Zobacz temat - [R75] - Klimatyzacja - wadliwa sprzężarka?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] - Klimatyzacja - wadliwa sprzężarka?

zyga75 - Pią Cze 08, 2007 20:05
Temat postu: [R75] - Klimatyzacja - wadliwa sprzężarka?
Długo rozgryzałem kwestię klimatyzacji w moim R75 - dzisiaj byłem jednak w serwisie gdzie robiłem przegląd z napełnieniem czynnika chłodniczego i odgrzybieniem układu. Okazało się niestety że raport badania wykazał że zawór sprężarki lub sprężarka są wadliwe. Mam pytanie - czy ktoś miał podobne doświadczenia ze swoją klimą? Jak się zabrać do naprawy tego?

Wiele jest tu napisane na forum o wentylatorze, że to jest najczęściej problem złego funkcjonowania klimy - u mnie nie wiem w czym tkwi problem, ale objawy do tej pory były takie że podczas stania w korku, klimatyzacja nie chłodziła - chłodne powietrze leciało słabo i tylko wtedy gdy bieg był co najmniej 3 oraz obroty powyżej 2 tys..
Ostatnio nawet miałem nawet wrażenie że chłodzi coraz gorzej.

Inna sprawa to przygoda jaką miałem podczas stania w korku przez około 1,5 godziny, gdzie nie dość że leciało bardzo ciepłe powietrze z nawiewu przy włączonej klimatyzacji automatycznej, to temperatura silnika podnosiła się bardzo mocno do ponad 3/4 wielkości wskaźnika (przez chwilę było bardzo blisko czerwonej kropki). Wtedy nastąpiło bardzo gwałtowne osłabienie i zamulenie silnika, gdzie na biegu nr 2 w ogóle nie było przyspieszenia w okolicy nawet 1900 obrotów. Później trochę temperatura spadła w silniku na skutek wyjechania z korka i jak mi się wydaje - większych obrotów -gdzie już się wentylator włączał. Zastanawiam się czy ma to też związek z tą sprężarką i działaniem wentylatora

mmaniek - Pią Cze 08, 2007 20:17

Czy masz wydruk ze sprawdzenia układu?
Z tego co piszesz, wynika, że sprężarka ma osłabioną lub zerową wydajność tzn, że nie jest wstanie wytworzyć odpowiedniego dla układu sprężu.
Pozostaje tylko wymiana lub regeneracja sprężarki, raczej :cry: nie do zrobienia we własnym zakresie :cry:

zyga75 - Pią Cze 08, 2007 20:31

Tak, wydruk mam.

z ważniejszych rzeczy to:
urządzenie diagnostyczne: Konfort 670,
DIAGNOSTYKA A/C
Cisnienie HP 25 bar
Cisnienie LP 6 bar
Temperatura otoczenia 34 st C
Temperatura Auta 29 st C
Sprzegło elektryczne
Zawór rozprezny zablok. (otwarty)

Zawór sprezarki lub sprezarka wadliwe


Jaki może być koszt regeneracji sprezarki i gdzie to zrobić?

mmaniek - Pią Cze 08, 2007 21:17

Z wydruku wynika, że ciśnienie tłoczenia jest dosyć wysoki, ale przy temperaturze otoczenia +34 tak może być, ciśnienie ssania jest jednak za wysokie (powinno być ok 2,5-3,2 bara) i może świadczyć o słabej wydajności sprężarki.
Sprężarki regenerowanej szukaj w necie, jeśli chodzi o naprawę to szukaj w firmach zajmujących się chłodnictwem transportowym.
Proponuję poświęcić "parę złotych" więcej i kupić lub naprawić sprężarkę z GWARANCJĄ nie rzucać się na super okazje.
To bardzo delikatna i wrażliwa na wilgoć machina i nawet przechowywanie w złych warunkach może być zabójcze. Więc to że została wymontowana z auta sprawna, nie znaczy, ze po paru miesiącach leżenia w garażu czy komórce ciągle jest ok :cry:

