|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [214Si 94'] Układ wydechowy
mroowek - Pon Lip 16, 2007 11:48 Temat postu: [214Si 94'] Układ wydechowy Postaram się opisać problem tak prosto, jak tylko będę w stanie.
Po wycięciu kata, który zaczął brzęczeć odgłosy wydobywające się z układu wydechowego są delikatnie mówiąc wkurzające . Stopniowo problem irytujących dźwięków nasila się stąd moja decyzja o podjęciu zdecydowanych kroków w tej sprawie.
1. Czy założenie nowego kata ( ew. jakiegoś tłumika zamiast niego, bo na kacie mi prawdę mówiąc nie zależy ) wystarczy aby problem usunąć
2. Ze względu na dość leciwy tłumik środkowy i końcowy ich wymianę także trzeba wziąć pod uwagę. Niestety po wstępnym rozglądnięciu się zauważyłem dość duży problem z dostaniem odpowiednich części ( sprzedawcy straszą tym, że producenci polscy nie wykonują ich do tego modelu). Czy ktoś ma namiar na jakiś sklep lub firmę wytwarzającą takie tłumiki
Mam nadzieję, że ktoś już przechodził podobne "rozterki" i wyciągnie pomocną dłoń
piter34 - Pon Lip 16, 2007 14:27
mroowek napisał/a: | Ze względu na dość leciwy tłumik środkowy i końcowy ich wymianę także trzeba wziąć pod uwagę. Niestety po wstępnym rozglądnięciu się zauważyłem dość duży problem z dostaniem odpowiednich części ( sprzedawcy straszą tym, że producenci polscy nie wykonują ich do tego modelu). Czy ktoś ma namiar na jakiś sklep lub firmę wytwarzającą takie tłumiki |
Nie ma najmniejszych problemów z dostaniem zamienników tych elementów na polskim rynku. Np. tutaj:
http://www.tlumikisamocho..._3955_3956.html
mroowek napisał/a: | Czy założenie nowego kata ( ew. jakiegoś tłumika zamiast niego, bo na kacie mi prawdę mówiąc nie zależy ) wystarczy aby problem usunąć |
Jeżeli stary się tłucze i zostanie wyrzucone, to logiczne, że dźwięku odejdą.
mroowek - Pon Lip 16, 2007 15:50
piter34 napisał/a: | Jeżeli stary się tłucze i zostanie wyrzucone, to logiczne, że dźwięku odejdą. |
Napisałem w poście, że kat został już usunięty. Z tego co mi się wydaję, po usunięciu kata spaliny nie napotykają na żadną przeszkodę i walą prosto w środkowy tłumik ( stąd nieprzyjemne dźwięki pojawiające się przy przyspieszaniu na poziomie 3tys obrotów i w czasie szybszej jazdy ). Czy jest coś co można zamontować by spaliny zaraz za kolektorem były w jakiś sposób hamowane?? Strumienica to chyba zły pomysł bo ona jeszcze przyspiesza spaliny
piter34 - Pon Lip 16, 2007 16:18
mroowek napisał/a: | Napisałem w poście, że kat został już usunięty. |
Przepraszam, źle zrozumiałem.
mroowek napisał/a: | Z tego co mi się wydaję, po usunięciu kata spaliny nie napotykają na żadną przeszkodę i walą prosto w środkowy tłumik ( stąd nieprzyjemne dźwięki pojawiające się przy przyspieszaniu na poziomie 3tys obrotów i w czasie szybszej jazdy ). Czy jest coś co można zamontować by spaliny zaraz za kolektorem były w jakiś sposób hamowane?? Strumienica to chyba zły pomysł bo ona jeszcze przyspiesza spaliny |
Możesz założyć katalizator uniwersalny albo strumienicę.
Poza tym co to za dźwięki się z tego wydechu wydobywają?
mroowek - Pon Lip 16, 2007 16:23
piter34 napisał/a: | Poza tym co to za dźwięki się z tego wydechu wydobywają? |
Coś jakby brzęczenie, które nasila się w okolicach 3tys. obrotów lub przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu.
piter34 - Pon Lip 16, 2007 16:34
mroowek napisał/a: | Coś jakby brzęczenie, które nasila się w okolicach 3tys. obrotów lub przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu. |
A to nie będzie przypadkiem łącznik elastyczny?
Co Ty tam teraz masz w miejsce katalizatora?
mroowek - Pon Lip 16, 2007 17:40
piter34 napisał/a: | Co Ty tam teraz masz w miejsce katalizatora? | Tymczasowo jest włożony kawałek zwykłej prostej rury. Co do złączki to nie sądzę. Przy wyższych obrotach wewnątrz samochodu słychać po prostu buczenie a złączka by chyba brzęczała.
[ Dodano: Pon Lip 16, 2007 7:30 pm ]
Możesz mi napisać, które dokładnie będą pasować, bo z tego co widzę to żadna nie spełnia dwóch warunków na raz: 214Si 94'/04 i 103KM
piter34 - Wto Lip 17, 2007 11:21
mroowek napisał/a: |
Możesz mi napisać, które dokładnie będą pasować, bo z tego co widzę to żadna nie spełnia dwóch warunków na raz: 214Si 94'/04 i 103KM |
Nie rozumiem tego szyfru.
ROVER 214Si, rocznik 94, moc 103KM. A to "/04" co oznacza? Kwiecień?
Tam na tej stronie masy podane nr VIN. Po nich nie da się określić jaki tłumik pasuje?
Podaj VIN, to jeszcze sprawdzę w EPC jedną rzecz.
mroowek - Wto Lip 17, 2007 14:49
To /04 to kwiecień, ze względu na podział 1994/9-1995/10; vin:SAXXWMWHNAD870562
piter34 - Wto Lip 17, 2007 15:22
VIN:SAXXWMWHNAD870562, MG Rover, 200/400 (XW), Class 3, 5 Door Saloon, Closed loop-Cat 1, 4 Cylinder, 16V, MPi, High performance, Petrol, 1400 cc, K Series, 5 Speed, 5C39, LHD, Manual, Model Year: 1980, S/N: 870562
Niestety EPC nic więcej nie powie, bo tam już nie ma na wykazie części tłumików do Twojego modelu.
Poszukaj tutaj:
http://sklep.intercars.com.pl/
Widzę, że tam są tłumiki.
mroowek - Wto Lip 17, 2007 17:13
W IC widziałem ale przyznam, że są dość drogie Jutro pojadę do gościa od wydechów i spróbujemy narazie wspawać zamiast prostej rury tłumik. Mam nadzieję, że to choć trochę załagodzi sytuację.
[ Dodano: Sro Lip 18, 2007 12:56 pm ]
Po założeniu tłumika brzęczenie niemal całkowicie ucichło, niestety trzeba będzie założyć w najbliższym czasie nowy tłumik końcowy i środkowy bo są już puste pzdr
|
|