|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Lista pytań po zakupie
WhoLeeGuns - Czw Cze 14, 2007 11:42 Temat postu: [R600] Lista pytań po zakupie Witam wszystkich
Od tygodnia jestem właścicielem Rovera 600 Ti '97.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Dostałem dwa czarne grube kluczyki Valeo z immo i jeden pilot. Klucze działają wyglądają na oryginalne, ponoć powinien być jeszcze czerwony. Co zrobić z pilotem, mam od kompletu ale nie działa ... czytałem że są pewne problemy z jego zaprogramowaniem. Dostałem również karteczkę na której jest chyba napisany kod immo (po niemiecku i nie wiem na 100%)
2. Kontrolka SRS pali sie ciągle - poprzedniemu właścicielowi ktoś zaparkował delikatnie na przodzie ale nawet chłodnic nie drasną. Jak sprawdzić przyczynę świecenia sie kontrolki SRS?
3. Turbina - jest, działa (pompuje powietrze) ale trochę pluje olejem - czy to jest powód do niepokoju? czy zbliża się jej kres? nie ma tego oleju za dużo ale wiadomo jak już zaczęło puszczać to już raczej nie przestanie a będzie tylko gorzej - tak mi sie wydaje - jak to wygląda u was?
3. Ma ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki
4. Czy obudowa od lusterka manualnego (ten nowszy typ, składane) będzie pasowała do lusterka elektrycznego? mam połamaną obudowę ale cały środek sprawny i potrzebuję tylko obudowę
5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?
6. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.
Dalsze pytania niebawem...
Na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu, wymieniłem już wszystkie tarcze (przód był tragiczny - spiłowane i popękane na dodatek) i właśnie regenerują mi maglownice.
dziękuję bardzo za odpowiedzi
piter34 - Czw Cze 14, 2007 11:54
WhoLeeGuns napisał/a: | Dostałem dwa czarne grube kluczyki Valeo z immo i jeden pilot. Klucze działają wyglądają na oryginalne, ponoć powinien być jeszcze czerwony. Co zrobić z pilotem, mam od kompletu ale nie działa ... czytałem że są pewne problemy z jego zaprogramowaniem. |
Możesz kupić komplet piloty + centralka alarmu (marcel_n jest ekspertem w tych sprawach).
WhoLeeGuns napisał/a: | Kontrolka SRS pali sie ciągle - poprzedniemu właścicielowi ktoś zaparkował delikatnie na przodzie ale nawet chłodnic nie drasną. Jak sprawdzić przyczynę świecenia sie kontrolki SRS? |
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.
WhoLeeGuns napisał/a: | a ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki |
www.tomateam.pl
WhoLeeGuns napisał/a: | Czy obudowa od lusterka manualnego (ten nowszy typ, składane) będzie pasowała do lusterka elektrycznego? mam połamaną obudowę ale cały środek sprawny i potrzebuję tylko obudowę |
Podejrzewam, że będzie pasować.
WhoLeeGuns napisał/a: | 5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat? |
Półsyntetyk co 10kkm, a rozrząd od razu po kupnie, a potem co 60kkm lub 4 lata (tak proponuję).
WhoLeeGuns napisał/a: | 6. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już. |
Wymienić na Texaco MTF94
Brt - Czw Cze 14, 2007 11:56
WhoLeeGuns napisał/a: | Turbina - jest, działa (pompuje powietrze) ale trochę pluje olejem - czy to jest powód do niepokoju? czy zbliża się jej kres? nie ma tego oleju za dużo ale wiadomo jak już zaczęło puszczać to już raczej nie przestanie a będzie tylko gorzej - tak mi sie wydaje - jak to wygląda u was? |
Pluje na zewnątrz, czy w wąż idacy do IC. Czy zostawiasz za sobą niebieską zasłone dymną??
Cytat: | . Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już. |
Masz skrzynię PG1, i w technicznym FAQ znajdziesz jaki olej do niej przychodzi. I czasem żadnego innego nie lej
PS. Co to znaczy, że regenerują maglownicę tzn. co dokładnie w niej robią??
WhoLeeGuns - Czw Cze 14, 2007 12:10
Brt napisał/a: | Co to znaczy, że regenerują maglownicę tzn. co dokładnie w niej robią?? |
Prostują listwę a następnie ją szlifują. Po wymianie uszczelniaczy jest praktycznie jak nowa (tak mi zapewniał gościu, który tym się zajmuje.
A turbina pluje do IC. Z wydechu wydobywa się to co powinno się wydobywać, niebieskiego dymu nie widać
Ale szukałem w tomateam i nie znalazłem (tylko przez stronę www). Zadzwonię to może mi powiedzą czy jest czy nie.
Czy przepuszczający kolektor może być problemem podczas badań technicznych??
piter34 napisał/a: | Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE. |
Tak ale ja mam silnik Rovera i chyba nie mam takiego złącza. MEMS maił jakoś inaczej
piter34 - Czw Cze 14, 2007 12:18
WhoLeeGuns napisał/a: | piter34 napisał/a:
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.
Tak ale ja mam silnik Rovera i chyba nie mam takiego złącza. MEMS maił jakoś inaczej |
Chyba masz rację. Mój błąd. MEMS można zdiagnozować tylko odpowiednim sprzętem.
Brt - Czw Cze 14, 2007 12:56
Cytat: | A turbina pluje do IC. Z wydechu wydobywa się to co powinno się wydobywać, niebieskiego dymu nie widać |
Trochę oleum każda turbina puszcza. Jeśli nie są to duże ilosci (zużycie oleju jest racjonalne do przejechanych km), to wg. nie jest OK i narazie bym się nią nie martwił
kwiatekt11 - Czw Cze 14, 2007 20:06
piter34 napisał/a: | WhoLeeGuns napisał/a: | 5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat? |
Półsyntetyk co 10kkm, a rozrząd od razu po kupnie, a potem co 60kkm lub 4 lata (tak proponuję).
|
a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk ja mam zalany pełnym
piter34: usunąłem zbędne cytaty
WhoLeeGuns - Czw Cze 14, 2007 22:31
kwiatekt11 napisał/a: | a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk ja mam zalany pełnym |
Właśnie dla tego pytam. Do silników Hondy zalecany był półsyntetyk a do tej jednostki ?
Można znaleźć gdzieś jakieś informacje ? np RAVE - będzie tam?
piter34 - Pią Cze 15, 2007 12:29
kwiatekt11 napisał/a: | a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym |
Tak zaleca producent.
kwiatekt11 napisał/a: | skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk |
Gdzie wyczytałeś?
Tnij cytaty...
WhoLeeGuns - Wto Cze 19, 2007 19:46
A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? Czy turbinka montowana na tym kolektorze jest ustawiona równolegle do silnika czy pod delikatnym ukosem?
I kolejne pytanie - gdzie szukać termostatu? on ma siedzieć w rurce gumowej idącej od bloku silnika do chłodnicy?
Odnośnie SRS - RAVE nic nie mówi o różnicach w tej materii pomiędzy samochodami z różnymi silnikami. Poszukałem i znalazłem u siebie jakąś niebieską wtyczkę - miejsce sie zgadza kolor również - może ktoś mi jeszcze powie jakie kolory przewodów tam dochodzą - u mnie jest czarny i czerwony... myślę że jak i to się potwierdzi to będę mógł sprobować z zwierania styków i odczytywania błędów
Jak uruchomić EPC - mam ściągnięty obraz .iso ale próbowałem wszelkich kombinacji i lipa ... w najlepszym wypadku "invalid user name" ....
sTERYD - Wto Cze 19, 2007 22:17
user name=admin i będzie dobrze (ja przekopałem kiedyś helpa i się dowiedziałem, bo gupio mi było zapytać
Brt - Wto Cze 19, 2007 22:22
do EPC trzeba cofnąć datę kompa np na 2004 rok
piter34 - Sro Cze 20, 2007 10:50
WhoLeeGuns napisał/a: | A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? |
To jest to sam przecież.
WhoLeeGuns - Sro Cze 20, 2007 14:08
piter34 napisał/a: | To jest to sam przecież. |
A ha - też mi się tak wydaje a w sklepie mówią że niekoniecznie - tak czy siak ani jednej ani drugiej (być może nawet tej samej) uszczelki w Białymstoku nie ma...
Czy z przepuszczającym kolektorem przejdę badania tech. ?
