Zobacz temat - [Honda Civic] Problem z ciągiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda Civic] Problem z ciągiem

fanatyk - Czw Cze 07, 2007 15:08
Temat postu: [Honda Civic] Problem z ciągiem
witam wszystkich :) Na forum Civica odeslano mnie z tym problemem do was :)

1)Jestem posiadaczem Hondy Civic 5D z 1997r 2.0TDi i
mam problem poniewaz odczuwam ze brakuje jej momentu obrotowego , turbo tloczy ale w malym zakresie obrotow ;/ wiem ze to diesel ale kiedys lepiej szla , moze to wina juz wyrobionego turbo jednak Szum sprezarki slysze , samochod przyspiesza dobrze na 2 i 3 biegu do ponad 80km/h pozniej zaczynaja sie schody jechac jedzie ale bez polotu ,zas na jedynce bardzo szybko wchodzi na obroty bez wyraznego przyspieszania <moze to dziwne ale wczesniej tego nie bylo> Samochod jest mego ojca ,jednak ja jestem jego glownym uzytkowinikiem przebieg ponad 150tys bez wyciekow itd.. biegi wchodza gladko i bez problemow jedyny minus to ten ciag ... Samochod bardzo zadbany i nieskatowany.. moze ktos mial podobny problem / ile kosztuje nowe badz uzywane turbo /od jakiego samochodu mozna przypasowac bo ten diesel to przeciez nietypowa jednostka


Pozdrawaim i dziekuje za pomoc !! :grin:

Brt: mały retusz tematu

Brt - Czw Cze 07, 2007 15:16

Do sprawdzenia dwie rzeczy:
1. odpiąc przepływomierz i zobaczyć, czy jest różnica w jeździe.
2. Sprawdzić szczelność węży pomiędzy turbo, IC i kolektorem ssącym.
Myślę, ze to nie jest wina turbiny jako takiej. Zeby je sprawdzić to wypadałoby zmierzyć ciśnienie doładowania i wszystko będzie jasne. Narazie jednak wykonaj pkt. 1 i 2 ;) i jeszcze jedno. Na stronie klubowej jest techniczny FAQ i w nim pod hasłem [seria L] znajdziesz kilka info o swoim silniku. Jest tam też link do artykułu o sprawdzaniu błędów kompa. Warto zrobić odczyt ;)

fanatyk - Czw Cze 07, 2007 15:21

dziekuje za szybka odpowiedz :) teraz musze znalezc jeszcze czas :) i sprawdze wszystko

Brt napisał/a:
1. odpiąc przepływomierz i zobaczyć, czy jest różnica w jeździe.


a jesli bedzie roznica to co wtedy ??

piter34 - Czw Cze 07, 2007 15:24

fanatyk napisał/a:
a jesli bedzie roznica to co wtedy ??

Przepływomierz do wymiany.

Maciek321 - Czw Cze 07, 2007 16:11

piter34 napisał/a:
fanatyk napisał/a:
a jesli bedzie roznica to co wtedy ??

Przepływomierz do wymiany.


Na moj skromny rozum jesli nie bedzie roznicy to do wymiany... Bo jesli bedzie to znaczy ze jest sprawny (tak myslę)

fanatyk - Czw Cze 07, 2007 16:15

Brt napisał/a:
Jest tam też link do artykułu o sprawdzaniu błędów kompa. Warto zrobić odczyt ;)


moze to glupie ,ale mam problem ze znaleznieneim tego artykulu ;/ przeczytaelm juz duzo o silniku ale tego nie moge znalezc

piter34 - Czw Cze 07, 2007 16:37

Maciek321 napisał/a:
Na moj skromny rozum jesli nie bedzie roznicy to do wymiany... Bo jesli bedzie to znaczy ze jest sprawny (tak myslę)

No tak, jasne. Za dużo (nie)myślę dzisiaj. :roll:

Brt - Czw Cze 07, 2007 17:05

Cytat:
Na moj skromny rozum jesli nie bedzie roznicy to do wymiany... Bo jesli bedzie to znaczy ze jest sprawny (tak myslę)

No niestety :D z przepływką w dieslach tak jest, że jeśli jest uszkodzona to auto się muli na wyższych obrotach, a jak się ja odepnie to zaczyna jeździć prawie normalnie :D Dziwne, ale działa ;)

[ Dodano: Czw Cze 07, 2007 5:09 pm ]
A art o kodach błędów jest TUTAJ

Paul - Czw Cze 07, 2007 19:46

piter34 napisał/a:
No tak, jasne. Za dużo (nie)myślę dzisiaj.

I wyszło na to, że Piter dał się wpuścić :( ;)

Maciek321 - Pią Cze 08, 2007 13:51

Brt napisał/a:
z przepływką w dieslach tak jest, że jeśli jest uszkodzona to auto się muli na wyższych obrotach, a jak się ja odepnie to zaczyna jeździć prawie normalnie :D Dziwne, ale działa ;)


To w takim razie ja przepraszam. Sugerowałem sie silnikiem benzynowym... (ale logicznie to niedorzeczne)

piter34 - Pią Cze 08, 2007 14:59

Paul napisał/a:
piter34 napisał/a:
No tak, jasne. Za dużo (nie)myślę dzisiaj.

I wyszło na to, że Piter dał się wpuścić :( ;)

Nie kumam. Przecież jak nie będzie różnicy, to oznacza to, że przepływka nie spełnia swojej roli. Tak jakbyśmy zdjęli jeden przewód WN i nie było różnicy w pracy silnika.

Paul - Pią Cze 08, 2007 15:03

piter34 napisał/a:
Nie kumam.

Też to miałem :D .
Przeczytaj post Brt powyżej - jaśniej chyba nie można, ale tak jest, że jak przepływka sprawna - różnicy w pracy silnika niet (albo jest niezauważalna).