Zobacz temat - [R214si] Dziwne działanie hamulców - ABSu!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214si] Dziwne działanie hamulców - ABSu!

214_SI - Czw Maj 10, 2007 09:37
Temat postu: [R214si] Dziwne działanie hamulców - ABSu!
Witam ponownie,

Po ostatniej wymianie pasków, olejów, płynów.
Układ hamulcowy jest do dupy. Droga hamowania dużo dłuźsza niż przed wymianą płynów poprostu strach. Zastanawia mnie co to może być? Zapowietrzona pompa ABSowa?
Wygląda to tak jak by mi tylko ABS łapał przednie koła i to tak nie do końca.
A z takimi hamulcami śmigać po irlandi.

Jakieś pomysły co to może być? Jak zdjagnozować problem??

piter34 - Czw Maj 10, 2007 09:39

214_SI napisał/a:
Jakieś pomysły co to może być?

Partactwo mechaników.

Ja bym odpowietrzył układ hamulcowy.

214_SI - Czw Maj 10, 2007 09:42

Ze zwykłymi hamulcami dał bym sobie rade ale jak to jest z ABSem?
To chyba trzeba śmignąć do kogoś kto by napuścił płyn hamulcowy od nowa nie zapowietrzejąc pompy absowej!? Czy da rade zrobic to ręcznie?

walkie - Czw Maj 10, 2007 09:51

HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHamulec!
sTERYD - Czw Maj 10, 2007 12:38

214_SI napisał/a:
Ze zwykłymi hamulcami dał bym sobie rade ale jak to jest z ABSem?

przecież odpowietrza się dokładnie tak samo tylko więcej płynu Ci wtedy przejdzie przez układ :cool:

Brt - Czw Maj 10, 2007 12:52

dokładnie :) tez myślałem, że coś innego trzeba rzeźbić, a to normalne odpiwietrzanie jest ;)
214_SI - Nie Cze 03, 2007 14:20

Jak to jest w tym ABSie! Przy hamowaniu powinno łamać na wszystkie 4 koła?
Bo już sam nie wiem :???:

ENU - Nie Cze 03, 2007 14:25

ABS łapie tylko na te koło które sie blokuje
214_SI - Nie Cze 03, 2007 16:42

A od tego nie jest kontrola trakcji? Czy jak to się nazywa. Akurat w tej dziedzinie nie jestem mocyny
Paul - Nie Cze 03, 2007 19:32

Kontrola trakcji jest od przyczepności podczas jazdy (nie zapiszczysz sobie przy starcie) a ABS jest od hamowania. W zależności od tego, które koło się blokuje, pompa ABS zmniejsza ciśnienie w układzie tego koła, żeby przyczepności nie straciło.
Piotrass - Nie Cze 03, 2007 21:36

214_SI napisał/a:
A od tego nie jest kontrola trakcji?

Kontrola trakcji to ESP
Kod:
ESP
Układ stabilizujący tor jazdy samochodu podczas gwałtownych manewrów. ESP mierzy wiele parametrów: prędkość obrotową kół, tor jazdy, przechył auta. Jeśli samochód zaczyna niebezpiecznie wypadać z zakrętu, układ ESP przyhamowuje koła, lub jedno z nich, po zewnętrznej lub wewnętrznej części zakrętu. Efekt działania systemu jest taki, że auto nawet na ostrych zakrętach przy dużej prędkości nie wypada z toru jazdy i lepiej trzyma się drogi.

Brt - Nie Cze 03, 2007 23:30

ESP to ESP a kontrola trakcji to kontrola trakcji ;) ESP działa jak auto ucieka z zakrętu i przywraca właściwy tor jazdy, a kontrola trakcji działa wtedy, gdy podczas przyspieszania opony tracą przyczepność z podłożem.
UncleAllEvil - Pon Cze 04, 2007 23:59

Ciężka sprawa w rozgraniczeniu obecnie, w starszych autach ESP rzeczywiście nie działało jak kontrola trakcji ale obecnie wszystkim zajmuje się raczej jeden układ.
Prawidłowo kontrola trakcji to ASR a nie ESP i zajmuje się tylko niedopuszczeniem do poślizgu kół przy gwałtownym przyśpieszaniu (w zależności od auta jest to pełny zakres prędkości lub tylko w granicach 0-40km/h). ESP samo w sobie tego nie obejmuje bo nie zajmuje się poślizgami przy przyśpieszaniu tylko w czasie jazdy po zakrętach i to przy prędkościach raczej znacznie przekraczających 40km/h. Jedno uzupełnia drugie.