|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220SD] V-max
Adrian355 - Sob Lip 07, 2007 20:41 Temat postu: [220SD] V-max Witam drodzy panowie i piękne panie Mam pewny dylemat odnośnie mojego Rovera. Jak wszyscy wiedzą jestem szczęśliwym posiadaczem turbo gnoja o mocy 86 koni. Na stronie pisze że jego V-max Wynosi 169km/h a 2 dni temu na zegarze było 180km/h a gdy sie zapytałem taty czy pedał na podłodze to powiedział że brakuje jeszcze z 8 może 9 milimetrów a po wciśnięciu do oporu wskazówka pzesuneła sie powoli na 183km/h. Nie wiem czy może on jest coś dłubnięty czy co. Ale obroty były 2900obr/min. przy 180km/h. Powiedzcie co sądzicie. Zawsze mnie zastanowiało czemu turbo słysze z 20 metrów na każdych obrotach może tam jest coś ukryte. jakie macie sugestje???
Brt - Sob Lip 07, 2007 21:02
niewiedomo czy w danych techniznych jest prędkość licznikowa, czy rzeczywista licznikowa zawsze przekłamuje trochę w górę wiec moze to być włąśnie to
SDi ma max 185 a ja leciałem licznikowo powyżej 190 i droga się kończyła , Violki dieselek podobnie więc może tak ma być
benio_bicos - Nie Lip 08, 2007 11:02
Adrian355 napisał:obroty były 2900obr/min. przy 180km/h.
180km/h przy 2900 coś tutaj nie pasi,muszę swojego klekota przetestować!
danielp - Nie Lip 08, 2007 12:53
Witam ja swoim 420 TDI jechałem 185 km/h i jak by mi odcieło zapłon a miałem 4200 obr.
Brt - Nie Lip 08, 2007 13:49
bicos napisał/a: | Adrian355 napisał:obroty były 2900obr/min. przy 180km/h.
180km/h przy 2900 coś tutaj nie pasi,muszę swojego klekota przetestować! |
eeee niemożliwe pewnie 3900 i to jest realna i prawdopodobna wartość
Adrian355 - Nie Lip 08, 2007 20:02
No może 3400obr/min więcej na pewno nie!!! Musze czas do 100km/h zmierzyć Ale dopiero jak w baku chlupotać będzie V-Pover Diesiel
Ps. Jeszcze nie prezentowałem swojego Rovera więc gdzie moge zdięcia i opis wkleić bo w czwartek robie
Brt - Nie Lip 08, 2007 20:27
Przecież masz skrzynię PG-1 zapewne o takich samych przełożeniach jak w SDi, a w SDi przy 3000obr masz 140km/h co daje po prostych przeliczeniach ~3860obr dla prędkości 180km/h
piter34 - Nie Lip 08, 2007 20:42
Adrian355 napisał/a: | No może 3400obr/min więcej na pewno nie!!! |
Czyli co?
Skrzynię biegów Ci ktoś podmieniał?
Adrian355 - Nie Lip 08, 2007 21:05
A no to juz wiem czemu jest taki szybki mam inną skrzynie NO nie wim podpuszcze tate jeszcze raz to sie dowiem
matmario - Sob Lis 24, 2007 02:21
Trochę odkopię temat ale ma ktoś przelicznik ile powinno być przy tej skrzyni i silniku 20T2R przy np 110km/h obrotów?
Chali - Sob Lis 24, 2007 07:39
Witam. Kolejna sprawa to felgi i opony. Może kolega Adrian ma sporą różnice od seryjnych. Kiedyś miałem escorta seria była 185/60/14 a ja miałem 195/50/15. Na liczniku miałem 190 km/h a GPS pokazywał 173 km/h Jestem pewien, że taką różnice spowodowały właśnie koła (choć był to standardowy zamiennik dla 185/60/14) no i oczywiście standardowy błąd licznika. Pozdrawiam
Tomi - Sob Lis 24, 2007 10:17
Mój 420D wskazuje 180, a czasem nawet trochę lepiej.
Pyzdra - Sob Lis 24, 2007 10:18
U mnie (silnik 20TR2) przy obrotach ok. 2900 szybkość wynosi 125 - 130 km/h
Faktycznie opony maja znaczenie ,ale jest to z reguły przekłamanie o kilka %
Tomi - Sob Lis 24, 2007 10:20
Dodam, że na seryjnym rozmiarze opon i oryginalnych alu.
piter34 - Pon Gru 03, 2007 11:24
matmario napisał/a: | Trochę odkopię temat ale ma ktoś przelicznik ile powinno być przy tej skrzyni i silniku 20T2R przy np 110km/h obrotów? |
110kmh:
4 bieg to ok. 3250rpm
5 bieg to ok. 2500rpm
...oczywiście na ogumieniu seryjnym.
