|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416Si '95]Cisnienie na tłokach
rover416Si - Nie Maj 13, 2007 15:52 Temat postu: [R416Si '95]Cisnienie na tłokach Witam wszystkich milosnikow
Chcialem sie poradzic w sprawie cisnienia na tlokach jakie powinien miec ten model silnika.
Mianowicie mierzylem cisnienie na kazdym z tloków i wynosiło ono:
I - 5bar
II - 4 bar
III - 4bar
IV - 6bar
Sprawdzalem poniewz po wymianie uszczelki pod glowica nie oge go odpalic i sadze ze te cisnienia sa sporo za male ale prosze Was o konkretna informaje bo ja nie moge tego znalesc.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
AndrewS: dostosowalem temat watku do zasad na forum
srbenda - Nie Maj 13, 2007 18:17
powinno byc 12-13bar (nawet do 15 - zalezy od ogolnego stanu silnika). jezeli masz faktycznie 5bar a silnik wczesniej dzialal to radze sprawdzic czy walki sa dobrze ustawione
AndrewS - Nie Maj 13, 2007 19:44
podane cisnienia sa bardzo male
biuletyn serwisowy rovera podaje dolne cisnienie ok 10 atm
chyba ze mierzone jakims nie pewnym czujnikiem
byc moze faktycznie jest zle spiety rozrzad
borsi - Wto Lis 24, 2009 10:44
Chce zagazować mojego R.
Czyli ciśnienie na tłokach powinno być 10-15 bara.
Coś jeszcze sprawdzić by mieć pewność że silnik daje rade i nie jest zajechany?
oprawca_1978 - Wto Lis 24, 2009 11:38
Kto wymieniał tą uszczelkę? Masz zupełne prawo, jak i moralny obowiązek wziąć tego gościa za kołnierz i trzasnąć nim o silnik tak, żeby wreszcie zrobił go dobrze.
Nominalne ciśnienie sprężania w tych silnikach jest dość wysokie, tj. 1.2 MPa (12 barów), bo te silniki są dość mocno wysilone, stopień sprężana posiadają 10.5:1 i to jest praktycznie granica w przypadku seryjnych silników dla pojazdów turystycznych.
Jak zgrać rozrząd w tym silniku na tym forum jest napisane bardzo pięknie. Sprawdź to, bo jak robił to jakiś głąb, to nie dość że silnik ma małe ciśnienie, to jeszcze mogą trzasnąć zawory po tłokach a wtedy wiadomo, silnik do wywalenia.
Jeśli rozrząd będzie OK, a ciśnienie nie poprawi się na cylindrach, to możliwe, że albo jest totalnie spaprana robota z tą uszczelką, albo zaworki niestety, nie trzymają i trzeba je co najmniej dotrzeć, co niestety, wiąże się z koniecznością ponownego ściągania głowicy, a to z koniecznością zakładania nowej uszczelki oraz teoretycznie, też i śrubek głowicy (silnika). Koszt - co najmniej 350 - 400 PLN.
Te silniki wykonane są z dobrej jakości materiałów (cylindry i wały odlane są z porządnego, twardego i wytrzymałego żeliwa, fiatowskie przy nim to masło) jak tłoki są wytrzymałe i trwałe. Jeśli silnik nie jest mechanicznie zakatowany, czy też jeśli nie przebył przykrej i za długiej przygody z przegrzaniem - to ciśnienie powinien mieć jak książka podaje - po 1.2 MPa na każdym garze.
borsi - Wto Lis 24, 2009 11:52
podziękował.
To sprawdzi kolego oprawca. po mału po mału wszystko wraca do ormy po zakupie auta po 8 miesiącach
ssanie już jest dzisiaj jeszcze tylko dostaję sie do koła zamachowego bo czujnik położenia wału wariuje .
a co się stanie jak będzie miał ponizej tych 1.2 Mpa?
oprawca_1978 - Wto Lis 24, 2009 12:12
A to wtedy musisz sprawdzić, czy winę za niskiego sprężania ponosi spaprana uszczelka pod głowicą, czy pierścienie na tłokach, czy też zaworki.
areek - Wto Lis 24, 2009 19:32
hi
ja to w sumie sprawdzilem 4 kombinacje ustawien rozrzadu i na moje szczescie zawor z tlokiem sie nie spotkal w zadnym z ustawien
borsi - Sro Lis 25, 2009 14:06
Mój ma 11.5 bara. Należy się obawaić i zakładać gaz ?
darek_wp - Sro Lis 25, 2009 14:54
jakub333 napisał/a: | Mój ma 11.5 bara. Należy się obawaić i zakładać gaz ? |
?
Nawet jak będziesz mieć 10 bar gaz możesz zakładać - jedno z drugim nie ma wiele wspólnego, choć kompresja ważna rzecz dla pracy silnika.
borsi - Sro Lis 25, 2009 15:53
darek_wp,
dzięki na co jeszcze zwrócić uwagę do zagazowania auta ?
sTERYD - Sro Lis 25, 2009 17:57
na gazowników
borsi - Czw Lis 26, 2009 08:12
sTERYD, dzięki dzięki Mam już jednego delikwenta do tego
sekwencja plus wtryski magicJet + reduktor alaska lub KM lub silverGold czy jakos tak
a europegaz podobna lipka z tego jest . co o tym sądzicie
darek_wp - Czw Lis 26, 2009 12:25
Jak zauważył sTERYD podstawowym problemem jest znalezienie kompetentnych instalatorów - najpierw jak będziesz z nimi rozmawiał wypytaj dokładnie o sprzęt jaki proponują, zweryfikuj jego parametry w necie (szczególnie moc parownika i parametry wtrysków), dopilnuj żeby dobrze odpowietrzyli chłodzenie po montażu i zapewne nie obejdzie się bez kilku wizyt regulacyjnych jak już trochę pojeździsz. Dodatkowo z serii "co warto" - centralki BRC i STAG, reduktory BRC, Tomasetto (alaska to jeden z ich produktów) i Lovato, reszta osprzętu nie ma zasadniczego wpływu na osiągi silnika z punktu widzenia wybranego producenta. Przypilnuj też żeby zamontowano filtr fazy lotnej gazu między parownikiem a wtryskiwaczami (zdarza się, że zapominają o takich drobiazgach ). Dla wygody i bezpieczeństwa pompy paliwa (żeby jej nie uszkodzić przy małym poziomie benzyny w baku) warto zamontować nawet samemu przekaźnik odłączający ją po przełączeniu auta na gaz.
Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję, że się przyda.
borsi - Czw Lis 26, 2009 13:24
tak jak pisałem instalacja ma się składać
stag 300 + magicJet i reduktor alaska (opcjonalnie co chce alaska, silver gold , KM)
darek_wp - Czw Lis 26, 2009 13:45
To nie pozostaje nic innego jak negocjować cenę i zakładać
borsi - Czw Lis 26, 2009 15:43
1900 zł plus 50 za wlew pod klapke ?
Odpowiada xD
hudy23_1985 - Sro Gru 09, 2009 19:24
Kolego Rover416si
Sprawdz dokładnie ustawienie kół na wałkach rozrządu!!!
Są tam napisy In i Ex
In-bolec na wałku ssącym
Ex-bolec na wałku wydechowym
Napewno masz odwrotnie założone koła dlatego masz taki słabe cisnienie
Ja swoim roverku 214 Si walczyłem z tym 2 dni!!!
Własnie doszedłem do ładu i jest Ok
|
|