Zobacz temat - [Polonez Caro Plus 1.4] Kwestia rolki napinającej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez Caro Plus 1.4] Kwestia rolki napinającej

BolimA - Wto Lip 24, 2007 20:18

Mam pytanie, poniewaz zostawilem auto z rozgrzebanym rozrzadem i juto musze wymienic graty i zlozyc polda do kupy.

W silnikach montowanych w Polonezach 1.4 naciag rolki napinacza rozrzadu ustalany byl przez sprezynke mocowana miedzy napinaczem a trzpieniem w bloku. Dowiedzialem sie, ze do "naszych silnikow" pasuje rolka z automatycznym napinaniem (nowszy typ) i do tej rolki przeznaczony jest pasek rozrzadu posiadajacy 145 zebow (a nie 143 jak w standardzie). Kupilem taki zestaw (i to ze do nowej rolki jest inny pasek potwiedzilo sie przy zakupie). Dzisiaj rozebralem rozrzad, wymienilem pompe wody i okazalo sie ze nowa rolka mocowana jest inna sruba (ciensza i dluzsza niz std) wiec nie moge tego zamontowac. W katalogu ta rolka byla oznaczona < przy niektorych silnikach 98- a niektorych 99- > czyli stosowana w silnikach wyprodukowanych po 1998 roku. Z tad moje pytanie: Czy istnieje rolka samonapinajaca pod pasek 145 zebow do silnikow 1.4 16V z poczatku/polowy lat 90 czy w moim przypadku musze kupic standardowa rolke (ze sprezynka) i pasek 143 zeby?

Z gory dziekuje za odpowiedz, gdyz temat jest dla mnie bardzo wazny.

piter34 - Sro Lip 25, 2007 11:08

BolimA napisał/a:
Czy istnieje rolka samonapinajaca pod pasek 145 zebow do silnikow 1.4 16V z poczatku/polowy lat 90 czy w moim przypadku musze kupic standardowa rolke (ze sprezynka) i pasek 143 zeby?

Wg mojej wiedzy nie istnieje taka rolka.
Najlepiej, aby Tomi (www.tomateam.pl) się wypowiedział.

7Tomi - Sro Lip 25, 2007 11:33

A więc ZTCW rolka napinająca, o której piszesz stosowana była po 98 ale jak sie nie mylę Piter34 pisał swego czasu, że jemu mechanik założył nowy typ napinacza i dłuższy pasek do silnika któy w standardzie był na starym napinaczy i krótszym pasku i działało. Rozmawiałem o tym z Tomim i stwierdził, iż może to być możliwe że to pasuje zamiennie ale głowy nie da ;) Śruba jest inna bo jak widzisz rolka jest inna. Najlepsza będzie metroda prób i błędów czyli zakłądasz tą rolke co masz i dłuższy pasek i sprawdzasz czy po jednym obrozie a następnie po dwóch pokryją się znaki.
W tym temacie był opis co do znaków na kołach i na pompie oleju i kole zebatym wału. http://www.roverki.pl/for...ghlight=#116642

sTERYD - Sro Lip 25, 2007 11:48

Tomi_114 napisał/a:
Piter34 pisał swego czasu, że jemu mechanik założył nowy typ napinacza i dłuższy pasek do silnika któy w standardzie był na starym napinaczy i krótszym pasku i działało.

napinacz był stary tylko pasek nowszy (dłuższy)

piter34 - Sro Lip 25, 2007 11:52

sTERYD napisał/a:
napinacz był stary tylko pasek nowszy (dłuższy)

Dokładnie.

7Tomi - Sro Lip 25, 2007 11:57

piter34 napisał/a:
sTERYD napisał/a:
napinacz był stary tylko pasek nowszy (dłuższy)

Dokładnie.

A to ciekawe ;) Jedyns możliwość to założyć i przekonać się.

BolimA - Sro Lip 25, 2007 22:48

Dzieki za przyblizenie tematu. Wymienilem jednak czesci na odpowiednie rocznikowo do mojego silnika i zlozylem rozrzad na rolce INA i pasku ContiTech, do tego pompa SKF'a.
Czy mam sprawdzic po jakims przbiegu napiecie paska, czy jest to raczej konfiguracja bez obslugowa? Napinacz ustawilem na "czuja" gdyz oryginalna sprezynka stracila (albo wogole nie miala) swoje wlasciwosci.

sTERYD - Sro Lip 25, 2007 23:52

Ta sprężynka tam jest tylko po to,żeby dało się założyć pasek bez zostawienia luzu po drugiej stronie (ona nie napnie Ci tyle ile trzeba choćby nie wiem co :/ )
Napinacz musisz napinać tak, żeby się ustawił do poziomu bodajże, ale to jeszcze musi ktoś potwierdzić.

AndrewS - Pon Sie 13, 2007 22:53

ja swoj w 214Si i 125p napialem na oko
widzialem gdzies rysunki, ze na glowicy i napinaczu, tez sa znaczki ktore trzeba zgrac, ale pewnie nie kazdy producent napinaczy takie znaki umieszcza, u mnie na glowicy nie zlokalizowalem tez zadnego znaku :roll: