochodzie.


Popieram w 100%. :wink:

PHJOWI - Wto Maj 08, 2007 20:55

dużo zależy także od stanu paska napędzającego agregat klimy. Miałem tak przy moim sharanie, palił mi nawet 1.1L wiecej niż przy wyłączonej klimie. po wymianie paska , spalanie spadło do 0.4. a tak wogóle to norma jest 0.5l na godzine pracy.(tak mówią szpece od klimy)
Ant - Wto Maj 08, 2007 21:45

PHJOWI napisał/a:
dużo zależy także od stanu paska napędzającego agregat klimy. Miałem tak przy moim sharanie, palił mi nawet 1.1L wiecej niż przy wyłączonej klimie. po wymianie paska , spalanie spadło do 0.4. a tak wogóle to norma jest 0.5l na godzine pracy.(tak mówią szpece od klimy)


i to może byc prawda bo trzeba przeliczyć nie na 100km tylko na czas pracy spreżarki, prawda jest taka że żadko kiedy używam więcej niż 2-go biegu przy włączonej klimie i spalanie mi jakoś drastycznie nie rośnie - tak jak stwierdził brt duzo więcej zalezy od buta niz od klimy - zwłaszcza przy takim 1.4 16V jak mój - jak go podeptam troche bardziej to od razu łyknie literek więcej a taka klima te 0.5 litra na godzine pracy to faktycznie nie duzo

Loo - Wto Maj 08, 2007 21:59

gdy w mojej 75 na kompie ustawione jest spalanie L/h, przy wlaczonym silniku, na biegu jalowym pokazuje 0.5 l na godzine. Gdy wlacze klime wzrasta o okolo 1 litra. Sprawdzcie u siebie i poprawcie jesli sie myle :wink:
coona - Wto Maj 08, 2007 22:07

Ja tam kompa w aucie nie mam :P ale taka prawda od wieków że ta klima coś tam "zabiera" tego paliwka (jeśli światła "zabierają" to klima tym bardziej) ale moim zdaniem te 0,5L czy tak najlepiej licząc ok 1L na 100km za taki luksus jakim jest klima to chyba warto wydać-a jak komuś żal to można sobie szyby otworzyć lub szyberdach ;)
Mój brat który klimy nie ma w Fiacie Punto często stawia autko w cieniu aż się trochę ochłodzi w porównaniu z temperaturą w słońcu a potem w trasie włącza zimny nawiew na włączonym obiegu i powiem wam że efekt klimy to nie jest ale na pewno lepiej niż przy otwartych szybach.

arrax - Sro Maj 09, 2007 02:47

dodam i ja swoje 3 grosze...

klima na pewno coś bierze i też gdzieś czytałem ze jest to ok 0.5L z mojego doświadczenia (co prawda nie dużego) muszę powiedzieć ze jeżeli jeździ się spokojnie to jest to ciężko odczuć. Ja moim R600 SDi w trasie ok 220KM przy prędkości nie przekraczającej 120KM/h nie odczułem różnicy w spalaniu wyszło koło 5-5.5L (2 osoby na pokładzie)!!! Da się natomiast odczuć spadek mocy np przy ruszaniu z włączoną klimą.
Ale bardzo rzadko zdarza mi się jeździć z włączoną klimą cały czas!!! po prostu schładzam wnętrze autka wyłączam klimę i jak się zrobi ciepło znów włączam... :mrgreen:

pawciu87 - Sro Maj 09, 2007 03:00

ja jezdze natomiast caly czas z klima... tylko ustawiam temperature :mrgreen: i samo sie dostosowuje :twisted: i jakos specjalnie tez nie jest odczuwalne wieksze zuzycie paliwa... chociaz przy ruszaniu czuc spadek mocy :wink:
kqba - Sro Maj 09, 2007 18:05

Mi ostatnio z klimą na II biegu, na trasie przy 100-120 km/h po 200 kilometrach spalił 14 litrów, czyli 7/100
ekodris - Sro Maj 09, 2007 20:16

Myślę, że wypowiedź nixon'a75 to dobre podsumowanie tego tematu.
P.S.
w moim 75 cdt nie zauważyłem różnicy.

ENU - Sro Maj 09, 2007 21:49

Witam

Hehehe nie ma tak łatwo

Wzrost spalania oscyluje w granicach 0,3 - 1,0 litra na 100 km .Kompresor zabiera silnikowi około 4-6 KM co przy pojemnosci 1,4 litra jest odczuwalne dlatego prawie wcale nie ma klimatyzacji w silnikach mniejszych niż 1,4 litra.A wiekszosc posiadaczy na pewno sama zauwarzyła ze po włączeniu klimatyzacji obroty silnika nieznacznie sie podnoszą

String - Sro Maj 09, 2007 22:13

Ze swojej strony dodam tylko, że w czasach młodzieńczych mając "malucha" tak sobie załatwiłem zatoki, że potem jeździć z otwartymi oknami nie mogłem bo zaraz bolała mnie strasznie głowa. Marzyłem od zawsze o aucie z klimą (cierpiąc katusze podczas np. ubiegłorocznego lata - nie mogąc otorzyć okien ze względu na wiatr).
Teraz mam klimę i niezawaham się jej użyć hehehe :twisted:
Dlatego nawet jeśli klima miałaby mnie kosztować 2 litry/100km... mam to gdzieś. Mniej mnie zaboli niż głowa (a trzeba Wam widzieć że mnie jak już głowa boli, to mam bóle migrenowe - kto nie przeżył, to nie wie co to ból głowy).
Podrówka

kqba - Czw Maj 10, 2007 09:48

ENU napisał/a:
Witam

Hehehe nie ma tak łatwo

Wzrost spalania oscyluje w granicach 0,3 - 1,0 litra na 100 km .Kompresor zabiera silnikowi około 4-6 KM co przy pojemnosci 1,4 litra jest odczuwalne dlatego prawie wcale nie ma klimatyzacji w silnika mniejszych niż 1,4 litra.A wiekszosc posiadaczy na pewno sama zauwarzyła ze po włączeniu klimatyzacji obroty silnika nieznacznie sie podnoszą


Mój szwagier ma klimę w Daewoo Kalos (odpowiednik Chevroleta Aveo) 1.1 i po włączeniu klimy spadek mocy jest tak bardzo odczuwalny, że auto "gwałtownie" zwalnia. No ale da się tym jeździć, albo "przemieszczać"

nixon75 - Czw Maj 10, 2007 11:08

czym mniejszy silnik tym większe spalanie przy włączonej klimie trzeba go wyżej kręcić żeby zrekompensować spadek mocy