Zobacz temat - [R400] Nagłe skoki temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Nagłe skoki temperatury

Rover420 - Nie Sie 19, 2007 13:47
Temat postu: [R400] Nagłe skoki temperatury
Witam wszystkich klubowiczow. Czy ktos jest mi w stanie pomoc bowiem od miesiaca walcze z jednym problemem, mechanicy, elektornicy takze i niestety zaden nie moze znalezc przyczyny. Przegrzewa mi sie silnik, termostat byl wymieniany 5 miesiecy temu co prawda w salonie Hondy bo w Kaliszu nikt nie chcial sie podjac wymiany jego ale mysle ze chyba dobrze zrobione, wymienilem czujniki temp, plyn jest nowy (dodam ze koncentrat rozrobiony a nie jakis inny) korek zbiorniczka wyrownawczego, sprawdzane byly wentylatory i usterka nie zostala zlikwidowana. Jezdze pol dnia autem i jest OK za chwile temp w mgnieniu oka idze do gory az dochodzi do czerwonej kreski, raz sie zbije raz nie i musze szybko reagowac zeby nie doszla do konca.. :( Dodam ze najczesciej robi mi sie tak podczas jazdy na klimatyzacji, w poprzednim roku nie uzywalem klimy i tego nie bylo. Najsmieszniejsze jest to ze podczas jazdy trasa ped powietrza powinien ostudzc silnik a u mnie jest odwrotnie im szybciej jade tym szybciej idzie ona do gory. Jestem juz bezsilny, wszystko co moglem sprawdzic bylo robione i nadal jest to samo..
Brt - Nie Sie 19, 2007 14:15

Jeśli chcesz żeby ktoś Ci pomógł, to zastosuj się do ZASAD!! panujących w tym kąciku i wpisz w TEMAT model auta z silnikiem i rocznikiem. Rovery 420 były zarówno o wersji benzynowej jak i diesla, a my jasnowidzami nie jesteśmy ;)
Rover420 - Nie Sie 19, 2007 14:41

sorrka ale zapomnialem podac z tych nerwow, Rover 400 2,0 Sdi (105KM) 99r.
Brt - Nie Sie 19, 2007 14:54

Poprawiłem temat, a Ty następnym razem napisz go prawidłowo :evil: i uzupełnij profil przy okazji.

Co do usterki, to kolega Thef ma podobne objawy. Niestety nie wiem, co może być przyczyną.
Można jeszcze sprawdzić wydajność pompy i drożność chłodnicy. Czy te objawy zdarzają się tylko podczas jazdy, czy też czasem np. w korku na postoju?? Czy jak temp. idzie do góry, to nie ma problemów ze wspomaganiem kierownicy?? Czy napinacz paska wieloklinowego jest OK??

sTERYD - Nie Sie 19, 2007 15:17

Rover420 napisał/a:
termostat byl wymieniany 5 miesiecy temu co prawda w salonie Hondy bo w Kaliszu nikt nie chcial sie podjac

Bez sensu przecież to nic trudnego :???:
Sprawdź czy węże są dobrze podłączone, komuś w jakimś serwisie hondy zmontowali tak, że wlot i wylot nagrzewnicy były zamienione, i też mu się cuda działy :(
Schemat układu chłodzenia znajdziesz w RAVE

