Zobacz temat - [R620] Klima-dziwne objawy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Klima-dziwne objawy

markos620SDi - Nie Lip 22, 2007 20:43
Temat postu: [R620] Klima-dziwne objawy
Witam !
Koledzy ma pytanie, może ktoś z Was miał podobny przypadek i mogłby mi pomóc:
Dziś po przejechaniku ok. 150 km z włączoną klimą z nawiewów zaczął wylatywać lekki dymek. Wyłączyłem klimę i objaw zniknął. Powtórnie włączyłem i znów leciał. Dojechałem do domu bez klimy a gdy po godzinie znów wsiadłem do auta i załączyłem klimatyzację jest wszystko OK. Co to mogło być ? Czy może to oznaczać początek jakiś problemów?

P.S.
1. Dodam, że napełniałem klimatyzację kilka dni temu
2. Mam lekko uszkodzony osuszacz (granulki trochę sie posypały, było je widać w przewodach)

KRYS - Nie Lip 22, 2007 20:47

U mnie tak samo.
markos620SDi - Nie Lip 22, 2007 20:59

KRYS napisał/a:
U mnie tak samo.


Czyli rozumiem, że ignorujesz to i nic się nie dzieje ? A jak dawno to zauważyłeś ? I czy było to może po napełnieniu klimatyzacji ?

sTERYD - Nie Lip 22, 2007 21:52

Czy sprawdzali Ci szczelność układu?? i czy dodali przy napełnianiu markera UV :!:
Dymek może oznaczać nieszczelność w parowniku :???:
Zrobiłeś coś z tym osuszaczem, czy pozwalasz granulkom środka absorbujacego sobie krążyć po układzie :shock: :?:

markos620SDi - Pon Lip 23, 2007 17:49

sTERYD napisał/a:
Czy sprawdzali Ci szczelność układu?? i czy dodali przy napełnianiu markera UV :!:
Dymek może oznaczać nieszczelność w parowniku :???:
Zrobiłeś coś z tym osuszaczem, czy pozwalasz granulkom środka absorbujacego sobie krążyć po układzie :shock: :?:


Sprawdzali szczelność układu-było OK. Granulki zauważone zostały w jednym z zaworów, który został przez nie przyblokowany-zawór zmieniony. Osuszacz niestety z braku funduszy nie. Mam nadzieje, że wytrzyma mi jeszcze 1 sezon. Granulki napewno krążą w układzie, mam zamiar za rok wymienić osuszacz i przedmuchać układ.

P.S. Pomiar temp. powietrza wydmuchiwanego na 1 biegu klimatyzacji: 8,4 stopnia C. Trochę za dużo, nie ?? ?

KRYS - Pon Lip 23, 2007 18:44

Ekspertem to ja nie jestem ale wydaje mi się że jest to normalne zjawisko powstałe w skutek różnicy temp.
Otwórz zamrażarke i będzie podobny efekt.
Wiem że zdarza się to sporadycznie ale w odpowiednich warunkach klimatycznych takie zjawska pary/dymu zachodzą.
Pierwszym razem tez sie wystrachałem i szukałem rozwiązania ale za drugim klimy nie wyłączyłem i obserwowałem co się wydarzy. I nic.
Nie ma co się stresować.
A te 8,4st C to ktoś wcześniej pisał że prawidłowa jest 12 st C u wylotu nawiewu. Zobacz w archiwum.
Wydaje mi sie że klubowicz maciej pisał o klimie.

markos620SDi - Pon Lip 23, 2007 19:15

KRYS napisał/a:

A te 8,4st C to ktoś wcześniej pisał że prawidłowa jest 12 st C u wylotu nawiewu.


1. Chciałbym żebyś miał rację ale przez 2 lata nigdy wcześniej nie miałem takiego objawu a jeździłem w różnych warunkach klimatycznych

2. Podobno w tym modelu powinno zejść do 4 stopni

sTERYD - Pon Lip 23, 2007 19:22

na 1 biegu jest zawsze cieplej. Sprawdź na 3 lub 4 powinno być max 6°C :cool:
No i daj mu trochę pochodzić, jak chcesz przyspieszyć to potrzymaj na zamkniętym obiegu, zamknięte auto i tak 2000obr/min ;)

Brt - Pon Lip 23, 2007 19:40

Cytat:
na 1 biegu jest zawsze cieplej. Sprawdź na 3 lub 4 powinno być max 6°C

Hmmmm czy aby napewno?? Przed Jachranką mierzyłem temp. klimy w swojej bryce to właśnie na 1 była najniższa. Coś około 6 stopni. Im większy przepływ powietrza tym mniej czasu ma na ochłodzenie podczas przelatywania przez parownik. Tak se myślę ;)

markos620SDi - Pon Lip 23, 2007 19:51

Brt chyba ma rację - 1 bieg najzimniej

do 8 stopni powietrze zeszło po ok. 4 minutach od włączenia, zaraz po włączeniu termometr pokazywał 15 stopni