Zobacz temat - [R218 '92] Cięgno zmiany biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R218 '92] Cięgno zmiany biegów

Jordan87 - Pią Cze 22, 2007 22:00
Temat postu: [R218 '92] Cięgno zmiany biegów
Witam

Mam problem, w moim roverku mam luz na drążku zmiany biegów w związku z czym mam pytanie, gdzie moge kupić w okolicach wroclawia cięgno które łączy skrzynie z drążkiem biegów, moze w jakimś popularniejszym aucie występuje identyczne cięgno. Cięgno to w swojej budowie zawiera nierozbieralny przegub. Załączam linki do zdjęć tego cięgna, moze nie najlepszej jakości ale powinny wystarczyc.

Dzieki

edit
Mam jeszcze jedno pytanko, cos mi nie styka podświetlanie zegarka na desce rozdzielczej (wysokość "drewna") czy aby sie dostac do przewodów muszę pruć calą deske rozdzielcza czy da sie sciagając tą "drewnianą" listwę?

jurkac - Sob Cze 23, 2007 10:54

Co do ciegla (tak mysle) znajdziesz uzywane czy nowe od hond jak i roverow. A do zegarka dostaniesz sie stopniowo podwazajac i wyciagajac listwe. Siedzi na sprezynujacych zatrzaskach (mocowane do listwy). U mnie czkawka zegarka spowodowana byla peknieta sciezka na jego plytce. To dla zegara jeszcze w wersji LED. Do nowszych LCD jest chyba inny dostep.
thef - Sob Cze 23, 2007 15:25

Cięgno da się rozebrać, wystarczy spiłować nity a potem zastąpić je śrubami. Należy wyeliminować luzy za pomocą np. taśmy izolacyjnej i skręcić tak, żeby luzów nie było a połączenia swobodnie się poruszały w odpowiednich płaszczyznach.
Jordan87 - Sob Cze 23, 2007 20:52

jurkac napisał/a:
Co do ciegla (tak mysle) znajdziesz uzywane czy nowe od hond jak i roverow. A do zegarka dostaniesz sie stopniowo podwazajac i wyciagajac listwe. Siedzi na sprezynujacych zatrzaskach (mocowane do listwy). U mnie czkawka zegarka spowodowana byla peknieta sciezka na jego plytce. To dla zegara jeszcze w wersji LED. Do nowszych LCD jest chyba inny dostep.


Od hondy niestety nie bedzie pasowac poniewaz w Hondach nie występowaly silniki 1.8 Diesla produkowane przez Peugeota,a mam tez R214 i tam jest zupelnie inne cięgno. Używane juz znalazłem w razie czego ale az pod Krakowem :/ ,a nowe czesci nie wiem gdzie moge kupic w okolicach wroclawia do Rovera, wczesniej byl salon MG-Rover ale juz go niema.

thef napisał/a:
Cięgno da się rozebrać, wystarczy spiłować nity a potem zastąpić je śrubami. Należy wyeliminować luzy za pomocą np. taśmy izolacyjnej i skręcić tak, żeby luzów nie było a połączenia swobodnie się poruszały w odpowiednich płaszczyznach.


Izolacja chyba dość szybko się przetrze, ale sproboje to samemu zrobić, moze tokaż to jakoś dobrze rozwiąze :)

Brt - Wto Cze 26, 2007 12:37

Jordan87 napisał/a:
Izolacja chyba dość szybko się przetrze, ale sproboje to samemu zrobić, moze tokaż to jakoś dobrze rozwiąze

U mnie wytrzymała 2 lata. Teraz przed zlotem była mała poprawka i jak wchodzą biegi to Piter może napisać ;)
Jest artykuł dot/ naprawy na stronie klubowej. Mogę jeszcze dodać, ze przy ostatniej naprawie podczas skręcania dałem na śruby silikon sanitarny i jak narazie zero dziwnych dźwięków. I biegi lekko wchodzą ;)

piter34 - Wto Cze 26, 2007 16:02

Brt napisał/a:
jak wchodzą biegi to Piter może napisać ;)

Dobrze wchodzą. :cool:

Jordan87 - Sob Lip 07, 2007 14:15

Autko juz po operacji. No i moge powiedziec ż operacja sie udała, pacjent nie przeżył :P . A tak na serio to jest dużo lepiej, nie ma juz luzu na drążku i nie słychać drżenia :)
Dzięki