Zobacz temat - LPG + tuning. Polemika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - LPG + tuning. Polemika

piter34 - Wto Maj 22, 2007 09:51

Valander_wwa napisał/a:
Dużo pali - LPG, ale wtedy trzeba być zdecydowanym. Z ekonomicznego punktu to coraz mniej opłacalne, a i jeździć troszkę należy aby się inwestycja zwróciła.

Mniej opłacalne?
Dzisiaj u mnie:
Pb95 4,35
LPG 1,79

Instalacje sekwencyjne od ok. 2400PLN, podciśnieniowe do wielopunktu od ok. 1700PLN.

UncleAllEvil - Wto Maj 22, 2007 10:05

Jaką instalację byście polecali do Megane 1,4 16V? Sorrki za offtop ale staruszek chce założyć (miesięcznie robi 1500km więc raczej mu się opłaca...) a nie chcę żeby go oszukali i założyli jakiś badziew.
maciej - Wto Maj 22, 2007 10:57

UncleAllEvil napisał/a:
Jaką instalację byście polecali do Megane 1,4 16V? Sorrki za offtop ale staruszek chce założyć (miesięcznie robi 1500km więc raczej mu się opłaca...) a nie chcę żeby go oszukali i założyli jakiś badziew.

Przy obecnej roznicy ceny (500-700 zl) miédzy II i IV gen. w ogole sie nie zastanawialem - IV gen.
Ja mam Stag 200-4 i jestem zadowolony.

piter34 - Wto Maj 22, 2007 11:03

maciej napisał/a:
Ja mam Stag 200-4

A ja myślałem, że masz Staga 300.
W takim razie cena, którą dałeś już mnie nie dziwi. :lol:

Generalnie jedyna różnica chyba w tym, że Stag 300 obsługuje 8 cylindrów i działa z wtryskami 1ohm.

maciej napisał/a:
Przy obecnej roznicy ceny (500-700 zl) miédzy II i IV gen. w ogole sie nie zastanawialem - IV gen.

Popieram w 100%.

maciej - Wto Maj 22, 2007 12:50

piter34 napisał/a:
A ja myślałem, że masz Staga 300.
W takim razie cena, którą dałeś już mnie nie dziwi.


Zajrzalem pod maske i sprawdzilem - Stag 200-4. :)
Działa bardzi ładnie :)

piter34 napisał/a:
Generalnie jedyna różnica chyba w tym, że Stag 300 obsługuje 8 cylindrów i działa z wtryskami 1ohm.


Nie zamierzam swapować na V8 i wtrysków też nie zamierzam zmieniać, więc chyba wystarczy mi taki jak jest. ;)

piter34 - Wto Maj 22, 2007 13:14

maciej napisał/a:
Zajrzalem pod maske i sprawdzilem - Stag 200-4. :)

A zrobiłeś fotkę, o którą prosiłem? :lol:

HaDeSsS - Wto Maj 22, 2007 13:34

chłopcy skonczcie OT ;)

prawda jest taka ze gaz i tunning ma sie tak jak piernik do wiatraka :P

piter34 - Wto Maj 22, 2007 13:56

HaDeSsS napisał/a:
prawda jest taka ze gaz i tunning ma sie tak jak piernik do wiatraka :P

Ja uważam, że jeśli tylko mamy oryginalnego kompa benzynowego, to wkładanie dobrej instalacji gazowej (co najmniej IV generacji) nic przeszkadza w tuningu.
Nie piszę, że to jest "prawda". To jest tylko moje zdanie. :lol:

HaDeSsS - Wto Maj 22, 2007 15:03

zalezy od podejscia, ja np jestem przeciwny temu :P to jest indywidualna kwestia
maciej - Wto Maj 22, 2007 15:10

piter34 napisał/a:
A zrobiłeś fotkę, o którą prosiłem?

Odpisalem Ci na gg - jestem pod Ladkiem i autko zobacze najwczesniej w poniedzialek. :(
Wtedy zrobie fotke i Ci wysle.

Pod maske zagladalem wczesniej, zanim chciales ta fotke. :(

piter34 - Wto Maj 22, 2007 15:54

HaDeSsS napisał/a:
zalezy od podejscia, ja np jestem przeciwny temu :P to jest indywidualna kwestia

Ja jedynie chciałbym usłyszeć jakiś koronny i logiczny argument przeciwko mojemu twierdzeniu. ;-)

HaDeSsS - Wto Maj 22, 2007 15:56

lpg niszczy silnik ;)
piter34 - Wto Maj 22, 2007 15:57

HaDeSsS napisał/a:
lpg niszczy silnik ;)

Tuning też.

Valander_wwa - Wto Maj 22, 2007 18:53

piter34 napisał/a:
HaDeSsS napisał/a:
lpg niszczy silnik ;)

Tuning też.


Jak zobaczę w serii któregoś z producentów silnik na lpg wyłącznie spróbuje wywnioskować a czemu to użyli:) Bo na razie jest jeden aspekt: ekonomiczny :cool:

HaDeSsS - Wto Maj 22, 2007 21:11

kazdy ma swoje zdanie i lepiej nie polemizowac bo wyjdzie 5000 postow :P
piter34 - Sro Maj 23, 2007 08:50

Valander_wwa napisał/a:
ak zobaczę w serii któregoś z producentów silnik na lpg wyłącznie

Z LPG idealnie współpracuje zwykły silnik spalinowy z ZI. Seryjnie silniki zasilane LPG wypuszczało np. Volvo (choćby V40/S40)

[ Dodano: Sro Maj 23, 2007 9:51 am ]
HaDeSsS napisał/a:
kazdy ma swoje zdanie i lepiej nie polemizowac bo wyjdzie 5000 postow :P

Bez chęci polemizowania i odmiennych zdań to by tego forum nie było. ;-)

HaDeSsS - Sro Maj 23, 2007 09:17

piter34 napisał/a:
HaDeSsS napisał/a:
kazdy ma swoje zdanie i lepiej nie polemizowac bo wyjdzie 5000 postow

Bez chęci polemizowania i odmiennych zdań to by tego forum nie było.



ok, ale to jest tzw temat rzeka ;)

xavier - Czw Maj 24, 2007 14:23

wydaje mi sie ze przy dobrze dobranej instalcji mozna pobawic sie w tuning mechaniczny..ale osiagi i tak chyba beda gorsze niz na benzynie..
piter34 - Czw Maj 24, 2007 14:52

xavier napisał/a:
wydaje mi sie ze przy dobrze dobranej instalcji mozna pobawic sie w tuning mechaniczny..ale osiagi i tak chyba beda gorsze niz na benzynie..

Jeżeli nie masz IV generacji (ewentualnie blosa), to będą gorsze.
Jeśli dobierzesz odpowiedni wariator zapłonu (gaz ma więcej oktanów i można to wykorzystać), to w niektórych przypadkach mogą być lepsze.

xavier - Pią Maj 25, 2007 10:25

no tak ale wszyscy wiemy jakie jest LPG w polsce..nie sadze zeby bylo bogate w dluza zawartosc oktanow :wink: ..pozatym to takie dosc dziwne..ktos chce miec dluza moc w aucie i jednoczesnie jezdzic za darmoche..dajmy na to ze autko z 200 konnym (seryjnym) silnikiem pali ok 15/16 litrow benzyny.to LPG bedzie palil 20% wiecej jesli bedzie wszytko dobrze wspolpracowalo i jesli stac nas na dobra instalacjie..no niewiem jakos mi sie to nie widzi :roll:
piter34 - Pią Maj 25, 2007 11:46

Cytat:
no tak ale wszyscy wiemy jakie jest LPG w polsce..nie sadze zeby bylo bogate w dluza zawartosc oktanow

I tak jest więcej oktanów niż w benzynie (wiadomo jaka benzyna jest w Polsce...) i montowanie wariatorów się opłaca.

xavier napisał/a:
pozatym to takie dosc dziwne..ktos chce miec dluza moc w aucie i jednoczesnie jezdzic za darmoche

Pisałem o czymś zupełnie innym. Porównywałem możliwości tego samego silnika na gazie oraz na dobrej instalacji gazowej.

xavier napisał/a:
dajmy na to ze autko z 200 konnym (seryjnym) silnikiem pali ok 15/16 litrow benzyny.to LPG bedzie palil 20% wiecej jesli bedzie wszytko dobrze wspolpracowalo i jesli stac nas na dobra instalacjie..no niewiem jakos mi sie to nie widzi :roll:

Tzn. co Tobie się nie widzi? Że będzie szybko i tanio?

ADAM1 - Pią Maj 25, 2007 20:04

Valander_wwa napisał/a:
Jak zobaczę w serii któregoś z producentów silnik na lpg wyłącznie spróbuje wywnioskować a czemu to użyli:)


A co powiesz o silnikach spalinowych w wozkach widlowych. One sa zasilane wylacznie gazem(mowa o zaplonie iskrowym), czyli sa skonstruowane wylacznie do zasilania gazowego :lol:

Valander_wwa napisał/a:
Bo na razie jest jeden aspekt: ekonomiczny


Nie tylko, bo dzisiaj i na ekologie patrza :shock:

Tomi - Nie Maj 27, 2007 12:42

piter34 napisał/a:
HaDeSsS napisał/a:
zalezy od podejscia, ja np jestem przeciwny temu :P to jest indywidualna kwestia

Ja jedynie chciałbym usłyszeć jakiś koronny i logiczny argument przeciwko mojemu twierdzeniu. ;-)

LPG z pewnoscią nie poprawia osiągów. Chyba, że tuning silnika z LPG ma nadrobić straty do silnika seryjnego :-) . Jeśli by tak było, to jest trochę bez sensu. Wydawać kasę aby oszczędzać...

piter34 - Wto Cze 05, 2007 14:26

Tomi napisał/a:
LPG z pewnoscią nie poprawia osiągów

Samo w sobie nie poprawia, a w przypadku instalacji podciśnieniowych pogarsza te osiągi (zaznaczam, że nie mam totalnie żadnego doświadczenia z autami z blosem i wariatorem zapłonu).

Ja jedynie twierdzę, że można zamontować wtrysk gazu i tuningować auto.
Dobrze wystrojone LPG IV generacji (co najmniej) daje takie same osiągi gaz-benzyna.