|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 100 - [R114] Mam parę problemów
fkuczkowski - Wto Maj 08, 2007 22:48 Temat postu: [R114] Mam parę problemów Pierwsza sprawa jest piszczące zawieszenie dowiedziałem sie ze trzeba wymienic sworzen lecz podobno trzeba sposcic plyn z gruszek a za napapowanie chca 300 zł a slyszałem ze samemu mozna sobie pompke zrobic jezeli by ktos wiedział jak to bardzo prosze o podpowiedz
Druga sprawa to hamulec tylni reczny . Czy wystarczy tylko naciagnac linke . Bo te "ciagadełka" klackow w bebnie sa bardzo daleko od nich .
Ostatnia zas to gdzie znajduje sie w tym aucie moduł od centralnego zamka .
Z góry dziekuje
piter34: poprawiłem tytuł wątku. następnym razem stosuj się do zasad kącika!
koalaup - Sro Maj 09, 2007 05:56
Niestety nie pomoge Ci w Twoim problemie bo nie mam zielonego pojecia ale za to dam Ci jedna dobra rade Zmien temat topica stosujac sie do zasad kacika zanim zrobi to Admin albo Moderator za Ciebie
A gdybys szukal to...
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15017
7Tomi - Sro Maj 09, 2007 10:19 Temat postu: [R114 92r] Skrzypienie zawieszenia
fkuczkowski napisał/a: | Pierwsza sprawa jest piszczące zawieszenie dowiedziałem sie ze trzeba wymienic sworzen lecz podobno trzeba sposcic plyn z gruszek a za napapowanie chca 300 zł a slyszałem ze samemu mozna sobie pompke zrobic jezeli by ktos wiedział jak to bardzo prosze o podpowiedz
Druga sprawa to hamulec tylni reczny . Czy wystarczy tylko naciagnac linke . Bo te "ciagadełka" klackow w bebnie sa bardzo daleko od nich .
Ostatnia zas to gdzie znajduje sie w tym aucie moduł od centralnego zamka .
Z góry dziekuje |
Co do ymiany sworznia to niestety płyn trzeba spuścić, ale do tegoczasu zanim to zrobisz możesz zlikwidować skrzypienie.
1. Sciągnij koło.
2. Zdejmij gumową osłone sworznia kulistego (to ten sorzeń co masz do wymiany)
3. Strzykawką napuśc tam troche WD40
4. Poczekaj troche.
5. Teraz najlepiej wydmuchac WD - najlepiej kompresorem
6. Nalej tam oleju i załóż osłone gumową.
Przestanie piszczeć ale sworzeń i tak do wymiany. Koszt sworznia to ok 30zł. W większości sklepów motorycacyjnech dostępny - bardzo ładnie cześci do zawieszenia są podane w katalogu DELPHI Suspension and stering ale jeśli będziesz zamawiał to polecam 3 firmy
- MG ROVER - drogi i ciężko dostępne - ewentualnie na zamówienie u Tomiego (www.tomateam.pl)
- UNIPART - bez problemu dostępne w polsce - 35zł sztuka
- SIDEM - belgijski zamiennik - jakość niczego sobie.
Co do pompowania to niestety w łodzi takie sa ceny. Oblicz sobie koszty podróży bo jesli jesteś w stanie przyjechac do Kielc to jestem w Kielcach 2x w miesiącu. Na poczekaniu zajmie to 30 minut. Sprawa jest na tyle prosta, że można to zrobić na parkingu.
Pome możesz sobie zrobić z podnośnika hydraulicznego takiego typowego do samochodu. Jest troche zabawy ale da sie. Poszukam i podam namiar na gościa który sobie samo robił i teraz pompuje bez problemu.
Co do hamulca to są dwa sposoby. Albo naciągniećie linki obok dzwigni między fotelami albo podstawienie szczęk. Mechanizm podstawiania szczek jest w bębnie ale dostęp do niego jest od zewnątrz. To ta kwadratowa sruba na górze bębna. Niestety w tym roczniku podejrzewam, że może być już problem z działaniem.
Centaralka zamka - szczerze? Nie mam pojęcia gdzie oni to schowali
W rocznikach 95-> w autach z immo i alaramem centralka jest nad schowkiem.
Rozebrałem już kilka R114 z lat 90-95 i żaden poomimo, iż posiadał centralny nie miał takowej centralki więc obstawiam, że jest zintegrowana z komputerem:/ aczkolwiek z drugiej strony łatwo tą teorię obalić ponieważ mam 114Diesla i tam nie ma komputera a centalny jest
Ale dałeś mi powód do myślenia. Mój Diesel jest akurat kompletnie rozebrany do malowania wię poszukam tego ustrojstwa
Pozdrawiam
fkuczkowski - Pią Maj 18, 2007 22:18
Dzięki wielkie
Jak bedziesz mial info na temat pompki to daj znac
Pozdrawiam
cozy - Sro Maj 23, 2007 12:01
a jesli chodzi o ta pompke to tam jest jakies inne wejscie zaworek
moga to zrobic gdzies w wartacie
czy naprawde trzeba miec porfesjonalny sprzet
w moim drugim roverku 111, przod lezy jak sportowym i juz hacza kola jak sie skreca, potrzebowalbym podpompowac wlasnie ten przod.
|
|