Zobacz temat - [R420] Gaśnie przy niskich obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Gaśnie przy niskich obrotach

chrupol - Pon Lip 02, 2007 15:34
Temat postu: [R420] Gaśnie przy niskich obrotach
Witam

Opisywalem nieco wczesniej problem, gdzie auto gaslo przy niskich obrotach przy wlaczonej klimatyzacji, problem ten nasilil sie i auto zaczelo gasnac nie tylko na wlaczonej klimie ale tazke na wylaczonej !

Co moze byc przyczyna, ze obroty sa zle wyregulowane ?
Jak daje gaz np do 2 tys obrotow i puszcze to spadek obrotow powoduje zgasniecie auta :(
Wiadomo, ze jest to uciazliwe szczegolnie w miescie

dzieki za pomoc

piter34 - Pon Lip 02, 2007 15:53

chrupol, zaglądnij tutaj:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=17338

chrupol - Pon Lip 02, 2007 22:52

opis problemu jest podobny wiec wynika, ze mam klopoty z silnikiem krokowym
droga jest tego naprawa, wymiana ?

piter34 - Wto Lip 03, 2007 10:58

A co powiedział mechanik, do którego dzwoniłeś? :lol:

Nie mam pojęcia jak to jest szczegółowo rozwiązane w Twoim silniku.
W silnikach serii K wymiana krokowca to 5-10 minut pracy.

Maciek321 - Sro Lip 04, 2007 12:03

chrupol napisał/a:
droga jest tego naprawa, wymiana ?


Samego silnika? Czy calego zespołu?

Wymiana samego silniczka to kwestia odkrecenia 4 śrubek (jesli zebatki są w porządku). Jeśli wymiana całości to juz troszkę gorzej. Ja odkręcałem połówkę kolektora dolotowego, bo tak najłatwiej. Wszystko na wierzchu. (mówie tu o silniku serii T) Nie wiem jaki jest u Ciebie.

AndrewS - Sro Lip 04, 2007 20:45

moze warto ja wyczyscic
pewnie jest taka sama jak ta
http://roverki.pl/article.php?sid=334

Maciek321 - Pią Lip 06, 2007 12:11

AndrewS napisał/a:
pewnie jest taka sama jak ta
http://roverki.pl/article.php?sid=334


Tak własnie, dokładnie to samo.

chrupol - Czw Lip 12, 2007 08:49

Po wizytach u kilku "fachowcow" doszedlem do wniosku, ze najelpiej bedzie naprawic usterke samemu :)

Rozebralem z kolesiem puszke z silnikiem krokowym i w niej jest taki pipek, ktory sie wysuwa regulujac obroty na lince

wystarczylo go wyjac i przeczyscic + nasmarowac no i wyczyscic gumke bo byla zabrudzona
+ chyba regulacja mechanizmu odpowiedzialnego za regulacje tego pipka

tera auto smiga jak nalezy obroty mam ok 800 na biegu jalowym

problem niestety wystepuje przy wlaczonej klimie no ale nic wazne, ze auto juz nie gasnie na zakretach przy predkosci 100km :)

Maciek321 - Czw Lip 12, 2007 20:07

chrupol napisał/a:
problem niestety wystepuje przy wlaczonej klimie no ale nic wazne, ze auto juz nie gasnie na zakretach przy predkosci 100km


A teraz go wyreguluj :)

Po właczeniu zapłonu (na nie zapalonym silniku) recznie 5 razy zamknij do konca i otwórz przepustnice, komputer wtedy dostosuje własciwe połozenie silniczka i powinno byc wszystko ok.

piter34 - Czw Lip 12, 2007 20:10

Maciek321 napisał/a:
A teraz go wyreguluj :)

Po właczeniu zapłonu (na nie zapalonym silniku) recznie 5 razy zamknij do konca i otwórz przepustnice, komputer wtedy dostosuje własciwe połozenie silniczka i powinno byc wszystko ok.

W serii T też to działa? :)
W sumie system wtryskowy ten sam...

W PGM-fi należy odpalić zimny silnik (po uprzednim wyciągnięciu bezpiecznika od ECU) i czekać na włączenie się wentylatora (bez dodawania gazu, itp...)

chrupol - Czw Lip 12, 2007 23:09

Maciek321 napisał/a:
chrupol napisał/a:
problem niestety wystepuje przy wlaczonej klimie no ale nic wazne, ze auto juz nie gasnie na zakretach przy predkosci 100km


A teraz go wyreguluj :)

Po właczeniu zapłonu (na nie zapalonym silniku) recznie 5 razy zamknij do konca i otwórz przepustnice, komputer wtedy dostosuje własciwe połozenie silniczka i powinno byc wszystko ok.



spoko podzialalo narazie nie gasnie na klimie ale jeszcze obroty wariuja niekiedy spadaja zbyt gwaltownie do poziomu 200-300 obrotow

skad mozna dowiedziec sie takich sztuczek typu 5x przepustnica na zaplonie ?

Maciek321 - Czw Lip 12, 2007 23:19

chrupol napisał/a:
skad mozna dowiedziec sie takich sztuczek typu 5x przepustnica na zaplonie ?


Czytać dokładnie to forum :)

A to ze spadaniem obrotów przy klimie i jak sie zbiegnie z załaczeniem sprezarki rownoczesne właczenie wentylatorów do 200 rpm, to ja tez mam w swoim aucie, ale jest na to sposób... Tylko narazie mi się nie chce :)

[ Dodano: Czw Lip 12, 2007 11:22 pm ]
piter34 napisał/a:
W serii T też to działa? :)


Tak. Działa. Sprawdziłem. Po 5-cio krotnym otwarciu i zamknieciu przepustnicy silniczek krokowy robi sobie "dziwne skoki" tam i z powrotem, po czym zaczyna działać jak powinien.
Tu to wyczytałem i sprawdziłem (dotyczy innego silnika ale przepustnica ta sama) -> KLIK <- U mnie zadziałalo