Przemek_Docent - Sro Cze 20, 2007 14:10
WhoLeeGuns napisał/a: | A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? Czy turbinka montowana na tym kolektorze jest ustawiona równolegle do silnika czy pod delikatnym ukosem | Wg mnie - prosciutko.
WhoLeeGuns napisał/a: | I kolejne pytanie - gdzie szukać termostatu? on ma siedzieć w rurce gumowej idącej od bloku silnika do chłodnicy? | Jesli masz klime - tak.
piter34 - Sro Cze 20, 2007 14:15
WhoLeeGuns napisał/a: | A ha - też mi się tak wydaje a w sklepie mówią że niekoniecznie - tak czy siak ani jednej ani drugiej (być może nawet tej samej) uszczelki w Białymstoku nie ma... |
Zapytaj Tomiego (www.tomateam.pl)
WhoLeeGuns napisał/a: | Czy z przepuszczającym kolektorem przejdę badania tech. ? |
Nie wiem...
Przemek_Docent - Sro Cze 20, 2007 15:14 Temat postu: Re: [R600 Ti] Lista pytań po zakupie
WhoLeeGuns napisał/a: | 3. Ma ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki | Czesc!
Mnie Tomi (www.tomateam.pl) załatwił taką uszczelkę Do takiego samego motoru.
WhoLeeGuns - Sro Cze 20, 2007 20:30
Przemek_Docent napisał/a: | Mnie Tomi (www.tomateam.pl) załatwił taką uszczelkę Do takiego samego motoru |
I w dodatku w dobrej cenie Rozmawiałem już z TT przez gg .
Przemek_Docent, jakie były u ciebie objawy wydmuchanej uszczelki??
Przemek_Docent - Czw Cze 21, 2007 08:29
U mnie ta uszczelka to było to trochę przy okazji...
Zauważyłem mroźną zimą (-30 st.), że mi zaczęło na zimnym silniku walić białym „dymem” spod maski - myślalem, że IC poszedł... Było wydmuchane poniżej kolektora - na takim kołnierzu - łączeniu kolektora z turbinką. Czuło się wyraźnie, jak sie tam przysunęło rękę (uwaga! gorąco!). Stamtąd dmuchało do przodu i przez IC, przez grill, na zewnątrz. Tam nie ma w ogóle uszczelki (sprawdzone w RAVE, EPC), musieli mi więc lekko splanować kolektor i turbo.
Właśnie przy okazji zdejmowania kolektora okazało się, że między nim, a głowicą też wydmuchało i wygiął się troszkę. Więc tam też odbyło się planowanko i mechanior wrzucił nową uszczelkę.
WhoLeeGuns - Czw Cze 21, 2007 17:43
Dobrałem się do tego złącza diagnostycznego i wybłyskało mi dwa błędy 92 i 72. Powiedźcie mi teraz gdzie znajdę rozpiskę tych błędów.
Gdzie znajduje się złącze do kasowania tych błędów? Przeglądałem RAVE-a ale nie doczytałem się gdzie się ono znajduje ale wiem że coś takiego jest
[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 8:45 pm ]
Dobra SRS mam już z głowy - znalazłem rozpiskę kodów w necie procedurę kasowania też, i złącze MES (ależ je schowali ).
Wszystko poszło jak po maśle
Jeżeli ktoś by miał jakieś problemy z SRS służę pomocą
Mam jeszcze pytanie odnośnie Kolektora wydechowego: czy w miejscach gdzie są otwory do mocowania go do bloku są jakieś nacięcia (takie do kompensacji rozszerzalności temperaturowej materiału)? Czy po prostu mam popękany kolektor wydechowy?
Przemek_Docent - Pią Cze 22, 2007 11:13
WhoLeeGuns napisał/a: | Mam jeszcze pytanie odnośnie Kolektora wydechowego: czy w miejscach gdzie są otwory do mocowania go do bloku są jakieś nacięcia (takie do kompensacji rozszerzalności temperaturowej materiału)? Czy po prostu mam popękany kolektor wydechowy? | Wszystko masz w porządku. Od góry są szczelinki
Aha! Odwołuję swoje słowa o poprzecznym położeniu turbinki – jest lekko ukośnie.
|
|