|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Silnik naprawiać czy wymieniać na inny?
Ptasiu - Sob Sie 25, 2007 13:55 Temat postu: [R416] Silnik naprawiać czy wymieniać na inny? Silnik w 416i złapał temperaturę, stało się to niespodziewanie, płyn w zbiorniczku był na właściwym poziomie. Zaraz po skoku temperatury zatrzymałem go, nie jechałem dalej (wcześniej byłem uczulany na pilnowanie temperatury "bo ponoc rovery tak mają, lubia się zagrzac"). Okazało się, że zassało płyn chłodniczy do oleju. Silnik rozebrano, głowica została poddana planowaniu. Po złożeniu chodził ze dwie godziny w warsztacie u mechanika, zachowywał się prawidłowo, włączał się wentylator, tak jak powinno być. Przejechałem około 30 km i znowu to samo, kompresja poszła w układ chłodzenia, zasysa płyn do oleju. Spotkaliście się z podobnymi przypadkami? Ktos mi kiedyś mówił, ze tych silników nie warto naprawiać, lepiej poszukać używany ale sprawny, co Wy na to?
sTERYD - Sob Sie 25, 2007 20:17
Ptasiu napisał/a: | Ktos mi kiedyś mówił, ze tych silników nie warto naprawiać, lepiej poszukać używany ale sprawny, co Wy na to? |
Słowo klucz to "sprawny" niestety tutaj przy wymianie silnika trudno o pewność
Jeśli stało Ci się to krótko po naprawie to wracaj z reklamacją
Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra
giewu - Sob Sie 25, 2007 20:27
sTERYD napisał/a: | Słowo klucz to "sprawny" niestety tutaj przy wymianie silnika trudno o pewność | i z tego własnie względu ja osobiście bym wolał naprawiać stary silnik ... przynajmniej miałbym pewność co do jego stanu
sTERYD napisał/a: | Jeśli stało Ci się to krótko po naprawie to wracaj z reklamacją | trudno nie poprzeć tego stwierdzenia
sTERYD napisał/a: | Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra | jeśli płyn poszedł w układ smarowania silnika to bym napisał, że przede wszystkim głowica lub tuleje cylindrowe
i jeszcze jedna uwaga ...czy przy pierwszej naprawie mechanik określił rodzaj uszkodzenia ?
Maciek321 - Sob Sie 25, 2007 23:01
sTERYD napisał/a: | Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra |
Stawiam na to.
Blok silnika tez moze byc pęknięty (choc to mało prawdopodobne). Trzeba by dokładnie obejrzec. Na zimnym silniku moze byc tylko mała ryska, ale jak się rozgrzeje to pewnie robi sie już szczelinka, a jak jeszcze dojdą wyższe obroty, czyli wyższe cisnienie w komorze spalania (tak by wskazywało po przeczytaniu postu - na wolnych obrotach wszystko ok, a po przejechaniu kilku km znów płyn chłodniczy w oleju)...
|
|