Zobacz temat - [R416] Manual ściągania skrzyni?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Manual ściągania skrzyni?

Kysior - Pią Lip 06, 2007 10:28
Temat postu: [R416] Manual ściągania skrzyni?
Witajcie
Czy ktoś może przystępnie opisać, jak wyciągnąć skrzynie z Rovera 416 16V z hydraulicznym sprzęgłem? Swojego czasu wyjęcie skrzyni z Favoritki, Felicji czy Poloneza nie stanowiło dla mnie trudności (praktyki w Technikum Samochodowym), więc może pokusiłbym się o próbę zdjęcia jej samemu, ale nie wiem, czy jakieś pułapki będą tu na mnie czekać? Nistety, organoleptycznie będę mógł sprawdzić dopiero w poniedziałek, a chciałbym już coś wiedzieć.

piter34 - Pią Lip 06, 2007 10:34

W RAVE nie ma? :cool:
Kysior - Pią Lip 06, 2007 10:52

Nie ma Rave w pracy ;(

Nawet go próbowałem przed wyjściem odnaleźć w domu, ale się nie udało, widać oczy mi się jeszcze nie otworzyły do końca.

Kris - Pią Lip 06, 2007 11:28
Temat postu: Re: [R416 '97] Manual ściągania skrzyni?
Kysior napisał/a:
Witajcie
Czy ktoś może przystępnie opisać, jak wyciągnąć skrzynie z Rovera 416 16V z hydraulicznym sprzęgłem? Swojego czasu wyjęcie skrzyni z Favoritki, Felicji czy Poloneza nie stanowiło dla mnie trudności (praktyki w Technikum Samochodowym), więc może pokusiłbym się o próbę zdjęcia jej samemu, ale nie wiem, czy jakieś pułapki będą tu na mnie czekać? Nistety, organoleptycznie będę mógł sprawdzić dopiero w poniedziałek, a chciałbym już coś wiedzieć.


Pułapka jedna jest - widzialem na swojej, 1.4 16V ale skrzynia zapewne podobna, jest tam taki dzyndzel z kabelkiem, czujka od świateł wstecznych, podobno latwo uszkodzić a trudno tanio kupić, trza bikerful z tym.

7Tomi - Sob Lip 07, 2007 21:32
Temat postu: Re: [R416 '97] Manual ściągania skrzyni?
Kysior napisał/a:
Witajcie
Czy ktoś może przystępnie opisać, jak wyciągnąć skrzynie z Rovera 416 16V z hydraulicznym sprzęgłem? Swojego czasu wyjęcie skrzyni z Favoritki, Felicji czy Poloneza nie stanowiło dla mnie trudności (praktyki w Technikum Samochodowym), więc może pokusiłbym się o próbę zdjęcia jej samemu, ale nie wiem, czy jakieś pułapki będą tu na mnie czekać? Nistety, organoleptycznie będę mógł sprawdzić dopiero w poniedziałek, a chciałbym już coś wiedzieć.

Co do hydraulicznego sprzęgła to akurat nie ma sie o co obawiać :wink: demontaż "siłownika" łapy sprzęgła demnobtuuje sie w ok 7sekun bez uzywania jakiejkolwiek siły. Ale o tym później.
Co do wyciąania skrzyni nie jest ani łatwo ani trudno. Łatwo z tego powodu że trzeba troche zdemontować osprzętu nad skrzynią a nie trudno bo duzo miejsca jest żeby wyciągnąć.
Ja w tamtym tygodniu wyciągałem cały zespół silnik+ skrzynia ale to niewie mniej roboty z wyciągnięciem skrzyni więc możesz sie pokusić o samodzielną robote.
Co warto mieć - sprzęt do podwieszenia silnika.
Kanał - jesli chcesz ją wyciągać na dół a jesli na góre to i tak sie przyda :wink:
Więc po kolei.
Zanim zaczniesz cokolwiek demontować sciągnij kołpaki lub tez zaślepke alu i kluczem 32mm odkręć śruby trzymające półoś w piaście - nalezy pamiętać, że sruba jest zagniatana na ząbku więc pasuje triszke odgiąć przed odkręcaniem.