thef - Nie Sie 19, 2007 15:37

Ano właśnie, zdarzają mi się podobne problemy. Zaczęło się od ubytków płynu chłodniczego, początkowo mniejszych, z czasem większych (nie jestem w stanie zlokalizować wycieku), ale nie miałem problemów z temperaturą - zawsze środek skali. Pewnego dnia jednak (jakieś dwie godziny przerywanej jazdy, cały czas z włączoną klimą) wskazówka gwałtownie ruszyła w stronę czerwonego pola, wszystko trwało zaledwie dwie sekundy. Zatrzymałem się od razu. Płynu było ok, a wskazówka jak szybko poszła w górę tak szybko opadła. Po chwili przerwy ruszyłem dalej i wszystko było ok. Po około miesiącu w wyruszyłem w trasę ok. 75km i w pewnym momencie (połowa trasy), jadąc pod ostrą górkę znów wskazówka poszła do góry bardzo szybko. Zatrzymałem się, patrzę pod maskę, wywala mi płyn spod korka. Dokręciłem korek, zmieniając jego uszczelkę na drugą stronę i dojechałem już bez skoków temperatury. Teraz uważnie dokręcam korek i płynu ubywa mi dużo mniej niż wcześniej, aczkolwiek troszkę ubywa. I jeden jedyny raz wskazówka poszła bardzo szybko do góry jakieś pół centymetra i tak samo szybko opadła do swojego "normalnego" położenia. "Normalnego", bo jakoś mi się wydaje, że od tej drugiej przygody z wskaźnikiem jej położenie jest troszkę wyższe niż wcześniej (jakieś 0,5-1 mm ponad połowa skali). Na chłopski rozum wyglądałoby to na chwilowe niedomagania pompy wody i krótkie zatrzymania obiegu chłodzenia, ale czy ja wiem? Może termostat? Ciekawi mnie też zakres temperatur skali wskaźnika, może ktoś wie jaki jest?
sTERYD - Nie Sie 19, 2007 15:47

thef napisał/a:
Ciekawi mnie też zakres temperatur skali wskaźnika, może ktoś wie jaki jest?

mniej więcej od zielonej kreski do czerwonej ;)
Z wypowiedzi na forum zauważyłem niektórzy mają trochę inaczej wyskalowany wskaźnik, tak że im wskazówka wisi sporo wyżej niż normalnie,

thef - Nie Sie 19, 2007 16:01

sTERYD napisał/a:
thef napisał/a:
Ciekawi mnie też zakres temperatur skali wskaźnika, może ktoś wie jaki jest?

mniej więcej od zielonej kreski do czerwonej ;)
Z wypowiedzi na forum zauważyłem niektórzy mają trochę inaczej wyskalowany wskaźnik, tak że im wskazówka wisi sporo wyżej niż normalnie,


Ja mam niebieską kreskę na dole :cry:
Wiem, że wyskalowanie wskaźników bywa różne, tyle, że u mnie jakby od pewnego czasu wskazówka wisi ciut wyżej niż wcześniej. Na początek zamówię może nowy korek, bo tak sobie myślę, że może to być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w układzie.

markos620SDi - Nie Sie 19, 2007 16:45

u mnie niezależnie czy na zewnątrz jest minus 20 czy plus 30 po zagrzaniu się silnika wskazówka ustawia się na połowie skali i ani drgnie
Rover420 - Nie Sie 19, 2007 18:53

skoki temperatury zdarzaja sie zarówno podczas jazdy trasa ale takze i stania w korku. Gdy temp rosnie podchodzi pod czerwona kreska (2 raze juz na nia weszla a wiem ze nie powinna) i nie chce mi zbic, wiatrak chodzi a jak popuszcze zaworek od zbiorniczka wyrownnawczego to sie wrze. Prosze czy jest ktos kto moze w tym pomoc???
giewu - Nie Sie 19, 2007 19:12

a ja bym Ci Rover420 proponował najpierw ustalić sobie odpowiedź (na moim zdaniem) najważniejsze w tym temacie pytanie,a mianowicie
.... czy przegrzewa się silnik, czy jedynie wskaźnik temperatury pokazuje podwyższone wartości ?

Brt - Nie Sie 19, 2007 19:27

Też myślałem, o wskaźniku, ale ZTCP Rover420, to wymieniał czujnik temperatury. A jeśli nie jest na czerwonym polu to po odkręceniu korka nie wrze?? i napisz czy wtedy czasem nie pada Ci wspomaganie kierownicy?? Bo może to problem z poślizgiem paska wieloklinowego?? Pompa wody i pompa wspomagania są w jednej obudowie i napędzane z tego samego koła pasowego.
Maciek321 - Nie Sie 19, 2007 19:36

thef napisał/a:
Na chłopski rozum wyglądałoby to na chwilowe niedomagania pompy wody i krótkie zatrzymania obiegu chłodzenia, ale czy ja wiem?


