Zobacz temat - [R420] Problem z temperaturą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Problem z temperaturą

Deeptrip - Wto Cze 12, 2007 07:35
Temat postu: [R420] Problem z temperaturą
Witam... podepne się tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów

mam R420 SDi '99 i pojawił mi się problem z temperaturą :shock:
jak go kupiłem wszystko było ok wskaźnik temp. stał w miejscu w połowie skali, po miesiącu coś mu odbiło i utrzymywał się w 1/3 wysokości (od dołu) a dzisiaj zrobiłem 50km i wskazówka nawet nie drgnęła :sad:
poza tym samochód zachowuje się normalnie, temp przewodów w normie itp.
wydaje mi się że to nie termostat bo nawet na gdyby chodził cały czas na dużym obiegu to wskazówka temp powinna skoczyć w góre...
poradźcie co i gdzie sprawdzić, gdzie są jakieś czujniki od tego?... w chłodnicy widze jakieś dwa z których wychodzą kable..czy to jest to?? i jak je sprawdzić.

aha nie wiem czy to normalne ale po przekręceniu kluczyka pod maską z przodu silnika cosik brzęczy :shock: i nie są to wentylatory ;)

Kozik - Wto Cze 12, 2007 07:39

Deeptrip napisał/a:
aha nie wiem czy to normalne ale po przekręceniu kluczyka pod maską z przodu silnika cosik brzęczy i nie są to wentylatory


Czy to nie jest czasem dźwięk pompy paliwa która musi zapodać ciśnienie w układzie?
Nie wiem czy to ten dźwięk ale u mnie też tak jest i w każdym samochodzie z wtryskiem też tak jest - czyli jest ok.

Deeptrip - Wto Cze 12, 2007 07:46

a rzeczywiście to pewnie pompa... nie skojarzyłem
czyli zostaje tylko problem tej temperatury :sad:

Brt - Wto Cze 12, 2007 08:31

To bzykanie jest normalne ;) Poczytaj techniczny FAQ :mrgreen:
A temp hmmmm :| może jednak termostat, skoro wcześniej spadła do 1/3 skali. Nie wiem na 100% czy to czujnik od temp, ale po zdjęciu pokrywy silnika, w okolicy pierwszego od lewej cylindra jest jakiś czujnik z wtyczką (wtyczka chyba niebieska i chyba rózowe kabelki 2 szt. do niej dochodzą) Mozesz spróbować je zewrzeć i zobaczysz, czy wskaźnik pojedzie do samej góry. Najlepiej jednak poszukac tego czujnika w RAVE ;)
I jeszcze jedno. CZy po rozgrzaniu silnika, jak stoisz w korku, ale bez klimy !! czasem temp sie nie podnosi??

kqba - Wto Cze 12, 2007 08:37

Deeptrip napisał/a:
wydaje mi się że to nie termostat

Ja też tak obstawiam.

U mnie znowu wywala bezpiecznik od wentylatora. Domyślam się, że to jakieś zwarcie tylnej wycieraczki (są na jednym bezpieczniku), bo wężyk się gdzieś zagiął i nie spryskuje tylnej szyby, a woda leci po tylnym kole, i pewnie wtedy robi zwarcie.
Rozumiem, że w R200 jest jeden wentylator a w R400 są dwa?
U mnie po włączeniu klimy wiatrak chodzi na niższej prędkości, bo jak się trochę zagrzeje silnik, to po otwarciu szyby słychać go.

Deeptrip - Wto Cze 12, 2007 08:39

jak bede miał chwile to sprawdze to o czym piszesz..

po rozgrzaniu, bez klimy wskazówka zostaje cały czas poniżej skali...
zauważyłem tylko że po wyłączeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w pozycję świecących kontrolek bez odpalania wskazówka leciutko idzie w górę na początek skali a po odpaleniu znowu wędruje poniżej :shock: dziwne to ... powinno być chyba odwrotnie;)

w r400 dieselu są dwa wentylatory

Brt - Wto Cze 12, 2007 08:50

kqba, masz do zrobienia wiązkę tylnej klapy i do naprawy węzyk do spryskiwacza. Wszystko jest opisane w technicznym FAQ a w przypadku węzyka jest nawet artykuł na stronie z opisem naprawy ;) Woda z węzyka nie robi zwarcia ;)
piter34 - Wto Cze 12, 2007 11:43

Deeptrip napisał/a:
Witam... podepne się tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów

To może w ogóle całe forum w jednym wątku będzie? ;-)

Wydzieliłem posty.

kqba - Wto Cze 12, 2007 14:36

Brt napisał/a:
kqba, masz do zrobienia wiązkę tylnej klapy i do naprawy węzyk do spryskiwacza. Wszystko jest opisane w technicznym FAQ a w przypadku węzyka jest nawet artykuł na stronie z opisem naprawy ;) Woda z węzyka nie robi zwarcia ;)


Dziś byłem posprawdzać, czy znowu wywali bezpiecznik, ale było ok. Nawet zagrzałem silnik, tak żeby wentylator się włączył, i załączyłem jednocześnie tylną wycieraczkę i było ok. Zero spięcia. Jedynie ten wężyk jest urwany przy tylnej klapie, tak że jedną część mogę dosięgnąć palcami, a drugiej nie. Nie mam pojęcia gdzie może być ta druga część i którędy biegnie wężyk. Jak włączę spryskiwacz, to woda leje się przed tylnym lewym kołem spod błotnika.
Artykuł na stronie opisuje jak wymienić uszkodzony fragment, ale ja nie mogę zlokalizować drugiego końca wężyka, bo gdzieś się schował w okolicach dachu. Co teraz mam rozebrać żeby go namierzyć? Żebym wiedział jak dokładnie biegnie to byłoby łatwiej.

Deeptrip - Sro Cze 13, 2007 20:23

sprawdziłem dzisiaj ten czujnik... hmm tzn czy kabelki sie nie zsunęły bo nie bardzo wiem jak go sprawdzić inaczej, podłączyłem miernik do czujnika i pokazał jakąś tam oporność czyli czujnik chyba dobry, kable zwarłem i wskazówka ani drgnie, po podłączeniu miernika też jakaś tam oporność się pojawiła czyli kable nie przerwane....
nie wiem jak sprawdzić wskaźnik na konsoli... czy to idzie bezpośrednio od czujnika czy przez komputer? ma ktoś może jakiś schemat? albo pomysł co to może być ? i gdzie jeszcze szukać?

tomcy - Czw Cze 14, 2007 08:55

mi wydaje sie ze to termostat - przynajmniej tak bylo w moim przypadku - akcja tyle ze w zimie i nie chcial sie wogole grzac