|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Teź znika płyn chłodzący :( - uszczelka?
maciekktm - Czw Sie 02, 2007 14:10 Temat postu: [R75] Teź znika płyn chłodzący :( - uszczelka? Po okresie pełnego zadowolenia z Roverka nadzsedł chyba czas problemów
Wcześniej sprawy eksploatacyjne.. zawieszenie, tarcze itd.
Obecnie przebieg 127.000km.
Teraz niestety pojawił się problem, który obawiam się brzmi: Uszczeleczka pod głowiczką
Mianowicie... znika mi płyn chlodzący ze zbiorniczka wyrównawczego.... co prawda ani w oleju ani w samym plynie nic dziwnego nie widać, silnik chodzi calkowicie normalnie..... tyle tylko, ze płyn trzeba dolewać. Miałem cichą nadzieję na jakiś wyciek ale przejrzeli mi go dzisiaj w warsztacie na podnosniku i żadnego wycieku nie widać
Czy są jakieś metody na sprawdzenie czy to ta nieszczęsna uszczelka?
Czy znacie jakiś sensowny warsztat w okolicach W-wy, który mi to zdiagnozuje i ewentualnie zrobi za jakieś ludzkie pieniądze?
Bo mam dość serwisów w których słysze... Panie weź Pan to sprzedaj..... i kup se passata...
Pozdrawiam
Maciek
Adiwu - Czw Sie 02, 2007 14:59
Witam!
Płyn może znikać albo do oleju, ale to byłoby od razu widać po stanie oleju, albo do spalania. Nie skrapla ci sie woda z rury wydechowej?
Ja stawiam na nieszczelność ukladu chłodzenia, zawsze możesz spróbować wlać uszczelniacz. Jak jest mała dziurka to pomoże. A ile ci tej wody ubywa?
Jakby to walnięta uszczelka, to byłoby olbrzymie ciśnienie, twarde węże,bąble w chlodnicy, albo poziom oleju podnosiłby się przy włączonym silniku. Mechanik od razu by wiedział.
Przejrzyj starsze posty, było sporo na ten temat.
Nie łam się, pewnie Roveromaniacy poradzą coś w twej sprawie.
sombaty - Czw Sie 02, 2007 15:13
Też bym jednak stawiał na nieszczelny układ.
Znajomy akurat w Ducato miał podobnie niby nic się nie działo a płyn znikał. Okazało się że uszkodzona była jednak chłodnica tylko dziurka była tak mała że nie kapało tylko płyn od razu parował. Nawet na chłodnicy większego śladu nie było. Dopiero po dokładnych oględzinach chłodnicy wykryto problem.
Nie ma się co martwić bo czasami przyczyna bywa za prosta a my widzimy wszytko w czarnych barwach.
Też tak mam:)Pozdro
[ Dodano: Czw Sie 02, 2007 4:19 pm ]
Dodam jeszcze, żeby kolega poszukał pod maską charakterystycznych plam/zacieków jakie zostawia płyn chłodzący. Może nie być mokro tylko będzie widać właśnie zacieki i osad po płynie.
Evil3k - Czw Sie 02, 2007 23:24
Mam ten sam problem, dzisiaj okazało się, że to wina pompy wody, mechanik znalazł wyciek przy okazji wymiany rozrządu.
roadking - Pią Sie 03, 2007 08:55
No ja juz pisałem w osobnym wątku że mi równiez znika powoli płyn, wczoraj dokładnie obejrzałem silnik od spodu - zero wycieków ... w oleju wody tez nie ma, oleju nie przybywa. Sam silnik chodzi idelalnie ....
Myślałem i myślałem aż odkręciłem pokrywę wyciszajacą silnik (ta od góry maskujaca cewki zapłonowe i kolektor ssący, i co?????? ano tam pod kolektorem jest termostat i w koło niego pełno białych śladów po wycieku płynu, podejrzewam że to tam powoli wycieka płyn a że od razu kapie na rozgrzany blok to odparowuje.
