Zobacz temat - Rover 400 TDI a Rover 420 SDI-róznice miedzy autkami.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 400 TDI a Rover 420 SDI-róznice miedzy autkami.

stan_w._j. - Sro Maj 23, 2007 14:27
Temat postu: Rover 400 TDI a Rover 420 SDI-róznice miedzy autkami.
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem po raz pierwszy na tym forum, a ściągnęła mnie tu oczywiście chęć zakupu Rovera 400 TDI. Poczytałem trochę tu i tam(forum i gdzie indziej) i jestem bardzo zdziwiony faktem , że tak wielu uzytkowników Rover-ów jest bardzo zadowolonych z użytkowania tych aut, które cenowo niemalże bija na łeb innch rówieśników(stare ludzkie myślenie jak tanio to chyba źle znowu się nie sprawdziło). Wydawało mi sie że za taki "wypas" jaki oferuja poszczególne modele Rovera trzeba dobrze zapłacić, a tu sie okazuje, że nie do konca jest to prawdą.
Przyglądam sie uważnie modelowi Rover 400 TDI( nie wiem czy nie SDI, ale proszę mi wybaczyć jestem laikiem w kwestii motoryzacji-a tak przy okazji mile widziane pouczenie na ten temat). Natknąłem się tez tutaj na forum na świetne opinie modelu 420(i tu bez strachu piszę) SDI.
Jakie są różnice miedzy tymi modelami:
- silniki (mnie interesuje ten 105 konny) , pochodzenie tych jednostek napędowych: czy to Honda, czy BMW-ten chyba nie bo byłby wtedy TDS, czy może po prostu Rover. Kultura pracy, ogólne zasady zabezpieczania przed szybkim zużyciem(oleje,świece,kable-które najlepsze?, kiedy wymieniac rozrząd itp.)
-skrzynia biegów-słyszałem różne opinie(zastrzeżenia do wstecznego)
-zawieszenie-najczęstsze usterki, zachowanie zwłaszcza na zakretach przy duzych szybkościach.
-nadwozie-czy sa jakies widoczne róznice między 400 a 420, w wyposażeniu, ergonomii i kubaturze wnętrza.
-jak sprawdza sie klima, nawiew, co z poziomem hałasu-choć to najmniej, bo jeżdziłem Omegą 2,5 TDS i nie przeszkadzało mi że sobie troche pomruczała przy 3,5 tys obrotów, sądze że w Roverku na pewno nie będzie głosniej.
No i na koniec prosze o kategoryczny werdykt, który model lepszy:
czy Rover 400 TD czy Rover 420 SDI.
z poważaniem Stan. W. J.

String - Sro Maj 23, 2007 14:46

Ja jestem szczęśliwym posiadaczem R400 SDI (Silnik 1994 cm3 - 105KM produkcji ROVER'a!!!!) od paru miesięcy (174 000 km).
Auto spisuje się wybornie. Usterki - tak jak w każdym aucie.
Serwisowanie - tak jak w każdym aucie - po zakupie jesli nie masz 100% pewności, że np. rozrząd był niedawno wymieniony - należy wymienić.
Skrzynia? U mnie chodzi wybornie (denerwujący jest jedynie metaliczny dzwonienie drążka - ale to jest usterka typowa dla 400-etek - usterka prosta do usunięcia).
Zawieszenie? przy oponach 195/50/R15 i szybkim wchodzeniu w zakręty (w czasie testów - bo normalnie tak nie jeżdżę - bo nie przystoi :mrgreen: Roverkowi się wygłupiać) zachowuje się jakby był przyklejony do drogi - rewela.
Różnica między 400? Jedne są sedan, drugie hatchback. ZTCP to starsze modele na klapie miały oznaczenia 420,416,414 itp. Mój ('99) nie ma - ma tylko emblemat serii tj. 400.
Kofmort w środku jak dla mnie git (choć to oczywiście wrażenie subiektywne)

Który model lepszy?
400 TD i 420 SDI, to wg mnie jeden i ten sam samochód.

Najlepszy z 400 :mrgreen:
i najlepszy na świecie :mrgreen:

emes - Sro Maj 23, 2007 14:53

Stan W. J. napisał/a:
Przyglądam sie uważnie modelowi Rover 400 TDI( nie wiem czy nie SDI, ale proszę mi wybaczyć jestem laikiem w kwestii motoryzacji-a tak przy okazji mile widziane pouczenie na ten temat). Natknąłem się tez tutaj na forum na świetne opinie modelu 420(i tu bez strachu piszę) SDI


Różnica pomiędzy Roverem 400 z silnikiem diesla, a Roverem 420 z silnikiem diesla dotyczy tylko oznaczenia. Po prostu 400 to tylko seria, a 420 nawiązuje do pojemności silnika. Oczywiście oznaczenie TDI to taka naleciałość pochodząca od innych marek. W serii 400 nie było takich oznaczeń, więc nie ma żadnej różnicy pomiędzy TDI a SDI w przypadku Rovera. W serii 400 występowały 2 silniki diesla, SD (bez intercoolera), o mocy 86KM oraz SDI (z intercoolerem) o mocy 105KM.

Stan W. J. napisał/a:
- silniki (mnie interesuje ten 105 konny) , pochodzenie tych jednostek napędowych: czy to Honda, czy BMW


Po prostu Rover.

Stan W. J. napisał/a:
-skrzynia biegów-słyszałem różne opinie(zastrzeżenia do wstecznego)


Co dokładnie słyszałeś? Jedyny problem, który zaobserwowałem to występujące czasami trudności z wrzuceniem wstecznego.

Stan W. J. napisał/a:
-zawieszenie-najczęstsze usterki, zachowanie zwłaszcza na zakretach przy duzych szybkościach


Standard w przypadku napędu na przód, czyli podsterowność. Nie zauważyłem większych problemów z zawieszeniem, gorzej jest z trzymaniem bocznym foteli. Są wygodne, ale mogłyby lepiej trzymać na zakrętach.

Stan W. J. napisał/a:
-nadwozie-czy sa jakies widoczne róznice między 400 a 420, w wyposażeniu, ergonomii i kubaturze wnętrza


Jeżeli chodzi o przypadek, kiedy kryterium jest rodzaj silnika, to nie ma takich różnic. Pojawiają się one w przypadku rodzaju nadwozia, które oferowane było w wersji hatchback oraz sedan. Sedan jest dłuższy o 16cm, dzięki czemu ma większy bagażnik.

Stan W. J. napisał/a:
-jak sprawdza sie klima, nawiew


Bez większych problemów. Przy założeniu, że masz sprawną.

Stan W. J. napisał/a:
eżdziłem Omegą 2,5 TDS i nie przeszkadzało mi że sobie troche pomruczała przy 3,5 tys obrotów


Pomyśl też o większym bracie 400, czyli 75. Chyba że zdecydowałeś się już na 400.

piter34 - Sro Maj 23, 2007 15:22

emes napisał/a:
W serii 400 występowały 2 silniki diesla, SD (bez intercoolera), o mocy 86KM oraz SDI (z intercoolerem) o mocy 105KM.

Był jeszcze D oraz Di (klik)


Stan W. J., poczytaj sobie to.

emes - Sro Maj 23, 2007 15:38

piter34 napisał/a:
Był jeszcze D oraz Di


Masz rację piter. Ale z punktu widzenia danych technicznych nie ma różnic pomiędzy D, Di oraz SD. Ciekawe jak to wyglądało od strony konstrukcji silnika.

piter34 - Sro Maj 23, 2007 16:07

emes napisał/a:
Ale z punktu widzenia danych technicznych nie ma różnic pomiędzy D, Di oraz SD. Ciekawe jak to wyglądało od strony konstrukcji silnika.

"Di" ma elektronicznie sterowaną pompę. ;-)

adamek.o2 - Sro Sie 24, 2011 12:05

Forumowicze.

Podepnę się do tematu :)

Także planuję zakup Roverka seria 400.
Do tej pory jest w rodzinie jeden jednak to skromne 1,4 benzynka.
Ja zastanawiam się nad 1,6-1,8 benz lub WŁAŚNIE DIESELKIEM.
I tutaj jestem z tego powodu. Ja nigdy w życiu nie małem "diesel'a".. .;/
Czy bać się takiego silnika ? Jakieś kompletnie inne sposoby jego konserwacji ?
Awaryjność ? Czy jak wybiorę wersję bez intercooler'a to będę mniej narażony na awarie jednostki ? Jak to jest z kosztami serwisu (rozrząd itd... ) ?
Jak to w ogóle się sprawuje na codzień?
Np w benzynkach częstym problemem jest choćby uszczelka pod głowicą.. jak to jest jeśli chodzi o żywotność Diesli ? ;/

Proszę posiadaczy diesli o wszelkie opinie i słowa.. Na prawdę nie boję się kupić innego silnika niż benzyna, tylko poszukuję szczerych i podstawnych zapewnień od ludzi, którzy ta markę znają itd.. :)

szoso - Sro Sie 24, 2011 12:22

dieslem będziesz pozytywnie zaskoczony, lepiej kupić ten z Intercoolerem ten mocniejszy 105KM, ten słabszy 86KM też jest dobry ale jak dla mnie za mało mocy :wink:
uszczelka w nich nie siada, rozrząd około 500zł plus robota
ja przy swoim nic nie robię

przemek199 - Pon Wrz 05, 2011 21:52

dieselek rewelacyjny zrobiłem w 2.5 roku 90 tys km i nic poza rozrzadem, olejem i filtrami...:D Spala w mojej 600 do 7 litrów tak mieszanie a na samej trasie zejdzie bez przeginek do 5.5 litra... zima pali i nie narzeka... Takze polecam aktualnie ma 254 tys km przebiegu turbiny nie ruszalem ani nic innego... Pozdro!
limak89 - Wto Lut 14, 2012 22:05

widze ze stary temat ale moze sie podepne i ja :D A wiec rover seri 600 z silnikiem diesla 2.0sdi 105ps w 600-kach było oznaczenie SDI. Natomiast w seri 400 czyli dokładnie 420 były 2 oznaczenia dla ruznych modeli silnika wszystkie z turbodoładowaniem i tak 420D 86ps bez intercoolera a 420Di 105ps z intercoolerem. Moze i dla niekturych smieszne ale sam wiem z doswiadczenia, że dla nowicjuszy przydaje sie :) ponizej link do danych technicznych http://www.autocentrum.pl...ver/400/ii.html
Pawkaz - Wto Lut 14, 2012 23:05

limak89 napisał/a:
ponizej link do danych technicznych http://www.autocentrum.pl...ver/400/ii.html

Wedlug tej strony w 400tce byl silnik 2,5.Nigdy o nim nie slyszalem.Czy to jakas pomylka na strone ?

kzrr - Wto Lut 14, 2012 23:56

Pawkaz napisał/a:
Wedlug tej strony w 400tce byl silnik 2,5.Nigdy o nim nie slyszalem.Czy to jakas pomylka na strone ?


Były były :) Bardzo rzadko i zrobiono bardzo niewiele sztuk 400 z tym silnikiem. Chyba tylko z automatem występowała ale tego nie jestem pewien.

7Tomi - Sro Lut 15, 2012 21:38

kzrr napisał/a:
Pawkaz napisał/a:
Wedlug tej strony w 400tce byl silnik 2,5.Nigdy o nim nie slyszalem.Czy to jakas pomylka na strone ?


Były były :) Bardzo rzadko i zrobiono bardzo niewiele sztuk 400 z tym silnikiem. Chyba tylko z automatem występowała ale tego nie jestem pewien.


Ostatnie 500 sztuk ztcp jakie wyszło miały motor V6 i były wypasione na maxa ;) Taki limit na zakończenie produkcji serii 400.

sTERYD - Sro Lut 15, 2012 22:08

a tam nie były montowane przypadkiem V6stki 2,0?
co do produkcji też się nie zgadza, bo sedany wyszły dopiero w 1997, a nie 95 ;)

pelson91 - Sro Lut 15, 2012 22:45

ja mam sedana '96 SDi :roll:
szoso - Czw Lut 16, 2012 07:53

sTERYD napisał/a:
a tam nie były montowane przypadkiem V6stki 2,0?

2,5
sTERYD napisał/a:
bo sedany wyszły dopiero w 1997, a nie 95

doczekałem się, w końcu i tobie zdarzyło się nie mieć racji :lol:
mój sedan to '96

kzrr - Pią Lut 17, 2012 09:45

Może modelowo to rocznik 97 ;)
sTERYD - Pią Lut 17, 2012 12:10

oj tam oj tam ;) każdemu się może zdarzyć w ramach pokuty pójdę i zrobię sobię kawę :razz: