|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Stanął silnik
rolfik - Czw Lip 26, 2007 18:54 Temat postu: [R620] Stanął silnik Witam.
Koledzy do dziś byłem szczęśliwym posiadaczem roverka 620 sdi.Jezdziłem nim 3 miesiące aż tu usłyszałem jakiś hałas(lekki zgrzyt) i koniec.Silnik zaczoł najpierw brzydko chodzić i zgasł.Po stanięciu auta nie próbowałem już go odpalać na pych myśląc że strzelił pasek rozrządu.Poprosiłem szwagra o przyjazd lawetą i na miejscu u teścia w warsztacie porozkrecałem osłony pasków i pasek rozrzadu jest ok.Silnik przy kreceniu na wale ani drgnie w jedną i drugą strone.Wydaje mi się że hałas ten był bardziej od strony rozrusznika,a że rozrusznik nie kręci wogóle tylko słychać bendiks to mam nadzieje że to może jakis dziwaczny mechanizm rozrusznika blokuje silnik.Jakby co to planuje najpierw wykręcić rozrusznik a pózniej ewentualnie zacząć od głowicy.Może ktoś z Was miał podobny przypadek i mógłby jakoś pomóc.
Pozdrawiam.
piter34: poprawiłem tytuł wątku. Dodaj rocznik!
ADAM1 - Czw Lip 26, 2007 19:23
....a sprawdzales stan oleju??????
markos620SDi - Czw Lip 26, 2007 19:37
to raczej nie rozrusznik
mi jak raz padł wyłącznik elektromagnetyczny w rozruszniku i byłem bez wyjścia to wziąłem na pych i zapalił od razu. Pamiętaj jednak, że paląc z popychu ryzykujesz zerwanie paska rozrządu
rolfik - Czw Lip 26, 2007 19:59
Stan oleju jest dobry.A co do rozruisznika to myślałem o sklinowaniu zębatek może.Sam nie wiem,trzeba by to od podstaw sprawdzać.A oleju jakby było mało to myślisz kolego o zatarciu np.panewek na wale?
herc - Czw Lip 26, 2007 20:05
Podobny przypadek miał mój szwagier w peugocie 305 i był to wał korbowy, jak do tego doszło?? w głowicy zrobiły sie wżery i do oleju dostał sie płyn chłodzący z oleju zrobiła sie galareta i nie było smarowania, zatarły sie panewki i pękł wał korbowy nie było możliwości przekręcenia nim.
ściągnij głowice i zobacz jaki jest olej w korpusie silnika
niski stan oleju mógł spowodować zatarcie panewek na wale
rolfik - Czw Lip 26, 2007 21:10
Rok prod. mojego roverka to 1995
piter34 - Pią Lip 27, 2007 10:53
rolfik napisał/a: | Rok prod. mojego roverka to 1995 |
Dodaj tę informację do tytułu wątku. Kliknij "edytuj" na swoim pierwszym poście...
ADAM1 - Nie Lip 29, 2007 00:35
rolfik napisał/a: | A oleju jakby było mało to myślisz kolego o zatarciu np.panewek na wale? |
Tfu, tfu, pomyslalem o tym. Mogly ci sie panewki obrucic - pisales o jakims halasie i zgrzycie, a to, by na to wskazywalo.....
Zdejmij miske olejowa i odkrecaj i przykrecaj kolejno panewki. Ja stawiam na panewki glowne
rolfik - Nie Lip 29, 2007 15:48
Od jutra będe działał.Narazie ściągnełem pokrywe zaworów i to nie wiele bo dalej żeby zobaczyć wałek rozrządu trzeba już rozpiąć rozrząd.No i odkręciłem ten rozrusznik bo mnie bardzo niepokoił ,ale jest ok.A chałas ten był właśnie bardzo słyszalny w okolicach rozrusznika,ale to mogło się nieść od dołu.W każdym bądz razie będe jechał od góry , bo przy takiej robocie warto też sprawdzić głowice,tłoki itd.Też lekko obstawiam panewki , ale z doświadczenia wiem że przed zatarciem dają one o sobie znać(chciaż cokolwiek),a mój silniczek chodził jak złoto . Koledzy a w roverku jest jakiś wałek pośredni ?
Miałem podobną sytułacje w t4 , silnik stanoł jak zmieniłem pompe vaku i zle ją włozyłem na tryby.Jakby ktoś z kolegów znał ustawienia rozrządu,znaki itd to bardzo proszę o podanie.
POZDRAWIAM.
sTERYD - Nie Lip 29, 2007 16:05
Może odkręć na dole wziernik srzęgła.
Może oto ono Ci się posypało i blokuje koło zamachowe
Nie spiesz się z rozkręcaniem silnika, jeszcze zdążysz
rolfik - Nie Lip 29, 2007 18:16
Kolego jeśli możesz to napisz coś więcej o tym wzierniku.Nie naprawiałem nigdy tego.Gdzie to konkretnie jest i jak się do tego dobrac?
Pozdrawiam.
sTERYD - Nie Lip 29, 2007 19:27
Na dole tam gdzie sprzęgło łączy się z silnikiem okazuje się że jego obudowa jest trochę większa niż blok silnika. Od strony silnika jest tam przykręcona zwykła blacha na 2-3 śrubki. Jak ją odkręcisz to zobaczysz koło zamachowe
ADAM1 - Nie Lip 29, 2007 20:48
sTERYD napisał/a: | Na dole tam gdzie sprzęgło łączy się z silnikiem |
Steryd ma na mysli polaczenie skrzyni biegow z silnikiem. Od spodu znajduje sie mala blaszka, ktora mozna odkrecic i obejzec mechanizm wysprzeglania
Po czesci powtuzylem powyrzszy post, ale dla Rolfika moze bedzie jasniej
rolfik - Pon Lip 30, 2007 11:51
Zaraz zabieram się do naprawy.Tyle że pomyślałem,że jakby siadł czy rozsypał się wysprzeglik to nie było by sprzęgła, a auto zasprzegla sie poprawnie.
sTERYD - Pon Lip 30, 2007 13:28
rolfik napisał/a: | że jakby siadł czy rozsypał się wysprzeglik to nie było by sprzęgła, a auto zasprzegla sie poprawnie. |
skąd wiesz skoro silnik nie chodzi
rolfik - Pon Lip 30, 2007 17:32
Jesli wrzucam bieg to auto jest na biegu,a jak jest luz to się toczy.Pomijając to,rozebrałem głowice i juz wszystko wiem.W tłoku siedzi zawór,więc pewnie sie urwał.Teraz mam dylemat,czy robić remont czy szukac silnika ?
ADAM1 - Pon Lip 30, 2007 18:25
Dowiedz sie ile kosztuje naprawa i poruwnaj ja z kupnem silnika( http://allegro.pl/item218...er_2_0_sdi.html ) , wtedy bedziesz wiedzial co jest bardziej oplacalne
rolfik - Pon Lip 30, 2007 19:30
Jutro spróbuje wydostać tłok i zobacze jak wyglada cylinder.
Ciekawe czy tez wymieniaja całe gniazdo zaworowe w głowicy,bo ono troche dostało.
Brt - Nie Sie 05, 2007 20:24
W silniku Serii L i skrzyni PG1 nie ma wziernika sprzęgła od spodu. Moze da sie coś zobaczyć od strony prawej półosi, ale wg. mnie "marne szanse".
|
|