Po tym zabiegu najlepiej wyciągnąć półosie aby mieć tą sprawe z głowy. A więc co do wyciągania pólosi. Sprawa podstawowa - klucz 17mm i spuszczamy olej ze skrzyni :wink: i podnosimy auto dosyc wysoko - najepiej cały przód postawić na kobyłkach. (No chyba, że masz dostęp do podnośnika dwukolumnowego to polecam jego użycie).
Więc masz już autko podniesione i ściągnięte koła :mrgreen:
Musisz odkręcic śrubę, kóra blokuje sworzeń górnego wahacza w ramieniu idącym od piasty. Śruba na klucz 17mm + wcześniej zawleczka. Przed tym zabiegiiem poodkręcaj sobie z w/w ramienia przwewód hamulcowy bo będzie blokował troche ramie ( 2 razy śruba 8 mm). Nie bede dodawał wiecej fotek bo pewnie skoro sie już tak rozpisałem to zrobie arta ze zdjęciami na strone.
Dla ułatwienia możesz jeszcze odkręcić połaczenie piasty z końcówką drążka kierowniczego ale będzie pewnie potrzebny ściągacz do sworzni kulistych (przybajlniej mi był potrzebny:))
Teraz delikatnie wyciągasz półoś z piasty. a drugą strone delikatnie podważasz aby wyskoczyła ze skrzyni. Nie na siłe. Jesli nie chce wyjść obróć pólosią o ok 1/2 obrotu. Powinna wyskoczyć bez najmniejszego problemu.
Więc mamy pólosie wyciągnięte.
No to teraz demontaż elementów komory silnika. Do zdemontowania idzie:
- akumulator
- obudowa filtra powietrza
- podstawa akumulatora
- poduszka skrzyni - dodatkowa do której idzie łapa od skrzyni.
- łapa łącząca skrzynie i z poduszką na ramie przed ścianą grodziową.
- polaczenia wodzików lewarka ze skrzynią
- filtr z węglem
- wszystkie połaczenia idące do skrzyni (masa) i do rozrusznika + czujnik wstecznego i obrotów.
Wydaje mi sie , że o czyms napewno zapomniałem ale jutro to jeszcze na spokojnie przemysle :wink:
Jak zdemnotujesz wszystko co jest połaczone ze skrzynią.... (oprócz silnika :mrgreen: ) to nalezy podwiesić silnik - najlepiej jakimś profesjonalnym sprzętem lub.... Jeśli myślisz wyciągać skrzynię go góry to jest drugi sposób.
Zeprzeć silnik na podnośniku - najlepiej na dużej żabie żeby była możliwość manewru w komorze. Wtedy odkręcasz połaczenie silnika ze skrzynią - najpierw 8 śrubek na klucz 8mm przy blaszkach zabezpieczających skrzynie przed dostaniem sie brudu - napewno wiesz o co chodzi :wink:
Polaczenia silnik skrzynia - klucz 17 i 19mm potrzebny będzie.
ZTCP 5 śrub na obwodzie ale nie całym. Pierwsza jest obok rozrusznika a ostatnia na wysokości pierwszej z tyłu silnika + oczywiście 2 lub 3 na górze (pod kopułką).
Później pozostaje tylko odkręcić poduszkę od skrzyni i wyciągać po malu skrzynię.
Wydaje mi sie że lepiej do góry ale jedno ejst pewne - 2 osoby to minimum aczkolwiej silnik wymienialem sam :mrgreen: przy czym silnik łatwiej bo było prawie wszystko zdemnotowane i nie trzeba sie bawic w podwieszanie lub podstawianie silnika.
Powodzenia.
Ja postaram sie jutro napisac coś sensowniejszego wraz ze zdjęciami :wink:
Pozdrawiam

piter34 - Nie Lip 08, 2007 21:18

Tomi_114 napisał/a:
Ja postaram sie jutro napisac coś sensowniejszego wraz ze zdjęciami :wink:

:shock: :shock: :shock:
Często mi szczęka opada po przeczytaniu Twojego megaposta. ;-)

7Tomi - Nie Lip 08, 2007 21:39

piter34 napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Ja postaram sie jutro napisac coś sensowniejszego wraz ze zdjęciami :wink:

:shock: :shock: :shock:
Często mi szczęka opada po przeczytaniu Twojego megaposta. ;-)

Pisałem to wczoraj w pół żywy z promilami i bez okularów :mrgreen: więc prosze o wyrozumiałośc :wink: . Art na strone przesle Ci pewnie jutro bo musze jeszcze fotki obrobić :wink:

Kysior - Nie Lip 08, 2007 21:42

A ja dziękuję bardzo, kliknąłem już "pomógł".
7Tomi - Nie Lip 08, 2007 21:49

Kysior napisał/a:
A ja dziękuję bardzo, kliknąłem już "pomógł".

Senk ju :wink: i nie ma za co :wink: Myśle, ze zanim zaczniesz wymieniać art już będzie na stronie :wink:

Tomi - Nie Lip 08, 2007 23:36

Cytat:
Pułapka jedna jest - widzialem na swojej, 1.4 16V ale skrzynia zapewne podobna, jest tam taki dzyndzel z kabelkiem, czujka od świateł wstecznych, podobno latwo uszkodzić a trudno tanio kupić, trza bikerful z tym.

Skąd czerpiesz takie informacje?

[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 12:36 am ]
W sensie, że trudno kupić...

PTE - Pon Lip 09, 2007 13:44

Tomi napisał/a:
Cytat:
Pułapka jedna jest - widzialem na swojej, 1.4 16V ale skrzynia zapewne podobna, jest tam taki dzyndzel z kabelkiem, czujka od świateł wstecznych, podobno latwo uszkodzić a trudno tanio kupić, trza bikerful z tym.

Skąd czerpiesz takie informacje?

[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 12:36 am ]
W sensie, że trudno kupić...


Jest dostępny bez problemu. Z opisu na stronie Intercars wynika nawet, że pasuje też do/od Forda Escorta i Mazdy 121 :mrgreen:

driftdreamer - Wto Lis 08, 2011 19:20

Witam podpinam się pod temat żeby to nie zakładać nowego.
Przymierzam się do wymiany skrzyni w moim R skrzynia leży już w garażu jakiś czas i czeka, olej kupiony: MOBIL GEAR OIL BV 75W80, a teraz kwestia pozostałych części jakie muszę kupić/wymienić? czy warto w ogóle jeśli chodzi np o uszczelniacze.. i jakie to będą?
Potrzebuje również informacji o kluczach i narzędziach jakie będą mi potrzebne do tej czynności którą zamierzam zrobić sam, no może z małą pomocą. Nie posiadam zestawu kluczy ani ogólnie żadnego zestawu ale mam możliwość pożyczenia kluczy z szafki szefa który mi je udostępnia więc prosiłbym o informację jakie rozmiary rodzaj itp.
Dostęp do kanału jest.
Pytanie następne czy jest konieczność wyciągania drugiej półosi tej od strony pasażera czy to tylko ułatwienie? i czy opisTomi_114, zawiera wszystkie czynności
Z góry dziękuje wszystkim z pomoc

[ Dodano: Wto Lis 08, 2011 19:20 ]
to jak pomoże ktoś?

najko - Wto Lis 08, 2011 22:42

co do drugiej półosi to dla wygody ją też odczep, a co do czujnika wstecznego to z nim naprawde uważaj:P ja urwałem ale super glue wszystko naprawił u światła wstecznego świecą pięknie
k.matras12 - Sro Lis 09, 2011 06:57

klucze jakie będą ci potrzebne do ściągnięcia skrzyni to 10, 11, 13, 14, 15 ,17,19 i 32. Trochę cierpliwości:-) manual kolegi Tomi_114 jest trochę na "wyrost", ale każdy robi jak mu wygodniej. Ja z bratem na spokojnie w ciągu 2 godz ściągam i zakładam skrzynie z powrotem z tym że właśnie dużo mniej rzeczy odkręcam. Dobrze jest tłumnik odkręcić. 4 śruby na klucz 15 od dołu silnika przy kolektorze spalinowym ( między chłodnicą a silnikiem ) i dwie na 17 na wysokości lewarka zmiany biegów. Jak będę miał chwilkę wieczorem to rozwinę trochę temat. Bardzo łatwo uszkodzić czujnik prędkości, więc należy go wcześniej wykręcić ( klucz 10 lub 11 ) Dodam tylko że mi wygodniej jest skrzynię wyciągnąć w dół.
driftdreamer - Sro Lis 09, 2011 20:56

ok dzieki, a co z uszczelniaczami wymieniać je czy dać sobie spokój?
k.matras12 - Czw Lis 10, 2011 06:57

pasuje zmienić od razu. uszczelniacze kosztują po ok 15 zł a przy wyciąganiu półosi możesz je uszkodzić. jak będziesz miał skrzynie na wierzchu zwróć uwagę czy łożysko wyciskowe nie pracuje po takiej tulejce

jeśli masz odkręć i zobacz od razu na łożysko i uszczelniacz skrzyni. Szkoda żeby ci nowe sprzęgło zalało olejem ze skrzyni.

KATwawa - Sob Lis 12, 2011 20:00

Jeśli mogę dodać to uważajcie przy zdejmowaniu i zapinaniu łączeń kulowych od dźwigni.Warto sobie urządzono jak w Rave zrobić. Mi się to cholerstwo jedno urwało :)
A i czujka prędkościomierza jest w dość mało dostępnym miejscu usytuowana.
Ps nie wiem gdzie wy widzicie miejsce na wyjęcie skrzyni górą, chyba że naprawdę wszystko wywalacie nad skrzynią, ale to strata czasu bo dołem ładnie wychodzi.
Ja za drugim razem w 2h ze zmiana sprzęgła się wyrobiłem.

driftdreamer - Nie Lis 13, 2011 19:54

KATwawa napisał/a:
Ps nie wiem gdzie wy widzicie miejsce na wyjęcie skrzyni górą

ja też dołem jest bez rzeżby i tej podstawy akumulatora też nie trzeba rozkrecac.
Skrzynia już wyjeta teraz R czeka na nowe sprzeglo bo stare troche zajechane jest.

KATwawa - Nie Lis 13, 2011 20:17

pamiętaj tylko o dokładnym ustawieniu tarczy przed dokręceniem docisku bo nie wsadzisz skrzyni.
Tak tylko przypominam :)

k.matras12 - Nie Lis 13, 2011 22:34

Ja w ciągu miesiąca 5 razy ściągałem skrzynię i w tym temacie mnie raczej nikt nie zagnie. Skrzynia zawsze w dół - mniej odkręcania i oszczędność czasu. Dobrze jest odkręcić podstawę akumulatora bo przy zakładaniu skrzyni dobrze żeby jedna osoba asekurowała osoby ( najlepiej dwie ) pod spodem samochodu. Samo rozkręcanie i później skręcanie w dwie osoby, jedna wszystko od góry a druga wszystko od spodu.
KATwawa - Nie Lis 13, 2011 22:41

k.matras12 napisał/a:
Ja w ciągu miesiąca 5 razy ściągałem skrzynię i w tym temacie mnie raczej nikt nie zagnie.

A ja myślałem, że ja miałem pecha bo raz wymiana uszkodzonej skrzyni i za 2 tyg, zerwał sie wieloklin na tarczy sprzęgła wiec skrzynia znowu wyjmowana :)
Mi osobiście najwięcej problemów sprawiało rozpięcie wszystkich łączeń z dźwignią zmiany biegów.

driftdreamer - Wto Lis 15, 2011 09:46

Witam ponownie :wink:
Sprzegło i skrzynia już na swoim miejscu, uszczelniacze wymienione(corteco po 12zł/sztuke)
kupiłem sprzęgło firmy "Quinton Hazell" QH cena 337zł http://www.e-autonaprawa....struktorow.html
(firma chyba dobra)
co o nim myślicie? najtańsze nie było a na valeo i luk musiałbym czekać dzień.
I teraz jest problem bo pedał sprzęgła jest dużo wyżej niż hamulec(wcześniej tak nie było), a sprzęgło bierze już od samego dołu(stare na samym końcu już)
W czym tkwi problem?

