Zobacz temat - [R416] Urwana śruba głowicy !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Urwana śruba głowicy !

djozi21 - Pon Maj 21, 2007 22:49
Temat postu: [R416] Urwana śruba głowicy !
Witam , przy odkręcaniu głowicy ukręciłem jedną szpilke od głowicy, poradzcie co teraz zrobić bo jestem juz załamany.

Brt: popraw temat, please, na zgodny z zasadami
piter34: poprawiłem temat

tomke - Pon Maj 21, 2007 22:55

Ogólnie powiem tyle że: masakra i współczuje. :sad:
A naprawia się to chyba w ten sposób że rozwiercasz starą, gwintujesz o numer większą i kupujesz szpilki które na końcu maja ten gwint o jeden większy.
To tak ogólnie.
Lepiej żeby się wypowiedział ktoś dużo mądrzejszy :???: .

Aha i głowa do góry. To nie koniec świata. Wszystko się da naprawić ( czyt. załatwić ) :cool:

Brt - Pon Maj 21, 2007 23:01

Urwałeś szpilkę, czy gwint w bloku?? bo jeśli szpilkę, to kupujesz nastepną i po kłopocie, a jeśli gwint, to czeka cięprzegwintowanie + dorobienie szpilki. tragedii ni e ma ;) wszystko jest do naprawienia;)
AndrewS - Wto Maj 22, 2007 00:10

jesli gwint zostal w tej dolnej pokrywie w ktora wkrecja sie szpilki, to musisz rozebrac dol silnika, masz serwisowke ??
jakim momentem dokrecales sruby glowicy ??

djozi21 - Wto Maj 22, 2007 06:22

szpilka urwała sie przy odkrecaniu, częśc gwintu pozostała w bloku , pytanie do czego sie wkręca szpilka , bo jest długa i po odkręceniu miski coś zobacze ?i jak to naprawić?
Doleslaw - Wto Maj 22, 2007 06:36

Jest pewna stara, indiańska metoda, ale musisz mieć cały warsztat do tego, poza tym stosowałem to kiedyś do urwanej śruby M16, szpilka może mieć za mało "ciała". Otóż nawierca się w tkwiącej śrubie otwór o średnicy minimum 1/2 średnicy śruby, gwintuje się w tym otworze LEWY gwint, nastepnie wkręca się w to śrubę z lewym gwintem tak długo i mocno, aż ułamany kawałek zacznie się wykręcać. Tyle teorii, w praktyce chyba bym się tego nie podjął ze względu na grubość (cienkość raczej) wkręcanej śruby, raczej poszukałbym starego slusarza z dobrą wiertarką stołową. :???: No i oczywiście przed wszystkim dużo WD-40 :lol:
AndrewS - Wto Maj 22, 2007 11:07

ano wlasnie, jak wczesniej pisalem nie rozbieralem nigdy dolu silnika, nawet nie odkrecalem miski
tu masz przekroj silnika


jesli szpilki sa wkrecone w 52 "szyna rozprowadzania oleju" to masz mniej roboty
ale jesli sa wkrecone w 48 "gorna czesc skrzyni korbowej" to niestety trzeba rozebrac prawie caly silnik :roll:
masz do niego serwisowke ??

soulz - Wto Maj 22, 2007 12:25

podobną sytuację miał mój R75 przy ostatniej wymianie uszczelki (parę tygodni temu). mechanikowi urwał się jeden gwint w 9 śrubie i musiał zdjąć miskę i dół silnika żeby ją wykręcić (nie wiem dokładnie jak) ale długo mu to nie zajęło. :)
PTE - Wto Maj 22, 2007 13:01

Można też kupić specjalny zestaw/wkładkę do naprawy zerwanego gwintu, np. HeliCoil. Wtedy możesz zastosować szpilkę o nominalnym gwincie.

Takie zestawy można nabyć m.in. na Allegro. Np. tutaj.

AndrewS - Wto Maj 22, 2007 13:33

soulz napisał/a:
musiał zdjąć miskę i dół silnika żeby ją wykręcić (nie wiem dokładnie jak) ale długo mu to nie zajęło


to jest szansa ze jednak walu nie trzeba ruszac, a szpilki wkrecja sie w czesc o numerze 52

djozi21 - Wto Maj 22, 2007 15:46

Już po wszystkim , wykręciłem miskę i wszystko juz było jasne, śruba na przelot jest na szczęscie, i zdziwiło mnie to że palcami sie wykręciła , a powiedzcie z jaką siłą dociągać i w jakiej kolejności?
AndrewS - Wto Maj 22, 2007 16:05

1. 20 Nm w kolejnosci
2. o kat 180 stopni w kolejnosci
3. o kat 180 stopni w kolejnosci

kolejnosc jest podana pewnie w Rave

srbenda - Sro Maj 23, 2007 07:58