Zobacz temat - [R75] Problem z biegami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z biegami

Micen - Nie Lip 08, 2007 22:59
Temat postu: [R75] Problem z biegami
Witam

Problem - nie wchodzą biegi lub bardzo trudno, na siłę.
Pedał sprzęgła luźny na górze, po popuszczeniu 1cm od podłogi - już łapie (auto rusza).

2000 km wstecz wymienione kompletne sprzęgło - docisk i tarcza.

Rozwiązanie - konsultacja z Roadkingiem, przejrzenie forum - odkręcam pokrywkę zbiorniczka - sucho, napełnienie i odpowietrzenie wg procedury opisanej na forum - działa.

Przynajmniej na razie - zobaczymy jak będzie rano.

Pytanie - ile płynu jest w całym układzie?

PS - Pozdr dla Roadkinga, za chęć pomocy również dla PHJOWI.

roadking - Pon Lip 09, 2007 08:03

Tak jak rozmawialiśmy - to mogła być kwestia nie do końca odpowietrzonego wycisku sprzęgła po wymianie tarcz, ale równie dobrze może to być początek końca wysprzęglika, który zaczyna ciec i to powoduje spływ płynu hydraulicznego, tego płynu jest niewiele (na oko 100 - 200 ml, niewielki wyciek szybko spowoduje podobny efekt co miałeś wcześniej.

napisz jak ci się udało dolać ten płyn - odkręciłeś pompkę (dwie śrubki) i wtedy dolewałeś czy może udało sie odkręcić ten dekielek bez luzowania pompy. No i jaki płyn wlałeś ?? ? DOT 4 czy 5 ?

Micen - Pon Lip 09, 2007 08:23

Wlałem Dot4 od razu do zbiorniczka strzykawką z rureczką...
roadking - Pon Lip 09, 2007 09:04

A sprawdziłeś jaki płyn był tam wcześniej - to ważne bo jeżeli był tam DOT 5 to za chwilę DOT 4 rozpusci ci wszystkie gómki i bedzie pozamiatane - DOT 5 jest na bazie silikonu i nie miesza się z DOT 4.
Sprawdz koniecznie jaki płyn rekomenduje producent - jeśli DOT 4 to spoko, Jak DOT 5 to jedź od razu do serwisu - niech ci wymyja cały układ bo on może uszkodzić ci nie tylko pompkę ale i wysprzeglik.

Może niepotrzenie cię straszę ale kiedyś wlałem DOT4 do chamulców w motocyklu zamiast DOT5 - musiałem potem wymienić pompę hamulcową bo sie rozpuściły wszystkie gumki.

kurtki - Pon Lip 09, 2007 09:19

Miałem podobny problem w moim R600.Bieg pierwszy wrzucałem na wyłaczonym silniku i tak startowałem ,a potem tylko na siłę.
Fachowcy juz chcieli mi wymienioać wszystko i pompke i komplet sprzęgła,ale żaden nie polecił ,żeby dolać płynu do zbiorniczka dopiero na tym forum otrzymałem taką poradę,fakt płynu brakowało.
Wlałem DOT-4 i co dalej było???? a no nic.Przez pierwszy tydzień było bez zmian,może troszkę lepiej,ale po tygodniu juz wszystko pracowało jak nalezy.
Teraz sprawdzam poziom płynu co miesiąc i bywa tak,że trzeba uzupełnić
Myslę,że może tez musisz poczekać aż sie wszystko ulezy po uzupełnieniu płynu.
Pozdrawiam

Rick - Pon Lip 09, 2007 21:07

Generalnie po zalaniu i odpowietrzeniu nie ma prawa ubywać płynu. Jeżeli tak sie dzieje to albo pompka przecieka (to łatwo stwierdzić), albo wysprzęglik puszcza (to już o wiele trudniej), albo trzecia możliwość tzn niedokręcony zaworek odpowietrznika (tez łatwo stwierdzić) innych możliwości nie ma bo oryginalny łącznik przewodów pompki i wysprzęglika nie ma prawa cieknąć (to samozaciskowa szybkozłączka).
Micen - Pią Lip 13, 2007 20:24

Tydzień minął i nie ubywa.

Gdzie więc podział się tamten ??

thef - Sob Lip 14, 2007 09:18

Micen napisał/a:
Gdzie więc podział się tamten ??


A masz pewność, że była wlana odpowiednia ilość, żeby wypełnić cały układ? Może był zalany tylko do poziomu na zbiorniczku i nie odpowietrzony, po czym w trakcie użytkowania trochę się ułożył i spłynął niżej.

Micen - Sob Lip 14, 2007 12:11

Ale myślisz że ułożył się po 2 kkm dopiero?

Ale najważniejsze, że teraz wszystko działa. :mrgreen:

thef - Pon Lip 16, 2007 16:12

Micen napisał/a:
Ale myślisz że ułożył się po 2 kkm dopiero?


No wiesz, samo to się tak przecież nie odpowietrzy w układzie zamkniętym. Ale z czasem, kto wie, może jakoś wylazło to powietrze do góry. Myślę, że mogło to tyle trwać. Ważne, że działa, jak napisałeś :) .

Marian_K - Wto Lip 17, 2007 15:21

Cytat:
Tydzień minął i nie ubywa.
Gdzie więc podział się tamten ??
Obejrzyj dokładnie pompkę sprzęgła oraz skrzynię biegów od spodu. Płyn potrafi uciekać baaardzo powoli - no chyba, że śruba odpowietrzająca była niedokręcona, to sprawa jest zamknięta.

Pozdrawiam!

MiReK - Sob Gru 01, 2007 00:09

Mam ten sam problem,tzn.najpierw zaczęły ciężko wchodzić mi biegi a teraz to już w ogóle nie wchodzą na włączonym silniku.Musiałem w drodze powrotnej zgasić silnik,wrzucić dwójkę i dokulać się tak do domu.Planuję wizytę u mechanika,ale po tym co tu wyczytyłam może najpierw sam sprawdzę poziom tego płynu.Tylko nie wiem jak się do tego zabrać,no i jakiego płynu dolać(DOT 4? ten sam co do układu hamulcowego?)
Dodam że sprzegło chodzi normalnie,tak jak powinno,żadnych nieprawidłowości nie zauważyłem.
Pomóżcie proszę

Rowan - Sob Gru 01, 2007 08:01

Ja dolewam DOT3 i takiego radze dolać, na zakrętce od zbiorniczka jest napis że producent taki właśnie zaleca.
MiReK - Sob Gru 01, 2007 18:16

A jak dostać się do tego zbiorniczka? Wyczytałem że gdzieś w oklicach pedała sprzęgła
Rowan - Sob Gru 01, 2007 18:28

Trzeba odkręcić te osłony pod kierownicą, tą kremową i czarną potem na pompie sprzęgła masz zbiorniczek taki czarny z białą zakrętką. Odkręcasz tą zakrętkę, wyjmujesz gumę, która tam jest i najlepiej strzykawką dolewasz płynu.
MiReK - Sob Gru 01, 2007 18:35

A poziom w tym zbiorniczku jak sprawdzę? Jest jakieś okreslenie"min-max"?
Jeszcze jedno,zbiorniczek jest jakiej wielkości,taki jak na płyn hamulcowy,czy mniejszy?

Rowan - Sob Gru 01, 2007 18:38

Słuchaj dolej do pełna, aż się wyleje. Włóż tę gumę i zakręć potem pompuj i powinno być ok.
Acha nie zapomnij żeby jakimś patykiem zaprzeć pedał do podłogi, jak tego nie zrobisz to ci sie układ zapowietrzy.

markwiatek - Sob Gru 01, 2007 22:28

W ksiazce o naprawie R75 firmy Haynes jest napisane ze do sprzegla i hamulcow jest jeden zbiornik na plyn, do ktorego sie dolewa w razie koniecznosci plyn hamulcowy(chyba ze jest tam jakas pomylka lub zle doczytalem, ksiazka jest po angielsku ;) ). Mam pytanie, jezeli tam jest odpowiedni poziom plynu to czy moze brakowac plynu w pompce od sprzegla?
sTERYD - Nie Gru 02, 2007 09:47

jest na 100% drugi zbiorniczek przy pedale sprzęgła, możesz zanurkować i sprawdzić,
może chodzi o to, że wlewa sie tam taki sam płyn :???:

Micen - Nie Gru 02, 2007 10:25

Potwierdzam zdanie steryda.
Musisz odkrecic moduł świateł pod kierownica i zobaczysz zbiorniczek.

MiReK - Nie Gru 02, 2007 12:13

Micen napisał/a:
Potwierdzam zdanie steryda.
Musisz odkrecic moduł świateł pod kierownica i zobaczysz zbiorniczek.


To co w końcu trzeba odręcić żeby sie tam dostać,moduł świateł,czy osłony kierownicy tak jak pisze Rowan?

