Zobacz temat - [R620] Nierówna praca a rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nierówna praca a rozrząd

sardos - Pią Cze 15, 2007 10:47
Temat postu: [R620] Nierówna praca a rozrząd
Witam – mam pytanko, wczoraj silnik zaczął pracować mi bardzo nierówno, na wolnych obrotach jak stoji na luzie to sobie wskazówka skacze miedzy 900-1000. jak jadę tez pracuje nie równo, ale to jest mniej odczuwalne i nie zawsze. Wczoraj zaważyłem jeszcze jedna rzecz, miałem dwa zakręty w prawo które pokonując z prędkości kolo 70km/h migała mi kontrolka check engein – czy to jest problem z ustawieniem konta wtrysku na pompie czy może cos z rozrządem się dziej
Brt - Pią Cze 15, 2007 11:30

Szczerze mówiąc to trudno powiedzieć. Moze to być spowodowane problemami z paliwem ale moze też to być problem z pompą lub paskiem rozrządu. Sprawdź kody błędów i daj znać czy jakiś błąd wyświetla. Warto też zdjać obudowe paska pompy i sprawdxić czy wszystko jest OK, a także sprawdź czy pompa czasem nie ma jakiegoś luzu. Były przypadki pękania płyty, do której jest mocowana pompa.
sardos - Pią Cze 15, 2007 18:35
Temat postu: gdzie jest kostka
Mam pytanie gdzie jest kostka bo koło kierownicy jej nie mam – za to podobna kostka wystaje mi po stronie pasażera tuż pod klimatyzacja – czy to to ??
Brt - Pią Cze 15, 2007 18:39

Hmmm spróbować warto. Jeśli rzeczywiście dochodzą przewody do pinów 4 i 15 to zwieraj i patrz, czy bedzie błyskało. niestety nie znam R600 za dobrze i nie widziałem tego złącza :|
zuko123456 - Sob Cze 16, 2007 09:01

Witam
W bliźniaczej do R600 Hondzie Accord złączka do samotestowania jest pod deską rozdzielczą na po stronie pasażera od strony drzwi (po prawej stronie nóg pasażera na "słupku"). Schowana jest tam pod tapicerkę. Ta kostaka jest 2-pinowa więc ciężko się pomylić przy próbie zwierania. Mam nadzieję że to pomoże. Pozdrawiam

sardos - Sob Cze 16, 2007 09:38
Temat postu: kod 64
Witam – u mnie jednak kostka jest po prawej stronie w nogach pasażera, odczytałem sobie kod 64 tak na 90% (szybko miga)
64 - Nastawiacz dozujący paliwo Przerwa w obwodzie, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
Co mogę samemu zrobić ??
i Co to jest ECM

Brt - Sob Cze 16, 2007 09:55

ECM - komp silnika
Możesz sprawdzić kostki i przewody znajdujące sie przy pompie wtryskowej. Nastawiacz jest właśnie wewnątrz pompy i sądzę raczej że problem tkwi właśnie w przewodach, a nie w samym nastawiaczu. Posprawdzaj przewody, wyczyść kostkę i jest szansa, ze to pomoże.

sardos - Sob Cze 16, 2007 13:40

A zauważyłem ze problem występuje tyko w tedy gdy silnik jest ciepły
Na zimny chodzi idealnie równo Gdzie dokładnie są te przewody ??

Brt - Sob Cze 16, 2007 14:07

To może masz "klasyczne falowanie obrotów" w SDi po prostu ;) W takim przypadku należy trochę zwiększyć dawke paliwa. Musi to niestety zrobić fachman od pomp i wymaga to otworzenia pompy. Jak zdejmiesz pokrywę silnika, to od razu te przewody zauważysz.
strumyk1977 - Nie Cze 17, 2007 20:31

witam. mam ten sam problem kod blędu 64. Roverek szarpie jak najęty i nieraz gaśnie całkiem- szczególnie po rozgrzaniu. Przewody mam całe owinięte izolacją i nic nie znalazłem- moze cos jest nie tak na kostce?. Czy w okolicach Głogowa jest jakiś dobry elektromechanik, który zrobi to dobrze i tanio???
Brt - Nie Cze 17, 2007 20:44

strumyk1977 napisał/a:
Czy w okolicach Głogowa jest jakiś dobry elektromechanik, który zrobi to dobrze i tanio???


Ja (i nie tylko) korzystam z mechanika w Osowej Sieni za Wschową. Narazie bez zastrzeżeń ;) tel poszedł na priv.

marthinez - Nie Cze 17, 2007 22:12

zuko123456 napisał/a:
W bliźniaczej do R600 Hondzie Accord złączka do samotestowania jest pod deską rozdzielczą na po stronie pasażera od strony drzwi (po prawej stronie nóg pasażera na "słupku"). Schowana jest tam pod tapicerkę. Ta kostaka jest 2-pinowa więc ciężko się pomylić przy próbie zwierania.

W te złącze wyposażone są R600 z benzynowymi silnikami Hondy.

thef - Pon Cze 18, 2007 12:11

Panowie, walczę z tym od dłuższego czasu - kod 64. Na 99% jestem pewien, że to kabelki. Objawy takie jak u Was, szczególnie na gorącym silniku i w upalne dni - tłumaczę to rozszerzalnością temperaturową wszelkich ciał :) . Kable należy rozwinąć z izolacji i dokładnie obejrzeć. Na oko to z reguły za wiele nie widać. Kostki psiknąć płynem do styków i w ogóle wykonać wszelkie możliwe czynności "czyszczące". Są miejsca spięcia kabelków (dokładnie pomarańczowych) na szybkozłącze - też to przeczyśćcie. Kostki od strony pompy też warto obejrzeć, czy nie było już przy nich coś robione. W czwartek wywaliłem wszystkie te kable na wierzch i centymetr po centymetrze oglądałem, czyściłem i lutowałem podejrzane miejsca, szczególnie kable wchodzące i wychodzące z pompy. Dolałem też do ropki specyfik czyszczący wtryski (przy okazji nastawiacz) i jakby pomogło. Check się nie zapala póki co a falowanie sie zmniejszyło znacząco. Schemaciki są w Rave, jak coś to mogę podać gdzie dokładnie szukać. Piszcie o wszystkich objawach, może coś temu zaradzimy wspólnie.
strumyk1977 - Pią Cze 22, 2007 17:49

w niedziele odstwiam autko do mechanika w Osowej Sieni. Wymieniam rozrzad, regeneruje turbine i powalcze z kodem błędu 64 (dokładnie to mechanik powalczy hehehe). Przy odbiorze wypytam się co gryzło mojego roverka i puszcze info w eter.
:twisted:

thef - Nie Cze 24, 2007 12:05

Czekamy zatem na wieści. U mnie na razie dalej cisza z checkiem, więc pewnie były to te kabelki.
Jusci - Nie Wrz 02, 2007 20:57

Ja miałem ten sam problem. Zapaliła się kontrolka check i zgasł samochód podczas jazdy. Potem nie chciał odpalić ale w końcu się udało i dojechałem do domu. W czasie jazdy szarpało nim. Z badania błędów wyszedł kod 64. Poszukałem na forum i wg rad kolegów sprawdziłem kable, popsikałem na kostki i jest git. Skasowałem błędy i zobaczymy jak się będzie sprawował.
Trochę stracha mi napędził.