Zobacz temat - [R416] Wymiana tylnego zawieszenia. POMOCY
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wymiana tylnego zawieszenia. POMOCY

Tacowski - Sob Cze 02, 2007 23:07
Temat postu: [R416] Wymiana tylnego zawieszenia. POMOCY
Czy ktos wymieniał może tylne zawieszenie. Chodzi mi dokładniej o wymiane wszystkich tuleji lub o wymiane wahaczyka na ktorym opiera sie amortyzator bo w nim sa juz 3 tuleje. Jest klopot ze znalezieniem ich. Serwis chce kolosalne pieniadze... Cukierki dostalem bez problemu za nie wielkie pieniadze (50zł/szt.) ale z reszta jes klopot.

Czy ktos moze wymienial te tuleje?? Gdzie mam szukac ich? Jak sobie poradziliscie? Czy Honda Civic ma takie samo zawieszenie?

PROSZE O POMOC

sTERYD - Sob Cze 02, 2007 23:21

ja wymieniałem

u mnie wymieniali tulejki, ale chyba taniej wyjdzie całe wahaczyki
Nie jestem pewny (tak na 95%) ale powinny pasowac od hond civic, ale od wersji hatchback, bo sedan to inksza inkszość :(

Tacowski - Sob Cze 02, 2007 23:23

A gdzie kupowales i ile placiles jezeli mozna wiedziec?
sTERYD - Sob Cze 02, 2007 23:31

ja wszystko dałem do roboty w warsztacie AL-EX (o którym od niedawna zmieniam posytywne zdanie) i za cały tył z częściami dałem jakiś 1000, ale część kupiłem sam (m in cukiery za 140 złych i właśnie tulejki do dolnych wahaczy :( )
Tacowski - Sob Cze 02, 2007 23:34

A gdzie?
PTE - Pon Cze 04, 2007 08:45

A w Tedgumie pytałeś?
Tacowski - Pon Cze 04, 2007 19:29

PTE napisał/a:
A w Tedgumie pytałeś?


Z tego co widac w katalogu maja tylko cukierki a cukierki juz mam...

Lechos - Pon Cze 11, 2007 14:08

Co do cukierkow, mam kupione te tuleje firmy Febi i przymierzam sie jutro do wymiany. Sa na tych gumach nalane strzalki :arrow: i pytanko --- czy wciskac je strzalkami w dol czy w gore :shock: ?

[ Dodano: Wto Cze 12, 2007 4:30 pm ]
OK, dzis wymienialem tuleje i strzalki sa w dol. Calosc zajela mi niecale 5h w tym najwiecej zabawy bylo z recznym.

k3master - Czw Cze 14, 2007 14:06

Tacowski napisał/a:
Czy ktos moze wymienial te tuleje?? Gdzie mam szukac ich? Jak sobie poradziliscie? Czy Honda Civic ma takie samo zawieszenie?


Hej,
Udało Ci się dostać tylne tulejki? Zdaje się, że mam podobny problem - w Japan Cars kupiłem trzy rodzaje (tuleja wahacza poprzecznego, na której opiera się amortyzator) i właśnie mechanik mi dał znać, że żadna nie pasuje :(

Daj znać jak udało Ci się załatwić tą sprawę.
Dzięki z góry
Pozdrawiam

UncleAllEvil - Czw Cze 14, 2007 16:07

Ja mam ten sam problem i napewno będę go drążył aż znajdę co trzeba. Po wymianie cukierów tył się usztywnił ale odezwało się coś innego. W jeżdżeniu nie przeszkadza, poza stukaniem. Na pewno łączniki stabilizatora są do wymiany, dostały ostro gdy tuleja była uszkodzona. Nie wiem jeszcze jak tuleje wahaczy poprzecznych ale już wiem, że ogólnie ciężko będzie zdobyć co trzeba, raczej trzeba będzie dobrać elementy od innych aut bo w katalogach jedyne co mają do Roverów to wahacz przód górny i dolny, sworzeń dolny, łącznik stabilizatora, cukiery na tył i wahacz poprzeczny na tył. Inna sprawa to kupić coś z tych katalogów poza cukierami i sworzniem. Rzecz prawie niemożliwa.
Dzonys - Czw Sie 23, 2007 13:08

O podłącze się do tematu - więc cukierki tez mam już na oki z febi czy jakoś tak ale ewidentnie mam do wymiany taka inną tulejke bliżej koła nie wiem jak się nazywa dzis na wieczór zrobie fotkę to jutro wkleję-bo też nigdzie nie widziałem może komuś już udało się gdzieś te gumy z tylnego zawieszenia zdobyć?????
Pyzdra - Wto Paź 23, 2007 20:41

Jest jeszcze inne wyjście. Mam do wymiany praktycznie wszystkie tulejki tylnego wahacza z cukierem włącznie. W aucie po sprowadzeniu z Reichu, nic nie pukało ,ale od miesiąca na naszych kartoflowiskowych niby- drogach wszystkie tulejki maja luzy i pęknięcia, przez co zawieszenie z prawej puka. Zdecydowałem zakupić wahacz podłużny i poprzeczne- góra i dół z demontażu z angola z dobrymi tulejami. Po czasie znów się wytrzepią ,ale nie mam problemu z kombinowaniem roveropodobnych tulejek.Cena to ok 120 - 150 zł + wymiana we własnym zakresie :bezradny:
sTERYD - Wto Paź 23, 2007 23:39

plus regulacja zbieżności tył+przód
wierz mi sam tyl daje głupie rezultaty z pzodu ;)

Pyzdra - Nie Paź 28, 2007 20:25

sTERYD podziel się informacją ,gdzie kupiłeś tulejki do wahacza poprzecznego dolny tył ? :lol:
przemo285 - Nie Paź 28, 2007 20:31

Z dostępnością tulei nie ma problemu spisz które potrzebujesz i zadzwoń średnio cena oryginalnych to ok 70 zł.
Pyzdra - Wto Lis 06, 2007 18:32

Dzięki kol. przemo285 za info i atrakcyjną cenę tulejek ,ale znalazłem rys. tylnego zawieszenia Hondy Civic (wygląda na taki sam).
Ponadto Seba Kamiński bastec22@wp.pl wysłał ceny poszczególnych tulejek:
Nas interesują trzy rodzaje wg. schematu:
H - tuleja tzw. cukierek (duża) 1 szt na stronę cena 47 zł (FEBI bilstein)
F - tulejka wahacza poprzecznego dół 2 szt -//- cena 2 x 41 zł.
E - tulejka wahacza poprzecznego dół 1 szt -//- cena 1 x 39 zł.
pozostałe to:
D - 2 szt na stronę za 65 zł
G - 1 szt -//- za 41 zł
I - 1 szt -//- za 33 zł
Trochę drogo ale to Honda

sTERYD - Sro Lis 07, 2007 01:08

tak, zgadza się rysunek wygląda identycznie, ale poza cukierami i bodajże tulejkami wahacza poprzecznego górnego nie pasiuje :(
greg_szczytno - Nie Mar 02, 2008 19:07

Odświerzę trochę ten temacik.
Oczywiście jak w tytule zdarzyło się i mi :neutral: poszła tuleja oznaczona na poniższym rysunku nr 12. Jeszcze tego nie ruszałem ale widać wyraźnie że koło tyle porusza się lekko w przód i tył na tej tulei.
Teraz pytanko co mogło puścić razem z tą tulejką może ktoś wie lub czy potrzeba wymiany z dwóch stron lub czy razem z tą tulejką należałoby coś wymienić ??

Również prośba o jakieś porady jak to wszystko rozebrać tzn od czego najlepiej zacząć i w jakim kierunku rozmontowania pójść.

Z góry dzięki wielkie.

Lechos - Nie Mar 02, 2008 20:50

Radze wymienic odrazu z dwoch stron, koszt zbieznosci przod i tyl wyniesie okolo stowki wiec po co placic dwa razy. Najlepiej sciagnac caly wachacz, choc ktos juz je wymienial bez zdejmowania. Ja jednak mialem problem z wbiciem nowej i musialem zdjac (od strony wydechu nawet jest problem z wybiciem). Najwiecej czasu mi zeszlo z rozlaczeniem i zalozeniem linki recznego. Rozlanczalem miejsca zaznaczone cyferkami 4, 15, i bodajze 6 lub 10. Zajelo mim to 6 godz razem z odpowietrzaniem hamulca tylniego.
KuBaB - Pon Mar 03, 2008 18:22

Również radzę wymienić z dwóch stron i od razu na geometrię (całą, a nie tylko zbieżność) - laserowo 80zł. Nie ma co z tym długo zwlekać, bo szkoda opon (u mnie lewa strona była przekoszona, bo nie było okazji/możliwości zajechania na badania i teraz mam jedną oponę z wytartym bieżnikiem :( ) i bezpieczniej, bo bez tego może Ci uciekać tył przy zakrętach i przejeżdzaniu przez nierówności jak np. tory tramwajowe. Co do tulei, to w InterCarsie kupowałem od Civica, bo tradyjnie od Rovera nie było (od 216 mi wcisnął, ale nie pasują), ceny od 45 do 110zł za oryginał.
greg_szczytno - Pon Mar 03, 2008 18:54

Dzięki za odpowiedzi
No to już wiem że nastawię się na wymianę z dwóch stron. Zbieżność napewno ustawię bo rzeczywiście szkoda opon i auta. W sobotę zdejmę koła i poruszam trochę łomikiem resztę połączeń może coś jeszcze będzie do wymiany.
Ehh juz się i tak szykuję na wymianę amorków z przodu. No ale przynajmniej motor mam zdrowy i frajdę z posiadania tak fajnego autka :)

Lechos - Pon Mar 03, 2008 19:06

KuBaB napisał/a:
ceny od 45 do 110zł za oryginał

dawałem za Febi po 39 szt.

KuBaB - Wto Mar 04, 2008 15:21

Lechos: wiem o takich niskich cenach, ale ja JAK ZWYKLE w Gorzowie nie mogłem dostać, a musiałem to zrobić natychmiast (z różnych powodów) i nie mogłem czekać na przesyłkę :(
Brt - Wto Mar 04, 2008 15:36

KuBaB napisał/a:
ale ja JAK ZWYKLE w Gorzowie nie mogłem dostać

może trzeba załozyć tam jakiś sklep motoryzacyjny :lol: ;)

greg_szczytno - Wto Mar 04, 2008 21:18

Nasuneło się kolejne pytanie
Czy do zdjęcia tej oznaczonej 12 tulei (lub do zdjęcia innych) potrzebna jest prasa (do zdjecia - nałożenia nowej) ??

sTERYD - Wto Mar 04, 2008 22:53

i tak i nie
jest to duże dziadostwo, więc ciasno nie siedzi, ale fajnie jest wprowadzić w miarę równo, żeby nie porobiły się luzy...
ergo: zwykły ściągacz 3 szczękowy daje radę za prasę w tym wypadku ;)

greg_szczytno - Sob Kwi 19, 2008 18:19

Dziś zrobiłem te zawieszonko - ogólnie z tego szkicu z poprzedniej strony wymieniałem nr 2 4 i 12 z obu stron. Nie wiem o co chodziło wam z tą zbieżnością bo nie ma tam żadnych śrub regulacyjnych :?: :!: Ogólnie praca przebiegła bardzo szybko - do 17 od 9. Nowe tuleje w prasowałem w zaprzyjaźnionym warsztacie za przysłowiową flaszkę - powiem szczerze że warto było wszystko siedzi ładnie żadnych śladów po ewentualnych uderzeniach.
Zdziwiła mnie prostota ustawienia hamulców tylnych (bębny) - to dziecinnie proste :grin: .
Teraz podczas jazdy po prostu cisza tylko oponki słychać no i to mi się podoba :grin: . Jakby ktoś chciał o coś zapytać to śmiało :) .

sTERYD - Sob Kwi 19, 2008 23:42

Cytat:
Nie wiem o co chodziło wam z tą zbieżnością bo nie ma tam żadnych śrub regulacyjnyc

nie ma srub regulacyjnych, za to chyba w 2 miejscach na strone wahacze sa mocowane na dlugich otworach ;)

greg_szczytno - Nie Kwi 20, 2008 10:26

sTERYD napisał/a:
2 miejscach na strone wahacze sa mocowane na dlugich otworach
No tak i to niby ta regulacja?? hehehe ja ustawiłem po prostu na stare ślady hmm zobaczymy jak coś do rzeczywiście trzeba będzie coś poustawiać.
Na szczeście mogę sobie poswolić na przydarcie opon bo i tak za miesiąc dwa będę je zmieniał na nowe.

sTERYD - Nie Kwi 20, 2008 11:07

wiesz, przy nowych tulejkach te znaki moga pasowac, acz nie musza ;)
neven1963 - Pon Wrz 15, 2008 22:29

greg_szczytno napisał/a:
Dziś zrobiłem te zawieszonko - ogólnie z tego szkicu z poprzedniej strony wymieniałem nr 2 4 i 12 z obu stron. Nie wiem o co chodziło wam z tą zbieżnością bo nie ma tam żadnych śrub regulacyjnych :?: :!: Ogólnie praca przebiegła bardzo szybko - do 17 od 9. Nowe tuleje w prasowałem w zaprzyjaźnionym warsztacie za przysłowiową flaszkę - powiem szczerze że warto było wszystko siedzi ładnie żadnych śladów po ewentualnych uderzeniach.
Zdziwiła mnie prostota ustawienia hamulców tylnych (bębny) - to dziecinnie proste :grin: .
Teraz podczas jazdy po prostu cisza tylko oponki słychać no i to mi się podoba :grin: . Jakby ktoś chciał o coś zapytać to śmiało :) .

Cześć.
Mam ten sam problem wymiany 12 :wink:
Co radzisz z doświadczenia, wyjmowac wahacz czy wybijać i wbijać nowe tuleje (cukiery) na zabudowanym wahaczu?
Z góry dzieki za radę.
Janusz

greg_szczytno - Pon Wrz 15, 2008 22:35

neven1963 napisał/a:
Cześć.
Mam ten sam problem wymiany 12
Co radzisz z doświadczenia, wyjmowac wahacz czy wybijać i wbijać nowe tuleje (cukiery) na zabudowanym wahaczu?
Z góry dzieki za radę.

No ja rozebrałem wszystko i na prasie zostały wymienione - rozebranie nic skąplikowanego (historie z ręcznym niech nie przerazają bo wystarczy odpowidnio zkładając ustawić regulatory nacisnąc pedał hamulca i wsi siępodstawi na mejsce).
Wada wbijania na aucie po pierwsze reszta tulei dostanie też po drugie nie ma tam za dużo miejsca na takie triki - mozesz ten uszkodzić cukierek od razu.
Jak zrobisz tak bedzie :) jak jescze jakieś pytanka pisz.
Pozdro