Zobacz temat - [R414] Nieszczelny dolot powietrza??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Nieszczelny dolot powietrza??

paff - Czw Cze 07, 2007 07:34
Temat postu: [R414] Nieszczelny dolot powietrza??
witam

po zainstalowaniu LPG gazownik nie jest w stanie rozsadnie wyregulowac instalacji STAG300, program wskazuje mu duze cisnienie MAP=0,53 na jalowych a powinno byc 0,3-0,35 (instalacja STAG300, reduktor tomasetto, wtryski zolte valtek, z obserwacji gaziarz uczciwy i sie stara mi pomoc)


dostalem sugestie od innego gazownika - niezaleznego ;) ze albo nieszczelny kolektor dolotowy albo cos nieteges nieszczelne z zaworami co sie by sprowadzilo do remontu glowicy. zatem zabiore sie za kolektor najpierw

- planuje wymienic uszczelke kolektora dolotowego
- jak sprawdzi czy krokowiec zyje? (juz byl czyszczony)
- jak sprawdzic ze czujnik krokowca zyje?
- jak sprawdzic czy przepustnica jest okej/szczelna?
- co jeszcze sprawdzic

dodam ze objawem jest to ze na gazie gasnie po dodaniu gazu z jalowych, na benzynie nie gasnie, gazu dodaje ale jak jade na jedynce albo na dwojce to silnik szarpie, przy zmianie biegow na 2jke lub 3jke tez szarpie - wszystkie te objawy na benzynie i gazie wystepuja ale nie zawsze (powiedzmy ze wystepuja przez 70% czasu)

dodam ze te objawy na benzynie to sa od poczatku posiadania przez mnie auta


aaaaaaaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gdzie moge kupic uszczelke kol.dolot. zeby miec ja w srode w lapkach w bydgoszczy, jako ze tomateam.pl sie urlopuje na jego szczescie i moje nieszczescie :razz:

Brt - Czw Cze 07, 2007 08:07

Wiem, że w ECC babice mają za 68PLN, tylko nie wiem, czy sprzedają wysyłkowo :| Ale zadzwonić i zapytać można ;) A może PH JOWI ?? NA pewno sprzedają wysyłkowo, ale znowu nie wiem, czy mają uszczelkę, stawiam, że mają ;) :mrgreen:
paff - Czw Cze 07, 2007 11:09

dzieki Tomiemu114 dostane na testy kompletny kolektor dolotowy do mojego 1.4Si i w srode sprawdze czy to nie to

a jak nie to kutwa remont czeka :( ehhhh

przynajmniej mnie HGF nie dopadnie:)

piter34 - Czw Cze 07, 2007 11:22

W moim 1.4 ciśnienie na wolnych obrotach było ok. 0.4 (ciśnienie absolutne względem próżni).

Sprawdź to ciśnienie manometrem, bo domyślam się, że odczyt jest z programu diagnostycznego Twojej instalacji gazowej.

paff - Czw Cze 07, 2007 11:24

no odczyt jest z programu.....
ale nie mam manometru:( a odczyt pochodzi z programu AcGAsSynchro...

piter34, masz moze inne rady?

piter34 - Czw Cze 07, 2007 11:42

paff napisał/a:
piter34, masz moze inne rady?

Użyć manometru i zmierzyć rzeczywiste ciśnienie. Gazownik będzie wiedział jak to zrobić.

paff - Czw Cze 07, 2007 12:11

a jak interpretowac odczyt manometru? jakie wynika sa uznawane za dobre a jakie moga byc niepokojace i co wtedy? zeby przy gosciu wiedzial co i jak :)
piter34 - Czw Cze 07, 2007 12:26

paff napisał/a:
a jak interpretowac odczyt manometru? jakie wynika sa uznawane za dobre a jakie moga byc niepokojace i co wtedy? zeby przy gosciu wiedzial co i jak :)

Interpretujesz normalnie, tak jak odczyt z termometru :)
Należy jedynie pamiętać, że manometr mierzy podciśnienie, a nie ciśnienie.

Potem wynik możesz porównać z tym, co pokazuje gazownia.

paff - Czw Cze 07, 2007 13:08

Kurcze no:) czy nikt na tym forum nie ma roverka z silnikiem 1.4Si 103km z instalacja STAG300 albo inna sekwencja? moze komus to juz dobrze chodzi na BRC sequent24?? prosze o komentarze


bo zawsze moznaby sprobowac ostatecznie zapiac pod to BRC seuenta24 jesli ktos to zna i mu to chodzi i moze sie podzielic uwagami :lol: :lol: :lol:

piter34 - Czw Cze 07, 2007 13:29

paff napisał/a:
bo zawsze moznaby sprobowac ostatecznie zapiac pod to BRC seuenta24 jesli ktos to zna i mu to chodzi i moze sie podzielic uwagami :lol: :lol: :lol:

zdzich44 ma Sequenta24 w 416 i chodzi to od samego początku bez problemu.

paff - Czw Cze 07, 2007 13:35

dzieki za info Piter34, wiesz moze jak najlepiej zlapac Zdzicha44 ?? gadu? private message? mail?
piter34 - Czw Cze 07, 2007 13:47

paff napisał/a:
dzieki za info Piter34, wiesz moze jak najlepiej zlapac Zdzicha44 ?? gadu? private message? mail?

zdzich44(at)tlen.pl lub taki sam nick na tlenie (komunikatorze)

paff - Pią Cze 08, 2007 06:55

gadalem chwilke ze zdzichem44 i powiedzial mi ze w jego K16 1.6Si instalka BRC sequent24 zrobila narazie 60tys i poza jedna awaria czujnika cisnienia nie mial zadnego klopotu, wsadzone zakonfigurowane i chodzi :)
piter34 - Pią Cze 08, 2007 09:08

paff napisał/a:
gadalem chwilke ze zdzichem44 i powiedzial mi ze w jego K16 1.6Si instalka BRC sequent24 zrobila narazie 60tys i poza jedna awaria czujnika cisnienia nie mial zadnego klopotu, wsadzone zakonfigurowane i chodzi

Zapomniał o tym, że mu się raz rozprogramowało i musiał jechać programować. :lol:
A tak na marginesie, to BRC S24 ma megagłośne wtryski. Słychać bardzo nawet jak maska jest zamknięta.

paff - Pią Cze 08, 2007 09:10

w poniedzialek jade do gazownikow -zamowili druga instalke STAG300 i beda patrzec czy moze cos nie uwalone

w srode jade do mechanika tropic lewe powietrze w kolektorze ;-)

a STAG300 w chwilach kiedy dziala - dziala wybornie i mi sie to podoba :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ja chce zeby dzialal bo mi sie to podoba:)

zdzich44 - Pią Cze 08, 2007 23:55

piter34 napisał/a:

Zapomniał o tym, że mu się raz rozprogramowało i musiał jechać programować. :lol:
A tak na marginesie, to BRC S24 ma megagłośne wtryski. Słychać bardzo nawet jak maska jest zamknięta.


Fakt, raz się coś poprzestawiało ale wynikało to wg gazowników z awarii czujnika właśnie ;) Samochód lubił zgasnąć na skrzyżowaniu. Po wymianie czujnika było wszystko OK. Reasumując, miałem dwie awarie tegoż elementu. :) Ponoć wypuścili jakąś wadliwą serię...
Co do wtrysków - słychać ale wewnątrz Roverka już nie - klekot 1.4K potrafi być znaaacznie głośniejszy, prawda piter? :razz:
P.S. Mój "dziewiczy" post na Forum... następny za kolejnych kilka miesięcy?

Paul - Sob Cze 09, 2007 00:49

zdzich44 napisał/a:
P.S. Mój "dziewiczy" post na Forum... następny za kolejnych kilka miesięcy?

Zdzich, ty się nie wygłupiaj, ty pisz :D

paff - Sob Cze 09, 2007 09:22

hmmmm.......humory czujnika podcisnienia a gasniecie... moze mi tez sie skapnal wadliwy czujnik, juz gaziarze zamowili nowy bo tez to podejzewaja...w poniedzialek sie przekonamy....
piter34 - Sob Cze 09, 2007 12:25

zdzich44 napisał/a:
Co do wtrysków - słychać ale wewnątrz Roverka już nie - klekot 1.4K potrafi być znaaacznie głośniejszy, prawda piter? :razz:

No ba :lol:

zdzich44 napisał/a:
P.S. Mój "dziewiczy" post na Forum... następny za kolejnych kilka miesięcy?

Za rok? :mrgreen:

Zacznij pisać znowu, spodoba Ci sie.

Ant - Nie Cze 10, 2007 20:52

piter34 napisał/a:
zdzich44 napisał/a:
Co do wtrysków - słychać ale wewnątrz Roverka już nie - klekot 1.4K potrafi być znaaacznie głośniejszy, prawda piter? :razz:

No ba :lol:

zdzich44 napisał/a:
P.S. Mój "dziewiczy" post na Forum... następny za kolejnych kilka miesięcy?

Za rok? :mrgreen:

Zacznij pisać znowu, spodoba Ci sie.

a co On się taki aspołeczny zrobił?? obraził się że się forum na www przeniosło?? :-)

szogu - Nie Cze 10, 2007 23:23

Witajcie :mrgreen:
Ja miałem taki przypadek, że po założeniu gazu (1,5 roku temu) silnik mi "czkał". Wcześniej nic, a nic się nie działo. Okazało się, że po poprzednim właścicielu mam założone świece przeznaczone do silnika z pojemnością 1.6, a ja mam 1.4. Po zmianie na właściwe, działa jak ta lala. Oczywiście nie omieszkałem opitolić "gazowników", że nie sprawdzili/wymienili tego przy zakładaniu gazu.

