|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Urwana śruba głowicy !
djozi21 - Pon Maj 21, 2007 22:49 Temat postu: [R416] Urwana śruba głowicy ! Witam , przy odkręcaniu głowicy ukręciłem jedną szpilke od głowicy, poradzcie co teraz zrobić bo jestem juz załamany.
Brt: popraw temat, please, na zgodny z zasadami
piter34: poprawiłem temat
tomke - Pon Maj 21, 2007 22:55
Ogólnie powiem tyle że: masakra i współczuje.
A naprawia się to chyba w ten sposób że rozwiercasz starą, gwintujesz o numer większą i kupujesz szpilki które na końcu maja ten gwint o jeden większy.
To tak ogólnie.
Lepiej żeby się wypowiedział ktoś dużo mądrzejszy .
Aha i głowa do góry. To nie koniec świata. Wszystko się da naprawić ( czyt. załatwić )
Brt - Pon Maj 21, 2007 23:01
Urwałeś szpilkę, czy gwint w bloku?? bo jeśli szpilkę, to kupujesz nastepną i po kłopocie, a jeśli gwint, to czeka cięprzegwintowanie + dorobienie szpilki. tragedii ni e ma wszystko jest do naprawienia;)
AndrewS - Wto Maj 22, 2007 00:10
jesli gwint zostal w tej dolnej pokrywie w ktora wkrecja sie szpilki, to musisz rozebrac dol silnika, masz serwisowke
jakim momentem dokrecales sruby glowicy
djozi21 - Wto Maj 22, 2007 06:22
szpilka urwała sie przy odkrecaniu, częśc gwintu pozostała w bloku , pytanie do czego sie wkręca szpilka , bo jest długa i po odkręceniu miski coś zobacze ?i jak to naprawić?
Doleslaw - Wto Maj 22, 2007 06:36
Jest pewna stara, indiańska metoda, ale musisz mieć cały warsztat do tego, poza tym stosowałem to kiedyś do urwanej śruby M16, szpilka może mieć za mało "ciała". Otóż nawierca się w tkwiącej śrubie otwór o średnicy minimum 1/2 średnicy śruby, gwintuje się w tym otworze LEWY gwint, nastepnie wkręca się w to śrubę z lewym gwintem tak długo i mocno, aż ułamany kawałek zacznie się wykręcać. Tyle teorii, w praktyce chyba bym się tego nie podjął ze względu na grubość (cienkość raczej) wkręcanej śruby, raczej poszukałbym starego slusarza z dobrą wiertarką stołową. No i oczywiście przed wszystkim dużo WD-40
AndrewS - Wto Maj 22, 2007 11:07
ano wlasnie, jak wczesniej pisalem nie rozbieralem nigdy dolu silnika, nawet nie odkrecalem miski
tu masz przekroj silnika
jesli szpilki sa wkrecone w 52 "szyna rozprowadzania oleju" to masz mniej roboty
ale jesli sa wkrecone w 48 "gorna czesc skrzyni korbowej" to niestety trzeba rozebrac prawie caly silnik
masz do niego serwisowke
soulz - Wto Maj 22, 2007 12:25
podobną sytuację miał mój R75 przy ostatniej wymianie uszczelki (parę tygodni temu). mechanikowi urwał się jeden gwint w 9 śrubie i musiał zdjąć miskę i dół silnika żeby ją wykręcić (nie wiem dokładnie jak) ale długo mu to nie zajęło.
PTE - Wto Maj 22, 2007 13:01
Można też kupić specjalny zestaw/wkładkę do naprawy zerwanego gwintu, np. HeliCoil. Wtedy możesz zastosować szpilkę o nominalnym gwincie.
Takie zestawy można nabyć m.in. na Allegro. Np. tutaj.
AndrewS - Wto Maj 22, 2007 13:33
soulz napisał/a: | musiał zdjąć miskę i dół silnika żeby ją wykręcić (nie wiem dokładnie jak) ale długo mu to nie zajęło |
to jest szansa ze jednak walu nie trzeba ruszac, a szpilki wkrecja sie w czesc o numerze 52
djozi21 - Wto Maj 22, 2007 15:46
Już po wszystkim , wykręciłem miskę i wszystko juz było jasne, śruba na przelot jest na szczęscie, i zdziwiło mnie to że palcami sie wykręciła , a powiedzcie z jaką siłą dociągać i w jakiej kolejności?
AndrewS - Wto Maj 22, 2007 16:05
1. 20 Nm w kolejnosci
2. o kat 180 stopni w kolejnosci
3. o kat 180 stopni w kolejnosci
kolejnosc jest podana pewnie w Rave
srbenda - Sro Maj 23, 2007 07:58
|
|