Zobacz temat - [R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna

nitzer242 - Sro Cze 27, 2007 08:44
Temat postu: [R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna
Witam
Obroty na biegu jałowym mojego 620 SI wynoszą od 400 do 500/min. i na benzynie i na lpg. Wiem, że optymalnie powinny wynosić około 800. Silnik pracuje stabilnie, nie szarpie, ale na lpg (sekwencja) te obroty nie wystarczają i praktycznie na każdym skrzyżowaniu komputer przełącza zasilanie z lpg na benzynę. Pytałem gazowników o tą sprawę, ale zbyli mnie stwierdzeniem, że prawdopodobnie do wymiany są wtryskiwacze od gazu a to wydatek około 400 zł. Proszę o sugestie co do przyczyny. Może po prostu wystarczy regulacja obrotów w stacji diagnostycznej posiadającej oprogramowanie do rovera? Z góry dziękuję za odpowiedź

KRYS - Sro Cze 27, 2007 09:35

Mam podobny proble ale u mnie obroty spadają na 500-600 kiedy włącze klime. Na benzynie ruszy z miejsca na sprzęgle ale na gazie gaśnie i musze go gazować tak na 2tys. Oczywiscie gazownicy jutro mi to poprawią za darmo.
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??
Sprawdź kolego sprawność silnika krokowego, ciśnienie na zaworach, w kolektorze dolotowym i lej dobry gazik. A jeszcze filtr powietrza. POZDRO

nitzer242 - Sro Cze 27, 2007 11:47

KRYS napisał/a:
Mam podobny proble ale u mnie obroty spadają na 500-600 kiedy włącze klime. Na benzynie ruszy z miejsca na sprzęgle ale na gazie gaśnie i musze go gazować tak na 2tys. Oczywiscie gazownicy jutro mi to poprawią za darmo.
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??
Sprawdź kolego sprawność silnika krokowego, ciśnienie na zaworach, w kolektorze dolotowym i lej dobry gazik. A jeszcze filtr powietrza. POZDRO


Przy włączonej klimatyzacji nic się nie zmienia. Gazik leję ze sprawdzonych źródeł Wszystkie filtry wymieniałem w tym miesiącu. Nie mam kasy na diagnostykę wszystkich ewentualnych przyczyn i kolejne eliminowanie nie trafionych strzałów "diagnostów". Kasę wolę zostawić na usunięcie konkretnej przyczyny.

piter34 - Sro Cze 27, 2007 15:29

nitzer242 napisał/a:
Obroty na biegu jałowym mojego 620 SI wynoszą od 400 do 500/min. i na benzynie i na lpg. Wiem, że optymalnie powinny wynosić około 800. Silnik pracuje stabilnie, nie szarpie, ale na lpg (sekwencja) te obroty nie wystarczają i praktycznie na każdym skrzyżowaniu komputer przełącza zasilanie z lpg na benzynę.

Jaką masz instalację (producent/model)?

nitzer242 napisał/a:
Pytałem gazowników o tą sprawę, ale zbyli mnie stwierdzeniem, że prawdopodobnie do wymiany są wtryskiwacze od gazu a to wydatek około 400 zł.

Co wg nich mają wtryskiwacze gazowe do pracy silnika na benzynie?

nitzer242 napisał/a:
Może po prostu wystarczy regulacja obrotów w stacji diagnostycznej posiadającej oprogramowanie do rovera? Z góry dziękuję za odpowiedź

Ja bym zrobił tak:
1. Wyciągnięcie bezpiecznika 7.5A ze skrzynki w komorze silnika (to taki bezpiecznik od radia) celem skasowania nastaw autoadaptacyjnych
2. Uruchomienie zimnego silnika i pozostawienie go na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora na chłodnicy.
3. Jeżeli obroty za wysokie to regulacja wolnych obrotów (procedura jest w RAVE opisana dość dobrze).

A tak poza powyższym to dobrze jest wyczyścić krokowca...

KRYS napisał/a:
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??

Nie.

KRYS - Sro Cze 27, 2007 19:50

To co powinienem zrobić, od czego zacząć by obroty nie spadały po włączeniu klimy.
piter34 - Sro Cze 27, 2007 20:09

KRYS napisał/a:
To co powinienem zrobić, od czego zacząć by obroty nie spadały po włączeniu klimy.

Od sprawdzenia silnika krokowego.

Możesz też wykonać punktu od 1 do 3, które pisałem wyżej.

KRYS - Sro Cze 27, 2007 20:37

piter34 napisał/a:
. Jeżeli obroty za wysokie to regulacja wolnych obrotów (procedura jest w RAVE opisana dość dobrze).

Jak mam tego szukać?

piter34 - Sro Cze 27, 2007 20:47

KRYS napisał/a:
Jak mam tego szukać?

