Zobacz temat - [R 214 Si 1998] Szybko sie nagrzewa cpłyn w chłodnicy... :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214 Si 1998] Szybko sie nagrzewa cpłyn w chłodnicy... :(

Lukaszn2006 - Sob Cze 09, 2007 13:43
Temat postu: [R 214 Si 1998] Szybko sie nagrzewa cpłyn w chłodnicy... :(
Witam, mam problem, byłem dziś w warsztacie i wymieniłem płyn w chłodnicy. Gośc wlał mi tam 4 litry, i mówił, żeby ewentualnie dolać, dolałem już 2 litry, czyli w sumie 6 weszło, no ale ok, mój problem polega na tym, że płyn ten sie wylewa, wydaje mi sie, że przez korek, albo gdzieś w okolicach korka, wcześniej problemu nie było, bo babka, bo było mało płyny, poniżej MIN no i nie chlapało, tylko na wskaźniku, wskazówka od temperatury wskazywała prawie na czerwone pole, ale jakieś 5 mm poniżej i sie utrzymywała, teraz, po wymianie, płynu jest wystarczająco, a wskazówka przez pierwsze kilka minut jazdy utrzymuje sie na połowie, a później idzie w góre aż do czerwonego pola, a płyn sie chyba gotuje, czy coś no i wypływa gdzieś w okolicy tego plastikowego zbiorniczka, do któego płyn ten wlewamy... Jutro mam kilkadziesiąt km do przejechania, no i nie wiem co teraz zrobić, pomocy!! ...
Kozik - Sob Cze 09, 2007 13:49

Może układ jest zapowietrzony, przeszukaj forum była o tym mowa jak odpowietrzyć
Brt - Sob Cze 09, 2007 13:56

Po pierwsze, należy układ chłodzenia po wymianie płynu odpowietrzyć (opis znajdziesz na forum), po drugie wypada sprawdzić i ew wymienić korek od zbiorniczka układu chłodzenia, po trzecie, czy jak go kupowałeś to wskazówka temp. podchodziła pod czerwone pole?? TAk nie powinno być :| wskazówka przy prawidłowo pracujacym układzie chłodzenia nie ma prawa wyjść ponad połowę skali, a dokłądnie to powinna być trochę poniżej. Ten silnik (jak zreszta każdy inny) nie lubi być przegrzewany. Poczytaj Techniczny FAQ szczególnie tematy o silniku serii K.
Kozik - Sob Cze 09, 2007 14:07

Brt napisał/a:
wskazówka przy prawidłowo pracujacym układzie chłodzenia nie ma prawa wyjść ponad połowę skali, a dokłądnie to powinna być trochę poniżej. Ten silnik (jak zreszta każdy inny) nie lubi być przegrzewany


Brt, ma rację u mnie wskazówka jest cały czas na połowie i ani drgnie, nawet przy katowaniu (ten silnik też to lubi - żart)

Lukaszn2006 - Sob Cze 09, 2007 15:35

Hmmbył powyżej połowy, ale wydaje mi sie, że to dlatego, że yło tam bardzo mało płynu, no i to dlatego, dzisiaj jak spuszczał to mechanik, to sie z 2 litry wylało max :o sam sie zdziwiłem, myślałem, że wymiana płynu załatwi problem, jednak chyba się myliłem ;/ a czy jest możliwe, że któryś przewód się zatkał, albo coś w tym rodzaju? jakie ewentualnie mogą być inne przyczyny takiego stanu? Prosze o szybką odpowiedź....
Maciek321 - Sob Cze 09, 2007 18:12

Lukaszn2006 napisał/a:
jakie ewentualnie mogą być inne przyczyny takiego stanu?

Uszkodzona uszczelka pod głowicą???

Sprawdz stan oleju, czy Ci nie "przybyło"

Kozik - Sob Cze 09, 2007 18:18

Maciek321 napisał/a:
Lukaszn2006 napisał/a:
jakie ewentualnie mogą być inne przyczyny takiego stanu?


Uszkodzona uszczelka pod głowicą???

Sprawdz stan oleju, czy Ci nie "przybyło"

Albo czy sie nie zrobiło mleko z oleju.
Lub czy nie wydobywa sie z wydechu siwy dym.

Lukaszn2006 - Sob Cze 09, 2007 19:11

Oleju nie "przybyło" jest normalny, jak to olej, dziś wymieniony, z rury białego dymy nie widać, zauważyłem tylko, że rurka która idzie do chłodnicy jest ciepła, a ta od dołu, którą wychodzi płyn jest chłodna, czy to ma coś do tego, bo wydaje mi sie, że tak ...
Brt - Sob Cze 09, 2007 19:17

No ma. Może to być uszkodzenie termostatu, lub przytkana chłodnica, ew. mało wydajna pompa. Zacznij od wymiany termostatu. Nie jest to drogie a w tym aucie nie ma co na termostacie oszczędzać.
BTW jak widziesz, ze Ci sie auto przegrzewa to włącz ogrzewanie wewnątrz. Lepiej się samemu przegrzać niż płacić za HGF ;)

Maciek321 - Nie Cze 10, 2007 07:13

Lukaszn2006 napisał/a:
zauważyłem tylko, że rurka która idzie do chłodnicy jest ciepła, a ta od dołu, którą wychodzi płyn jest chłodna, czy to ma coś do tego, bo wydaje mi sie, że tak ...


Dolną rurką idzie do bloku silnika schłodzony płyn przez chłodnicę, a górną idzie do chłodnicy nagrzany płyn. Więc na tych rurkach róznica temperatur jest normalną rzeczą (w sensownych granicach). jesli dolna jest długo całkiem zimna, to wyglada na to ze płyn nie przepływa przez chłodnicę, a to moze byc spowodowane uszkodzeniem termostatu. Jednak jesli roznica temperatur miedzy tymi rurkami nie jest az tak duza, to wszystko jest ok. Jest lato, jesli musisz gdzies jechac i nie masz terostatu, czy nie mozesz kupic, to lepiej wywal go całkiem i jezdzij (awaryjnie) bez.