Zobacz temat - [R 200Si] Skrzynia biegów?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200Si] Skrzynia biegów?

Artus2000 - Wto Maj 08, 2007 21:26
Temat postu: [R 200Si] Skrzynia biegów?
Witam,

Czy ktoś z szanownych klubowiczów jest w stanie stwierdzić czy ta skrzynia będzie pasowała do mojego sprzętu?

Pozdrawiam

arrax - Sro Maj 09, 2007 03:08

witam...

z tego co widzę po opisie tej skrzyni to jest ona od silnika 1.8D z hondy CONCERTO czyli rovera 200 ale do roku 95 tz. kańciaka. (zaś na skrzyni mamy biały napis R214 ) trochę dziwne :roll: Ty zaś masz rok 97 wiec okrąglaka :mrgreen:
moim zdaniem to któraś z tych skrzyń (tylko nie ostatnia)
http://www.allegro.pl/sea...18885&country=1

(jeżeli się mylę to proszę o poprawienie mnie)

jedno pytanko a co się stało z orginalną skrzynią?? :razz:

i jedna moja porada...
jeżeli byś już kupował skrzynie to podobnie jak z silnikiem ja bym pojechał do kolesia który ją sprzedaje i powiedział żeby zamontował (oczywiście nie za darmo) ty sprawdzisz czy wszystko hula jak powinno jeżeli tak to kupujesz i jesteś pewien że dokonałeś dobrego zakupu. (skrzynia to delikatna sprawa mogą być łożyska padnięte lub coś lekko zgięte kto wie jak oni demontują takie rzeczy a tego na pierwszy rzut oka nie zobaczysz dopiero jak założysz a nikt nie lubi przykrych niespodzianek :cry: )

Artus2000 - Sro Maj 09, 2007 07:53

arrax napisał/a:
jedno pytanko a co się stało z orginalną skrzynią??

Stara hałasuje i przy okazji ma wyciek oleju. W warsztacie stwierdzili, że skrzyni nie opłaca się remontować bo koszty naprawy będą bliskie lub większe niż kupno skrzyni używanej.
arrax napisał/a:
i jedna moja porada...
jeżeli byś już kupował skrzynie to podobnie jak z silnikiem ja bym pojechał do kolesia który ją sprzedaje i powiedział żeby zamontował (oczywiście nie za darmo) ty sprawdzisz czy wszystko hula jak powinno jeżeli tak to kupujesz i jesteś pewien że dokonałeś dobrego zakupu. (skrzynia to delikatna sprawa mogą być łożyska padnięte lub coś lekko zgięte kto wie jak oni demontują takie rzeczy a tego na pierwszy rzut oka nie zobaczysz dopiero jak założysz a nikt nie lubi przykrych niespodzianek :cry: )

Dobry pomysł :) Sam się zastanawiałem jak to zrobić, bo przecież często jest tak, że ten co sprzedaje demontował auto którego nawet nie odpalał.

jerzu - Sro Maj 09, 2007 11:52

Szukaj skrzyni R65 z oznaczeniem 5C39. To jest skrzynia do Roverka 200 z silnikiem 1.4. Oznaczenie znajduje sie na nalepce na skrzyni. Musisz poszukać bo jest na pewno gdzieś pod brudem. Ostatnio też przerabiałem temat kupna skrzyni. Ja nie montowałem skrzyni na miejscu ale umówiłem się na gwarancje rozruchową. Jak będzie coś nie tak to oddam i dostanę inną.
Artus2000 - Czw Maj 10, 2007 21:19

jerzu napisał/a:
Szukaj skrzyni R65 z oznaczeniem 5C39. To jest skrzynia do Roverka 200 z silnikiem 1.4. Oznaczenie znajduje sie na nalepce na skrzyni. Musisz poszukać bo jest na pewno gdzieś pod brudem. Ostatnio też przerabiałem temat kupna skrzyni. Ja nie montowałem skrzyni na miejscu ale umówiłem się na gwarancje rozruchową. Jak będzie coś nie tak to oddam i dostanę inną.

Cenne informacje! Ale mam jeszcze w takim razie pytanie trochę z innej beczki. Czy skrzynia z 400 z silnikiem 1,4 będzie pasowała do mojego auta? Człowiek który ją sprzedaje spróbuje ją jeszcze obejrzeć w poszukiwaniu tych numerków, ale mówi, że sprzedawał już skrzynię od 200 do 400 i pasowała, pytanie tylko czy w drugą stronę będzie tak samo?

