|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda Civic] Gigantyczne spalanie...
fanatyk - Pią Cze 29, 2007 23:38 Temat postu: [Honda Civic] Gigantyczne spalanie... Witam..
Mam problem poniewaz spalanie wzroslo bardzo powaznie<dzis padl rekord 6litrow na 65Km>,nie wiem czego to jest wina Moim zdaniem to Lambda , prosze o podpowiedz co do innych przyczyn ,przebieg 157tys do tej pory nie bylo problemow,
p.s jaka lambda <ile przewodow i jaka najlepiej kupic> ?
szukalem ale nie wiem jaki dokladnie silnik rovera odpowiada dla tej hondy
Pozdrawiam!!!
piter34: retusz tematu
Damianin - Sob Cze 30, 2007 07:45
Ale w dieslu nie ma lambdy...
fanatyk - Sob Cze 30, 2007 08:06
hmmm...
to co sie moglo popsuc??
napiszcie mi co sie moglo prawdopodobnie uszkodzic...
bo musze statystycznie obliczyc koszty naprawy ile szykowac funduszy
gdzie w bialymstoku jest dobry mechanik zeby to sprawdzic??
czy ta honda ma zawor egr?
Damianin - Sob Cze 30, 2007 08:43
fanatyk napisał/a: | hmmm...
czy ta honda ma zawor egr? |
zawór egr powinieneś mieć przy podszybiu:
fanatyk - Sob Cze 30, 2007 13:18
a inne propozycje ? bo naprawde sjestem w kropce .. a do mechaniora pojade jak dostane wyplate
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 2:19 pm ]
a inne propozycje ? bo naprawde sjestem w kropce .. a do mechaniora pojade jak dostane wyplate ,o dieslach mam male pojecie
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 3:34 pm ]
czy jest mozliwe ze przez Alternator silnik jest bardzo obciazony ,, poniewaz prawdopodobnie mam rolki skoszone od paska <rolka ociera o cos i wydaje pisk czy to moze byc przyczyna
Pyzdra - Sob Cze 30, 2007 16:46
Napinacz paska wielorowkowego proawdopodobnie osiągnął wartość krytyczną ,lub do wymiany sam pasek 6 PK wymiar wg. starego
Damianin - Sob Cze 30, 2007 17:08
Cytat: | czy jest mozliwe ze przez Alternator silnik jest bardzo obciazony ,, poniewaz prawdopodobnie mam rolki skoszone od paska <rolka ociera o cos i wydaje pisk czy to moze byc przyczyna |
Alternator na pewno obciąża silnik ale może być problem z łożyskiem napinacza lub z pompą cieczy chłodzącej. Może jest łożysko napinacza zatarte - jak jest tylko przytarte wydaje charakterystyczny szum/tarcie/pisk i pasek może się ślizgać. Trzeba poluzować i zdjąć pasek i sprawdzić napinacz. Jak strzeli pasek nie będzie obiegu cieczy chłodzącej - trzeba uważać.
piter34 - Sob Cze 30, 2007 21:00
fanatyk napisał/a: | szukalem ale nie wiem jaki dokladnie silnik rovera odpowiada dla tej hondy |
2.0 turbodiesel bez IC, moc 86KM, symbol 20T2R
fanatyk - Sob Cze 30, 2007 21:47
dziekuje a teraz mi powiedzcie czy glowna przyczyna moze byc obciazony alternator ... bo pasek na 100% sie slizga do wymiany sa lozyska i sam pasek...
kolejna sprawa kjesli samochod stal dlugo nieodpalany to czy mogly sie zapiec hamulce i czy to moze byc przyczyna spalania
Powiem szczerze ze samochod napotyka opor,,,, cieko mu sie rozpedzac ... wiec moim zdaniem cos go spowalnia
Damianin - Sob Cze 30, 2007 22:55
fanatyk napisał/a: |
Powiem szczerze ze samochod napotyka opor,,,, cieko mu sie rozpedzac ... wiec moim zdaniem cos go spowalnia |
Sprawdź, czy przy toczeniu nie wydaje niepokojących dźwięków tarcia / pisku (z kół) i czy felgi przednich kół - lub tylnych (lub jedna z nich) nie rozgrzewają się nadmiernie. Sprawdź w czasie jazdy hamulec ręczny - czy zaciągnięcie "czujesz" w postaci hamowania auta, czy, wprost przeciwnie, nic się nie dzieje.
sTERYD - Nie Lip 01, 2007 13:29
albo poprostu podnieś na lewarku i pokręć za każde koło
w dieslu jak trochę stał problemem (odpukać) mogą też być wtryskiwacze
Brt - Nie Lip 01, 2007 14:05
A czy wszystko z układem dolotu powiertrza masz OK?? Jeśli chcesz sparwdzić, czy auto nie ma oporów, to po prostu dotknij felgi po przejechaniu kilku, kilkunastu km. Jeśli któraśjest gorąca to jest to podejrzane i do sprawdzenia. NIe sądze, żeby to były wtryskiwacze. Anie zawór EGR. Swoją drogą na ścianie grodziowej nie ma samego zaworu, tylko elektrozawór podciśnienia sterujący zaworem właściwym
|
|