Zobacz temat - [R200Vi - MG ZR160] czy przewody WN takie same ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200Vi - MG ZR160] czy przewody WN takie same ?

MelGibson - Wto Cze 05, 2007 19:32
Temat postu: [R200Vi - MG ZR160] czy przewody WN takie same ?
Witam,
pytanie jak w temacie, może ktoś przerabiał temat w jednym z powyższychy aut i może poradzić czy będzie posować do R200 Vi z MG ZR160 ?

piter34 - Wto Cze 05, 2007 20:16

Zobacz sobie w np. w katalogu NGK-NTK lub Janmor, czy są takie same do tych modeli.
MelGibson - Wto Cze 05, 2007 21:45

Dźęki, ale typy znalezione na stronach producentów:

NGK
dla R200 Vi oraz MGF 1.8 i 16V (VVC) to: RC-RV1203
dla MG ZR160 niestety brak w ofercie :sad:

Janmor
dla R200 Vi to: RVS5 (długość kabli w cm: 83, 99, 103, 109) świeca wg SAE fi 6,3mm, rozdzielacz wg SAE fi 6,3mm
dla MG ZR160 brak w ofercie :???:

Więc problem jeszcze nie rozwiązany.

Byłby jakiś miły posiadacz ZR160 by porównać długości przewodów i końcówki jak na poniższym zdjęciu ? Będę wdzięczny :smile:

Sachar - Sro Cze 06, 2007 09:53

Sprawdziłem w katalogu Magnecora

do 200 vi - KV85 45146
do ZR 160 - KV85 45465

tak więc z tego wynika że nie są takie same :(
dostępne są w JC Tuning Division, niestety najprawdopodobniej trzeba będzie długo czekać (ja na swoje czekałem 2 miesiące)

MelGibson - Sro Cze 06, 2007 20:22

Dzięki Sachar

wiem że oznaczenia mają inne, lecz przede wszystkim interesuje mnie czy długością by starczyły z MG ZR160 by dały się zamocować w Vi (mogą być dłuższe) oraz by końcówki pasowały, dlatego wkleiłem powyżej zdjęcie z szczegółowymi wymiarami. Może jednak znajdzie się ktoś z ZRem kto mógłby to sprawdzić. Pomocy !! !

Na marginesie w JC życzą sobie aż 615 zł za przewody Magnecora, które znalazłem na www.dcdezign.com po 63 funty....

Sachar, czy odczułeś zmiane po założeniu Magnecorów ?

Sachar - Czw Cze 07, 2007 03:02

Jedyną zmianę jaką zauważyłem to znaczne uszczuplenie budżetu :) -500zł, ale nie spodziewałem się niczego szczególnego. Poprostu fura odpala i jeździ i tak ma być.
piter34 - Czw Cze 07, 2007 12:46

MelGibson napisał/a:
wiem że oznaczenia mają inne, lecz przede wszystkim interesuje mnie czy długością by starczyły z MG ZR160 by dały się zamocować w Vi (mogą być dłuższe) oraz by końcówki pasowały

Skoro oznaczenia są inne, to pewnie długość/końcówka też inne.
Ale oczywiście można wcześniej porównać. :lol:

MelGibson - Czw Cze 07, 2007 17:26

Piter34 odkrycia wielkiego to Ty nie zrobiłeś :grin:
Mojrus - Pią Cze 08, 2007 08:22

Witam.

Myslę, że fachowcy z Babic koło Warszawy mogliby pomóc. Mi pomogli :)

piter34 - Pią Cze 08, 2007 10:00

Mojrus napisał/a:
Mi pomogli

To może dopiszesz finał problemów z odcinką w "tamtym" wątku? :roll:

Tomi - Pią Cze 08, 2007 11:00

MelGibson napisał/a:
pytanie jak w temacie, może ktoś przerabiał temat w jednym z powyższychy aut i może poradzić czy będzie posować do R200 Vi z MG ZR160

Witaj,

Przewody w MG ZR i 200Vi są inne. POodstawowa różnica między nimi to ilość przewodów :)

Jedna z główniejszych różnic pomiędzy R200 i 25/ZR to właśnie układ zapłonowy (mowa o benzynowych).

Majkel_ZR - Pią Cze 08, 2007 12:19

Tomi napisał/a:

Przewody w MG ZR i 200Vi są inne. POodstawowa różnica między nimi to ilość przewodów :)


możesz to rozwinąć? z tego co wiem to oba te silniki są 4-ro cylindrowe wiec skąd różnica w "ilości"
w ZR160 są na pewno 4 przewody WN
MelGibson przewody z ZR160 nie wiem jaka maja dokładnie długosc ale w sumie sa 4 i występują jakby parami są dwa krótkie i dwa dluzsze

Brt - Pią Cze 08, 2007 12:28

W R25/ZR cewki są tuż nad świecami więc przewody są w sumie tak jakby dwa. Tzn. od jednego cylindra świeca wchodzi niemal od razu w cewkę a do drugiego prowadzi tylko krótki przewód zapłonowy i taki sam zespół jest dla kolejnych dwóch cylindrów. No i nie ma aparatu zapłonowego. Oglądałem ten silnik u jusand'a, ale niestety szczegółów nie było widać, bo wszystko jest pochowane pod plastikową pokrywą :)
Majkel_ZR - Pią Cze 08, 2007 12:37

ooo tak jak Brt napisał jest tez w ZR160
nie wiedziałem jak sie jasno wysłowić :)

PHJOWI - Pią Cze 08, 2007 16:44

OTO FOTKI ZR 160
Tomi - Pią Cze 08, 2007 17:55

Majkel_ZR napisał/a:
możesz to rozwinąć? z tego co wiem to oba te silniki są 4-ro cylindrowe wiec skąd różnica w "ilości"
w ZR160 są na pewno 4 przewody WN
MelGibson przewody z ZR160 nie wiem jaka maja dokładnie długosc ale w sumie sa 4 i występują jakby parami są dwa krótkie i dwa dluzsze

W Roverkach do 99 roku była cewka (jedna) przekręcona z tyłu silnika, kopułka, palec rozdzialcza i 4 świece. Komplet przewodów do zwykłych modelu 16V i 8V obejmuje więc 5 przewodów. W modelu 1.8 VVC do 99 roku kopułkę z palec zastąpiono modułem zapłonowym i występują tam 4 przewody. W modelach po 99 roku zastosowano dwie cewki zamontowane na pierwszej i trzeciej świecy. Każda z cewek obsługuje 2 świece. Cewka zamontowana na pierwszej świecy obsłubuje tę, na której jest zamotnowana i poprzez przewód świecę czwartą. Cewka na trzeciej świecy obsługuje również świecę drugą (również przewodem). Komplet przewodów do tego silnika składa się jedynie z dwóch krótkich przewodów.

MelGibson - Sob Cze 09, 2007 06:21

Panowie,
bardzo dziękuję za wyczerpującą pomoc, wychodzi na to, że nie będę kupował Magnecorów (do MG ZR 160 są za niecałe 180 zł w częścionline.pl, no chyba że ktoś zna niedrogi sposób zastosowania tych z MG ZR). Pozostaje mi wybór albo orginały albo nieco tańsze ElectroSpark - czy ktoś może ma złą opinię o jednych z wymienionych?

[ Dodano: Sob Kwi 05, 2008 14:49 ]
Wypadałoby podsumować temat. Zakupiłem elektrosparka w Tomateam i jestem z nich zadowolony do tej pory, polecam.