|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Hamulce
majnus - Pią Cze 22, 2007 03:24 Temat postu: [R618] Hamulce Witam
Dzisiaj bylem na przegladzie, i moje autko nie zdalo testu hamulcow, recznego (trzeba naciagnac), i tylnych - pan powiedzial ze musze je ustawic.
JAK? Co to znaczy ustawic, o co mu chodzilo?? Pytam go czy wymienic klocki, czy co, a on mi mowi ze jak sciagne kola to bede wiedzial (??!?!)
po otrzymaniu tej wyczerpujacej, jakze pomocnej wypowiedzi ze strony fachowca, nie mam pojecia jak sie za to zabrac
thef - Pią Cze 22, 2007 05:54
Hehe, dobre, ustawić. Ten pan pewnie oprócz stwierdzenia usterki nie potrafi wysnuć żadnych wniosków i wskazać Ci możliwej przyczyny. Żałosne, że taki ktoś pracuje w stacji kontroli. No ale w zasadzie jest on tylko od przeprowadzenia kontroli i możesz mu za przeproszeniem naskoczyć .
Co było nie tak? Siła hamowania czy za duża różnica pomiędzy lewym a prawym kołem? Ale pewnie tego też nie raczył Ci powiedzieć, a powinien.
arczon - Pią Cze 22, 2007 20:49
ja się włączę.
Rover 600 99'
Pród lewy 1900 N
Prawy 2100 N
Tył lewy 1300N
Prawy 1100 N
Auto nie przeszło przeglądu z powodu złych hamulców, sprawność 48%, klocki powyżej 4 mm, tarcze w normie. płyn w normie. W trakcie pompowania przy zapalonym silniku hamulec twardnieje, nie opada i styaje się mało wydajny (nie jest zapowietrzony).
Co jest nie tak?
WhoLeeGuns - Pią Cze 22, 2007 22:06
Może warto obejrzeć zaciski? tam też sporo się dzieje. Wymiana płynu hamulcowego też nie zaszkodzi.
W przyszłym tygodniu ja wybieram się na przegląd to zobaczymy: wszystkie nowe tarcze i klocki, nowe uszczelniacze w zaciskach, nowy płyn w układzie... powinno być dobrze
ENU - Pią Cze 22, 2007 23:31
Po zdjeciu kół bedzie widać w jakim stanie sa tarcze
która jest nie równo zużyta znaczy sie tak jak by była miejscami zardzewiała lub coś podobnego ,wtedy mozna wywnioskowac ze tłoczki lub tłoczek jest zapieczony i słabiej łapie
(tarcza powinna byc gładka,lsniaca na całej powierzchni hamowania)nie ma mozliwości wyregulowania siły hamowania na pojedyńcze koło (za siłę hamowania obu tylnych kół odpowiada rozdzielacz siły hamowania. Tył zawsze hamuje słabiej)Zeby sprawdzic czy nie trafił szlak rozdzielnika podłącza sie miernik cisnienia pod tylne przewody hamulcowe.
Ręczny wystarczy tylko podciągnąć
Płyn hamulcowy jak piszą wymienia sie co 2-3 lata.
Mnie też hamulec robi sie twardy,zrób tak ze jak go pod pompujesz i zrobi sie twardy dodaj troche gazu i zobacz czy sie lekko nie zapada (w wiekszosci modeli wspomoganie hamulców jest podcisnieniowie i po dodaniu gazu zwieksza sie podcisnienie wspomogania,dlatego lepiej sie hamuje silnikiem i samym hamulcem bez sprzegła)
chyba sie nigdzie nie pomyliłem
majnus - Nie Cze 24, 2007 12:09
u mnie jest tak:
przod: (imbalance-15% - granica dopuszczalna max 30%)
-lewy 3,21 kN
-prawy 2,72 kN
tyl: (imbalance 12% - granica dopuszczalna max 30%)
-lewy 0,83 kN
-prawy 0,73 kN
ogolna wydajnosc hamulcow 58% (min dopuszczalne 55%)
recznego 14% (min dopuszczalna 16%) - i na tym mi dali faila
no ale reczny naciagnalem, juz dziala dobrze.
Klocki mam na wykonczeniu, ale jak juz wczesniej pisalem to pytalem pana inspektora czy mam wymienic to powiedzial ze nie musze...
thef napisał/a: |
Co było nie tak? Siła hamowania czy za duża różnica pomiędzy lewym a prawym kołem? Ale pewnie tego też nie raczył Ci powiedzieć, a powinien. |
wlasnie wszystko co powiedzial to "ustaw hamulce, bo co jest nie tak", a na wydruku z testu zamiast mi pokazac jakies konkretne wykazy to mi wskazal tylko napis "fail" i rzekl "widzisz, to nie przeszlo, musisz ustawic"
arczon napisał/a: |
Auto nie przeszło przeglądu z powodu złych hamulców, sprawność 48%, klocki powyżej 4 mm, tarcze w normie. płyn w normie. W trakcie pompowania przy zapalonym silniku hamulec twardnieje, nie opada i styaje się mało wydajny (nie jest zapowietrzony).
Co jest nie tak? |
hamulec jest u mnie dosc miekki, nie twardnieje, tarcze mam w normie, hamulce ok. 4-5mm, wiec raczej nic dziwnego nie zauwazylem.
Rafal28 - Nie Cze 24, 2007 18:07
Pod podwoziem w okolicach tylnej osi jest KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA jego zadaniem jest stabilizowanie ciśnienia w tylnych zaciskach przy nierównym rozkładzie ciężaru w bagażniku lub pokonywaniu zakrętów kiedy jedno z kół jest bardziej dociążone niż drugie. Prawdopodobnie tu tkwi problem.
ENU - Nie Cze 24, 2007 19:34
No i może diagnoste swędzi dłoń
majnus - Pon Cze 25, 2007 01:23
Cytat: | Pod podwoziem w okolicach tylnej osi jest KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA jego zadaniem jest stabilizowanie ciśnienia w tylnych zaciskach przy nierównym rozkładzie ciężaru w bagażniku lub pokonywaniu zakrętów kiedy jedno z kół jest bardziej dociążone niż drugie. Prawdopodobnie tu tkwi problem. |
bede musial sie pobawic - dzieki
[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 2:51 pm ]
Bylem dzisiaj na innej stacji testow i znajomy mi sprawdzil te hamulce, i okazalo sie ze reczny za slabo lapie prawy tyl.
Ktos ma moze pojecie jak to zrobic?
piter34 - Wto Cze 26, 2007 15:28
majnus napisał/a: | Ktos ma moze pojecie jak to zrobic? |
Wydruk z RAVE w dłoń i do roboty.
|
|