Zobacz temat - [R218 1.8 GSD] Skaczący obrotomierz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R218 1.8 GSD] Skaczący obrotomierz

Jordan87 - Nie Lip 01, 2007 00:03
Temat postu: [R218 1.8 GSD] Skaczący obrotomierz
mam pytanie, co moze byc powodem tego ze obrotomierz ulega znacznym wachaniom, nawet do +-500obr, obroty w aucie nie falują a obrotomierz fika jak chce. Widzialem kilka podobnych tematów ale chyba wszystkie dotyczyly benzyny. Slyszalem ze obroty są przekazywane elektrycznie, moze to wina kiepskiej stabilizacji napiecia przez alternator, chociaz mierzylem miernikiem i pokazal 14,6V ale miernik mierzy srednia wartosc wiec nie wiem czy moge na nim polegac. Moze macie jakies propozycje??
Valander_wwa - Nie Lip 01, 2007 00:40

od kiedy do Rover-a wsadzali TDI ?? ciekawe...
Jordan87 - Nie Lip 01, 2007 10:23

Valander_wwa napisał/a:
od kiedy do Rover-a wsadzali TDI ?? ciekawe...


Dokładnie to on ma oznaczenie GSD ale jest to Turbo Diesel + Intercooler :)

Paul - Nie Lip 01, 2007 13:44

Jordan87 napisał/a:
Dokładnie to on ma oznaczenie GSD ale jest to Turbo Diesel + Intercooler

No to może trzymaj się fabrycznego oznaczenia a nie jakiegoś z VWeja? ;)

piter34 - Pon Lip 02, 2007 12:18

Cytat:
mam pytanie, co moze byc powodem tego ze obrotomierz ulega znacznym wachaniom, nawet do +-500obr, obroty w aucie nie falują a obrotomierz fika jak chce.

Skąd tam jest brany sygnał obrotów dla obrotka?

Jordan87 - Sob Lis 07, 2009 20:22

Ja nie mam pojęcia

[ Dodano: Sob Lip 07, 2007 3:16 pm ]
Nikt nie wie co może być tego przyczyną?

edit

Po wymianie regulatora sytuacja znacznie sie poprawiła (szczotki były bardzo krótkie) choć minimalne skoki przy wyższych obrotach jeszcze pozostały jest to teraz mało uciążliwe :)

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 20:18 ]
Odświeżam stary temat ponieważ u nowego właścicieli mojego byłego Roverka (moj sąsiad) problem powrocił, tzn już przed sprzedażą powrocił ale znow kupiłem regulator i wyczyściłem styki i przeszło na trzy miesiące. Kilka dni temu znów zaczęło. Z tego co mi wiadomo to informacje o ilości obrotów pobiera z alternatora drogą elektryczną. Ktoś może wie z którego przewodu "czerpie" tą informację i gdzie szukać jakiegoś przetwornika który przetwarza to na napięcie na deskę.

Dzieki

SeniorA - Sob Lis 07, 2009 21:05

Jordan87, ja miałem podobny problem w Megane II,przy tym z obrotami silnika i doszedłem do tego , że to wina regulatora, ale ponieważ miałem drugi kompletny alternator więc go założyłem. Od 3 lat nie ma problemu. Był na pewno uszkodzony regulator. Ale teraz nie wiem czy nie był też winien alternator.
Jordan87 - Sob Lis 07, 2009 21:32

To już trzeci regulator wiec regulator musi być ok, ale widac ze sie poprawia po tym jak rusze któryś przewód który idzie od alternatora, gdybym wiedział który to wymienił bym cały przewód bo pewnie jest juz nadłamany/wykruszony. Problem właściwie to wrócił po tym jak demontowałem pompę wtryskową w celu uszczelnienia przecieku, pewnie ruszyłem któryś przewód.
sTERYD - Nie Lis 08, 2009 11:42

może to być wina prostownika... jak są tętnienia napięcia, to regulator będzie na nie reagował i się w końcu posypie... :hm: tak tylko głośno myślę...