Tomi - Czw Maj 10, 2007 22:33

Artus2000 napisał/a:
Czy ktoś z szanownych klubowiczów jest w stanie stwierdzić czy ta skrzynia będzie pasowała do mojego sprzętu?

Nie pasuje
Artus2000 napisał/a:
Czy skrzynia z 400 z silnikiem 1,4 będzie pasowała do mojego auta? Człowiek który ją sprzedaje spróbuje ją jeszcze obejrzeć w poszukiwaniu tych numerków, ale mówi, że sprzedawał już skrzynię od 200 do 400 i pasowała, pytanie tylko czy w drugą stronę będzie tak samo?

Ponieważ R100, 200 i 400 z silnikami 1,1-1,6 wyposażone są w skrzynie R65, różnią się jedynie przełożeniem głównym... pasuje, ale potem jeździ trochę innaczej. Jeśli ktoś się jedynie turla, pewnie nie zauważy różnicy... albo dopiero po jakimś czasie :)

AndrewS - Czw Maj 10, 2007 22:40

ale PG1 jest chyba lepiej wykonana od R65, wiec ja gdybym zmienial to postawilbym na trwalosc, czy w PG1 tak samo czasami nie wchodzi wsteczny i jedynka ??
Brt - Czw Maj 10, 2007 22:42

wsteczny czasami nie wchodzi ;) a jedynka jak jest -25 :D
Artus2000 - Czw Maj 10, 2007 23:07

Tomi napisał/a:
Ponieważ R100, 200 i 400 z silnikami 1,1-1,6 wyposażone są w skrzynie R65, różnią się jedynie przełożeniem głównym... pasuje, ale potem jeździ trochę innaczej. Jeśli ktoś się jedynie turla, pewnie nie zauważy różnicy... albo dopiero po jakimś czasie :)
Czyli właściwie to co znaczy, że stracę kilka sekund na światłach:) czy maksymalna mi się zmieni? Jak duża to różnica, powiedzmy w % na niekorzyść?

Pytam, bo już wiem wszytko dokładnie. Jest to skrzynia z Rovera 45 silnik 1,4 16V rocznik 2001, symbol silnika K6. Kosztować mnie będzie 600 zł. Proste pytanie, będzie git? Mam brać, czy szukać dalej do R200?

Tomi - Pią Maj 11, 2007 00:02

Artus2000 napisał/a:
Rovera 45 silnik 1,4 16V rocznik 2001, symbol silnika K6

Nie ma silnika K6. Jeśli to KV6 (spekuluję, bo najpodobniejszy do K6), to nie 1,4...

koalaup - Pią Maj 11, 2007 06:16

Jezeli to ma byc skrzynie z Rovera 45 to nie bedzie chyba Ci pasowac tak samo jak z R 25 Jezeli to by byla 400 to by pasowala Przynajmniej tak gdzies na forum tu wyczytalem ale niech sie marzejsi wypowiedza Najpierw pytasz o 400 a pozniej piszesz ze masz upatrzona z 45 to nie to samo jednak
Artus2000 - Pią Maj 11, 2007 07:43

koalaup napisał/a:
Jezeli to ma byc skrzynie z Rovera 45 to nie bedzie chyba Ci pasowac tak samo jak z R 25 Jezeli to by byla 400 to by pasowala Przynajmniej tak gdzies na forum tu wyczytalem ale niech sie marzejsi wypowiedza
Teraz to już sam nie wiem co robić :( Czy zdjęcia tej skrzyni pomogą w ocenie?
koalaup napisał/a:
Najpierw pytasz o 400 a pozniej piszesz ze masz upatrzona z 45 to nie to samo jednak
Ja tylko przekazuję informacje jakie otrzymuje od sprzedającego.
Tomi - Pią Maj 11, 2007 08:26

koalaup napisał/a:
Jezeli to ma byc skrzynie z Rovera 45 to nie bedzie chyba Ci pasowac tak samo jak z R 25 Jezeli to by byla 400 to by pasowala

W Roverze 45 i 25 (do 2004 roku) siedzą te same skrzynie. Teoretycznie jest to ta sama skrzynia co w modelach 200/400. Praktrycznie, często występują różniece, których nie widać. Inne są uszczelniacze i półosi i pewnie wiele innych rzeczy. W praktyce, jeśli nawet będzie pasowało (inne uszczelniacze półosi mogą pociądać za sobą inne półosie), to wszelki późniejszy dobór części może okazać się dość karkołomny i nikt tak naprawdę nie da wtedy głowy, czy części, które sprzedaje będą pasować do tej skrzyni (części dobiera się po nr VIN).
Artus2000 napisał/a:
Ja tylko przekazuję informacje jakie otrzymuje od sprzedającego.

Na Allegro, sprzedający często piszą to, co chce przeczytać sprzedający... aby tylko sprzedać.

[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 9:28 am ]
Rada:

Jeśli kupować części używane, to z takiego samego modelu i podobnego rocznika.

Artus2000 - Pią Maj 11, 2007 09:37

Kontakt nie jest z Allegro, tylko z tego forum. Rozmowa jest bardzo miła, uprzejma i sprzedający wykazuje dość dużo cierpliwości będąc bombardowany pytaniami laika jakim jestem. Jednak sam nie jest pewny w 100% czy skrzynia będzie pasować. Dlatego staram się to ustalić pytając wszystkich Was, mających doświadczenie z tą marką bo koszty transportu nie są małe. Ale z tego co Tomi napisał, bezpieczniej będzie jak sobie odpuszczę :(
piter34 - Pią Maj 11, 2007 10:45

Tomi napisał/a:
Artus2000 napisał/a:
Czy skrzynia z 400 z silnikiem 1,4 będzie pasowała do mojego auta? Człowiek który ją sprzedaje spróbuje ją jeszcze obejrzeć w poszukiwaniu tych numerków, ale mówi, że sprzedawał już skrzynię od 200 do 400 i pasowała, pytanie tylko czy w drugą stronę będzie tak samo?

Ponieważ R100, 200 i 400 z silnikami 1,1-1,6 wyposażone są w skrzynie R65, różnią się jedynie przełożeniem głównym... pasuje, ale potem jeździ trochę innaczej. Jeśli ktoś się jedynie turla, pewnie nie zauważy różnicy... albo dopiero po jakimś czasie :)

Jeśli kupujemy skrzynię z 414 do 214 to nie będzie różnicy w przełożeniu głównym.
Wsadzając skrzynię od 1.4 do 1.6 zyskujemy dynamikę. W przypadku przeciwnym jest oczywiście odwrotnie.

Moloch - Pon Maj 21, 2007 11:11

piter34 napisał/a:
Wsadzając skrzynię od 1.4 do 1.6 zyskujemy dynamikę


Ale zapewne tracimy prędkość maksymalną :?: zgadza się :?:

Ja się podłączę pod temat bo też musze kupić/zregenerować skrzynię tylko ja mam 1.6. Co polecacie regenerecja czy wymiana :?: Jeżeli regeneracja to kto może to w dobry sposób zrobić po dość przystępnej cenie :?: Jeżeli kupno to gdzie najlepiej aby nie było tak, że zakupie skrzynie i będzie to samo co jest :mrgreen:

piter34 - Pon Maj 21, 2007 11:45

Moloch napisał/a:
piter34 napisał/a:
Wsadzając skrzynię od 1.4 do 1.6 zyskujemy dynamikę


Ale zapewne tracimy prędkość maksymalną :?: zgadza się :?:

Na 4 biegu w skrzyni 1.4 mamy przy odcince ok. 183kmh
Na 4 biegu w skrzyni 1.6 jest to prędkość ok. 190kmh

Różnice są niewielkie. Ja bym wolał stracić Vmax i zyskać przyspieszenie... ;-)

Moloch - Pon Maj 21, 2007 11:50

piter34 napisał/a:
Na 4 biegu w skrzyni 1.4 mamy przy odcince ok. 183kmh
Na 4 biegu w skrzyni 1.6 jest to prędkość ok. 190kmh

Różnice są niewielkie. Ja bym wolał stracić Vmax i zyskać przyspieszenie...


Ja też :mrgreen: częściej po mieście jeżdżę niż po trasie pozatym i tak do Maxa na polskich drogach nie ma co się rozpędzać :mrgreen: