|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - diesel w modelu 400 i 45
rObertZ - Sob Maj 19, 2007 09:55 Temat postu: diesel w modelu 400 i 45 Na początek chciałbym przywitać się z wszystkimi właścicielami roverków (może ja za jakiś czas tez się nim stanę)
Powoli przymierzam się do zmiany auta i wybór padł na rovera 400 lub 45 koniecznie w dieslu i koniecznie seadan
Trochę przeglądałem forum i duzo (pozytywnych ) rzeczy sie dowiedziałem. O parę jednak chciałbym dopytać.
1. rover 400 to w zasadzie ładniejsza kopia Hondy a czy 45 to też to samo auto tylko po Face Liftingu czy konstrukcyjnie nowy model. Który jest mniej usterkowy ?
2. wydaje mi się że silniki (diesel) są takie same w tych modelach jednak 45 jest o parę koni słabsza (mówimy o najmocnieszej wersji)- z czego to wynika ?
3. Jak jest z tym silnikiem - to produkt rovera czy jest zapożyczony z innego koncernu?
4. Czy w tym silniku występuje problem z pompami wtryskowymi (szczególnie w nowszych dislach są one wrażliwe na jakoś paliwa) ?
5. wnioskuje że konstrukcja tego silnika nie jest najnowsza (z czego się cieszę - mniej może się zepsuć) i nie występują tu takie wynalazki jak filtr cząstek stałych itp. wynalazki wpływające pozytywnie na ekologię ale już nie bardzo na koszty eksploatacji
Narazie tyle przychodzi mi do głowy
Z góry dziękuję za pomoc
UncleAllEvil - Sob Maj 19, 2007 10:33
1. Tak, 400 i 45 to w zasadzie to samo auto. Usterkowość? W wersji TD trudno powiedzieć, jakiejś konkretnej wady fabrycznej co wychodzi w każdym aucie nie mają. Reszta to już zależy od eksploatacji.
2. W 400 są 2 motory TD: 86KM (bez intercoolera) i 105KM, w 45 tylko 105KM.
3. Produkt Rovera.
4. Raczej nie ale trudno powiedzieć co się stanie jak będziesz jeździł na oranżadzie.
5. Filtry: powietrza, oleju, paliwa, pyłkowy (w kabinie). O ekologię dba tylko katalizator.
rObertZ - Sob Maj 19, 2007 10:51
2. W 400 są 2 motory TD: 86KM (bez intercoolera) i 105KM, w 45 tylko 105KM.
Może źle patrze ale tutaj http://www.roverki.pl/article.php?sid=88 jest napisane że 45 ma moc 101 KM ?
A przy okzazji jeszcze jedno pytanie:
czytałem że są jakieś nr przy lewarku skrzyni biegów- z prawej lub lewej. Róznica dotyczy wersji angielskiej i "normalnej". Z której strony powinny być nr dla "normalnej "wersji, ewentualnie inne oznaki przekładki ?
Brt - Sob Maj 19, 2007 12:18
Dobrze patrzysz. W R25 i 45 jest zmodyfikowana wersja wcześniejszego silnika 105KM. Po modyfikacji odrobinę zmniejszyła sie moc (to jest drobiazg), ale zwiększyła się max wartość momentu obrotowego z 210 na 240Nm. Zmiany polegały na zastosowaniu innego kompa i pompy wtrysowej (wyższe ciśnienie wtrysku) a także na zastosowaniu elektronicznego sterowania ciśnienia doładowania i pewnie kilku innych pierdół. Nie spotkałem się z problemami dot. tej pompy.
Co do numerów, to nie mam pojęcia co chodzi. Jak chcesz sprawdzić, czy nie przekładka, to lepiej po numerze VIN. Wklepujesz w EPC i pewnie będzie widać co to za auto
rObertZ - Sob Maj 19, 2007 12:50
OK,
Dziękuję za odpowiedzi.
Jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to zapytam
Niestety ze względu na kasę chyba będzie 400 albo poczekam parę miesięcy i będzie 45 Zobaczymy
Pozdrawiam
emes - Sob Maj 19, 2007 13:08
Podsumowując odpowiedzi, dodam jeszcze tyle, że większych różnic w przypadku silnika diesla w modelach Rovera 400 105KM oraz Rovera 45 101KM nie ma. Jeździłem obydwoma modelami, jak trochę pojeździsz, to zauważysz drobne róźnice w pracy silnika, ale w przypadku normalnego użytkowania, praktycznie nie ma żadnej różnicy. Moje spostrzeżenia są takie, że w Roverze 400 bardziej słyszałem pracę turbiny, szczególnie w niższych zakresach obrotów jej pracy. Dynamika silnika jest praktycznie taka sama. Ponadto Rover 400 wydaje mi się nieco bardziej cichy w środku, ale niewiele. Porównania dokonywałem przy prędkości 120km/h.
Na koniec dodam też drobną różnicę. Wskaźnik temperatury silnika. W Roverze 400 po nagrzaniu silnika wskazówka znajdowała się nieco poniżej połowy skali, biorąc pod uwagę całą skalę, również z czerwonym polem. W Roverze 45 jest tak samo, ale po nagrzaniu silnika wskazówka znajduje się nieco poniżej skali nie wliczając czerwonego pola. To już takie moje spostrzeżenie, nie związane zbyt mocno z tematem, ale może się przyda.
UncleAllEvil - Sob Maj 19, 2007 22:52
Sorki, faktycznie.
arno22 - Czw Wrz 02, 2010 13:08
Witam,jechałem sobie Roverkiem 400 D i chciałem zmienić bieg,a pedał sprzęgła pozostał w pozycji wciśnietej do podłogi i brak reakcji na próbę zmiany biegu.Po wyłączeniu silnika mogę operowac dżwignią zmiany biegu.po włączęniu silnika drążek nie wchodzi na żaden bieg ,a przy próbie wrzuceniu wstecznego zgrzyta.Co ja bidny robaczek mam zrobi ć z tym Roverkiem?
arno22@wp.pl.
bociannielot - Czw Wrz 02, 2010 13:41
Brt napisał/a: | Nie spotkałem się z problemami dot. tej pompy. | Ja się spotkałem . W iDT potrafi paść, ale najczęściej jest to sam sterownik pompy, podobno usunięto tą usterkę po roku 2002. Generalnie moim zdaniem SDi oraz SD były trwalsze niż iDT.
tronsek - Czw Wrz 02, 2010 17:38
arno22, Załóż temat w usterkach. Tam prędzej dostaniesz odpowiedź.
Moje zdanie na ten temat jest takie:
R45 jest dużo ładniejszy z zewnątrz. Natomiast R400 jest lepiej i ładniej wykonany wewnątrz. Co prawda, na pierwszy rzut oka wnętrza wyglądają tak samo, jednak R400 jest lepiej dobrany kolorystycznie. Są dwa kolory wnętrza (deski rozdzielczej), beżowy i szary. Do tego dochodzi jeszcze wiele kompozycji kolorystycznych foteli i wykładziny. Poezja
Niestety w R45 masz do wyboru jeden kolor deski rozdzielczej (ciemno szary) i tylko dwa kolory tapicerki welurowej lub skórzanej. No cóż we wnętrzu R45 widać że, księgowy miał już co nie co do powiedzenia w kwestii wystroju wnętrza.
Moim zdaniem w poliftowej wersji R45 wnętrze to już jakieś nieporozumienie. Tu księgowy miał prawdziwe pole do popisu.
orson - Pią Wrz 03, 2010 10:31
tronsek napisał/a: | arno22
Niestety w R45 masz do wyboru jeden kolor deski rozdzielczej (ciemno szary) i tylko dwa kolory tapicerki welurowej lub skórzanej. No cóż we wnętrzu R45 widać że, księgowy miał już co nie co do powiedzenia w kwestii wystroju wnętrza. |
Ale o czym Ty piszesz? Sam osobiscie widzialem 5 kolorow tapicerki welurowej w R45 (bordowy, u mojej zony jest zielony, granatowy, ciemno szary - grafit, i bezowy).
Pomijam wersje specjalne, bo takowe sie tez zdarzaja, gdzie tapicerka jest np. dwukolorowa na siedzeniach.
|
|