Zobacz temat - [Honda Civic] Gigantyczne spalanie...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda Civic] Gigantyczne spalanie...

fanatyk - Pią Cze 29, 2007 23:38
Temat postu: [Honda Civic] Gigantyczne spalanie...
Witam..
Mam problem poniewaz spalanie wzroslo bardzo powaznie<dzis padl rekord 6litrow na 65Km>,nie wiem czego to jest wina :/ Moim zdaniem to Lambda , prosze o podpowiedz co do innych przyczyn ,przebieg 157tys do tej pory nie bylo problemow,
p.s jaka lambda <ile przewodow i jaka najlepiej kupic> ?? ?

szukalem ale nie wiem jaki dokladnie silnik rovera odpowiada dla tej hondy
Pozdrawiam!!!

piter34: retusz tematu

Damianin - Sob Cze 30, 2007 07:45

Ale w dieslu nie ma lambdy...
fanatyk - Sob Cze 30, 2007 08:06

hmmm...

to co sie moglo popsuc??

napiszcie mi co sie moglo prawdopodobnie uszkodzic...
bo musze statystycznie obliczyc koszty naprawy ile szykowac funduszy

gdzie w bialymstoku jest dobry mechanik zeby to sprawdzic??

czy ta honda ma zawor egr?

Damianin - Sob Cze 30, 2007 08:43

fanatyk napisał/a:
hmmm...

czy ta honda ma zawor egr?


zawór egr powinieneś mieć przy podszybiu:


fanatyk - Sob Cze 30, 2007 13:18

a inne propozycje ?? ? bo naprawde sjestem w kropce .. a do mechaniora pojade jak dostane wyplate ;/

[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 2:19 pm ]
a inne propozycje ?? ? bo naprawde sjestem w kropce .. a do mechaniora pojade jak dostane wyplate ;/ ,o dieslach mam male pojecie :/

[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 3:34 pm ]
czy jest mozliwe ze przez Alternator silnik jest bardzo obciazony ,, poniewaz prawdopodobnie mam rolki skoszone od paska <rolka ociera o cos i wydaje pisk ?? czy to moze byc przyczyna ??

Pyzdra - Sob Cze 30, 2007 16:46

Napinacz paska wielorowkowego proawdopodobnie osiągnął wartość krytyczną ,lub do wymiany sam pasek 6 PK wymiar wg. starego
Damianin - Sob Cze 30, 2007 17:08

Cytat:
czy jest mozliwe ze przez Alternator silnik jest bardzo obciazony ,, poniewaz prawdopodobnie mam rolki skoszone od paska <rolka ociera o cos i wydaje pisk ?? czy to moze byc przyczyna ??


Alternator na pewno obciąża silnik ale może być problem z łożyskiem napinacza lub z pompą cieczy chłodzącej. Może jest łożysko napinacza zatarte - jak jest tylko przytarte wydaje charakterystyczny szum/tarcie/pisk i pasek może się ślizgać. Trzeba poluzować i zdjąć pasek i sprawdzić napinacz. Jak strzeli pasek nie będzie obiegu cieczy chłodzącej - trzeba uważać.

piter34 - Sob Cze 30, 2007 21:00

fanatyk napisał/a:
szukalem ale nie wiem jaki dokladnie silnik rovera odpowiada dla tej hondy

2.0 turbodiesel bez IC, moc 86KM, symbol 20T2R

fanatyk - Sob Cze 30, 2007 21:47

dziekuje a teraz mi powiedzcie czy glowna przyczyna moze byc obciazony alternator ... bo pasek na 100% sie slizga do wymiany sa lozyska i sam pasek...

kolejna sprawa kjesli samochod stal dlugo nieodpalany to czy mogly sie zapiec hamulce i czy to moze byc przyczyna spalania ??

Powiem szczerze ze samochod napotyka opor,,,, cieko mu sie rozpedzac ... wiec moim zdaniem cos go spowalnia :/

Damianin - Sob Cze 30, 2007 22:55

fanatyk napisał/a:

Powiem szczerze ze samochod napotyka opor,,,, cieko mu sie rozpedzac ... wiec moim zdaniem cos go spowalnia :/


Sprawdź, czy przy toczeniu nie wydaje niepokojących dźwięków tarcia / pisku (z kół) i czy felgi przednich kół - lub tylnych (lub jedna z nich) nie rozgrzewają się nadmiernie. Sprawdź w czasie jazdy hamulec ręczny - czy zaciągnięcie "czujesz" w postaci hamowania auta, czy, wprost przeciwnie, nic się nie dzieje.

sTERYD - Nie Lip 01, 2007 13:29

albo poprostu podnieś na lewarku i pokręć za każde koło ;)
w dieslu jak trochę stał problemem (odpukać) mogą też być wtryskiwacze :(

Brt - Nie Lip 01, 2007 14:05

A czy wszystko z układem dolotu powiertrza masz OK?? Jeśli chcesz sparwdzić, czy auto nie ma oporów, to po prostu dotknij felgi po przejechaniu kilku, kilkunastu km. Jeśli któraśjest gorąca to jest to podejrzane i do sprawdzenia. NIe sądze, żeby to były wtryskiwacze. Anie zawór EGR. Swoją drogą na ścianie grodziowej nie ma samego zaworu, tylko elektrozawór podciśnienia sterujący zaworem właściwym ;)