|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [ROVER Silnik KV6 2.5] Co sadzice?
mzganiacz - Czw Maj 17, 2007 10:18 Temat postu: [ROVER Silnik KV6 2.5] Co sadzice? Jakie macie doswiadczenia z tym silnikiem? Wiem z netu ze pierwsze wersje z 96 mialy duze problemy z ukladem chlodzenia - zle umieszczony termostat powodowal za pozne zalaczenie ukladu co powodowalo wylewanie sie zimnego plynu na rozgrzana glowice co ja oslabialo. Niby po 97 ten ptroblem zostal poprawiony. Jednak znam sytuacje z silnikiem z 98 (825 coupe) w ktorym wlasnie niedawno poszla uszczelka pod glowica i walek rozrzadu okazal sie pekniety. I teraz - czy sadzicie ze to po prostu normalne i po naprawie bedzie chodzil przez nastepne 100 pare tysiecy czy to sie moze powtarzac z powodu wadliowsci tego silnika. Dodam ze przed wydmuchaniem uszczelki samochod jezdzil pare tysiecy km na uszkodzonym ukladzie chlodniczym - przewody byly sparciale i zepsuta popka (samochod tracil plyn chlodniczy) - wiec moze ta awaria byla spowodowana tym uszkodzeniem ukladu chlodniczego a nie zla konstrukcja silnika?
Brt - Czw Maj 17, 2007 10:37
ZTCW to i w silnikach serii K jak i KV6 trzeba mocno zwracać uwagę na prawidłową pracę układu chłodzenia, bo często wadliwa praca któregoś z elementów uładu chłodzenia przyczynia sie do uszkodzenia silnika (zwykle uszczelka pod głowicą). Czy silnik udany to trudno mi powiedzieć, ale jakby ne patrzeć sporo aut z takimi silnikami jeździ
piter34 - Czw Maj 17, 2007 10:49
mzganiacz napisał/a: | Dodam ze przed wydmuchaniem uszczelki samochod jezdzil pare tysiecy km na uszkodzonym ukladzie chlodniczym - przewody byly sparciale i zepsuta popka (samochod tracil plyn chlodniczy) - wiec moze ta awaria byla spowodowana tym uszkodzeniem ukladu chlodniczego a nie zla konstrukcja silnika? |
Podejrzewam, że gdyby ten ktoś od razu zajął się problemem, to uszczelka nie poszłaby tak szybko...
Resztę napisał Brt.
|
|