Zobacz temat - [R214 16V '98] Problem z uruchomieniem auta - pomocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 16V '98] Problem z uruchomieniem auta - pomocy

tomex81 - Pią Lip 27, 2007 13:53
Temat postu: [R214 16V '98] Problem z uruchomieniem auta - pomocy
Witam,
Moj problem z roverkiem zaczal sie gdy w zwiazku z coraz czestszym naciskaniu na guzik w pilocie (Lucas 3TXA) postanowilem wymienic baterie. Postapilem zgodnie z instrukcja i efekt byl, ale trwal zaledwie kilkanascie godzin. Gdy wczoraj wieczorem postanowilem odpalic mojego roverka, immo nie pozwalala mi na to. Postanowilem ja wylaczyc. Postepujac zgodnie ze wskazowkami czerwona lampka przestala swiecic (centralny zamek tez). Gdy juz cieszylem sie z faktu, iz udalo mi sie po kilku probach wylaczyc immo i nareszcie odpale auto, ku mojemu zdziwieniu nie bylo mozliwosci uruchomienia silnika. Kontrolki sie pala, ale auto nie chce zapalic. Czy ktos wie co moze byc tego przyczyna?

7Tomi - Pią Lip 27, 2007 14:03

Odłącz go od aku na pare minut i wykonaj synchronizacje jeszcze raz.
Druga sprawa kontrolki świecą a rozrusznik kręci po przekręceniu kluczyka czy nie ?

tomex81 - Pią Lip 27, 2007 16:41

Rozlaczenie aku nic nie pomoglo, wychodzi na to ze pilot padl. Wczesniej sprawdzilem, ze swiece daja iskre, paliwo tez dochodzi, ale rozrusznik za nic nie chce krecic (rozrusznik dziala bo razem z kolega zwieralismy i krecil). Wyglada na to jakby immo nie do konca sie wylaczylo i blokowalo rozrusznik. Jakies pomysly?

Pozdro

piter34 - Pią Lip 27, 2007 16:50

tomex81 napisał/a:
Wyglada na to jakby immo nie do konca sie wylaczylo i blokowalo rozrusznik

Działanie immo w Twoim modelu polega właśnie na blokowaniu rozrusznika.

Ja bym rozebrał pilota i dokładnie go oglądnął. Były przypadki, że wystarczyło wygiąć blaszkę trzymającą baterię (bo nie było styku). Zdarzały się też zimne luty.

tomex81 - Pią Lip 27, 2007 17:00

Czy jest mozliwosc, ze uruchomie roverka bez dzialajacego pilota, po wczesniejszym wylaczeniu immo metoda krecenia kluczykiem?
piter34 - Pią Lip 27, 2007 17:15

tomex81 napisał/a:
Czy jest mozliwosc, ze uruchomie roverka bez dzialajacego pilota, po wczesniejszym wylaczeniu immo metoda krecenia kluczykiem?

A artykuł na stronie klubowej o wprowadzania kodu immo czytałeś? :lol:
Tam jest odpowiedź.

Czasem fajnie sobie zadać trochę trudu, samemu znaleźć i mieć satysfakcję. ;-)

tomex81 - Pią Lip 27, 2007 17:43

Zastosowalem sie do instrukcji i immo zostalo wylaczone (czerwona lampka nie swiecila), jednak nadal nie zdolalem uruchomic auta. :|
Probowalem kilka razy wprowadzic, blednie wprowadzony kod roverek oznajmial mi klaksonem, ze zle czynie. Czy zgasniecie czerwonej lampki nie znaczy, iz immo zostalo wylaczone, u mnie sie nie swieci, a silnik nadal nie chce zapalic, czy cos jeszcze musze zrobic?

sTERYD - Pią Lip 27, 2007 18:15

A może poprostu bezpiecznik rozrusznika :???:
Jak zwieraliście?? czy zwieraliście te grube styki, na elektromagnesie, żeby sam rozrusznik zakręcił, czy podawaliście + z akumulatora na włącznik elektromagnesu, żeby zakręcił silnikiem :?:
Jeśli tak jak w pierwszym przypadku, to może jeszcze być padnięty elektromagnes :???:

tomex81 - Pon Lip 30, 2007 12:59

Witam ponownie po weekendowej przerwie.
Podalem + na wlacznik elektromagnesu i silnik krotko zacharczali i zgasl, pozniej juz tylko mielil bez zadnego rezultatu.
Czy jezeli wylacze immo to centralny tez sie wylacza?

piter34 - Pon Lip 30, 2007 13:04

tomex81 napisał/a:
Czy jezeli wylacze immo to centralny tez sie wylacza?

