Zobacz temat - [R620] Jak poznać co stuka w zawieszeniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Jak poznać co stuka w zawieszeniu

ezy - Pią Lip 06, 2007 14:07
Temat postu: [R620] Jak poznać co stuka w zawieszeniu
Od jakiegos czasu slysze jednorazowy puk przy ruszaniu (przy bardzo powolnym nie). Pierwszy strzal bylby w przegub ale taki stuk jest tez przy czasem przy jezdzie jednostajnej po wertepach. Stuka w przednim lewym kole. Jak poznac co to za stuk? Czy sworznie/koncowki wachaczy moga wydawac taki dzwiek? Jak sprawdzic stan sworzni?
pozdrawiam

sTERYD - Pią Lip 06, 2007 14:41

sprawdź najpierw czy kolo masz porządnie dokręcone ;)
Adrian355 - Pią Lip 06, 2007 15:19

Ja to robie tak:
1. Odpalam samochód i skręcam koła (bo mi sie nie chce siłować)
2. Gasze silnik
3. Staje od strony w której stuka
4. Tata sie schyla i patrzy w przednie zawieszenie
5. A ja bujam samochodem coraz mocniej aż zacznie stukać
6. Tata mówi co jest nie tak
7. Wyjmuje kluczyki ze stacyjki i wciskam guzik od alarmu
8. Ide do Domu i pisze co jest nie tak w samochodzie :mrgreen:

ezy - Pią Lip 06, 2007 19:36

problem jest jeszcze takiego typu (cholera wie dlaczego) ze zaczyna stukac dopiero jak przejade gdzies z 10-20km. A potem juz calkiem regularnie - zwlaszcza przy ruszaniu.
Adrian355 - Pią Lip 06, 2007 19:41

Przejedziesz kawałek jak będzie juz stukało. Stań zaciągnij ręczny i daj z buta ja jedynce ale bez palenia gumy :wink: Tak na pograniczu jeśli coś bedzie stukac to przegób. Tyyy a jak u ciebie sprawa z półośkami??? Jeśli coś sie urwie to ja tylko chciałem pomóc ale jeśli nic nie zastuka przy tym manewrze to coś zawiechą a to ci napislem wyżej jak sprawdzić :wink:
panorafix - Pią Lip 06, 2007 21:28

mi tez stuka przy ruszaniu i na wstecznym ,ale ja stawiam u siebie na jakas poduche,albo jakies mocowanie przy skrzyni bo az mi drazkiem biegow rzuca.
ENU - Pią Lip 06, 2007 21:54

Można to zrobi małym łomem lub łyżką,tylko potrzebny jest kanał
Po wjechaniu na kanał łomem lub łyżką naciągasz wszystkie elementy zawieszenia które są łaczone ze sobą tulejami lub sworzniami ,na sworzniach nie ma prawa być luzu, a tuleje metalowo gumowe mają tylko prawo pracowac na gumie.Jeśli jest luz na zespoleniu gumy z metalem to znaczy ze tuleja pada i guma zaczyna sie oddzielać od reszty.
Bez kanału mozna sprawdzic tuleje wachaczy przy pomocy znajomego.Ruszając do przodu znajomy obserwuje zachowanie sie koła , czy koło sie cofa ale to moze byc widoczne prawdopodobnie juz na etapie całkowitego wybicia tulei i nie wiem czy jest widoczne w tylnym zawieszeniu :?:

P.S
Pozostaje jeszcze do sprawdzenia drążek stabilizatora,lub jego łącznik

Svirus - Pią Maj 17, 2013 15:04

Odkrył Kolega w czym tkwi problem. Bo powiem Ci szczerze, że w ZRze mam to samo. A wszystkie łączniki, gumki powymieniane - w tym łożyska górne mc personów