A czy Tworząca sie poduszka pary w głowicy lub w bloku może byc przyczyną nagłego skoku temperatury? A może poduszka spalin powoduje takie zjawisko?
Proponuje sprawdzic jakoś uszczelkę pod głowicą. To że problem występuje "czasami" tez ma logiczne wytłumaczenie (biorąc pod uwage uszkodzenie uszczelki pod głowicą).

thef napisał/a:
Na początek zamówię może nowy korek, bo tak sobie myślę, że może to być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w układzie.


To niczego nie zmieni. Zapewniam.

giewu napisał/a:
czy przegrzewa się silnik, czy jedynie wskaźnik temperatury pokazuje podwyższone wartości ?


Skoro wywala płyn...? To napewno nie jest wina złych wskazań.

[ Dodano: Nie Sie 19, 2007 7:39 pm ]
Brt napisał/a:
Pompa wody i pompa wspomagania są w jednej obudowie i napędzane z tego samego koła pasowego.


To też może być przyczyna, ale przecież pompa wspomagania nie pracuje z duzą mocą na tyle długo by spowodować przegrzanie silnika bo nie jest napedzana z powodu luźnego paska. Takie coś powinno trwac jakąś chwilę, by temperatura zdążyła aż tak bardzo skoczyć.

Paul - Nie Sie 19, 2007 19:44

Brt napisał/a:
ale ZTCP Rover420, to wymieniał czujnik temperatury

Ja tam wyczytałem termostat :shock:

thef - Nie Sie 19, 2007 19:51

Maciek321 napisał/a:
thef napisał/a:
Na początek zamówię może nowy korek, bo tak sobie myślę, że może to być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w układzie.
To niczego nie zmieni. Zapewniam.


Co nieco zmieni, bo najwyraźniej stary jest nie do końca szczelny, skoro muszę go bardzo mocno dokręcać, żeby trzymał ;) (w tym wypadku chodzi o to troszkę wyższe wskazanie wskazówki w ostatnim czasie), ale fakt, nie łudzę się, że to przyczyna wszystkich problemów.

giewu - Nie Sie 19, 2007 19:57

Maciek321 napisał/a:
thef napisał/a:
Na początek zamówię może nowy korek, bo tak sobie myślę, że może to być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w układzie.

To niczego nie zmieni. Zapewniam.
wręcz przeciwnie ... nowy korek może bardzo wiele zmienić jeśli chodzi o odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia :mrgreen:

Maciek321 napisał/a:
giewu napisał/a:
czy przegrzewa się silnik, czy jedynie wskaźnik temperatury pokazuje podwyższone wartości ?

Skoro wywala płyn...? To napewno nie jest wina złych wskazań.
nie sposób się nie usprawiedliwić :oops: ... ale swoją wypowiedź kierowałem do autora tematu (Rover420), który słowem nie wspomniał, że wywala mu płyn :twisted:
Maciek321 - Nie Sie 19, 2007 20:22

giewu napisał/a:
wręcz przeciwnie ... nowy korek może bardzo wiele zmienić jeśli chodzi o odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia


U siebie (co prawda to 2.0 benzyna) mam celowo "rozszczelniony" układ chłodzenia, i nigdy nie zdazyły sie jakies skoki temperatury, temperatura czy zima czy lato utrzymuje sie na stałym poziomie. Zgadzam się ze własciwe cisnenie w układzie ma wpływ i moze wiele zmienic, jednak dalej... Zapewniam, w tym przypadku niczego nie zmieni.

Brt - Nie Sie 19, 2007 20:27

Rover420 napisał/a:
wymienilem czujniki temp, plyn jest nowy (dodam ze koncentrat rozrobiony a nie jakis inny) korek zbiorniczka wyrownawczego, sprawdzane byly wentylatory i usterka nie zostala zlikwidowana.


Paul: ;) :mrgreen:
Co nie zmienia faktu, że nic do głowy mi nie przychodzi :/

Maciek321 - Nie Sie 19, 2007 20:29

giewu napisał/a:
nie sposób się nie usprawiedliwić :oops: ... ale swoją wypowiedź kierowałem do autora tematu (Rover420), który słowem nie wspomniał, że wywala mu płyn


No tak, ale przegrzewa rozumiem gotuje. Bo jesli nie gotuje to nie przegrzewa, może autor wyjaśni jak zostało potwierdzone to, że przegrzewa sie silnik? Czy to oparte tylko o wskazania, czy moze jakieś inne pomiary były przeprowadzone?

giewu - Nie Sie 19, 2007 20:34

Maciek321 napisał/a:
... Czy to oparte tylko o wskazania, czy moze jakieś inne pomiary były przeprowadzone?
I o to mi właśnie w moim poście chodziło :mrgreen:
Maciek321 - Nie Sie 19, 2007 20:38

giewu napisał/a:
I o to mi właśnie w moim poście chodziło


No dobra... zwracam honor... :mrgreen:

W przynajmniej jednym z tych dwóch przypadków stawiam na uszczelke głowicy... Obstawia ktos to?


PS.
Chciałem se zapłacic składkę klubowicza, ale za ch....e nie moge znaleźć jakiegos numeru konta... Alescie to ukryli... Poda ktoś link?

giewu - Nie Sie 19, 2007 20:42

Maciek321 napisał/a:

PS.
Chciałem se zapłacic składkę klubowicza, ale za ch....e nie moge znaleźć jakiegos numeru konta... Alescie to ukryli... Poda ktoś link?
W celu odkrycia ukrytego ;) podaję ... wszystko masz tutaj :mrgreen:
Maciek321 - Nie Sie 19, 2007 20:55

Maciek321 napisał/a:
Chciałem se zapłacic składkę klubowicza, ale za ch....e nie moge znaleźć jakiegos numeru konta... Alescie to ukryli... Poda ktoś link?


... I stało się... Zapłacilem se. Sorry za Offtopa

Rover420 - Pon Sie 20, 2007 08:15

giewu napisał/a:
czy przegrzewa się silnik, czy jedynie wskaźnik temperatury pokazuje podwyższone wartości ?

Silnik sie przegrzewa, temp plynu podczas przegrzania jak sprawdzalem rosnie na ponad 100 stopni, czujnik w chlodnicy wymienilem i paski byly wymieniane jak wymienialem rozrzad misiac temu to przy okazji wymienilem a dodam ze to dzialo sie przed wymiana rozrzadu juz dokladnie od momentu wymiany termostatu bowiem stary mi nie dogrzewal zima i dlatego zmienilem na nowy. Jednak sprawdzilem ze termostat dziala poprawnie, tylko wiatraki jakby nie byly w stanie wystudzic chlodnicy. NIe wiem nie jestem majstrem, Ci tez sprawdzali i nie wiedza boje sie ze jak bede jezdzil zagrzeje mi sie i silnik do wyrzucenia. Wczoraj pekl mi waz, prawdopodobnie pod wplywem cisnienia jakie sie wytworzylo.. opadaja mi juz rece

sTERYD - Pon Sie 20, 2007 08:52

Rover420 napisał/a:
temp plynu podczas przegrzania jak sprawdzalem rosnie na ponad 100 stopni

to normalne, w momencie włączenia wiatraka powinna wynosić ok 104°C
jeśli się płyn wtedy zaczyna gotowac, to znaczy, że układ jest nieszczelny :(

Brt - Pon Sie 20, 2007 09:30

Czy dobrze rozumiem, że te skoki temperatury pojawiły siepo wymianie tetrmostatu??
Rover420 - Pon Sie 20, 2007 09:36

tak wszystko zaczelo sie po wymianie termostatu, w poprzednim roku jak go nabylem nic takiego sie nie dzialo latem, ale nie jezdzilem na klimie bo nie byla nabita. W tym roku po wymianie termostatu nabilem klime i od tego momentu zaczyna sie tak dziac
Maciek321 - Pon Sie 20, 2007 09:40

Rover420 napisał/a:
tak wszystko zaczelo sie po wymianie termostatu,


Mówisz ze termostat sprawny... jak sprawdzałeś? "Moczyłeś" go w nagrzewającej sie wodzie? Przy jakiej temp się otwiera? A moze po prostu on sie zacina, próbowałeś wymienic na inny egzemplarz? Czy jak silnik jest gorący chłodnica ma tę samą temperaturę, jesli termostat sie nie otworzy, to sinlnik bedzie gorący chłodnica letnia, a wentylator nie będzie się właczał.

giewu - Pon Sie 20, 2007 10:05

Rover420 napisał/a:
tak wszystko zaczelo sie po wymianie termostatu,
Wydaje mi się , że tutaj właśnie tkwi przyczyna Twoich problemów. Proponowałbym zmienić ponownie termostat (często się trafia, że nowy jest felerny niestety), wymienić korek zbiorniczka wyrównawczego, odpowietrzyć układ chłodzenia. Dobrze by było również dokładnie sprawdzić stan węży gumowych układu chłodzenia
Rover420 napisał/a:
... temp plynu podczas przegrzania jak sprawdzalem rosnie na ponad 100 stopni ...
W jaki sposób to było sprawdzane? Najlepsza i najpewniejsza metoda to jednak podłączenie do komputera.
Rover420 - Pon Sie 20, 2007 11:52

Termostat sprawdzali mi na stacji mechanicy, temp wody jak sie zagrzal tak samo specjalnym termometrem. Co do termostatu to tez sie zastanawiam czy on sie nie zacina, bo zrobilem co kazdy mowi: wymienilem korek, odpowietrzylem uklad wg zalecanych metod na forum, sprawdzalem weze obiegu, chlodnica na poczatku jest zimna, potem jak juz auto sie rozgrzeje nabiera temperatury. Najgorsze jest to ze to nie dzieje sie od razu, tylko raz sie zatnie raz nie, raz mialem nawet tak ze temp podeszla do gory po czym sama sie szybko zbila, nast razu niestety ale juz podeszla zbyt wysoko i nic.. Czy ktos wie gdzie mozna w okolicy Kalisz kupic termostat? albo gdzie znajduje sie dobry mechanik od Roverków? Kolega mi napomnial ze mogla peknac glowica i dlatego robi sie podcisnienie w ukladzie ale plynu mi nie ubywalo, ani w oleju nie mialem dopiero teraz mi waz wystrzelil
Maciek321 - Pon Sie 20, 2007 13:05

Rover420 napisał/a:
Najgorsze jest to ze to nie dzieje sie od razu, tylko raz sie zatnie raz nie, raz mialem nawet tak ze temp podeszla do gory po czym sama sie szybko zbila,


To by wskazywało na to że termostat się zacina, (jak silnik osiagnie bardzo wysoką temperaturę i on wtedy się otworzy, zimny płyn momentalnie go ostudzi, stąd nagłe spadki temperatury) może jest źle zamontowany??? (Gdybam se tak) Moze poprostu uszczelka go gdzies blokuje (ale moge mowic bez sensu, bo nie wiem jaki to układ w tym samochodzie).

Rover420 napisał/a:
dopiero teraz mi waz wystrzelil


Po prostu woda osiągnęła zbyt wysoką temperaturę, zrobiło się cisnienie i rozwaliło wąż.

Postaraj się wymienic jeszcze raz termostat, myślę ze to powinno pomóc.

Rover420 - Pon Sie 20, 2007 13:14

tez sie zastanawiam czy dobrze jest zalozony bo termostat jest w kszatalcie litery Y, dodam ze byl wymieniany na hondzie wiec mogli zamienic stronami tylko nie moge nigdzie znalzc poprawnego zalozenia, zdjecia zeby sprawdzic. Moglby mi ktos podac namiary na nowy termostat?
Brt - Pon Sie 20, 2007 14:17

Maciek321, termostat jest taki sam, lub podobny jak u Ciebie w 820Si ;) Konstrukcja układu chłodzenia w seri L i serii T sa takie same.
Caroline - Wto Gru 08, 2015 00:44

U mnie tez problem zaczal sie od momentu wymiany termostatu, ktory poszedl jako pierwszy podejrzany w braku ogrzewania (przyczyna okazal sie jednak korek od zbiorniczka wyrownawczego). Objawy mam identyczne jak u autora.

Teraz moje pytanie do autora, czy znalazla sie przyczyna problemow i jak zostala ona rozwiazana?