Rick - Pią Cze 08, 2007 21:26

zyga75 napisał/a:
Wiele jest tu napisane na forum o wentylatorze, że to jest najczęściej problem złego funkcjonowania klimy - u mnie nie wiem w czym tkwi problem, ale objawy do tej pory były takie że podczas stania w korku, klimatyzacja nie chłodziła - chłodne powietrze leciało słabo i tylko wtedy gdy bieg był co najmniej 3 oraz obroty powyżej 2 tys..
Ostatnio nawet miałem nawet wrażenie że chłodzi coraz gorzej.


jechałeś tzn chłodziłes- wtedy działało

zyga75 napisał/a:
nna sprawa to przygoda jaką miałem podczas stania w korku przez około 1,5 godziny, gdzie nie dość że leciało bardzo ciepłe powietrze z nawiewu przy włączonej klimatyzacji automatycznej, to temperatura silnika podnosiła się bardzo mocno do ponad 3/4 wielkości wskaźnika (przez chwilę było bardzo blisko czerwonej kropki).


jak widzisz silnik Ci się grzeje- sprawdzałes czy wogóle wentylator Ci działa??

Jezdze w korkach we wrocku- to chyba jedno z wiekszych extremów w Polsce, i nigdy temp nie wyszła poza połowe wskazania, oczywiscie went włacza się czasem, ale rzadko, za to temp stoi a przy właczonej klimie to nawet czasem spada ponizej połowy.

Najpierw sprawdź działanie wentylatora i stan płynu chłodzacego. potem szukaj przyczyny w sprężarce.

mmaniek - Pią Cze 08, 2007 21:32

zakładam, ze podczas przeglądu klimy praca wentylatorów skraplacza jak i jego drożność {przepływ powietrza przez lamele) była sprawdzona, a ciśnienie tłoczenia to ciśnienie na pracy :shock:
Marian_K - Pią Cze 08, 2007 22:39

Ja miałem identyczne objawy jak Ty przy uszkodzonym wentylatorze chłodnicy. Jak auto stało w korku - z otworów wentylacyjnych leciało ciepłe powietrze. Wystarczyło rozpędzić samochód do prędkości ok. 60 km/h i po chwili powietrze z wentylacji było chłodne.
Fakt przegrzania silnika świadczy, moim zdaniem, o uszkodzonym wentylatorze lub usterce w układzie chłodzenia (np. zapchana chłodnica, brak płynu). Sprężarkę możesz też mieć uszkodzoną, ale na pewno nie spowodowała ona przegrzania silnika.
Na początek sprawdź wentylator.

Pozdrawiam!

maciejk1980 - Wto Sie 05, 2014 16:14

czy ktos wie czy sprezarka z CDT jest zamienna z benzyniakow R75??? moja padla, czy pasowac bedzie tylko sprezarka z innego CDT? lub CDTi?
pelson91 - Wto Sie 05, 2014 16:26

maciejk1980, tylko diesel.
maciejk1980 - Wto Sie 05, 2014 16:29

tylko od diesela dzieki, a jak jest z wymiana takiej sprezarki ciezko? 150zl mechanik chce za sama wymiane, to duzo czy malo?
pelson91 - Wto Sie 05, 2014 16:33

maciejk1980, w serwisach klimy w mojej okolicy za samą wymianę liczą ok 100zł, ale wymaga to odciągnięcia czynnika (jeśli jest, lub bez odciągania jeśli uciekł wcześniej ;] )

mnie pełen serwis klimy (z wymianą kompresora na używkę kupioną za 200zł i chłodnicy z osuszaczem wartą 300zł kosztował w sumie 1300zł). Nabicie, sprawdzenie szczelności, robocizna za wymianę chłodnicy, za wymianę kompresora, za płukanie układu i ozonowanie.

Polecam szczególnie wypłukać układ, jeśli Twoja sprężarka jest zatarta. Bez wypłukania układu następna zatrze się bardzo szybko.

maciejk1980 - Wto Sie 05, 2014 16:35

wyplukac, racja dzieki