Zależy "jak" się to zrobi.
Na pewno da się wyłączyć immo bez uszczerbku działania zamka centralnego.

tomex81 - Pon Lip 30, 2007 13:10

Wylaczylem 4 cyfrowym kodem KAC, krecac kluczykiem w drzwiach kierowcy. Centralny po tym zabiegu wylaczyl sie.
Ps. Posiadam jeden klucz wraz z pilotem.

piter34 - Pon Lip 30, 2007 13:27

tomex81 napisał/a:
Centralny po tym zabiegu wylaczyl sie.

Nie rozumiem. Tzn. teraz nie działa centralny z kluczyka?

tomex81 - Pon Lip 30, 2007 15:01

Tak centralny po wylaczeniu immo nie dziala, zapomnialem o tym napisac w piatek :| Po wprowadzeniu kodu bylo jakies "chrupanie" (cos jak przewijanie) w zamku i centralny nie dziala. Dzis nadrabiam zaleglosci, moze to ma jakis wplyw na immo. Pilot jest u elektronika (dzis najpozniej jutro bede go mial). Myslalem, ze po wprowadzeniu kodu immo bedzie wylaczone i bez problemu odpale roverka, jak widac mylilem sie :(
sTERYD - Pon Lip 30, 2007 15:07

tomex81 napisał/a:
Myslalem, ze po wprowadzeniu kodu immo bedzie wylaczone i bez problemu odpale roverka, jak widac mylilem sie :sad:

Dziwne właśnie powinno się dać odpalić bez problemu (wiem bo to przechodziłem :))
Może masz jakieś przewody w wiązce od drzwi kierowcy uszkodzone :???:
to by też tłumaczyło czemu centralny nie działa
A może poprostu ktoś Ci gmerał przy kabelkach :sad:
Sprawdź czy jak wprowadzisz błędny kod to da Ci znać klaksonem :wink:

tomex81 - Wto Sie 07, 2007 09:28

Bylem u elektryka, mialem "troche" namieszane w elektryce. Wylaczajac immo kodem i po otwarciu bagaznika przepalal mi sie bezpiecznik od centralnego, a immo do konca mi sie nie rozbrajalo :|
Teraz czekam, az magicy usuna mi immo.

[ Dodano: Sro Sie 08, 2007 9:15 am ]
Wczoraj odebrałem roverka z warsztatu, mechanik nie potrafil wymontowac immo, ale jestem juz umowiony z innym ktory zapewnial, ze zrobi. Musze tylko zaczekac do 14-tego. W warsztacie chyba sie kompletnie nie znali na roverach, wsiadlem, przeprowadzilem synchro pilota i ku mojemu zdziwieniu auto odpalilo :D
Jednak do pelni szczescia to troche brakuje, za kazdym wejsciem do auta na nowo musze przeprowadzac proces synchronizacji.
Co mam zrobic z tym problemem, dokupic pilota, wywalic immo (wolalbym je zostawic, ale jezeli ten problem ma wrocic to ciac), jakies inne opcje??

piter34 - Czw Sie 16, 2007 13:32

tomex81 napisał/a:
Jednak do pelni szczescia to troche brakuje, za kazdym wejsciem do auta na nowo musze przeprowadzac proces synchronizacji.

Brzmi tak jakby ginęło np. zasilanie z centralki alarmu.

sTERYD - Czw Sie 16, 2007 20:30

Cytat:
Jednak do pelni szczescia to troche brakuje, za kazdym wejsciem do auta na nowo musze przeprowadzac proces synchronizacji.

sprawdź połączenie masy do karoserii (miałem podobny problem) :cool:

tomex81 - Czw Sie 16, 2007 22:15

Zaryzykowałem i pojechałem autem nad morze, gdyż przed wyjazdem zauważyłem jedną prawidłowość; po wejściu do samochodu nie muszę już powtarzać procesu synchro, tylko przekręcić kluczyk do momentu usłyszenia brzeczka immo, następnie przekręcenie kluczyka w pozycje I i kilkukrotne naciśniecie guzika na pilocie. Po przeprowadzeniu tego zabiegu immo jest odbezpieczone. Jednak cały czas drżę o to, iż auto (pilot, immo) w każdej chwili zawiedzie mnie. Razem z kolegą, który bardziej się zna na temacie sprawdzę połączenie masy.

Ps. Mechanik od elektryki, który mówił, że mam piec w elektryce sam ma chyba piec w głowie, po jego operacji nie działa mi tylne prawe światło, tylna wycieraczka, nawiew i światło wstecznego :]

W Zielonej Górze dwóch mechaników podjęło się usunięcia immo (jak pisałem to ostateczność):
- pierwszy, na którego trzeba długo czekać (ma full zajęć) chce za robotę 250zł, ale jadąc na zaplanowany urlop nie skorzystałem z wolnego terminu (mechanika) i odwołałem wizytę,
- drugi zrobi na następny dzień, ale za 450zł.

Na dzień dzisiejszy auto jeździ, ale nie tak jakby sobie tego życzył.
Mam znajomych na wyspach i ze ściągnięciem pilota nie byłoby raczej problemu (z późniejszym synchro też). Jest tylko zasadnicze pytanie - czy zakup nowego pilota rozwiąże problem, czy lepiej usunąć immo i ewentualnie założyć alarm?

sTERYD - Pią Sie 17, 2007 00:53

wszystko jasne
wiązka tylnej klapy :D
jak wspomnial brt "dwie godziny roboty i spokój na lata" :D

tomex81 - Czw Wrz 27, 2007 10:48

Wracam po długiej przerwie, ale nie było o czym pisać bo tyle trwała naprawa auta :(
Immo zostało wycięte, auto odebrałem lecz następnego dnia już nie odpaliło. Odłączyłem klemy aku i po ponownym podłączeniu auto odpaliło, niestety na 3 uruchomienia. Wróciłem do warsztatu i chłopaki powiedzieli, ze to wina komputera, wymienili i działa jak na razie (trwało to 3 tyg.).
Za immo zapłaciłem 250zł, za nowy komputer chcą ode mnie kolejne 250zł. Zastanawiam się co robić: czy płacić, czy sprowadzić używany?
Obecnie mam komputer MKC104022, wie ktoś może czy mogę tam wsadzić inny model z 214-tki, ale o innym numerze?

PHJOWI - Czw Wrz 27, 2007 14:45

RACZEJ POWINNO SIĘ WSADZAĆ taki numer jak jest , a zobacz sobie ten zestaw :

http://www.allegro.pl/ite...400_zestaw.html

tomex81 - Czw Wrz 27, 2007 18:33

Kontaktowałem się z tym sprzedawcą dziś rano i zaproponował mi ten zestaw (ciężki orzech do zgryzienia).
Do tego pewnie dojdzie programowanie sprzętu czyli kolejny wydatek? Jeśli nie trzeba ponosić więcej wydatków to chyba się skusze, ciekawe ile tylko kosztuje taka zamiana sprzętu.

Ps. Znalazłem komputer za 150zł i waham się niemiłosiernie.

R-200 - Pon Paź 01, 2007 23:49

Sam komputer nic nie daje. Należy mieć komputer, immobilaizer i pilot, wszystko z jednym kodem, wtedy nic nie trzeba programować a działa. Mam podobny zestaw, jeśli chcesz napiszę jutro nr kompa.
PHJOWI - Wto Paź 02, 2007 09:18

R-200 napisał/a:
Sam komputer nic nie daje. Należy mieć komputer, immobilaizer i pilot, wszystko z jednym kodem, wtedy nic nie trzeba programować a działa. Mam podobny zestaw, jeśli chcesz napiszę jutro nr kompa.


wszystko dziala tylko numer vin się nie zgadza z nadwoziem :) , ale w jego przypadku jak wycieli immo to tylko taki zestaw kupić , i doprogramować pilota i zczytać kod immo.

R-200 - Wto Paź 02, 2007 12:33

Na szczęście w tym roczniku nie ma problemu z nr Vin, auto pali. Gorzej z innymi autami z siecią CAN, tam są czasami wielkie problemy. :roll: :roll:
PHJOWI - Wto Paź 02, 2007 15:54

powiem tylko tyle że najgorzej jest w modelach rovera mg po 2000 roku gdzie ecu jest motoroli, tyle mamy roboty z tymi jednostkami przeważnie objawia się palącym check. W roverze masz jeszcze komputer z trybem eobd i tu musi być komputer z takim trybem inaczej auta nie odpalisz , chociaż będzie immo zgrane .