Ornatus - Pon Lut 25, 2008 11:25
Odkopie trochę temat. Wczoraj miałem okazję sprawdzić prędkość max. i się rozczarowałem = 160 km/h, piąty bieg i 3500 obr. pedał gazu wciśnięty i nie chce dalej iść. Myśle że to za mało nawet na zimowych oponach. Na innych biegach mogę dociągnąć do czerwonego pola i autko jest żwawe, a na 5 tylko 3500 obr. = 160 km/h.
Brt - Pon Lut 25, 2008 11:29
przepływomierz jak tam z dynamiką u Ciebie zmierz np: 0-100 albo 60-100 (na 4 biegu) i podaj czas
Ornatus - Pon Lut 25, 2008 11:42
dynamika mi się podoba bo to mój pierwszy samochód, innym 2.0 sdi nie jeździłem. O 140 długo się prosić nie trzeba. Dzisiaj sprawdze czasy i odpisze. i sprawdze jeszcze napięcia na pinach przepływki. podawałeś kiedyś jakie powinny być - to jeszcze aktualne?
Brt - Pon Lut 25, 2008 11:47
Ornatus napisał/a: | sprawdze jeszcze napięcia na pinach przepływki. podawałeś kiedyś jakie powinny być - to jeszcze aktualne? | )
no tak tylko musisz tego posta poszukać (wrzuć tutaj link jak znajdziesz )
Trochę dziwne, że do 140 idzie żwawo a później kupa
Ornatus - Pon Lut 25, 2008 23:36
to jest link do tego postu z napięciem
http://forum.roverki.eu/v...ight=napi%EAcie
Problem chyba rozwiązany. Puściły hamulce podczas prób czasowych (albo coś innego). Wcześniej nie byłem świadomy, że trzymają (to mój pierwszy samochód). Teraz na luzie toczy się nawet pod lekkie wzniesienie.
czasy:
(0-100)
1. 12,90s
2. 12,70s
(60-100 na "4")
1. 11,50s
Po "cudownym" odblokowaniu:
(0-100)
3. 10,56s
4. 10,45s
(60-100) na "4")
2. 6,93s
3. 7,47s
4. 7,24s
Zmierzyłem napięcie przepływomierza:
Pin 2 z masą aku = 0,08V
Pin 3 z masą aku = 15,87V po dodaniu "gazu trochę spada (napięcie aku = 16,13V)
Pin 4 z masą aku.: wolne obroty = 1,64V
1500 obr = 1,91V
2000 obr = 2,13V
2500 obr = 2,46V
3000 obr = 2,83V
3500 obr = 3,50V
4000 obr = 4,13V
Brt napisał/a: | Pin nr 2:
napięcie to około 0,1V i po dodaniu "gazu" trochę spada.
Pin nr 3.
napięcie "plusa" z akumulatora
Pin nr 4 - napięcie w [V]
wolne obroty 1,48
1500 obr 2,01
2000 obr 2,33
2500 obr 2,62
3000 obr 2,92
3500 obr 3,15
4000 obr 3,35 |
Czuję, że teraz polece ze 200
Jak te moje czasy? (niech ktoś się wypowie. Ja pierwszy raz to robiłem )
Brt - Wto Lut 26, 2008 07:56
czasy bardzo OK moje są ciut gorsze (różnica ok. 0,5 - 1 sekundy). Mocno mi się nie podoba Twoje napięcie ładowania pojedź gdzieś to koniecznie sprawdzić. Powinno być w granicach 13,8 - 14,4 V Wyższe napiecie grozi uszkodzeniem akumulatora. Podejrzewam, że regulator w alternatorze jest coś "nie teges".
Ornatus napisał/a: | Jak te moje czasy? (niech ktoś się wypowie. Ja pierwszy raz to robiłem ) |
Ale nie ostatni
Ornatus - Wto Lut 26, 2008 08:56
Masz rację Brt. Akumulator mam już padnięty, ale nie mam kasy na nowy. Ten muszę codziennie przynosić do domu, a czas jego ładowania to z 10 minut To całkowita padaczka. A regulator to tylko fachowcy mogą naprawić(wymienić) czy samemu łatwo?
Brt - Wto Lut 26, 2008 09:28
no to rzeczywiście padaczka. Co do alternatora to nie wiem. Wykreć tylną osłonę alternatora i powinno dać sie stwierdzić stopień trudności wymiany regulatora
waldivip - Czw Lip 01, 2010 20:22
nie wiewm czy dobrze trafiłem ale chciałbym znac opinie co sadzicie o przyspieszeniu od 0-100 w 9.85s. Roverek 220 sdi i predkosc max równe 200 jutro bede mierzył od 60-100 na 4 biegu zobaczymy co wyjdzie:)
bo na trzecim biegu od 60-100 wyszło 5.67s.
Brt - Czw Lip 01, 2010 21:43
dobrze jeździ lać i śmigać
|
|