Teraz się zastanawiam czy jeździć czy uszczelniać .... uszczelnienie tego elementu to wydatek rzedu 250 zł za nową obudowe z termostatem oraz 200 zł za robociznę....
U mnie ubytek płynu jest na poziomie 100ml na 200-300 km.....
Zajrzyj czy u ciebie nie ma tam charakterystycznych białych zacieków .... dostęp jest do termostatu paskudny ale poprzez otworki w kolektorze jak sie poświeci lampą to można obejrzeć ten termostat ....
Marian_K - Pią Sie 03, 2007 09:22
Cytat: | Zajrzyj czy u ciebie nie ma tam charakterystycznych białych zacieków .... | Oczywiście kolor zacieków może być różny - w zależności od koloru płynu. U mnie zacieki były różowe, bo mam czerwony płyn.
Owocnych poszukiwań!
roadking - Pią Sie 03, 2007 09:29
ja tez mam czerwony płyn a nalot był biały.... no nie ważne, tak czy inaczej zacieki widać więc jest wyciek - pytanie czy to jedyny wyciek, głupio by było wydać np 500 zł i sie dowiedzieć że nadal płyn ubywa ....
A pisaliście coś o uszczelniaczach do układu chlodzącego - czy one rzeczywicie daja efekty ?
xxxgrze - Pią Sie 03, 2007 09:45 Temat postu: Re: [R75 2.5V6 '00] tez znika płyn chłodzący :( - uszczelka?
maciekktm napisał/a: | Czy znacie jakiś sensowny warsztat w okolicach W-wy, który mi to zdiagnozuje i ewentualnie zrobi za jakieś ludzkie pieniądządze |
Polecam Morgana na Bokserskiej. Adres na stronie klubowej.
Adiwu - Pią Sie 03, 2007 11:58
Witam!
W moim przypadku uszczelniacz pomógł, na opakowaniu producent podaje do jakiej średnicy dziurki uszczelnia( przynajmniej tak było u mnie, obecnie mieszkam w Anglii i tu go kupiłem).
Ale uszczelniacz to zawsze rozwiązanie tymczasowe, jak planujecie dłuższą podróż to i tak trzeba przeciek zlokalizować i naprawić.
Czy ktoś słyszał o uszczelniaczu na przedmuchaną uszczelkę pod glowicą, to amerykański wynalazek, podobno super. Dolewasz go do chłodnicy i masz problem z głowy.
roadking - Wto Sie 07, 2007 12:48
No więc dziś wymieniłem termostat , który to był powodem ubytku płynu chłodniczego w silniku. Mi uciekało nawet do 1 litra na 1000 km (w cyklu miejskim)
Martwiłem się że to może uszczelka pod głowica ale że innych objawów poza ubytkiem płynu nie było to diagnoza padła na termostat, i była to celna diagnoza.
Sam termostat jest schowany głęboko pod kolektorem ssącym - teoretycznie RAVE mówi że trzeba całą górę demontować ale jak widać mechanik dał sobie radę demontując tylko przepustnicę i pojemnik z filtrem powietrza.
Na zdjęciach widać różowawy nalot po cieknącym płynie.
Przy okazji wymiany termostatu wymieniłem również dwie rurki (prosta do pompy wody i krzywa zwrotna do chłodnicy) - w sumie były one OK, ale nie ma co ryzykować że teraz zacznie na nich ciec.
Sam termostat był sprawny ale ciekła jego obudowa - nie da się tego uszczelnić w sposób pewny bo jest ona zgrzewana i wszystko stanowi jeden element.
piter34 - Czw Sie 16, 2007 12:36
Adiwu napisał/a: | a stawiam na nieszczelność ukladu chłodzenia, zawsze możesz spróbować wlać uszczelniacz. |
Z tym to raczej ostrożnie bym postępował.
Były przypadki na forum (nie tylko tym), że taki uszczelniacz potrafi zatkać nie tylko to co potrzeba...
Legwan1989 - Sob Lip 27, 2013 12:03
Odświeżam temat. Ostatnio temperatura płynu chłodzącego skoczyła mi do 120 stopni. Juz będąc sprawdziłem stan płynu - brakowało ponad litr. Zacząłem szukać skąd taki ubytek.
Chłodnica jest nowa więc raczej nie powinna być dziurawa. Korek od olej nie ma białego nalotu, a silnik pracuje normalnie, równo.
Wyciek zauważyłem, a raczej miejsce gdzie zbiera się płyn - u samym dołu Vki. Udało mi się dostrzec to patrząc od lewej strony silnika.
Chciałem sprawdzić też termostat ale od drugiej strony ciężko cokolwiek dostrzec.
Gdzie jeszcze szukać wycieków, oprócz termostatu ?
SeniorA - Sob Lip 27, 2013 20:27
Legwan1989 napisał/a: | Gdzie jeszcze szukać wycieków, oprócz termostatu ? | na każdym zacisku węża , na łączeniu kolanka z chłodnicą u góry z prawej strony ( nieszczelny oring ), w chłodnicy oleju ( też oringi ), pompa płynu ,nagrzewnica ogrzewania ,okolice zaworu do odpowietrzania , uszczelka pod głowicą , pękniecie głowicy lub tuleji, uszczelnienie tuleji.
Legwan1989 - Sob Lip 27, 2013 20:44
Więc chwilowo mógłbym odrzucić elementy związane z chłodnicą bo wyciek a przynajmniej miejsce gdzie gromadzi się płyn zlokalizowałem.
W przypadku nagrzewnicy wyciek byłby w kabinie (chyba).
Zawór od odpowietrzania na pewno szczelny - do tego jest łatwy dostęp więc od razu sprawdziłem
Chłodnica oleju - do sprawdzenia tylko te rurki i łączenie znajdującą się pod przednią belką ?
W przypadku awarii pompy (nie wiem gdzie się ona znajduje) wyciek mógłby zbierać się pomiędzy rzędami cylindrów ?
Co do tuleji to nawet nie wiem gdzie i na co patrzeć.
No i pozostaje sprawdzenie termostatu i głowicy. By się do tego dostać potrzeba zdjąć tylko kolektor ?
SeniorA - Sob Lip 27, 2013 20:55
podałem teoretycznie możliwe miejsca wycieku , ale jak jest płyn na bloku , to trzeba ściągnąć kolektor i zrobić z termostatem i rurkami ,jak po tym będzie dalej wyciek to wtedy szukać dalej.
Legwan1989 - Sob Lip 27, 2013 21:04
A zeby pozniej założy ponownie kolektor potrzebuje jakies nowe uszczelki ?
SeniorA - Nie Lip 28, 2013 07:40
teoretycznie powinny być nowe, ale to ocenia się po ich oględzinach.
[ Dodano: Nie Lip 28, 2013 08:37 ]
Legwan1989 napisał/a: | W przypadku awarii pompy (nie wiem gdzie się ona znajduje) wyciek mógłby zbierać się pomiędzy rzędami cylindrów ?
| nie , to tylko termostat albo rurki.Pompa jest po stronie rozrządu i z niej kapało by pod samochód. Legwan1989 napisał/a: | Co do tuleji to nawet nie wiem gdzie i na co patrzeć. | do tego praktycznie trzeba by rozbierać silnik (ściągać głowice ).
[ Dodano: Nie Lip 28, 2013 08:40 ]
Legwan1989 napisał/a: | By się do tego dostać potrzeba zdjąć tylko kolektor ? | no i po odpinać parę rzeczy.
zetes - Nie Lip 28, 2013 12:21
u mnie problem znikającego płynu chłodniczego rozwiązała wymiana uszczelki kolektora ssącego.
gacek189 - Nie Lip 28, 2013 13:48
Ja już trzeci raz przerabiam problem wycieku płynu. Pierwszy z termostatu, drugi raz z kolanka a ostatnio z tej prostej rurki. Teraz wszystko wymienione na nowe i mam nadzieję że będzie spokój.
Legwan1989 - Sob Sie 10, 2013 18:35 Temat postu: ubytek płynu chłodniczego Ubytki płynu są coraz większe, niedawno dolałem coś prawie 2 litry płynu.
