|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Czujniki w układzie chłodzenia
Alin - Czw Cze 21, 2007 22:41 Temat postu: [R600] Czujniki w układzie chłodzenia Witam. Mam pytanie? Czy w Roverze 620 Si są dwa biegi wiatraka z chłodnicy? Ponieważ u mnie włacza się tylko jeden. Jeszcze jedno zauważyłem, że gdy jadę po mieście wracam do domu wentylator działa, a zaraz po wyłączeniu samochodu wentylator kteż sie wyłącza mimo iż płyn w chłodnicy zaczyna "bulgotać". Czujnik bimetaliczny od załączania wiatraka działa już sprawdziłem. Czujnik który wysyła sygnał do sterownika został wymieniony, ponieważ był uszkodzony, czujnik, który jest połączony z wskaźnikiem temperatury też jest sprawny. Mam jeszcze jeden czujnik i nie mam bladego pojęcia od czego on jest. Wygląda identycznie jak czujnik załączenia wiatraka. W załączniku wysyłam zdjęcie. Czujnik oznaczony czerwonym kołem to czujnik od załączenia wiatraka. Ale od czego jest ten drugi w żółtym kole. Bardzo bym prosił o odpowiedż. Gość z serwisu powiedział, że to czujnik od załączenia drugiego biegu wiatraka. Jeśli tak to o jakim zakresie temperatury powinien być ten czujnik, a jaki zakresie ten pierwszy. Prosiłbym o odpowiedż ponieważ dość dużo jeżdzę po mieście ze względu na charakter pracy, a nie chciałbym zagotować płynu. Z góry serdecznie dziękuję.
Lepszej jakości zdjęcie mogę wysłać na maila
thef - Pią Cze 22, 2007 05:48
Z tego co mi wiadomo w roverkach wiatraki wyłączają się niestety zaraz po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Co do czujników, to niestety nie wiem.
piter34 - Pią Cze 22, 2007 10:59
1. Wentylator chłodnicy jest sterowany z przekaźnika wyzwalanego poprzez sygnał z komputera PGM-Fi
2. Komp zna temperaturę, bo czyta wskazania czujnika temperatury płynu (ten zielony na rysunku)
3. Nie wiem co jest zaznaczone na czerwono, bo niewiele tam widać na fotce.
4. Nie ma czegoś takiego "czujnik załączenia wiatraka"
[ Dodano: Pią Cze 22, 2007 12:00 pm ]
Z naszej strony można pobrać (działa dla klubowiczów) opis działania systemu wtryskowego PGM-Fi (po polsku).
Alin - Pią Cze 22, 2007 12:58
Przepraszam źle się wyraziłem. Jest to termowyłącznik identycznie wyglądający jak w linku poniżej:
http://sklep.intercars.co...13&pic=0&moto=0
Jest to zwykły wyłącznik bimetaliczny taki sam jak wyłącznik od wiatraka chłodnicy
piter34 - Pią Cze 22, 2007 13:25
Funkcje wyłącznika czasowego wentylatora chłodnicy w systemie PGM-Fi realizuje jednostka sterująca (ECU), a nie osobny element.
Alin - Pią Cze 22, 2007 14:00
piter34 napisał/a: | Funkcje wyłącznika czasowego wentylatora chłodnicy w systemie PGM-Fi realizuje jednostka sterująca (ECU), a nie osobny element. |
Tak. Zgada się, ale np. wyłącznik bimetaliczny przy temperaturze 92 stopni posiada rezystancje na tyle niską iż jest to odczytywane jako zwarcie i załączony jest wiatrak. Natomiast przy temp. 88 stopni rezystancja jest już na tyle duża iż następuje rozwarcie obwodu i wentylator przestaje działać. Ale od czego jest przełącznik bimetaliczny z prawej strony na zdjęciu. Link który podałem wcześniej był tylko po to by pokazać co tam jest wkręcone.
piter34 - Pią Cze 22, 2007 14:25
Alin napisał/a: | Ale od czego jest przełącznik bimetaliczny z prawej strony na zdjęciu. |
Już pisałem wyżej, że jest to czujnik temp. płynu chłodniczego.
Alin - Pią Cze 22, 2007 14:47
Czujnik temperatury płynu chłodzącego wygląda tak:
http://sklep.intercars.co...18&pic=0&moto=0
Proszę o poprawienie jeśli się mylę. U mnie ten czujnik jest pod kopułka aparatu zapłonowego. Wymieniałem go 3 tygodnie temu bo był uwalony.
ADAM1 - Sob Cze 23, 2007 16:26
thef napisał/a: | Z tego co mi wiadomo w roverkach wiatraki wyłączają się niestety zaraz po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Co do czujników, to niestety nie wiem. |
U mnie po jezdzie miejskiej, po wylaczeniu silnika wentylator pracuje
Alin napisał/a: | Czujnik temperatury płynu chłodzącego wygląda tak:
http://sklep.intercars.co...18&pic=0&moto=0
Proszę o poprawienie jeśli się mylę. U mnie ten czujnik jest pod kopułka aparatu zapłonowego. Wymieniałem go 3 tygodnie temu bo był uwalony. |
To jest czujnik polozenia walka rozrzadu
Odpowiedz mi na jedno pytanie - czy silnik ci sie przegzewa?
Alin - Wto Cze 26, 2007 10:47
Jak już wcześniej pisałem ja wymieniałem ten czujnik. Po wykręceniu go wyciekał z otworu płyn chłodniczy więc nie jestem tak do końca przekonany iż jest to czujnik położenia wałka rozrządu. Sterownik wtedy sygnalizował błąd czujnika temperatury cieczy lub obwodu chłodzenia. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy. W takim układzie zadam inaczej pytanie. Ile powinno być takich termowyłączników w układzie chłodzenia jak ten do którego zamieszczam link poniżej (proszę nie sugerować sie parametrami temperaturowymi, chodzi mi tylko o wygląd)
http://sklep.intercars.co...15&pic=0&moto=0
I jeszcze jedno. Czy znalazłaby się osoba z woj. podkarpackiego w okolicach Rzeszowa do której ewentualnie mógłbym się spotkać i która mogłaby mi w końcu powiedzieć jakie tam powinny być czujniki?
Proszę o odpowiedz
piter34 - Wto Cze 26, 2007 12:31
Alin napisał/a: | ak już wcześniej pisałem ja wymieniałem ten czujnik. Po wykręceniu go wyciekał z otworu płyn chłodniczy więc nie jestem tak do końca przekonany iż jest to czujnik położenia wałka rozrządu. Sterownik wtedy sygnalizował błąd czujnika temperatury cieczy lub obwodu chłodzenia. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy. W takim układzie zadam inaczej pytanie. |
Masz rację. Jest to czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Za "moment" sprawdzę od czego jest ten z przodu na wężu.
piter34 - Wto Cze 26, 2007 14:13
Po lewej czujnik temp. płynu podający dane do kompa. Po prawej czujnik podający dane na wskaźnik temp.
Za drugi bieg wentylatora odpowiada "cooling fan timer module" (wyłącznik czasowy wentylatora chłodnicy) i wiatrak jest załączany, gdy temperatura jest równa od 103 do 109 stopni.
Cooling fan timer znajduje się obok komputera i jest to cały "moduł".
Szukam nadal co to jest tam na wężu.
[ Dodano: Wto Cze 26, 2007 3:41 pm ]
W PGM-Fi są dwa tzw. ECT switch (engine coolant temperature switch)
Jeden jest wkręcony w obudowę termostatu (ECT switch A), a drugi jest wkręcony w wylot płynu z silnika (ECT switch B, to zielone na pierwszej fotce).
Pierwszy jest sterowany przez kompa i odpowiada pośrednio za włączenie wiatraka przy 90-96 stopni. Drugi działa przy 103-109 stopni.
Alin - Wto Cze 26, 2007 22:09
Serdecznie dziękuję za pomoc. Może jeszcze jakiśna miar na ECT switch o zakresie 103-109 stopni? To znaczy w którym sklepie internetowym mogę go dostać. W Intercars takiego nie widziałem. Znalazłem na Intercarie coś takiego tylko nie wiem czy ten może być.
http://sklep.intercars.co...13&pic=0&moto=0
Zakres temperaturowy ma od 97 - 112 stopni, innych nie ma. Z resztą na stanie w Intercars też ich nie ma. Prosiłbym o podpowiedż gdzie go szukać.
piter34 - Sro Cze 27, 2007 06:56
Alin, na Twoim miejscu kupiłbym używkę.
Alin - Pią Cze 29, 2007 08:28
Nie mogę zlokalizować tego modułu od sterowania chłodzeniem. Czy mógłbym prosić o dokładniejsze zlokalizowanie lub fotkę?
piter34 napisał/a: | Alin, na Twoim miejscu kupiłbym używkę. |
Używkę czego? Modułu sterującego czy switcha?
maciej - Pią Cze 29, 2007 11:02
piter34 napisał/a: | na Twoim miejscu kupiłbym używkę. |
Ja bym zaczął od www.tomateam.pl - testowaliśmy różne czujniki z Tomim do 623, więc powinien mieć rozeznanie.
piter34 - Pią Cze 29, 2007 11:11
Alin napisał/a: | piter34 napisał/a:
Alin, na Twoim miejscu kupiłbym używkę.
Używkę czego? Modułu sterującego czy switcha? |
Miałem na myśli ECT switch na wężu wychodzącym z silnika.
Alin napisał/a: | Nie mogę zlokalizować tego modułu od sterowania chłodzeniem. Czy mógłbym prosić o dokładniejsze zlokalizowanie lub fotkę? |
On jest gdzieś tuż obok komputera albo w samym kompie. Ja jestem teraz on-line z doskoku (urlop), a zatem teraz ciężko mi czegoś szukać...
Alin - Pon Sie 06, 2007 15:30
Witam. Po wymianie czujnika okazało się iż drugi bieg wentylatora nadal nie funkcjonuje. Przekonałem się o tym na własnej skórze w trakcie przejazdu przez Kraków w godzinach szczytów. Chciałbym się dowiedzieć czy w 620Si były montowane dwa wiatraki na chłodnicy. Dodam iż samochód nie posiada klimatyzacji. Patrząc na schemat elektryczny z Rave zauważyłem, że silnik z wentylatora chłodnicy jest dwubiegunowy, czyli sam silnik ma jedną prędkość. Więc chciałem się dowiedzieć czy jest możliwość by na chłodnicy były dwa wiatraki chłodzące?
ADAM1 - Wto Sie 07, 2007 20:30
Alin napisał/a: | Chciałbym się dowiedzieć czy w 620Si były montowane dwa wiatraki na chłodnicy |
Ja mam dwa, ale posiadam klimatyzacje
W/g tego zdjecia http://www.roverki.pl/mod...8&orderby=dateD i twojego ROVERka, R600 bez klimatyzacji posiada jeden wiatrak
Moze masz po prostu uszkodzony wiatrak, lub jakis przetarty kabelek/zasniedziala blaszke w jakiejs kostce
|
|