|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pęknięta głowica???POMOCY
Adiwu - Wto Lip 03, 2007 17:13 Temat postu: [R75] Pęknięta głowica???POMOCY Witam wszystkich!
Mój Rover 75 ma zdecydowanie za niskie i nierówne obroty, jest ociężały, słabo przyspiesza i silnik się trzęsie na biegu jałowym.W warsztacie powiedzieli mi, że przyczyną jest prawdopodobnie walnięta głowica. Uszczelka pod głowicą była już wcześniej wymieniana, a sama głowica naprawiana. Trzeba dodać, że miało to miejce w Anglii, a te ćwoki nie robią testu szczelności i planowania. Niedługo czeka mnie podróż do Polski, na razie uszczelka trzyma, olej i woda w chłodnicy ok., a silnik sie nie grzeje.
Mam pytanie, czy test na kompresję da jednoznaczną odpowiedż, jak można to jeszcze sprawdzić nie rozbierając silnika.
Pozdrawiam!
ADAM1 - Wto Lip 03, 2007 17:17
Na poczatek sprawdz prawidlowosc ustawienia rozrzadu, bo tam moze byc pies pogzebany
Adiwu - Czw Lip 05, 2007 14:28
Witam!
W niedzielę jadę do polskiego mechanika,może coś poradzi, chociaż wątpię , bo już raz go oglądał i nic nie wymyślił, Jakie ustawienie rozrządu powinno być dla R75 1.8?
A co do kompresji, ile barów na każdy gar i jaka jest dopuszczlna różnica?
Pozdrawiam
piter34 - Czw Lip 05, 2007 14:30
Adiwu napisał/a: | Jakie ustawienie rozrządu powinno być dla R75 1.8? |
Prawidłowe...
Poczytaj sobie artykuł na stronie klubowej. Dotyczy 1.4, ale w 1.8 jest tak samo.
Adiwu napisał/a: | A co do kompresji, ile barów na każdy gar i jaka jest dopuszczlna różnica? |
AndrewS twierdzi, że ok. 15 i oczywiście róznica jak najmniejsza (mniej niż 1 bar...?)
Ja kiedyś jak w R200 sprawdzałem, to było ok. 12,5 i silnika dobrze chodził przez następne 40kkm.
7Tomi - Czw Lip 05, 2007 15:12
piter34 napisał/a: |
AndrewS twierdzi, że ok. 15 i oczywiście róznica jak najmniejsza (mniej niż 1 bar...?)
|
Coś w tym jest bo w nowym (60kkm przebiegu) silniku mam 14 a w starym było ok 11 ale jak było widac na Zlocie też dobrze chodził
W tym wątku było też o rozrządzie http://www.roverki.pl/for...ight=domino1985
AndrewS - Czw Lip 05, 2007 15:30
kompresje powinno sie sprawdzac z w pelni otwarta przepustnica, moze wyjdzie np. roznica ok 1 bara, pasowaloby to sprawdzic
Adiwu - Pią Lip 06, 2007 11:19
Witam!
Znalazłem nowy polski warsztat, zrobią mi generalny przegląd i kompresję za 30 funtów, uważam, że to dobra cena.
Kompresję normalnie, jak robia to w Polsce, bo w Angli to wlewają jakiś odczynnik i czekają na jaki kolor się zabarwi, czyli i tak nic nie wiesz.
Zaczynam mieć nadzieję, że wreszcie ktoś go naprawi, bo męczę się juz tak 2 miesiące i nikt nie potrafił mi powiedzieć, co się właściwie dzieje. Robiłem nawet komputerową, diagnostykę i wyszła tylko sonda lambda, a po jej wymianie jest nadal tak samo, chyba,że mam walnięty komputer, ZOBACZYMY.
Pozdrawiam
sTERYD - Pią Lip 06, 2007 11:27
Adiwu napisał/a: | Kompresję normalnie, jak robia to w Polsce, bo w Angli to wlewają jakiś odczynnik i czekają na jaki kolor się zabarwi |
hmmm... ja tam zawsze sprawdzałem manometrem w gnieździe świecy, ale ja to w ogóle jakiś dziwny jezdem
Adiwu - Sro Lip 18, 2007 14:27
Witam.
Kompresja do bani.
Diagnoza po obejrzeniu głowicy najgorsza, czyli pęknięta.
Mam pytanie: czy jak kupię używaną głowicę to muszę ją najpierw dać planować i czy warto bawić się w używaną?
Czy jakbym zdecydował sie na nową to też planować? Bo zależy mi na czasie
piter34 - Sro Lip 18, 2007 15:07
Adiwu napisał/a: | Mam pytanie: czy jak kupię używaną głowicę to muszę ją najpierw dać planować i czy warto bawić się w używaną? |
Planować, a czy warto używaną...?
Wszystko zależy od stanu... Najlepiej kupić głowicę z gwarancją.
soulz (bodajże) przerabiał temat kupowania głowicy do 1.8 w R75. Poszukaj jego wątku. jest tam kilka pożytecznych informacji.
Adiwu - Sro Lip 18, 2007 16:30
Dzięki, uzyskałem odpowiedż na dręczące mnie pytanie tj; Czy będzie pasować taka do Rovera k-serii 1.4,1.6 i ,1.8 i zdaniem Senna tak. Mam okazję kupić nową za 400 funtów, słyszałem, że w tej cenie to chodzą używki, a nowa to dwa razy tyle.
Pozdrawiam
PHJOWI - Sro Lip 18, 2007 18:45
sprawdz średnice tłoków , bo ja nie jestem pewny czy pasuje od 1.4 do 1.8 . WIem że tłok od 1.6 jest inny niż od 1.4
piter34 - Sro Lip 18, 2007 19:52
PHJOWI napisał/a: | prawdz średnice tłoków , bo ja nie jestem pewny czy pasuje od 1.4 do 1.8 . WIem że tłok od 1.6 jest inny niż od 1.4 |
Ale tu chodzi o głowicę...
PTE - Sro Lip 18, 2007 20:07
piter34 napisał/a: | PHJOWI napisał/a: | prawdz średnice tłoków , bo ja nie jestem pewny czy pasuje od 1.4 do 1.8 . WIem że tłok od 1.6 jest inny niż od 1.4 |
Ale tu chodzi o głowicę... |
No ale komory spalania w głowicy są dostosowane rozmiarem do srednicy cylindrów?
AndrewS - Sro Lip 18, 2007 20:12
no ale przeciez do kazdego silnika serii K kupuje sie taka sama uszczelke pod glowice
w koncu u soluza wyszlo, ze cus tam inne ma mocowanie napinacza
Adiwu - Czw Lip 19, 2007 10:14
Czołem!
To znaczy mam się martwić czy nie? Bo już ją kupiłem, ma być jutro.
Senn - Czw Lip 19, 2007 11:45
Glowice sa takie same, ale jezeli chcesz miec automatyczny napinacz to musi byc glowica z co najmniej 97 roku, a wogole to musi byc po 95 roku bo ma wieksze kanaly. Wiem ze piszesz ze jest nowa, ale wazne tez kiedy wyprodukowana .
soulz - Pią Lip 20, 2007 14:01
witam.
odlew jest taki sam. może nie pasować napinacz (ja kupiłem z 97 i był napinacz manualny), druga sprawa to rozmiar zaworów (w 1.4 są mniejsze niż 1.6 i 1.8)
pozdrawiam
Rowan - Pią Lip 20, 2007 21:05
Sorry za OT ale to post do soulz: Dlaczego się poddajesz? Widziałem twojego Roverka na allegro, no chyba że zamierzasz kupić ten sam model
Adiwu - Czw Lip 26, 2007 15:52
Witam!
Głowica okazała się własciwa, całe szcęście. Mam pytanie: po ilu dokładnie kilometrach muszę dokręcić śruby?
Czy można minimalnie podkręcić obroty, bo są wciąz za niskie ok. 650 i czy nie będzie to miało wpływu na ustawienia komputera?( dodam, że wymieniana była także przepustnica).
piter34 - Czw Lip 26, 2007 16:00
Adiwu napisał/a: | Mam pytanie: po ilu dokładnie kilometrach muszę dokręcić śruby? |
Nic nie trzeba dokręcać.
Śruby trzeba dokręcić odpowiednim momentem (chyba 20Nm) w odpowiedniej kolejności, a potem znowu dokręcić o 180st. (w odpowiedniej kolejności) i znowu o 180st.
soulz - Pią Lip 27, 2007 09:46
Rowan napisał/a: | Sorry za OT ale to post do soulz: Dlaczego się poddajesz? Widziałem twojego Roverka na allegro, no chyba że zamierzasz kupić ten sam model |
sorki że tak późno odpisuję. sprawa wygląda tak, "super" aso bialmot chciało mi oddać auto z niesprawnym silnikiem bo nie wiedzieli już co robić. ostatecznie dogadaliśmy się tak, że oni mi wstawiają silnik, zabierają stary i płacę tylko za nowy silnik. i tak zrobiliśmy. teraz to inna jazda, szczególnie że motor mam z 2004 roku, nie 120PS a 135PS 1,8 16v z głowicą VHPHD czy jakoś tak
pozdrawiam
piter34 - Pią Lip 27, 2007 11:47
soulz napisał/a: | teraz to inna jazda, szczególnie że motor mam z 2004 roku, nie 120PS a 135PS 1,8 16v z głowicą VHPHD czy jakoś tak
|
Wow. To jest ten silnik z MG-TFa 135.
Masz normalnie unikatowego R75 na całą Polskę
136KM/6750rpm i 165Nm/5000rpm
A tak w ogóle to wie ktoś czym ten silnik różni się od standardowego 117KM?
Pewnie głowicą, ale co tam zmieniono?
soulz - Pią Lip 27, 2007 12:28
ogólnie to niewiele . głowica ma zawory itp jak w vvc, ale wałki normalne. więcej jest tutaj
piter34 - Pią Lip 27, 2007 12:52
soulz napisał/a: | ogólnie to niewiele . głowica ma zawory itp jak w vvc, ale wałki normalne. więcej jest tutaj |
No to qrna szczęściarz jesteś. Tuning za darmo.
Adiwu - Pią Lip 27, 2007 16:51
Witam ponownie!
Po wymianie głowicy ubywa oleju, nie ma go w chłodnicy, ale gdzieś ucieka, pytanie tylko gdzie i co spartaczyli w warsztacie?
Pozdrawiam
Paul - Pią Lip 27, 2007 18:15
Adiwu napisał/a: | Po wymianie głowicy ubywa oleju, nie ma go w chłodnicy, ale gdzieś ucieka, pytanie tylko gdzie i co spartaczyli w warsztacie? |
No to tylko wydechem może jeszcze wylecieć Nie dymi Ci za bardzo?
Naprawa jest ewidentnie skopana, więc wracaj z reklamacją
Rowan - Sob Lip 28, 2007 10:43
soulz napisał/a: | Rowan napisał/a: | Sorry za OT ale to post do soulz: Dlaczego się poddajesz? Widziałem twojego Roverka na allegro, no chyba że zamierzasz kupić ten sam model |
sorki że tak późno odpisuję. sprawa wygląda tak, "super" aso bialmot chciało mi oddać auto z niesprawnym silnikiem bo nie wiedzieli już co robić. ostatecznie dogadaliśmy się tak, że oni mi wstawiają silnik, zabierają stary i płacę tylko za nowy silnik. i tak zrobiliśmy. teraz to inna jazda, szczególnie że motor mam z 2004 roku, nie 120PS a 135PS 1,8 16v z głowicą VHPHD czy jakoś tak
pozdrawiam |
Czyli zostajesz z nami
|
|