Zobacz temat - [R220SDi 99r] - nie zapala od razu (zimny)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SDi 99r] - nie zapala od razu (zimny)

maryba - Sro Sie 29, 2007 21:27
Temat postu: [R220SDi 99r] - nie zapala od razu (zimny)
Dzisiaj rano temp 4 stopnie i musiałem kręcic go sporo, do tej pory jak była wyższa temp to palił od ręki

przeszukałem forum i pojawiają sie dwie odpowiedzi :

1. Albo cos ze swiecami żarowymi
2. Albo cos z kątem wtrysku


ale pojawia sie pytanie , przecież swieca żarowa albo grzeje albo nie , nie ma stanów przejściowych typu , słabo grzeje prawda ?
nie wiem i tu prosze o podpowiedź na ile jest mądry system sprawdzania temp świec , tzn kiedy je wyłacza - czy jak sie nagrzeją , czy poprostu po x sekundach ?

czy moze jest regulator który sprawdza temp powietrza, temp chłodziwa i grzeje siwece tak długo aż bedzie miała odpowiednią temperaturę

Co do kąta wtrysku to nie rozumiem jak moze miec to wplyw na temperature , tzn , jesli niska to przy źle ustawionym kącie słabo pali, a jak ciepło to przy źle ustawionym kącie dobrze by palił ? czemu ?


mam nadzieje ze jasno zapytałem ;)

p.S. niedawno miałem wymiane rozrządu i wszystko było OK, palił ładnie , w ciągu dnia od jednego zakręcenia , rano powiedzmy dwa , ale dzisiaj masakra , chyba z 30 sekund łacznie go kręciłem

thef - Sro Sie 29, 2007 21:40

Kąt wtrysku jest ważny, nie znam się za bardzo i nie umiem poprzeć tego dowodami, ale z tego co wiem, może albo powodować ciężkie odpalanie w niskich temperaturach albo kopcenie. Z doświadczeń użytkowników: powinien się zawierać między 2 a 4 stopnie.
ADAM1 - Sro Sie 29, 2007 22:16

maryba napisał/a:
1. Albo cos ze swiecami żarowymi


Stawiam na to......w pierwszej kolejnosci
Sprawdz w pierwszej kolejnosci, czy doplywa prad do swiec , a nastepnie zmierz opornosc kazdej swiecy.
Bylo juz o tym sporo i byla juz podana opornosc swiec zarowych. Poszukaj w starych postach grup dyskusyjnych

sTERYD - Czw Sie 30, 2007 08:38

maryba napisał/a:
ale pojawia sie pytanie , przecież swieca żarowa albo grzeje albo nie , nie ma stanów przejściowych typu , słabo grzeje prawda ?
nie wiem i tu prosze o podpowiedź na ile jest mądry system sprawdzania temp świec , tzn kiedy je wyłacza - czy jak sie nagrzeją , czy poprostu po x sekundach ?

jest przekaźnik, ale czasem jak już pada to wyłącza świece szybciej (było na forum, szukajcie, a się nachodzicie ;)) żeby to sprawdzić spróbuj podgrzać dwa razy przed tym jak zaczniesz odpalać ;)
maryba napisał/a:
Co do kąta wtrysku to nie rozumiem jak moze miec to wplyw na temperature , tzn , jesli niska to przy źle ustawionym kącie słabo pali, a jak ciepło to przy źle ustawionym kącie dobrze by palił ? czemu ?

cóż diesle chyba w ogóle źle reagują na niskie temperatury, więc jak coś jest dodatkowo nie tak to może stanowić dodatkowy minus ;)
maryba napisał/a:
niedawno miałem wymiane rozrządu i wszystko było OK, palił ładnie , w ciągu dnia od jednego zakręcenia , rano powiedzmy dwa , ale dzisiaj masakra , chyba z 30 sekund łacznie go kręciłem

no to ja zdecydowanie bym jednak sprawdził ten kąt wtrysku ;)

Brt - Czw Sie 30, 2007 09:22

moim zdaniem nie obejdzie się bez sprawdzenia całej trójki: świece, przekaźnik, kąt wtrysku. z ty, ze we własnym zakresie możesz sprawdzić pierwsze dwie rzeczy i jeśli one są sprawne a auto dalej kiepsko pali na zimno, to pozostaje wizyta na KTS i regulacja kąta wtrysku. Czy gorzej zaczął palić bezpośrednio po wymianie rozrządu, czy dopiero po kilku dniach, bo tak średnio zakumałem ten kawałek posta ;)

Świece sie wyłaczaja po x sekundach. Ja w lecie właściwie nie czekam na ich zagrzanie, tylko wsiadam i odpalam i już ;) Musze z ciekawości zobaczyć jak obecnie będzie palił bez świec :P

UncleAllEvil - Czw Sie 30, 2007 23:53

Powinien zapalić ale z oporem (zależnie od temp) no i zadymi wtedy okrutnie...
Nowe świece żarowe wysokiej jakości grzeją bardzo krótko, 3-4s. Co prawda oryginalne Beru w sumie też grzeją mi tyle, ale u mnie z 3 jedna była już dawno martwa a ile na dzień dzisiejszy żyje to nawet nie wiem :P Kupiłem sobie Briski Exclusive ale od 3 miesięcy leżą na półce i nie ma ich kto założyć :P
Trzeba będzie do mechaniora pojechać bo robi się coraz chłodniej, póki co pali jeszcze gładko ale jak przyjdą nocki poniżej zera (a na 6 do pracy...) to będzie nieprzyjemnie na starych świeczkach :P

maryba - Nie Wrz 02, 2007 10:50

Brt napisał/a:
Czy gorzej zaczął palić bezpośrednio po wymianie rozrządu, czy dopiero po kilku dniach, bo tak średnio zakumałem ten kawałek posta ;)




po wymianie rozrządu było cały czas ciepło więc dobrze palił. jak pojawiła sie temp 6 stopni to zaczął gorzej palić.

teraz też cieplej to jest lepiej.

Przy niższych temp próbowałem kilka razy podgrzewać ale to niewiele dawało. Idę szperać danych o świecach ;)