Micen - Nie Gru 02, 2007 12:40

najpierw oslone, potem moduł.
MiReK - Nie Gru 02, 2007 14:53
Temat postu: Re: [R75 CDTI 03] Problem z biegami
Micen napisał/a:
Witam

Problem - nie wchodzą biegi lub bardzo trudno, na siłę.
Pedał sprzęgła luźny na górze, po popuszczeniu 1cm od podłogi - już łapie (auto rusza).

2000 km wstecz wymienione kompletne sprzęgło - docisk i tarcza.

Rozwiązanie - konsultacja z Roadkingiem, przejrzenie forum - odkręcam pokrywkę zbiorniczka - sucho, napełnienie i odpowietrzenie wg procedury opisanej na forum - działa.

Przynajmniej na razie - zobaczymy jak będzie rano.

Pytanie - ile płynu jest w całym układzie?

PS - Pozdr dla Roadkinga, za chęć pomocy również dla PHJOWI.


Czy Twój problem po dolaniu płynu ustał?
Czyli muszę zrobić tak:odkręcić osłony pod kierownicą,wyjąć moduł świateł(czy to jest konieczne?),odkręcić zbiorniczek,pedał sprzęgła wcisnąć i czymś podtrzymać,dolać płynu do zbiorniczka,zakręcić i pompować pedałem sprzęgła,tak?Czy coś pominąłem?Jak długo pompować tym pedałem?

Rowan - Nie Gru 02, 2007 14:57

Modułu świateł nie trzeba odkręcać, można to zrobić aby uzyskać lepszy dostęp.
MiReK - Nie Gru 02, 2007 15:00

Aha,dzięki.
Cały czas się zastanawiam czy zejść do garażu i zabrać się za to sam,czy czekać do wtorku na umówioną wizytę u mechanika. :bezradny:

markwiatek - Nie Gru 02, 2007 17:56

sTERYD napisał/a:
jest na 100% drugi zbiorniczek przy pedale sprzęgła, możesz zanurkować i sprawdzić,
może chodzi o to, że wlewa sie tam taki sam płyn :???:


Tzn. jest napisane dokladnie ze - Pojemnik plynu hamulcowego dostarcza rowniez plynu do glownego cylindra sprzegla. Wiec moze jak te dwa systemy sa polaczone ze soba to nie mozna wlewac do sprzegla innego ( o innych wlasciwosciach)plynu niz w ukladzie hamulcowym?

przemo285 - Nie Gru 02, 2007 17:59

To jest błędne tłumaczenie , dokładnie jest tak jak pisze kolega sTERYD i to nie podlega dyskusji :wink:
markwiatek - Nie Gru 02, 2007 18:07

przemo285 napisał/a:
To jest błędne tłumaczenie , dokładnie jest tak jak pisze kolega sTERYD i to nie podlega dyskusji :wink:


Wiec prosze o przetlumaczenie :wink: "The brake fluid reservoir also supplies fluid to the clutch master cylinder" Chyba ze w anglikach jest inaczej. Co wcale nieznaczy ze nie ma drugiego zbiornika jak napisal STERYD.

przemo285 - Nie Gru 02, 2007 18:13

W Anglikach jest tak samo tyle że różni się tylko i wyłącznie długością i profilem przewodu (rurki) i nie ma co dumać opisy często są błędne :wink:
markwiatek - Nie Gru 02, 2007 18:17

Wiec sa to dwa oddzielne systemy?
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 18:19

Tak zbiorniczek płynu jest osobny i jest jedną całością korpusu pompy sprzęgła

[ Dodano: Nie Gru 02, 2007 18:19 ]
Tak to wygląda

http://www.allegro.pl/ite...a_rover_75.html

markwiatek - Nie Gru 02, 2007 20:47

Fakt, na zdjeciu tak to wyglada. Widac mechanikom z Haynes cos sie musialo pomylic. Aczkolwiek pisze to w kilku miejscach dotyczacych roznych roverkow(benzyna,diesel). Dzieki za wyjasnienie.
Z drugiej strony chyba sie wezme za handel :wink: , takie sprzeglo na angielski ebay-u 120 funtow. http://cgi.ebay.co.uk/CLU...1QQcmdZViewItem

przemo285 - Nie Gru 02, 2007 21:08

Faktycznie cena dobra tylko oby to nie był produkt dostępny wirtualnie bo w ostatnimi czasie bardzo ciężko z dostępnością tej części (w związku ze spadkiem temperatury) :wink: