|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Czy to immobilajzer ?
nowy123 - Pią Lip 27, 2007 14:01 Temat postu: [R400] Czy to immobilajzer ? już dwa razy przytrafiła mi sie dziwna rzecz , przy próbie uruchomienia auta ( bez wcześniejszego włączenia alarmu ) po kilkuminutowym wyłączeniu silnika , gdy włożę kluczyk do stacyjki niby wszystko jest ok, tylko samochód nie zapala i coś piszczy. Problem udało mi się rozwiązać poprzez załączenie alarmu i jego ponowne wyłączenie.
zasadnicze pytanie do szanownego grona klubowiczów brzmi
-czy to immobilajzer nie pozwolił uruchomić silnika i jest to oznaką np. kończących się baterii w pilocie-
-czy może wygląda to na coś innego - żadna inna kontrolka oprócz tych standardowych które są aktywne przy uruchamianiu nie świeciła się
z góry dzięki
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 14:07
Immo aktywuje sie samo po ok 30 sekundach od wyciągnięcia kluczyka czy też zgaszeniu auta . Kiedy chcesz zapalić samochód rozumie, że jest charakterystyczne IOIOIOIOIOIO
Wystarczy wtedy nacisnać płaski przycisk na pilocie aby deaktywować immo i ma zapalić normalnie.
Po prostu ten typ tak ma
Wyjątkiem sa nowsze typy alarmu czyli w autach zazwyczaj 1998-1999r (Poznać to można również po symbolu na pilocie 3TXA - stary, 3TXB - nowy). Tam immo ma pętle na stacyjke i przekręcenie kluczyka deaktywuje immo bez koniecznosci wyłanczania imma pilotem.
P.S. Pamiętam jak raz pożyczyłem samochód siostrze po 15 miutach telefon: "Zepsułam auto bo nie chce zapalić i coś piszczy"
krzych1 - Pią Lip 27, 2007 14:10
Witaj.
nowy123 napisał/a: | przy próbie uruchomienia auta ( bez wcześniejszego włączenia alarmu ) po kilkuminutowym wyłączeniu silnika , gdy włożę kluczyk do stacyjki niby wszystko jest ok, tylko samochód nie zapala i coś piszczy. |
Widzę, że musisz skorzystać z funkcji "szukaj" i poczytać sobie posty na temat alarmu w 400-setkach oraz instrukcję do R 400 (mogę ci wysłać na priva).
To co opisujesz to "normalka". Nie trzeba włączać alarmu, ale np. otworzyć na chwilę drzwi kierowcy i już załącza się immo (takie pikanie przy próbie odpalenia). Musisz je wtedy dezaktywować naciskając którykolwiek z przycisków pilota.
piter34 - Pią Lip 27, 2007 14:33
krzych1 napisał/a: | instrukcję do R 400 (mogę ci wysłać na priva). |
Najpierw wwozn, a potem ja również się trochę nad tą instrukcją męczyliśmy...
Nie chciałbym, aby była rozdawana na lewo i prawo.
"Każdy" może sobie ją pobrać z działu "pliki" na stronie klubowej.
krzych1 - Pią Lip 27, 2007 20:47
Witam.
piter34 napisał/a: | Najpierw wwozn, a potem ja również się trochę nad tą instrukcją męczyliśmy...
Nie chciałbym, aby była rozdawana na lewo i prawo.
"Każdy" może sobie ją pobrać z działu "pliki" na stronie klubowej. |
Sorry piter34, nie "zakumałem", że jest ona umieszczona w dziale tylko dla Klubowiczów, a nie miałem czasu sprawdzać jej lokalizacji.
