Zobacz temat - [R45] Sygnał (klakson) padł
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Sygnał (klakson) padł

Robert66 - Pon Maj 21, 2007 20:49
Temat postu: [R45] Sygnał (klakson) padł
Naprawiał ktoś klakson w Roverku? Ostatnio trąbiłem na pirata i w tym samym momencie skręcałem kierownicą i nagle przestał działąć. Trzeba ściągać kierownice z poduszką?

AndrewS: dodalem nawiasy kwadratowe w temacie, zapoznaj sie z zasadami zamieszczania tematow na forum

tomke - Pon Maj 21, 2007 20:57

Rozumiem że sprawdziłeś już bezpieczniki i że w jakiś sposób to że klakson jest sprawny ( np. podając napięcie na niego, choćby 9V z baterii ).
No chyba że jesteś przekonany że to coś w kierownicy. Nie zapomnij odłączyć aku przed odpięciem poduszki :roll: bo będzie małe akuku :cool:
Pozdro

AndrewS - Pon Maj 21, 2007 20:57

jesli bedziesz sciagal poduszke to bezwzglednie trzeba odpiac aku, byc moze po tym trzeba bedzie zsynchronizowac piloty z alarmem
zanim jednak to zrobisz polecam sprawdzenie czy sygnal dziala po podpieciu "na krotko"

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 10:00 pm ]
tomke napisał/a:
( np. podając napięcie na niego, choćby 9V z baterii ).


masz na mysli zywykla baterie ??
jesli tak to jest ona za mala, klakson bierze spory prad, dlatego w samochodzie jest jeszcze po drodze przekaznik

Paul - Pon Maj 21, 2007 23:47

Właśnie to ćwiczyłem.
Na 99% padła Ci tzw. taśma. Jest to coś, co łączy poduszkę i inne ustrojstwa w kierownicy z resztą auta.
Jeżeli nie masz innej na wymianę, to rozbieranie kierownicy mija się z celem, bo taśmy nie naprawisz :( Sprawdź w EPC jaki dokładnie nr części potrzebujesz i takiej szukaj.
Na razie możesz sobie prowizorycznie sygnał uruchomić montując jakikolwiek przycisk i podłączając go do odpowiedniego przewodu wychodzącego z 'taśmy' - z jednej strony i do 'masy' z drugiej strony.
Sprawdź jeszcze, czy sygnał nie działa wcale, czy tylko w jakimś położeniu kierownicy?
U mnie nie działał przy kołach na wprost, a przy skręconych przeważnie się odzywał.

BTW ułatwienie: jak będziesz szukał, to symbol taśmy zaczyna się na 'YRC' a potem jest 6-cyfrowy numer. Pamiętaj, że MUSISZ mieć ten sam symbol, co Twoja stara część, lub zamienny, ale tylko określony w EPC.

tomke - Wto Maj 22, 2007 00:03

AndrewS napisał/a:
jesli tak to jest ona za mala,

No to widzisz ... już się czegoś dowiedziałem. :oops:

sandal - Wto Maj 22, 2007 07:36

AndrewS napisał/a:
jesli bedziesz sciagal poduszke to bezwzglednie trzeba odpiac aku, byc moze po tym trzeba bedzie zsynchronizowac piloty z alarmem
zanim jednak to zrobisz polecam sprawdzenie czy sygnal dziala po podpieciu "na krotko"


Ja się tak trochę wtrącę :-)

Co może się stać jak przed zdjęciem poduszki nie odepnie się aku? Bo ja ostatnio rozbierałem całą deskę i nie odpiąłem aku i się zastanawiam czy coś mogło się zrąbać?

Brt - Wto Maj 22, 2007 07:46

Teoretycznie nic się nie powinno stać, ale jeśli bedzie jakieś przepięcie podczas odpinania/podpinania poduchy to ci ją wywali w twarz a jak to się może skończyć to sam wiesz ;) Więc lepiej dmuchac na zimne i ją odpiać
Robert66 - Wto Maj 22, 2007 09:10

Paul napisał/a:
Właśnie to ćwiczyłem.
Na 99% padła Ci tzw. taśma. Jest to coś, co łączy poduszkę i inne ustrojstwa w kierownicy z resztą auta.

Po czym poznać że listwa padła? i gdzie ją dostane w jakiej cenie? Wymienić to musiu fachowiec czy samemu można?

piter34: poprawiłem cytat

Paul - Wto Maj 22, 2007 09:38

Robert66 napisał/a:
Po czym poznać że listwa padła? i gdzie ją dostane w jakiej cenie? Wymienić to musiu fachowiec czy samemu można?

Pisałem Ci już - jak kręcisz kierownicą a sygnał czasem się odzywa, to masz 1000%, że to taśma.
Jeżeli nie odzywa się wcale, to musisz sprawdzić instalację el. sygnału. Najprościej zidentywikować przewód sterowania, dochodzący do taśmy i podać na niego masę. Jak zaryczy, to instalacja i sygnał OK a taśma 'be'.
Używkę możesz kupić na każdym szrocie, gdzie mają coś do Roverków, albo wybrać z listy na www.roverki.pl/garage.php firmę polecaną przez kolegów.
Nowa taśma ma cenę raczej zaporową, ale zapytaj www.tomateam.pl .
Jak masz smykałkę, trochę doświadczenia i narzędzia, to jesteś w stanie to zrobić.
Pamiętaj o odłączeniu aku i odpowiednim ustwieniu taśmy i kierownicy przy wymianie. W RAVE są odpowiedznie rysunki.
Jeżeli nie czujesz się na siłach, to podjedź do jakiegoś sprawdzonego elektryka - lepiej nie ryzykować.

Powodzenia :D

PHJOWI - Wto Maj 22, 2007 09:40

UWAŻAJ JAK BĘDZIESZ kupwał taśmę bo w roverku 25 jest inna i 45 ma inną . Wtyczka do twojego musi być zielona, ale świeci tobie poduszka powietrzna?
Robert66 - Wto Maj 22, 2007 10:49

PHJOWI napisał/a:
UWAŻAJ JAK BĘDZIESZ kupwał taśmę bo w roverku 25 jest inna i 45 ma inną . Wtyczka do twojego musi być zielona, ale świeci tobie poduszka powietrzna?


Poduszka mi nie świeci. A sygnału nie ma nawet po zakręceniu kierownicą.

piter34: naucz się cytować... znowu poprawiłem cytat. Jeżeli masz problem z odpowiadaniem, to zajrzyj do FAQ