|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - LPG + tuning. Polemika
piter34 - Wto Maj 22, 2007 09:51
Valander_wwa napisał/a: | Dużo pali - LPG, ale wtedy trzeba być zdecydowanym. Z ekonomicznego punktu to coraz mniej opłacalne, a i jeździć troszkę należy aby się inwestycja zwróciła. |
Mniej opłacalne?
Dzisiaj u mnie:
Pb95 4,35
LPG 1,79
Instalacje sekwencyjne od ok. 2400PLN, podciśnieniowe do wielopunktu od ok. 1700PLN.
UncleAllEvil - Wto Maj 22, 2007 10:05
Jaką instalację byście polecali do Megane 1,4 16V? Sorrki za offtop ale staruszek chce założyć (miesięcznie robi 1500km więc raczej mu się opłaca...) a nie chcę żeby go oszukali i założyli jakiś badziew.
maciej - Wto Maj 22, 2007 10:57
UncleAllEvil napisał/a: | Jaką instalację byście polecali do Megane 1,4 16V? Sorrki za offtop ale staruszek chce założyć (miesięcznie robi 1500km więc raczej mu się opłaca...) a nie chcę żeby go oszukali i założyli jakiś badziew. |
Przy obecnej roznicy ceny (500-700 zl) miédzy II i IV gen. w ogole sie nie zastanawialem - IV gen.
Ja mam Stag 200-4 i jestem zadowolony.
piter34 - Wto Maj 22, 2007 11:03
maciej napisał/a: | Ja mam Stag 200-4 |
A ja myślałem, że masz Staga 300.
W takim razie cena, którą dałeś już mnie nie dziwi.
Generalnie jedyna różnica chyba w tym, że Stag 300 obsługuje 8 cylindrów i działa z wtryskami 1ohm.
maciej napisał/a: | Przy obecnej roznicy ceny (500-700 zl) miédzy II i IV gen. w ogole sie nie zastanawialem - IV gen. |
Popieram w 100%.
maciej - Wto Maj 22, 2007 12:50
piter34 napisał/a: | A ja myślałem, że masz Staga 300.
W takim razie cena, którą dałeś już mnie nie dziwi. |
Zajrzalem pod maske i sprawdzilem - Stag 200-4.
Działa bardzi ładnie
piter34 napisał/a: | Generalnie jedyna różnica chyba w tym, że Stag 300 obsługuje 8 cylindrów i działa z wtryskami 1ohm. |
Nie zamierzam swapować na V8 i wtrysków też nie zamierzam zmieniać, więc chyba wystarczy mi taki jak jest.
piter34 - Wto Maj 22, 2007 13:14
maciej napisał/a: | Zajrzalem pod maske i sprawdzilem - Stag 200-4. |
A zrobiłeś fotkę, o którą prosiłem?
HaDeSsS - Wto Maj 22, 2007 13:34
chłopcy skonczcie OT
prawda jest taka ze gaz i tunning ma sie tak jak piernik do wiatraka
piter34 - Wto Maj 22, 2007 13:56
HaDeSsS napisał/a: | prawda jest taka ze gaz i tunning ma sie tak jak piernik do wiatraka |
Ja uważam, że jeśli tylko mamy oryginalnego kompa benzynowego, to wkładanie dobrej instalacji gazowej (co najmniej IV generacji) nic przeszkadza w tuningu.
Nie piszę, że to jest "prawda". To jest tylko moje zdanie.
HaDeSsS - Wto Maj 22, 2007 15:03
zalezy od podejscia, ja np jestem przeciwny temu to jest indywidualna kwestia
maciej - Wto Maj 22, 2007 15:10
piter34 napisał/a: | A zrobiłeś fotkę, o którą prosiłem? |
Odpisalem Ci na gg - jestem pod Ladkiem i autko zobacze najwczesniej w poniedzialek.
Wtedy zrobie fotke i Ci wysle.
Pod maske zagladalem wczesniej, zanim chciales ta fotke.
piter34 - Wto Maj 22, 2007 15:54
HaDeSsS napisał/a: | zalezy od podejscia, ja np jestem przeciwny temu to jest indywidualna kwestia |
Ja jedynie chciałbym usłyszeć jakiś koronny i logiczny argument przeciwko mojemu twierdzeniu.
HaDeSsS - Wto Maj 22, 2007 15:56
lpg niszczy silnik
piter34 - Wto Maj 22, 2007 15:57
HaDeSsS napisał/a: | lpg niszczy silnik |
Tuning też.
Valander_wwa - Wto Maj 22, 2007 18:53
piter34 napisał/a: | HaDeSsS napisał/a: | lpg niszczy silnik |
Tuning też. |
Jak zobaczę w serii któregoś z producentów silnik na lpg wyłącznie spróbuje wywnioskować a czemu to użyli:) Bo na razie jest jeden aspekt: ekonomiczny
HaDeSsS - Wto Maj 22, 2007 21:11
kazdy ma swoje zdanie i lepiej nie polemizowac bo wyjdzie 5000 postow
piter34 - Sro Maj 23, 2007 08:50
Valander_wwa napisał/a: | ak zobaczę w serii któregoś z producentów silnik na lpg wyłącznie |
Z LPG idealnie współpracuje zwykły silnik spalinowy z ZI. Seryjnie silniki zasilane LPG wypuszczało np. Volvo (choćby V40/S40)
[ Dodano: Sro Maj 23, 2007 9:51 am ]
HaDeSsS napisał/a: | kazdy ma swoje zdanie i lepiej nie polemizowac bo wyjdzie 5000 postow |
Bez chęci polemizowania i odmiennych zdań to by tego forum nie było.
HaDeSsS - Sro Maj 23, 2007 09:17
piter34 napisał/a: | HaDeSsS napisał/a:
kazdy ma swoje zdanie i lepiej nie polemizowac bo wyjdzie 5000 postow
Bez chęci polemizowania i odmiennych zdań to by tego forum nie było. |
ok, ale to jest tzw temat rzeka
xavier - Czw Maj 24, 2007 14:23
wydaje mi sie ze przy dobrze dobranej instalcji mozna pobawic sie w tuning mechaniczny..ale osiagi i tak chyba beda gorsze niz na benzynie..
piter34 - Czw Maj 24, 2007 14:52
xavier napisał/a: | wydaje mi sie ze przy dobrze dobranej instalcji mozna pobawic sie w tuning mechaniczny..ale osiagi i tak chyba beda gorsze niz na benzynie.. |
Jeżeli nie masz IV generacji (ewentualnie blosa), to będą gorsze.
Jeśli dobierzesz odpowiedni wariator zapłonu (gaz ma więcej oktanów i można to wykorzystać), to w niektórych przypadkach mogą być lepsze.
xavier - Pią Maj 25, 2007 10:25
no tak ale wszyscy wiemy jakie jest LPG w polsce..nie sadze zeby bylo bogate w dluza zawartosc oktanow ..pozatym to takie dosc dziwne..ktos chce miec dluza moc w aucie i jednoczesnie jezdzic za darmoche..dajmy na to ze autko z 200 konnym (seryjnym) silnikiem pali ok 15/16 litrow benzyny.to LPG bedzie palil 20% wiecej jesli bedzie wszytko dobrze wspolpracowalo i jesli stac nas na dobra instalacjie..no niewiem jakos mi sie to nie widzi
piter34 - Pią Maj 25, 2007 11:46
Cytat: | no tak ale wszyscy wiemy jakie jest LPG w polsce..nie sadze zeby bylo bogate w dluza zawartosc oktanow |
I tak jest więcej oktanów niż w benzynie (wiadomo jaka benzyna jest w Polsce...) i montowanie wariatorów się opłaca.
xavier napisał/a: | pozatym to takie dosc dziwne..ktos chce miec dluza moc w aucie i jednoczesnie jezdzic za darmoche |
Pisałem o czymś zupełnie innym. Porównywałem możliwości tego samego silnika na gazie oraz na dobrej instalacji gazowej.
xavier napisał/a: | dajmy na to ze autko z 200 konnym (seryjnym) silnikiem pali ok 15/16 litrow benzyny.to LPG bedzie palil 20% wiecej jesli bedzie wszytko dobrze wspolpracowalo i jesli stac nas na dobra instalacjie..no niewiem jakos mi sie to nie widzi |
Tzn. co Tobie się nie widzi? Że będzie szybko i tanio?
ADAM1 - Pią Maj 25, 2007 20:04
Valander_wwa napisał/a: | Jak zobaczę w serii któregoś z producentów silnik na lpg wyłącznie spróbuje wywnioskować a czemu to użyli:) |
A co powiesz o silnikach spalinowych w wozkach widlowych. One sa zasilane wylacznie gazem(mowa o zaplonie iskrowym), czyli sa skonstruowane wylacznie do zasilania gazowego
Valander_wwa napisał/a: | Bo na razie jest jeden aspekt: ekonomiczny |
Nie tylko, bo dzisiaj i na ekologie patrza
Tomi - Nie Maj 27, 2007 12:42
piter34 napisał/a: | HaDeSsS napisał/a: | zalezy od podejscia, ja np jestem przeciwny temu to jest indywidualna kwestia |
Ja jedynie chciałbym usłyszeć jakiś koronny i logiczny argument przeciwko mojemu twierdzeniu. |
LPG z pewnoscią nie poprawia osiągów. Chyba, że tuning silnika z LPG ma nadrobić straty do silnika seryjnego . Jeśli by tak było, to jest trochę bez sensu. Wydawać kasę aby oszczędzać...
piter34 - Wto Cze 05, 2007 14:26
Tomi napisał/a: | LPG z pewnoscią nie poprawia osiągów |
Samo w sobie nie poprawia, a w przypadku instalacji podciśnieniowych pogarsza te osiągi (zaznaczam, że nie mam totalnie żadnego doświadczenia z autami z blosem i wariatorem zapłonu).
Ja jedynie twierdzę, że można zamontować wtrysk gazu i tuningować auto.
Dobrze wystrojone LPG IV generacji (co najmniej) daje takie same osiągi gaz-benzyna.
|
|