Oferta nieaktualna.
marthinez - Pią Lip 27, 2007 21:42
Dodam tylko, że tą instrukcję można znaleźć "wszędzie" w necie. Na www jak i przez programy p2p. Jak wiele innych artykułów.
krzych1 - Pią Lip 27, 2007 21:42
Witam ponownie.
nowy123 napisał/a: | gdy włożę kluczyk do stacyjki niby wszystko jest ok, tylko samochód nie zapala i coś piszczy. |
Immo aktywuje się, tak jak pisze Tomi_114, po około 30 sek. od wyłączenia silnika i wyjęcia kluczyka, jeżeli po tym nie zamkniesz auta (takie udogodnienie dla zapominalskich, np. gdy ktoś chce "wyskoczyć tylko na chwilkę do sklepu"). Wtedy auto można tylko okraść, ale nie można nim odjechać. Druga sytuacja (najbardziej oczywista) - zamknięcie auta pilotem lub kluczykiem - oprócz alarmu auto jest "strzeżone" również przez immo. Trzecia sytuacja to ta opisana w moim poprzednim poście - immo aktywuje się po około 30 sek. od momentu wyjęcia kluczyka i po otwarciu drzwi kierowcy (nawet jeżeli potem są zamknięte, ale w sensie "zamknięte na klamkę" a nie pilotem lub kluczykiem). Jak widzisz, sytuacjach 1 i 3, gdy wsiadasz do samochodu i chcesz kontynuować jazdę, nie używasz pilota ani kluczyka (bo po co, skoro drzwi są otwarte). A tylko pilotem dezaktywujesz jednocześnie i alarm i immo (kluczykiem - tylko alarm, pamiętaj).
I teraz najważniesze (częściowo opisane przez Tomi_114):
1) w starszych modelach w sytuacji 1 i 3 oraz w sytuacji 2 w przypadku, gdy auto otworzyłeś tylko kluczykiem, a nie pilotem, immo rozbrajasz (jako to opisał Tomi_114: IOIOIO) naciskając którykolwiek z przycisków pilota.
2) W nowszych modelach immo dezaktywuje się samo po przekręceniu kluczyka, o ile pilot jest przypięty na tym samym kółku co kluczyk. W przeciwnym razie immo trzeba dezaktywować naciskając przycisk otwierania (gładki).
3) Gdy padnie ci pilot lub bateria, immo możesz dezaktywować wprowadzając czterocyfrowy kod, który powinieneś otrzymać przy zakupie auta. Ale to już temat na inną bajkę
Tak więc reasumując: u ciebie wszystko ok. Musisz zamykać i otwierać auto pilotem. W pozostałych sytuacjach (zawsze się będą zdarzać) wciskasz po prostu przycisk otwierania na pilocie (dezaktywuje immo i w starych i w nowych modelach).
[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 11:01 pm ]
Witam.
marthinez napisał/a: | Dodam tylko, że tą instrukcję można znaleźć "wszędzie" w necie. |
Zgadza się, ja swoją ściągnąłem właśnie tak, nie byłem jeszcze wtedy Klubowiczem.
Jest inna niż ROVERkowa, jej wielkość to 7,23 MB (ROVERkowa 6,5 MB). Porównywałem obydwie wersje, treść i rysunki te same, tylko ta z netu jest jakby kserówką wersji papierowej, posiada wszystkie "ozdobniki" (jakieś tam kwadraciki po bokach stron, liczniejsze cieniowania tła tytułów, itp.).
piter34 - Pon Lip 30, 2007 10:30
krzych1 napisał/a: | Zgadza się, ja swoją ściągnąłem właśnie tak, nie byłem jeszcze wtedy Klubowiczem.
Jest inna niż ROVERkowa, jej wielkość to 7,23 MB (ROVERkowa 6,5 MB). Porównywałem obydwie wersje, treść i rysunki te same, tylko ta z netu jest jakby kserówką wersji papierowej, posiada wszystkie "ozdobniki" (jakieś tam kwadraciki po bokach stron, liczniejsze cieniowania tła tytułów, itp.). |
Ta, która jest obecnie na stronie zawiera tekst (można np. szukać fraz), a ta ogólnodostępna w necie to stara wersja, w której są bezduszne skany JPEGowe.
|
|