Zobacz temat - [R 416GSi '91] Problem z wyborem chłodnicy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 416GSi '91] Problem z wyborem chłodnicy.


roolon - Pią Lip 13, 2007 17:51
Temat postu: [R 416GSi '91] Problem z wyborem chłodnicy.
Potrzebuję pomocy w wyborze chłodnicy do mojego auta.
Mam model 416 z 1991 roku.
Czy któraś z tych będzie do niego pasować?

http://moto.allegro.pl/it...ica_cieczy.html

http://moto.allegro.pl/it...wody_nowa_.html

Z góry dzięki za pomoc.

roolon@wp.pl

Paul: Temat poprawiłem a zasady kącika lepiej przeczytać.

sTERYD - Pią Lip 13, 2007 18:01

1. zobacz jak wyglądają inne tematy i zmień, instrukcję masz tutaj:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15017

2. w przypadku pierwszej niby napisali, że powinna pasować, ale patrząć na jej stan to bym sobie odpuścił. W przypadku drugiej, to jest napewno do okrągłych (po '95) a nie wiem, czy są takie same
3. skontaktuj się z www.tomateam.pl napewno znajdzie dobrą i w rozsądnych kosztach :)

piter34 - Pią Lip 13, 2007 20:03

Pierwsza pasuje raczej, ale stan kiepski a cena wysoka.
Druga nie pasuje (jest do silników serii K, a ty masz Hondowski)

roolon - Wto Lip 17, 2007 21:51

Słuchajcie, zaraz zgłupieję. Nie mam pojęcia jak mam znaleźć tą chłodnicę. Po prostu jak już gdzieś coś znajdę to nikt mi nie może powiedzieć czy da radę zamontować ją do mojego auta czy nie.
Może komuś z was uda się wydłubać coś w sieci? Może być nowa albo używana, żebym chociaż wiedział czego i gdzie mam szukać. Proszę o jakieś linki.
Z góry dziękuję.

roolon@wp.pl

PHJOWI - Wto Lip 17, 2007 21:54

ja mam na stanie nową , tylko muszę jutro zrobić zdjęci to zobaczysz.
roolon - Nie Lip 29, 2007 12:28

No i mam kolejny problem.
Zamówiłem chłodnicę przez internet. Paczka przyszła bardzo szybko. Szkoda tylko że nie taka jak trzeba.
W mojej starej chłodnicy są z jednej strony dwa otwory do których są przymocowane przewody wchodzące do silnika. Nie bardzo wiem do czego one są. W nowej chłodnicy ich nie ma.
Zastanawiam się do czego są te przewody?
Czy one koniecznie muszą iść przez chłodnicę, czy może ewentualnie dało by radę jakoś inaczej zamknąć ten obieg?

sTERYD - Nie Lip 29, 2007 12:45

troche dziwnie wyglądają te węże, dasz radę zlokalizować do czego dochodzą?

Wyglądają trochę jak przewody od wspomagania, może tam jest wmontowana chłodniczka oleju wspomagania :?: :???:

roolon - Pon Lip 30, 2007 06:36

Ciężko powiedzieć. Wchodzą gdzieś do środka silnika.
A może to ma jakiś związek z automatyczną skrzynią biegów? Czy tam też jest potrzebny jakiś płyn chłodzący?

sTERYD - Pon Lip 30, 2007 07:24

Nie wiem czy płyn chłodzący jest potrzebny w skrzyni, napewno jest potrzebne chłodzenie oleju.
Jeśli to faktycznie to to obieg tych rurek będzie oddzielony od chłodnicy (dmuchnij w jedną z rurek zatykając drugą i Twoje dmuchnięcie nie będzie się wydostawać do chłodnicy.
Spróbuj jeszcze zidentyfikować płyn który tam występuje, jeśli jest tłusty to myślę że to dodatkowa, osobna część chłodnicy do chłodzenia oleju...
W takim wypadku myślę, że możesz albo poszukać jakiejś chłodniczki oleju (ZTCP to w okrąglakach już występuje osobno) albo dorobić chłodniczkę z rurki wyginając ją w jedną i w druga stronę(tak żeby wyszła drabinka), tylko musisz pamiętać o solidnych obiemkach, tam występuje kawałek ciśnienia :roll:

Jeśli to jednak przewody z płynem chłodniczym, to myślę że bez problemu możesz zrobić wejście i wyjście na przewodach, ale coś mi się wydaje, że nie komplikowali by tak sprawy, gdyby to był dodatkowy obieg płynu :???:

piter34 - Pon Lip 30, 2007 12:20

roolon napisał/a:
A może to ma jakiś związek z automatyczną skrzynią biegów?

Hmm.
Zaglądnąłem z ciekawości do katalogu on-line Intercars (http://sklep.intercars.com.pl/)
Tam jest dla Twojego modelu rozróżnienie na 2 typy chłodnic:
- z automatyczną skrzynią
- z manualną skrzynią

sTERYD - Pon Lip 30, 2007 13:53

szkoda tylko, że do automatów nia mają i nie ma jak sprawdzić, czy jest taka sama i do czego służą te rurki...
w katalogu Valeo jest ten sam probem chłodnica występuje, ale akurat do niej rysunku nie dodali :)

zybi - Pon Lip 30, 2007 14:28

sprawdź na http://www.gabrat.com.pl/ tam powinni pomóc
blue827 - Pon Lip 30, 2007 19:03

Sprawdź jeszcze katalog Nissensa. Mają bardzo duży wybór. W moim przypadku Nissens pasował jak fabryczna, a mam aż 4 wejścia do chłodzenia oleju skrzyni biegów.

Natomiast mam jeszcze taką małą oddzielną chłodniczkę oleju silnikowego która ma dokładnie takie same przewody jak te z twojej fotki, (okręcone czarną plastikową taśmą), więc myślę że wystarczy że dokupisz taką małą chłodniczkę , właściwie to jest kawałek metalowej rurki z użebrowaniem, szkoda że akurat nie mam fotki. Albo wstaw jakąś chłodniczkę co sprzedają sklepy komputerowe do WC.
A tymczasowo to bym połączył razem te rurki wężykiem gumowym (paliwowym w osnowie) +opaski metalowe.

EDIT: nie zauważyłem że jednak masz automatyczną skrzynie. W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać. A montaż jest bardzo prosty, wcale nie trzeba tego przykręcać tymi metalowymi nakrętkami, co obecnie są tam, wystarczy że je odetniesz i zastosujesz gumowe rurki żeby połączyć z kroćcami chłodniczki.
Jedyna trudność to zrobić mocowanie do tej dodatkowej chłodniczki.

Natomiast nierozumiem. jaką wkońcu kupiłeś tą chłodnicę , nową czy używaną? i za ile?

sTERYD - Pon Lip 30, 2007 19:56

Cytat:
Sprawdź jeszcze katalog Nissensa. Mają bardzo duży wybór. W moim przypadku Nissens pasował jak fabryczna, a mam aż 4 wejścia do chłodzenia oleju skrzyni biegów.

to sprawdzałem. Tam mają tylko jedną chłodnicę do 416 XW GSi bez względu na to czy automat czy nie :???:

roolon - Sro Sie 08, 2007 21:23

blue827 napisał/a:
W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać.



Rozumiem przez to że płyn krążący w tych przewodach chłodzi skrzynię tak?
Bo dzisiaj spotkałem się z teorią ze może on ma się od ciepłej chłodnicy nagrzewać (chociaż nie mam bladego pojęcia po co).
Jeśli rzeczywiście coś chłodzi to zrobię jak radzisz ale muszę mieć pewność.

sTERYD - Sro Sie 08, 2007 21:26

roolon napisał/a:
Rozumiem przez to że płyn krążący w tych przewodach chłodzi skrzynię tak?

to jest olej ze skrzyni, który ma się chłodzić :)

llygas - Sro Sie 08, 2007 23:25

Cytat:
to jest olej ze skrzyni, który ma się chłodzić :)

dokładnie tak. olej w skrzyni automatycznej pełni inną rolę niż w manualnej i MUSI być chłodzony. Więcej na www.automat.pl

blue827 napisał/a:
W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać.


ja bym nie kombinował. spróbuj wymienic na chłodnice do przystosowaną do automatycznej skrzyni biegów lub sprzedaj tą którą kupiłeś. Automat to nie jest proste urządzenie jak cep i kombinowanie z dodatkowymi chłodniczkami które zdadzą egzamin lub nie i ryzykowanie uszkodzenia skrzyni chyba nie jest najlepszym pomysłem. Moim zdaniem nie warto bo skąd bedziesz wiedział ze ta dodatkowa chłodniczka zapewnia optymalne chłodzenie. Skoro już mądrzy inżynierowie tak wymyślili jak jest, to chyba lepiej to zostawić a nie budować prototyp za pomoca taśmy klejącej i młotka.

sTERYD - Czw Sie 09, 2007 00:04

Cytat:
ja bym nie kombinował. spróbuj wymienic na chłodnice do przystosowaną do automatycznej skrzyni biegów lub sprzedaj tą którą kupiłeś. Automat to nie jest proste urządzenie jak cep i kombinowanie z dodatkowymi chłodniczkami które zdadzą egzamin lub nie i ryzykowanie uszkodzenia skrzyni chyba nie jest najlepszym pomysłem. Moim zdaniem nie warto bo skąd bedziesz wiedział ze ta dodatkowa chłodniczka zapewnia optymalne chłodzenie. Skoro już mądrzy inżynierowie tak wymyślili jak jest, to chyba lepiej to zostawić a nie budować prototyp za pomoca taśmy klejącej i młotka.

no tu się pojawiają kwestie sporne ;)
po pierwsze chłodnica do automatu jest nie do dostania :(
po drugie, to nie jest kombinowanie przy pomocy taśmy i młotka, tylko stosowanie nowszych rozwiązań, do których Ci sami inżynierowie już doszli ;)

llygas - Czw Sie 09, 2007 07:40

sTERYD napisał/a:
po pierwsze chłodnica do automatu jest nie do dostania


jak nie do dostania? może faktycznie trudniej będzie ale nie jest to niemożliwe. Trzeba poszukać na szrotach, w rozbitkach, allegro lub brytyjski ebay.
"szukajcie a znajdziecie..." :)

Można spróbować z tą dodatkową chłodniczką ale do czasu znalezienia chłodnicy od automatu.