|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R220 98r] Power Tuning Box. POLECAM!
Rozan99 - Pon Maj 28, 2007 21:59 Temat postu: [R220 98r] Power Tuning Box. POLECAM! Cześć. Dzisiaj zauważyłem że w swoim Roverku mam zamontowany Power Box!! Aż mi oczy wyszły na wierzch Auto pochodzi z Nemiec i tam ten przyrząd zapewne był zamocowany Gdy kupiłem auto to dziwiłem się że ma takiego "kopa".
Żeby sprawdzić czy ten box coś daje odłączyłem go i przejechałem się. To nie był ten sam samochód, był zamulony i to dość mocno. Gdy podłączyłem z powrotem tego power boxa to dopiero zauważyłem co to urządzenie potrafi!! Różnica kolosalna, poprostu wgniata w siedzenie Szczeże wam polecam takie urządzenie! Naprawdę czuć różnicę w mocy i to sporą!
Tuning Box jest niemieckiej firmy speed-buster:
speed-buster.de
Oto fotki tego cuda :
Pozdr.
Brt - Pon Maj 28, 2007 22:39
WOw
A czy mozesz przy okazji zmierzyć przyspieszenie 0-100km/h i 60-100 na IV i 80-120 na V Tak z ciekawości chciałbym zobaczyć ile się zyskuje na takim urządzeniu
Rozan99 - Pon Maj 28, 2007 22:49
Pewnie, może jutro jak będę wolny to zmierze czasy. Wg producenta dodaje to 20KM, 50Nm i 10km/h szybciej. Jest tam też srubka regulacyjna ale jej nie ruszałem. Dobrze chodzi więc nie grzebałem
Moloch - Wto Maj 29, 2007 06:17
To Ci się pofarciło też bym chciał po zakupie autka zauważyć coś ciekawego pod maską np jakąś turbinkę albo coś ale w moim wypadku nie było tak pięknie
Adolf - Wto Maj 29, 2007 06:41
Rozan99 napisał/a: | Pewnie, może jutro jak będę wolny to zmierze czasy. Wg producenta dodaje to 20KM, 50Nm i 10km/h szybciej. Jest tam też srubka regulacyjna ale jej nie ruszałem. Dobrze chodzi więc nie grzebałem |
śrubka jest do opornika.. regulacja jest zapewne ze zwiększaniem lub zmniejszaniem
dawki paliwa.. taka generalna zasada działania power box'a
a tak w ogóle to jest akurat dobra okazja żeby pojechać na hamownię..
50,-.. i dwa pomiary.. z i bez box'a.. i wtedy wszystko jasne..
MaReK - Wto Maj 29, 2007 13:50
Moj znajomy wlozyl sobie takie powerbox'a do A3 1.9TDi
Zrobil 7kkm i padla mu turbina - ukrecila sie podobno.
A jaka jest roznica miedzy power boxem a tzw. chipowaniem ?
Nie znam sie az tak na tym, a bym sie chetnie dowiedzial.
Pozdrawiam,
Brt - Wto Maj 29, 2007 14:30
Poczytaj se TO
Valander_wwa - Wto Maj 29, 2007 18:00
jedyne co moge wtrącić do tej kopalni to, to iż mam znajomą z uczelni (MG ZS 115km @ 145km) - która od podstaw zrobiła całą przeróbkę w kreatorzemocy (warszawa) - samochód miał zmieniane oprócz chipu zmienione bebechy (trudno mi wymienić co konkretnie, paręnaście rzeczy - możliwe że i intercoller był zmieniany) i obecnie przejechane ma 30 tys od modyfikacji i nic dosłownie nic się nie zepsuło. Co innego że auto strojone ponad 2,5 tygodnia, straaaszna grzebanina. Finał taki cytat "modyfikacja chipem tego auta- tak, pod warunkiem że pociągnie za sobą zmianę bebechów, jeżeli auto ma jeździć po drodze, a nie na giełde"
Rozan99 - Wto Maj 29, 2007 21:35
Hej. Zmierzyłem tylko czas 60-100km/h na 3 biegu (bo na 4 bieg to za małe obroty są przy 60km/h) no i wyszło 6,5 sek. Nie jest to chyba dobry czas, ale sprawdzałem to w mieście i nie miałem dobrych warunków.
Brt - Wto Maj 29, 2007 22:39
no niejest to dobry czas. Ja na 4 od 60-100 mam coś ok. 8 sekund ZTCP. Zmierz od 60 - 100 na 4 nic mu nie będzie
[ Dodano: Wto Maj 29, 2007 11:45 pm ]
Możesz zmerzyć w takim razie od 70 - 110, ja zmierzę to samo jutro i porównamy wyniki Na 3 do 100km/h ciągniesz go pod max obroty a to się mija z celem, lepiej srawdzić zakres obrotów najcześciej uzywanych.
marcinek82 - Pią Cze 01, 2007 23:53
A ja mam pytanie- czy mogł bys sprawdzic gdzie dokładnie sa wpiete kable z tego boxa? Czy ida bezposrednio do kompa czy jeszcze gdzie indziej?? I jesli był bys na tyle odwazny i rozebrał obudowe aby zobaczyc co sie tam kryje i taka nam radoche daje!!!??? I CZY TO PRZYPADKIEM NIE JEST OPORNIK?????
Rozan99 - Sob Cze 02, 2007 14:08
Nie sądzę żeby to był jakiś opornik bo różnicę w mocy czuć i to dobrze. Od boxa idzie kabel w wiązkę kabli które są podłączone do kompa, wszystko zaizolowane. Nie będę rozbierał tego boxa bo jeszcze coś uszkodzę.
marcinek82 - Pon Cze 04, 2007 18:37
a i jak tam u ciebie z tymi poniarami
bo ja zrobiłem takie mniej wiecej u siebie i na 4 biegu od 70 do 110 6.9 sekundy
na kołach 16" na 7.5" opony 205/45 przednie i 205/50 tył.
pozdrawiam.
piter34 - Wto Cze 05, 2007 14:22
Rozan99, wybierzesz się na hamownię w końcu?
Adolf - Wto Cze 05, 2007 14:27
piter34 napisał/a: | Rozan99, wybierzesz się na hamownię w końcu? |
mogą być kłopociki..
Rozan99 - Wto Cze 05, 2007 20:00
piter34 napisał/a: | Rozan99, wybierzesz się na hamownię w końcu? |
Wybrał bym się na tą hamownię tylko że nie ma takiej w wojedzwodztwie w kórym mieszkam.
piter34 - Sro Cze 06, 2007 10:11
Rozan99 napisał/a: | Wybrał bym się na tą hamownię tylko że nie ma takiej w wojedzwodztwie w kórym mieszkam. |
O widzisz. Dobrze, że mi przypomniałeś. Zmień sobie wpis w polu "skąd", wpisując tam miasto, z którego pochodzisz.
BTW, szkoda, że hamowni nie ma.
Kalah - Czw Cze 07, 2007 12:04
Rozan99 mozesz zrobic fotke do czego ten boxik jest podlaczony? Na pewno reguluje ci on dawke paliwa i interesuje mnie gdzie w roverkach z silnikiem SDi mozna to zrobic. Z gory dziekuje.
Jak sie dowiedzialem z forum nie ma czym regulowac elektronicznie dawki paliwa w SDi, jest ona mechanicznie regulowana, wiec nie rob tej fotki
Rozan99 - Czw Cze 07, 2007 13:14
Kalah napisał/a: | Rozan99 mozesz zrobic fotke do czego ten boxik jest podlaczony |
Na fotce widać kabel od komputera silnika. Od boxa idzie kabel i wchodzi w ten kabel co jest podłączony do kompa. Wszystko jest zaizolowane. Zapewne od boxa idą kabelki to poszczególnych pinów kompa, a przynajmniej tak mi się wydaje.
piter34 - Czw Cze 07, 2007 13:16
Kalah napisał/a: | Jak sie dowiedzialem z forum nie ma czym regulowac elektronicznie dawki paliwa w SDi, jest ona mechanicznie regulowana, wiec nie rob tej fotki |
Pompa w SDi jest przecież sterowana elektronicznie. Mechanicznie jest w wersjach "D" oraz "SD"
Kalah - Czw Cze 07, 2007 13:24
Hmm to spotykam sie ze sprzecznymi opiniami. Ja rowniez myslalem ze jest ona sterowana elektronicznie, zatem moze wiesz jak mozna w niej regulowac dawke paliwa?
Bo skoro cisnienie doladowania mozna regulowac manualnie to przydaloby sie zwiekszyc rowniez dawke paliwa.
Brt - Czw Cze 07, 2007 13:50
Pompa jest sterowana elektronicznie, ale dawke paliwa się ustawia ręcznie i trzeba ZTCW zdjąć górę od pompy. Ale szczegółów nie znam. Zwiekszenie dawki paliwa eliminuje też w większości przypadków falowania wolnych obrotów.
Kalah, czy wiesz jakie max. ciśnienie doładowania można ustawić dla tego silnika??
Kalah - Czw Cze 07, 2007 14:08
Niestety nie wiem, ale podejrzewam, ze 1.2-1.4 bara nie powinno zrobic krzywdy. Planuje podniesc je do takiej wartosci i pozniej lekko zwiekszyc dawke, tylko nie wiem czy robi sie to manualnie czy elektronicznie (oszukiwanie jakiegos czujnika).
U mnie wolne obroty nie faluja, sa rowniutkie. Na poczatek to kupie wskaznik cisnienia doladowania i zobacze jak to u mnie pompuje. Ale jak czytam o tych niewielkich mozliwosciach to nie wiem czy nie zostawie tego w spokoju i nie kupie 2 kolek.
|
|