Miesiąc temu byłem na kolejnym już przeglądzie i okazało się, że są jakieś przekłamania na odczytach (nie pytać o szczegóły, nie znam się na tym). Znaleźli nieszczelną rurkę, która wychodzi z pokrywy silnika - ma chyba kształt literki "s" - i znika gdzieś za silnikiem. Po jej zaizolowaniu stwierdzili, że wszystko jest ok.

zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 08:12

szogu napisał/a:
Witajcie :mrgreen:
Okazało się, że po poprzednim właścicielu mam założone świece przeznaczone do silnika z pojemnością 1.6, a ja mam 1.4. Po zmianie na właściwe, działa jak ta lala.

A to są jakieś inne? Zawsze myślałem, że takie same. :)

Brt - Pon Cze 11, 2007 08:30

Cytat:
A to są jakieś inne? Zawsze myślałem, że takie same.


hehe :) tez mi sie tak wydawało, ale ja sie nie znam, więc sie nie odzywałem :P

PS. Zdzich widzę, że sie rozkręcasz :mrgreen:

zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 08:32

Brt napisał/a:


PS. Zdzich widzę, że sie rozkręcasz :mrgreen:


Oswajam się z forum. Na razie średnio mi pasuje. :mrgreen:

edit: czy zaraz dostanę warna za offtop od moda? ;)

Brt - Pon Cze 11, 2007 08:35

Spokojnie :D Mod też człowiek...podobno :P
paff - Pon Cze 11, 2007 09:33

szogu, kwestie jak zaplon mam obccykane, nie pojechalbym po gaz na starych swiecach i kablach WN:)

u mnie to wyraznie wyglada na nieszczelnosc kolektora, ba! juz nawet dzis jedna nieszczelnosc z gazownikiem wytropilismy i uszczelnilismy....no i podcisnienie spadlo z 0,53 do 0,47, w srode uszczelka pod kolektor i powinno byc w miare ;-) obyyyy

piter34 - Pon Cze 11, 2007 11:54

szogu napisał/a:
Okazało się, że po poprzednim właścicielu mam założone świece przeznaczone do silnika z pojemnością 1.6, a ja mam 1.4

Świece są takie same do 1.4 i 1.6 ;-)
Pewnie miałeś jakieś totalnie złe i zmieniono Ci na właściwe (ewentualnie poprzedni gazownik kombinował coś z przerwą na świecach)

paff - Pon Cze 11, 2007 14:39

mysle ze na przyszlosc by sie przydalo skleic jakies vademecum/f.a.q. dla roverkowiczow chcacych gazowac Roverki czyli glownie silniki 1.4Si 1.6Si i 1.4i.......wiele spraw mozna spisac udokumentowac i wyjasnic:)


co wy na to?

Brt - Pon Cze 11, 2007 14:44

Zaproponuj jakieś Q i A, a Piter na pewno wrzuci to na stronę :mrgreen:
piter34 - Pon Cze 11, 2007 14:56

paff napisał/a:
mysle ze na przyszlosc by sie przydalo skleic jakies vademecum/f.a.q. dla roverkowiczow chcacych gazowac Roverki czyli glownie silniki 1.4Si 1.6Si i 1.4i.......wiele spraw mozna spisac udokumentowac i wyjasnic:)

Przecież jest w FAQ pozycja...

paff - Pon Cze 11, 2007 15:23

namysle sie zaproponuje :-) bo nigdy za duzo informacji :-)

[ Dodano: Wto Cze 12, 2007 1:42 pm ]
zatem moim zdaniem kazdy kto sie zabiera za zagazowanie auta powinien sprawdzic

kondycje układu zapłonowego
- świece (odstęp elektrod)
- kable WN
- palec i kopolke

oraz...
- czy krokowiec jest sprawny
- czy czujnik polozenia przepustnicy i sama przepustnica sprawne
- czy wszystkie wezyki idace do kolektora dolotowego sa szczelnie zamocowane
- czy sam kolektor szczelnie przylega do silnika i czy zalozony na uszczelke po bożemu :cool:

a jesli cos nie dziala a sie nie sprawdzalo to w tych sprawach najpierw szukac bo to nie zawsze wina gazownikow, w sumie mysle ze czasem ich robota jest ciezka bo ludzie im przywoza auta w roznym stanie zdrowotnym a oczekuja ze beda na gazie bzykaly jak pszczolki ;-)

warto tez dodac ze z sekwencji to silniki z serii K dobrze chodza na instalacjach
- BRC sequent24
- STAG300 (tu mozna kupic kabelek na alledrogo;-) i darmowym softem podgladac co porabia nasza instalka)

aaaa...koszt tego typu instalacji to orientacyjnie 2500-3000pln


uwazam ze tego typu zapis w f.a.q. ulatwi zycie potencjalnym milosnikom gazu


pozdrawiam :-)