|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z biegami
Micen - Nie Lip 08, 2007 21:59 Temat postu: [R75] Problem z biegami Witam
Problem - nie wchodzą biegi lub bardzo trudno, na siłę.
Pedał sprzęgła luźny na górze, po popuszczeniu 1cm od podłogi - już łapie (auto rusza).
2000 km wstecz wymienione kompletne sprzęgło - docisk i tarcza.
Rozwiązanie - konsultacja z Roadkingiem, przejrzenie forum - odkręcam pokrywkę zbiorniczka - sucho, napełnienie i odpowietrzenie wg procedury opisanej na forum - działa.
Przynajmniej na razie - zobaczymy jak będzie rano.
Pytanie - ile płynu jest w całym układzie?
PS - Pozdr dla Roadkinga, za chęć pomocy również dla PHJOWI.
roadking - Pon Lip 09, 2007 07:03
Tak jak rozmawialiśmy - to mogła być kwestia nie do końca odpowietrzonego wycisku sprzęgła po wymianie tarcz, ale równie dobrze może to być początek końca wysprzęglika, który zaczyna ciec i to powoduje spływ płynu hydraulicznego, tego płynu jest niewiele (na oko 100 - 200 ml, niewielki wyciek szybko spowoduje podobny efekt co miałeś wcześniej.
napisz jak ci się udało dolać ten płyn - odkręciłeś pompkę (dwie śrubki) i wtedy dolewałeś czy może udało sie odkręcić ten dekielek bez luzowania pompy. No i jaki płyn wlałeś ? DOT 4 czy 5 ?
Micen - Pon Lip 09, 2007 07:23
Wlałem Dot4 od razu do zbiorniczka strzykawką z rureczką...
roadking - Pon Lip 09, 2007 08:04
A sprawdziłeś jaki płyn był tam wcześniej - to ważne bo jeżeli był tam DOT 5 to za chwilę DOT 4 rozpusci ci wszystkie gómki i bedzie pozamiatane - DOT 5 jest na bazie silikonu i nie miesza się z DOT 4.
Sprawdz koniecznie jaki płyn rekomenduje producent - jeśli DOT 4 to spoko, Jak DOT 5 to jedź od razu do serwisu - niech ci wymyja cały układ bo on może uszkodzić ci nie tylko pompkę ale i wysprzeglik.
Może niepotrzenie cię straszę ale kiedyś wlałem DOT4 do chamulców w motocyklu zamiast DOT5 - musiałem potem wymienić pompę hamulcową bo sie rozpuściły wszystkie gumki.
kurtki - Pon Lip 09, 2007 08:19
Miałem podobny problem w moim R600.Bieg pierwszy wrzucałem na wyłaczonym silniku i tak startowałem ,a potem tylko na siłę.
Fachowcy juz chcieli mi wymienioać wszystko i pompke i komplet sprzęgła,ale żaden nie polecił ,żeby dolać płynu do zbiorniczka dopiero na tym forum otrzymałem taką poradę,fakt płynu brakowało.
Wlałem DOT-4 i co dalej było???? a no nic.Przez pierwszy tydzień było bez zmian,może troszkę lepiej,ale po tygodniu juz wszystko pracowało jak nalezy.
Teraz sprawdzam poziom płynu co miesiąc i bywa tak,że trzeba uzupełnić
Myslę,że może tez musisz poczekać aż sie wszystko ulezy po uzupełnieniu płynu.
Pozdrawiam
Rick - Pon Lip 09, 2007 20:07
Generalnie po zalaniu i odpowietrzeniu nie ma prawa ubywać płynu. Jeżeli tak sie dzieje to albo pompka przecieka (to łatwo stwierdzić), albo wysprzęglik puszcza (to już o wiele trudniej), albo trzecia możliwość tzn niedokręcony zaworek odpowietrznika (tez łatwo stwierdzić) innych możliwości nie ma bo oryginalny łącznik przewodów pompki i wysprzęglika nie ma prawa cieknąć (to samozaciskowa szybkozłączka).
Micen - Pią Lip 13, 2007 19:24
Tydzień minął i nie ubywa.
Gdzie więc podział się tamten
thef - Sob Lip 14, 2007 08:18
Micen napisał/a: | Gdzie więc podział się tamten |
A masz pewność, że była wlana odpowiednia ilość, żeby wypełnić cały układ? Może był zalany tylko do poziomu na zbiorniczku i nie odpowietrzony, po czym w trakcie użytkowania trochę się ułożył i spłynął niżej.
Micen - Sob Lip 14, 2007 11:11
Ale myślisz że ułożył się po 2 kkm dopiero?
Ale najważniejsze, że teraz wszystko działa.
thef - Pon Lip 16, 2007 15:12
Micen napisał/a: | Ale myślisz że ułożył się po 2 kkm dopiero? |
No wiesz, samo to się tak przecież nie odpowietrzy w układzie zamkniętym. Ale z czasem, kto wie, może jakoś wylazło to powietrze do góry. Myślę, że mogło to tyle trwać. Ważne, że działa, jak napisałeś .
Marian_K - Wto Lip 17, 2007 14:21
Cytat: | Tydzień minął i nie ubywa.
Gdzie więc podział się tamten | Obejrzyj dokładnie pompkę sprzęgła oraz skrzynię biegów od spodu. Płyn potrafi uciekać baaardzo powoli - no chyba, że śruba odpowietrzająca była niedokręcona, to sprawa jest zamknięta.
Pozdrawiam!
MiReK - Sob Gru 01, 2007 00:09
Mam ten sam problem,tzn.najpierw zaczęły ciężko wchodzić mi biegi a teraz to już w ogóle nie wchodzą na włączonym silniku.Musiałem w drodze powrotnej zgasić silnik,wrzucić dwójkę i dokulać się tak do domu.Planuję wizytę u mechanika,ale po tym co tu wyczytyłam może najpierw sam sprawdzę poziom tego płynu.Tylko nie wiem jak się do tego zabrać,no i jakiego płynu dolać(DOT 4? ten sam co do układu hamulcowego?)
Dodam że sprzegło chodzi normalnie,tak jak powinno,żadnych nieprawidłowości nie zauważyłem.
Pomóżcie proszę
Rowan - Sob Gru 01, 2007 08:01
Ja dolewam DOT3 i takiego radze dolać, na zakrętce od zbiorniczka jest napis że producent taki właśnie zaleca.
MiReK - Sob Gru 01, 2007 18:16
A jak dostać się do tego zbiorniczka? Wyczytałem że gdzieś w oklicach pedała sprzęgła
Rowan - Sob Gru 01, 2007 18:28
Trzeba odkręcić te osłony pod kierownicą, tą kremową i czarną potem na pompie sprzęgła masz zbiorniczek taki czarny z białą zakrętką. Odkręcasz tą zakrętkę, wyjmujesz gumę, która tam jest i najlepiej strzykawką dolewasz płynu.
MiReK - Sob Gru 01, 2007 18:35
A poziom w tym zbiorniczku jak sprawdzę? Jest jakieś okreslenie"min-max"?
Jeszcze jedno,zbiorniczek jest jakiej wielkości,taki jak na płyn hamulcowy,czy mniejszy?
Rowan - Sob Gru 01, 2007 18:38
Słuchaj dolej do pełna, aż się wyleje. Włóż tę gumę i zakręć potem pompuj i powinno być ok.
Acha nie zapomnij żeby jakimś patykiem zaprzeć pedał do podłogi, jak tego nie zrobisz to ci sie układ zapowietrzy.
markwiatek - Sob Gru 01, 2007 22:28
W ksiazce o naprawie R75 firmy Haynes jest napisane ze do sprzegla i hamulcow jest jeden zbiornik na plyn, do ktorego sie dolewa w razie koniecznosci plyn hamulcowy(chyba ze jest tam jakas pomylka lub zle doczytalem, ksiazka jest po angielsku ). Mam pytanie, jezeli tam jest odpowiedni poziom plynu to czy moze brakowac plynu w pompce od sprzegla?
sTERYD - Nie Gru 02, 2007 09:47
jest na 100% drugi zbiorniczek przy pedale sprzęgła, możesz zanurkować i sprawdzić,
może chodzi o to, że wlewa sie tam taki sam płyn
Micen - Nie Gru 02, 2007 10:25
Potwierdzam zdanie steryda.
Musisz odkrecic moduł świateł pod kierownica i zobaczysz zbiorniczek.
MiReK - Nie Gru 02, 2007 12:13
Micen napisał/a: | Potwierdzam zdanie steryda.
Musisz odkrecic moduł świateł pod kierownica i zobaczysz zbiorniczek. |
To co w końcu trzeba odręcić żeby sie tam dostać,moduł świateł,czy osłony kierownicy tak jak pisze Rowan?
Micen - Nie Gru 02, 2007 12:40
najpierw oslone, potem moduł.
MiReK - Nie Gru 02, 2007 14:53 Temat postu: Re: [R75 CDTI 03] Problem z biegami
Micen napisał/a: | Witam
Problem - nie wchodzą biegi lub bardzo trudno, na siłę.
Pedał sprzęgła luźny na górze, po popuszczeniu 1cm od podłogi - już łapie (auto rusza).
2000 km wstecz wymienione kompletne sprzęgło - docisk i tarcza.
Rozwiązanie - konsultacja z Roadkingiem, przejrzenie forum - odkręcam pokrywkę zbiorniczka - sucho, napełnienie i odpowietrzenie wg procedury opisanej na forum - działa.
Przynajmniej na razie - zobaczymy jak będzie rano.
Pytanie - ile płynu jest w całym układzie?
PS - Pozdr dla Roadkinga, za chęć pomocy również dla PHJOWI. |
Czy Twój problem po dolaniu płynu ustał?
Czyli muszę zrobić tak:odkręcić osłony pod kierownicą,wyjąć moduł świateł(czy to jest konieczne?),odkręcić zbiorniczek,pedał sprzęgła wcisnąć i czymś podtrzymać,dolać płynu do zbiorniczka,zakręcić i pompować pedałem sprzęgła,tak?Czy coś pominąłem?Jak długo pompować tym pedałem?
Rowan - Nie Gru 02, 2007 14:57
Modułu świateł nie trzeba odkręcać, można to zrobić aby uzyskać lepszy dostęp.
MiReK - Nie Gru 02, 2007 15:00
Aha,dzięki.
Cały czas się zastanawiam czy zejść do garażu i zabrać się za to sam,czy czekać do wtorku na umówioną wizytę u mechanika.
markwiatek - Nie Gru 02, 2007 17:56
sTERYD napisał/a: | jest na 100% drugi zbiorniczek przy pedale sprzęgła, możesz zanurkować i sprawdzić,
może chodzi o to, że wlewa sie tam taki sam płyn |
Tzn. jest napisane dokladnie ze - Pojemnik plynu hamulcowego dostarcza rowniez plynu do glownego cylindra sprzegla. Wiec moze jak te dwa systemy sa polaczone ze soba to nie mozna wlewac do sprzegla innego ( o innych wlasciwosciach)plynu niz w ukladzie hamulcowym?
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 17:59
To jest błędne tłumaczenie , dokładnie jest tak jak pisze kolega sTERYD i to nie podlega dyskusji
markwiatek - Nie Gru 02, 2007 18:07
przemo285 napisał/a: | To jest błędne tłumaczenie , dokładnie jest tak jak pisze kolega sTERYD i to nie podlega dyskusji |
Wiec prosze o przetlumaczenie "The brake fluid reservoir also supplies fluid to the clutch master cylinder" Chyba ze w anglikach jest inaczej. Co wcale nieznaczy ze nie ma drugiego zbiornika jak napisal STERYD.
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 18:13
W Anglikach jest tak samo tyle że różni się tylko i wyłącznie długością i profilem przewodu (rurki) i nie ma co dumać opisy często są błędne
markwiatek - Nie Gru 02, 2007 18:17
Wiec sa to dwa oddzielne systemy?
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 18:19
Tak zbiorniczek płynu jest osobny i jest jedną całością korpusu pompy sprzęgła
[ Dodano: Nie Gru 02, 2007 18:19 ]
Tak to wygląda
http://www.allegro.pl/ite...a_rover_75.html
markwiatek - Nie Gru 02, 2007 20:47
Fakt, na zdjeciu tak to wyglada. Widac mechanikom z Haynes cos sie musialo pomylic. Aczkolwiek pisze to w kilku miejscach dotyczacych roznych roverkow(benzyna,diesel). Dzieki za wyjasnienie.
Z drugiej strony chyba sie wezme za handel , takie sprzeglo na angielski ebay-u 120 funtow. http://cgi.ebay.co.uk/CLU...1QQcmdZViewItem
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 21:08
Faktycznie cena dobra tylko oby to nie był produkt dostępny wirtualnie bo w ostatnimi czasie bardzo ciężko z dostępnością tej części (w związku ze spadkiem temperatury)
|
|