Próbuje zebrać to co powinienem zakupić:
- nowy termostat
- dwie uszczelki pod kolektor
- 3 świece (przedni rząd już wymieniłem jakiś czas temu, a wydaje mi się że po zdjęciu kolektora będzie dostęp do pozostałych trzech)
Zastanawiam się czy jeszcze jest coś by "przy okazji" wymienić mając w miarę dobry dostęp. Czy jeszcze jakieś uszczelki byłyby mi potrzebne?
I właściwie czy jest sens od razu zamawiać nowy termostat gdy nawet nie widzę jego stanu a tylko wodę w jego okolicach ?
gacek189 - Sob Sie 10, 2013 19:15
Legwan1989, Będziesz do wymiany termostatu ściągał metalowy kolektor??
Legwan1989 - Sob Sie 10, 2013 19:23
Jeszcze nie wiem, właściwie dopiero szukam informacji co dokładnie trzeba zrzucić by się do niego dostać.
Zdejmując sam ten górny, plastikowy będę miał już dostęp do termostatu ?
Chyba ten zestaw byłby dobry ale do 28ego maja urlop...
gacek189 - Sob Sie 10, 2013 19:37
Da się dostać trzeba się trochę po gimnastykować ale można, jaki zestaw bo nie ma linku.
Legwan1989 - Sob Sie 10, 2013 20:42
Zapomniałem dodać
http://allegro.pl/termost...3452792803.html
[ Dodano: Sob Sie 10, 2013 21:42 ]
sciągając plastikowy będę potrzebował własnie te uszczelki ?
gacek189 - Sob Sie 10, 2013 20:58
Kupowałem dokładnie u tego samego sprzedawcy. Te uszczelki potrzebne Ci będą do metalowego a do plastikowego to po 3 szt. takich http://www.s-part.pl/188,...2.0-2.5-v6.html i http://www.s-part.pl/187,...ra-ssacego.html
Legwan1989 - Sob Sie 10, 2013 21:06
a da rade zdjąć oba razem ?
gacek189 - Sob Sie 10, 2013 21:13
Jak oba razem
Legwan1989 - Sob Sie 10, 2013 21:26
W sensie zdjac metalowy bez odkrecania plastikowego
gacek189 - Sob Sie 10, 2013 22:31
Nie plastikowy tak i tak musisz ściągać
Legwan1989 - Nie Sie 11, 2013 09:02
rozumiem, dzięki
zedziczek - Nie Sie 11, 2013 09:16
ja tego jeszcze nie robiłem ale niektórym udała się wymiana termostatu bez odkręcania kolektora, po wymontowaniu akumulatora i przepustnicy
http://www.jimmcglynn.pwp...stat/index.html
tu masz opis krok po kroku ze ściąganiem kolektora
Legwan1989 - Sob Sie 31, 2013 19:41
Dziś zabrałem się za wymianę termostatu. Diagnoza byłą prawidłowa - właściwie sam termostat był po prostu nieszczelny na łączeniach, u dołu i na łączeniach rurek, ogólnie był tak jakby luźno zamocowany.
Termostat mam już zakupiony nowy więc i tak wymieniam na nówkę.
Wcześniej jednak nie obyło się bez problemów, bo popękały mi końcówki od wtrysków, ale o tym wspomniałem we właściwym temacie
saiien - Czw Kwi 17, 2014 09:21 Temat postu: [R75] Teź znika płyn chłodzący :( Witam,
chciałem odświeżyć temat w celu potwierdzenia wcześniejszych postów.
W MG ZT 2.5 V6 mam podobną sytuację, wyciek płynu: 1L/1000km.
Wstępnie myślałem, że to wina pompy wody ale jednak okazało się, że jest to termostat. Jak widać, jest to częsty i powtarzalny problem w tym modelu.
Legwan1989 - Czw Kwi 17, 2014 14:58
w moim przpadku akurat sam termstat był sprawny a tylko rurki były nieszczelne
|
|