k.matras12 - Wto Lis 15, 2011 18:06

sprawdź czy czasem wysprzeglik nie był dospawywany. Druga sprawa nowa tarcza jest na pewno grubsza niż stara na nowym docisku nie masz wyrobionego słoneczka a więc sprzęgło będzie brało wcześniej, okładziny na nowej tarczy też nie przylegają idealnie do tej blachy na której są przymocowane co sprawia że tarcza działa jak sprężyna. moim zdaniem musisz trochę pojeździć autem i samo się to wszystko poukłada. A przy gwałtownym ruszaniu sprzęgło ci nie ślizga?
driftdreamer - Sro Lis 16, 2011 19:00

k.matras12 napisał/a:
sprawdź czy czasem wysprzeglik nie był dospawywany

raczej nie, ew ten plastik który jest na końcu wysprzęglika może by coś pomógł bo się ułamał i w ogóle go nie wkładałem.
k.matras12 napisał/a:
A przy gwałtownym ruszaniu sprzęgło ci nie ślizga?

nie

To, że bierze nisko to nawet mi nie przeszkadza najgorsze jest to że pedał jest o jakieś 5 cm wyżej niż pedał hamulca co wcześniej nie miało miejsca i ruszanie jest dość uciążliwe tzn puszczanie sprzęgła tak wysoko i szuranie butem o plastik przy wysprzęglaniu.

Adrian - Sro Lis 16, 2011 19:03

Wystający pedał sprzęgła to niestety norma. Podobno jest na to sposób. Poszukaj postów kolegi greg-si mówiących o tej kwestii.
driftdreamer - Pon Gru 12, 2011 17:43

AdrianWWL napisał/a:
Wystający pedał sprzęgła to niestety norma

No tak, też tak słyszałem tylko dziwne bo wcześniej czegoś takiego nie było :>
dziś dziwnie niepokojący dźwięk wydobywał się z okolic sprzęgła, przy wciśnięciu przestaje kurde nowe sprzęgło i już jakieś problemy, dziwne to

[ Dodano: Pon Gru 12, 2011 17:43 ]
jest diagnoza: okazało się wedle moich przypuszczeń, że to łożysko/a w skrzyni. skrzynia nówka(używka) i od razu dup.. :mad: dodam że skrzynia wymieniana już 2 razy od czasu kupna i teraz nie wiem co mam robić i czy nie lepiej będzie wymienić łożyska w tej szkoda że od razu po kupnie tego nie zrobiłem jak jeszcze nie siedziała w aucie..

Lipton - Nie Wrz 23, 2012 10:22

Witam,

Zabrałem się za wyciąganie sprzęgła postępując z instrukcją tomi_114. Napotkałem kilka problemów, a mianowicie:

- nie mogę wyciągnąć długiego przegubu ze skrzyni (krotki wyszedł bez problemu).
- nie wiem jak zabrać się za odczepienie wodzików skrzyni może jakieś instrukcje czym i jakiej siły trzeba użyć aby czegoś nie uszkodzić.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Andrzej

7Tomi - Nie Wrz 23, 2012 10:32

Lipton napisał/a:
Witam,

Zabrałem się za wyciąganie sprzęgła postępując z instrukcją tomi_114. Napotkałem kilka problemów, a mianowicie:

- nie mogę wyciągnąć długiego przegubu ze skrzyni (krotki wyszedł bez problemu).
- nie wiem jak zabrać się za odczepienie wodzików skrzyni może jakieś instrukcje czym i jakiej siły trzeba użyć aby czegoś nie uszkodzić.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Andrzej


Przegub ma wyskoczyć. Jeśli w danej pozycji nie chce obróć przegubem i dalej próbuj do skutku. Pamiętaj, że skrzynia powinna być "na luzie" przy wyciąganiu półosi. Co do wodzików najprościej podważyć za główkę kluczem płaskim.