Zobacz temat - [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600

BialYY - Pon Cze 18, 2007 17:23
Temat postu: [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie silników Diesla w Roverach serii 400 oraz 600 (jak rozumiem są to te same silniki). Mam ochotę kupić właśnie takie autko z 2.0L turbo dieslem 105KM. Stąd moje pytanie. Jakiej produkcji jest ten silnik, czy pochodzi on z koncernu Rover czy może jak upiera się mój znajomy (chce się ze mną nawet zakładać) że pochodzi on z koncernu Peugeot. Jakoś nie mam zaufania do diesli peugeota z tamtych lat. Jak z niezawodnością tych silników.
A jak się ma sprawa z modelem 45. Silnik ma inną moc więc czy jest to konstrukcja na bazie starego diesla z modelu np 400 czy całkowicie nowa bądź brana z innego koncernu.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu diesla.
Jak z przebiegami tych aut tzn. jakie mniej więcej przebiegi można zrobić bez remontu silnika (chodzi o 2.0L z turbiną jak również bez turbiny)
Z tego co czytam jesteście zadowoleni ze swoich samochodów. Mam nadzieję że może niedługo i ja dołączę do tej grupy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.

Ps. Jeżeli któreś z pytań zadanych przeze mnie było poruszane wcześniej to przepraszam ale jakoś nie natknąłem się na nie.

pawciu87 - Pon Cze 18, 2007 17:35

z samochodu jestem bardziej niz zadowolony, jesli bedzie wymienial na czas oleje i filtry oraz dbal o turbine, auto przejedzie naprawde wiele tysiecy km bez bez zadnej skazy. Co do pochodzenia tego silnika to jest oryginalnie roverowki... :wink:
arrax - Pon Cze 18, 2007 17:51

witam

z tego co mi widaomo to konstrukcja silnika jest w 100% ROVERA

BialYY napisał/a:
A jak się ma sprawa z modelem 45. Silnik ma inną moc więc czy jest to konstrukcja na bazie starego diesla z modelu np 400 czy całkowicie nowa bądź brana z innego koncernu.


diesel w R45 jest ten sam co w 600 i 400 czyli SDi 105KM ( wystempowala równiez wersja bez intercoolera która posiadala bodaj 84KM ale wylacznie w R200 i 400 co do 600 nie mam pewnosci ale napewno nie bylo Diesla 84KM w R45)
BialYY napisał/a:
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu diesla.

- przedewszystkim na to czy wszystko jest ok z turbo nie ma wyciekow oleju i czy silnik posiada intercooler bo inaczej bedzie to wersja 84KM
- pamietaj o skrzyni w dieslach moze wystempowac dzwiek brzeczenia tulejki na krzyzaku pod drazkiem zmiany biegow jak równiez drazek moze dzialac ciezko tz ze ktos skrecil za mocno srobe na tej tulejce :D (wszystko da sie zrobic ) aaaa na wstecznym moze byc czasami zgrzyt ale to podobno naturalne w r600
- zapytaj jeszcze sprzedawcy o to jak urzytkowac takiego diesla z turbo jezeli powie tak jak zwykle auto benz to zanczy ze eksploatowal go zle ;p

co do przebiegu to trudono mi sie wypowidziec ja ma 160tys i wszystko smiga jak w zegarku a sa klubowicze z wiekszymi przebiegami (odpowiednia wymiana rorzadów plynów a bedziesz z pewnoscia sie cieszyl dlugo tym silnilkiem)

marthinez - Pon Cze 18, 2007 19:25

BialYY napisał/a:
Jakiej produkcji jest ten silnik, czy pochodzi on z koncernu Rover czy może jak upiera się mój znajomy (chce się ze mną nawet zakładać) że pochodzi on z koncernu Peugeot.

Twój kolega ma odrobinę racji. Rover 418 (XUD 1,8l) produkowany do maja '94 to turbodiesel Puga.
Reszta diesli to 100 % produkcja Rovera.

BialYY - Pon Cze 18, 2007 19:37

Dzieki wielkie za odpowiedzi.
A teraz pyt od innej strony czyli jeżeli (mogę się mylic) Roverki mają benzynowe silniki z Hondy to czy Honda Accord i Civic ma diesla z Rovera? Z tego co wiem Honda w tamtych latach nie miała swojego Diesla.(chyba 1 ich Dieslem jest teraz robiony I-CDTi??).
Jeszcze raz dzieki za odp. bo zdecydowanie mniej obawiam się diesla roverowskiego od Peugeota (no może oprócz nowych HDI-ków :mrgreen: )

Brt - Pon Cze 18, 2007 19:42

Cytat:
diesel w R45 jest ten sam co w 600 i 400 czyli SDi 105KM ( wystempowala równiez wersja bez intercoolera która posiadala bodaj 84KM ale wylacznie w R200 i 400 co do 600 nie mam pewnosci ale napewno nie bylo Diesla 84KM w R45)


W R25/45 jest zmodyfikowany silnik z modeli 200/400/600. Zmieniono pompę, komputer i kilka innych rzeczy z osprzętu. Zmieniła sie moc na 101KM i moment obrotowy 240Nm.
Wcześniej słabsza wersja miała 86KM.
Hondy Civic i Accord z tamtych lat miały właśnie diesle z Rovera.

marthinez - Pon Cze 18, 2007 19:43

BialYY napisał/a:
Roverki mają benzynowe silniki z Hondy to czy Honda Accord i Civic ma diesla z Rovera?

A ma. :wink:

Pyzdra - Pon Cze 18, 2007 19:44

Z tego co wiem ,to chyba nie ma modeli R 420 D,620 D, i 45 z silnikiem 86 KM ,105 KM.bez turba. Poza tym często opisywane są te auta jako TD, a nie ma w żadnym takiego oznaczenia.
piter34 - Pon Cze 18, 2007 19:48

R420 jest jak najbardziej w wersji "D" (bez IC)
tomcy - Wto Cze 19, 2007 08:34

Jest bo taka posiadam - 86km 420D

silniki sa oszczedne - ale jak to diselki glosne
moj kupiony z holandi120kkm (odrazu zrobilem rozrzad) i po 60kkm to wymieniony termostat , wymieniony drucik od 2 biegu nawiewu, ostatnio padl czujnik (przy klimie) zostal zwatowny i klima chodzi :roll: :shock:

wsumie jakbym mial kupowac teraz to chyba wybralbym 600 (jaks zadbana) lub 75 (jesli bym mial tyle kasy - ja osobiscie poczekam na szwagra jak bedzie sprzedawal swoja 75 :grin: )

piter34 - Wto Cze 19, 2007 10:40

tomcy napisał/a:
ostatnio padl czujnik (przy klimie) zostal zwatowny i klima chodzi :roll: :shock:

Uważaj, bo na takim "druciarstwie" to może za długo nie pochodzić.
Ten czujnik po "coś" tam jest.

Pyzdra - Wto Cze 19, 2007 15:32

Może wyżej żle sformułowałem zdanie. Chodziło mi o to ,że nie słyszałem ,aby Rovery diesle były produkowane bez turbosprężarki. A może czegoś nie wiem.
piter34 - Wto Cze 19, 2007 16:11

Pyzdra napisał/a:
Może wyżej żle sformułowałem zdanie. Chodziło mi o to ,że nie słyszałem ,aby Rovery diesle były produkowane bez turbosprężarki. A może czegoś nie wiem.

Masz rację. Nie doczytałem o tym turbo i zasugerowałem się znaczkiem "D". ;-)