Nie rozumiem pytania. :roll:

zibi-gliwice - Sro Cze 27, 2007 21:06

nitzer 242 -jak długo masz LPG? Masz jeszcze gwarancję? Jak tak ,to niech robią! Pozdrawiam
KRYS - Sro Cze 27, 2007 21:30

piter34 chodzi mi o "procedura w RAVE" - gdzie ta procedura jest, o co chodzi?
nitzer242 - Czw Cze 28, 2007 06:32

zibi-gliwice napisał/a:
nitzer 242 -jak długo masz LPG? Masz jeszcze gwarancję? Jak tak ,to niech robią! Pozdrawiam


Dwóch właścicieli w tym ja przejechało na lpg w sumie prawie 80 tys. km przez 3 lata, więc gwarancji nie ma. Po zainkasowaniu kasy za instalkę, i minięciu terminu gwarancji, gazownikom nie chce się grzebać "za grosze" przy aucie. Oprócz tej historii z obrotami nic złego się nie dzieje. Autko hula sobie, aż przyjemnie, no może taki minus, że oprócz lpg spożywa trochę za dużo benzynki na rozruchy od 3 l/100km w zimie do 1 l/100 w lecie. Inna sprawa, że jeżdżę głównie na krótkich odcinkach po mieście no i mam ciężkie buty :-)
pozdrawiam
piter34 napisał/a:
Jaką masz instalację (producent/model)?


Nie pamiętam producenta - ale to pierwszy polski sekwencyjny wtrysk gazu "c&c..." coś tam (sprawdzę w domu w książce serwisowej pełną nazwę), instalacja ma 3 lata i 80 tys. za sobą.



piter34 napisał/a:
Co wg nich mają wtryskiwacze gazowe do pracy silnika na benzynie?



Nic. Chłopakom po prostu chyba nie chciało się grzebać przy aucie. Zresetowali tylko ustawienia komputera i chcieli żebym sobie jak najszybciej pojechał. Taki problem, że to 70 km od mojego miejsca zamieszkania i nie chce mi się zbytnio za często tam jeździć


piter34 napisał/a:
Ja bym zrobił tak:
1. Wyciągnięcie bezpiecznika 7.5A ze skrzynki w komorze silnika (to taki bezpiecznik od radia) celem skasowania nastaw autoadaptacyjnych
2. Uruchomienie zimnego silnika i pozostawienie go na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora na chłodnicy.
3. Jeżeli obroty za wysokie to regulacja wolnych obrotów (procedura jest w RAVE opisana dość dobrze).

A tak poza powyższym to dobrze jest wyczyścić krokowca...


Jestem amatorem, więc sam pewnie więcej bym zepsuł niż naprawił, ale przekażę Twoje pomysły mechanikowi. Co do Rave to mam problem z odczytaniem formatu, próbowałem "alkoholem", ale nie chce czytać. Mógłbyś przesłać procedurkę do obrotów na priva?

Serdecznie dziękuję za wskazówki

piter34: poprawiłem cytowanie. używaj proszę opcji "szybkiego cytowania". Poczytaj w FAQ forumowym.

piter34 - Czw Cze 28, 2007 09:37

KRYS napisał/a:
piter34 chodzi mi o "procedura w RAVE" - gdzie ta procedura jest, o co chodzi?

Link do RAVE jest w technicznym FAQ.
Pobierasz obraz płytki (ISO) i wypalasz np. Nero na płytkę (lub podmontowujesz Alcoholem).
Odpalasz plikiem TData.exe

Potem włazisz do ROVER600 > Repair Manual > Volume 1 > Engine Management System > Repairs > Idle Speed Setting

Potem czytasz. ;-)

[ Dodano: Czw Cze 28, 2007 10:38 am ]
nitzer242 napisał/a:
Jestem amatorem, więc sam pewnie więcej bym zepsuł niż naprawił, ale przekażę Twoje pomysły mechanikowi. Co do Rave to mam problem z odczytaniem formatu, próbowałem "alkoholem", ale nie chce czytać. Mógłbyś przesłać procedurkę do obrotów na priva?

Ja to odpalam normalnie z dysku (mam w postaci rozpakowanej).

KRYS - Czw Cze 28, 2007 21:28

piter34 napisał/a:
Potem włazisz do ROVER600 > Repair Manual > Volume 1 > Engine Management System > Repairs > Idle Speed Setting

Potem czytasz.
A po naszemu nie ma nic tylko w angielskim?
piter34 - Czw Cze 28, 2007 21:51

KRYS napisał/a:
A po naszemu nie ma nic tylko w angielskim?

Jest po polsku opis systemu wtrysku PGM-Fi w dziale dla klubowiczów, ale nie pamiętam, czy tam jest opis regulacji biegu jałowego.

KRYS - Sob Cze 30, 2007 14:50

piter34 napisał/a:
Jest po polsku opis systemu wtrysku PFM-Fi w dziale dla klubowiczów

Ja tam nie mam dostępu :cry: :cry: :cry:

piter34 - Pon Lip 02, 2007 10:58

KRYS napisał/a:
piter34 napisał/a:
Jest po polsku opis systemu wtrysku PFM-Fi w dziale dla klubowiczów

Ja tam nie mam dostępu :cry: :cry: :cry:

Masz 2 wyjścia:
1. szybki kurs języka angielskiego i czytanie RAVE
2. szybki kurs na pocztę/do banku i wstąpienie w szeregi klubowiczów

;-)

KRYS - Pon Lip 02, 2007 21:40

$$$$ A jaka jest składka $$$$
maciej - Wto Lip 03, 2007 08:29

Minimum 40 zł.
Dokładną instrukcję znajdziesz na stronie w artykule "O Klubie".