Zobacz temat - [R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!?

MieszAs - Wto Maj 15, 2007 10:52
Temat postu: [R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!?
Witam wszystkich.
Posiadam Roverka od niedawna, a co gorsza nie znam sie jeszcze na nowoczesnych samochodach :razz: Do tej pory wszystko co posiadałem miało gaźniki.. :mrgreen:
Problem z moim sprzętem polega na:
1) Zbyt duzym spalaniem - trasa 7,5-8, a miasto 10-12
2) Kilkukrotnym przekraczaniem wszelkich norm zawartości spalin

Z poczatku myslalem ze to lambda i katalizator.
Lambde (jakież było moje zdziwienie, gdy się dowiedziałem, że w silniku jest coś takiego jak Lambda :D ) wymieniłem - nic się nie zmieniło.
Katalizator nie wiem w jakim jest stanie... ale na pewno do wymiany.
Autko smrodzi jak cholera :!:
Osiągi nie najgorsze, ale może powinien lepiej śmigać.

Zacząłem sprawdzać inne elementy...
Sprawdziłem na razie czujnik temp. wody - wygląda że jest OK.
Nie chce jednak wszystkiego na siłę naprawiać, może i tak nie znajdę w ten sposób przyczyny.
Doradźcie co mam zrobić.
Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance...
Podobno może to być coś z wtryskiem....

piter34 - Wto Maj 15, 2007 10:57

Jeżeli odczyty z analizatora spalin nie zmieniły się po wymianie sondy lambda, to stawiam na zapchany i zużyty katalizator.
Nie odczuwasz słabej dynamiki?

Czy pamiętasz jakie były odczyty z analizatora? (zwłaszcza parametr "lambda").

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 10:57 am ]
MieszAs napisał/a:
Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance...

Co pokazuje sonda lambda po podłączeniu jej do miernika? (opis jak to zrobić jest w technicznym FAQ)

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 10:58 am ]
MieszAs napisał/a:
Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance...

Albo sonda padnięta, albo odłączona od kompa (przerwa w obwodzie) albo jakiś wtryskiwacz leje.
...to tak na początek w kontekście zbyt bogatej mieszanki.

MieszAs - Wto Maj 15, 2007 11:08

piter34 napisał/a:
Jeżeli odczyty z analizatora spalin nie zmieniły się po wymianie sondy lambda, to stawiam na zapchany i zużyty katalizator.
Nie odczuwasz słabej dynamiki?


100 osiagam po nie wiecej jak 15 sek, wiec mulowaty raczej nie jest...
No chyba że powinien być mocniejszy.. nie mam porównania
Słaby jest dół tzn. od 2000-2500 rpm ale to chyba normalne.

piter34 napisał/a:
Czy pamiętasz jakie były odczyty z analizatora? (zwłaszcza parametr "lambda").

Nie pamietam... Mam w domu wydruk...
Wiem ze CO2 bylo przekroczone 9 razy a lambda jakos 1,5 raza...
piter34 napisał/a:

Co pokazuje sonda lambda po podłączeniu jej do miernika? (opis jak to zrobić jest w technicznym FAQ)

Albo sonda padnięta, albo odłączona od kompa (przerwa w obwodzie) albo jakiś wtryskiwacz leje.
...to tak na początek w kontekście zbyt bogatej mieszanki.


Sonda nowa wiec chyba powinno byc ok.
Oczywiscie sprawdze jeszcze raz...
A jeżeli wtryskiwacz leje tzn. co trzeba z tym zrobic?
Jest jakis sposób (mechaniczno - optyczny) na sprawdzenie kata?
Chciałem wymienić kata, ale boje się, że jeżeli silnik wali za bogatą mieszanką to
nowego szlak trafi... a może nie mam racji?

Aha.. spalanie o którym pisze jest przy jeździe 'na emeryta'

piter34 - Wto Maj 15, 2007 11:12

MieszAs napisał/a:
100 osiagam po nie wiecej jak 15 sek, wiec mulowaty raczej nie jest...

Jest. Setkę to on powinien robić w ok. 10-11 sekund.

MieszAs napisał/a:
Słaby jest dół tzn. od 2000-2500 rpm ale to chyba normalne.

Tak.
MieszAs napisał/a:
Wiem ze CO2 bylo przekroczone 9 razy a lambda jakos 1,5 raza...

Sprawdź, co pokazuje sonda (napięcie) i dalsze działania uzależnij od jej wskazań.

MieszAs - Wto Maj 15, 2007 11:23

piter34 napisał/a:

Jest. Setkę to on powinien robić w ok. 10-11 sekund.


Ze stoperem nie mierzylem :P
Ale widze że by się przydało....

UncleAllEvil - Wto Maj 15, 2007 11:46

Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony?
MieszAs - Wto Maj 15, 2007 11:51

UncleAllEvil napisał/a:
Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony?


Niee,... a jak?
Mowilem że nie znam się na takich samochodach!
Poprzednio jeździłem 126p, a później Yamahą :)

piter34 - Wto Maj 15, 2007 14:36

UncleAllEvil napisał/a:
Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony?

Tam jest kąt zapłonu regulowany za pomocą kompa wtrysku.

MieszAs - Wto Maj 15, 2007 16:48

piter34 napisał/a:

Tam jest kąt zapłonu regulowany za pomocą kompa wtrysku.


Dobrze wiedzieć :mrgreen: